Re: Dropattu pallo osuu tiitikkuun - Golfpiste.com

2.–9.8. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][14]
KilpailuaSuomalaista

EtusivuFoorumitSäännötDropattu pallo osuu tiitikkuunRe: Dropattu pallo osuu tiitikkuun

#279241 Ilmoita asiaton viesti
k.

B kirjoitti: (2.8.2012 10:38:12)
Tästä seuraa lisäkysymys: Onko merkki aina osoittamassa ulkorajaa, vaikka pelaaja olisi karkeasta mittaustavasta johtuen merkannut varman päälle esim 30 cm sisäpuolelle?

Terävä harhautuskysymys. Apriorisesti: merkinnällä osoitetaan mitattua ulkorajaa. Yhtä oikeaa ulkorajaa, jonka vois merkitä, ei sinänsä ole olemassa. Mitata voi millä mailallansa vaan.

Aivan eri asia on, jos esimerkiksi tiitikulla merkitsee paikan, johon aikoo pallonsa pudottaa. Esimerkiksi 30 cm mitatun kohdan sisäpuolelle.