Etusivu›Foorumit›Yleistä›Tulevaisuudenvisio?›Re: Chip
kebax kirjoitti: (10.3.2010 11:01:30)
Kokeilemaan pääsee myös kymppikortillakin joskin toki vaatii sen gc/jäsenyys -kuvion. Ja jollain tapaahan lajia voi haistella vaikka siellä parkolmoskentällä. Nää partin kysymykset kiertää kehää.
Mutta kymppikorttilainenhan on sitoutumaton GF-pelaaja, jota Chipin mallin mukaisesti ei kentälle lasketa. Ostaa yhden tai kymmenen GF:ää, mitä eroa?
Mut sinänsä hyvä ja suora vastaus Chipiltä. Arvostan.
Itse näen tuollaisen mallin puhtaasti teoreettisena vaihtoehtona jota Suomessa ei ole ollut ainakaan sen kymmenen vuoden aikana jona minä olen pelannut. Ja uskallan pistää osakkeeni vetoa ettei koskaan tulekaan. Ei siis kovin mielenkiintoinen vaihtoehto jos haluaa miettiä mitä tulevaisuudessa tulee todella tapahtumaan.
Myös menneisyyden osalta: Suomeen on tuotettu (jos ei kenttiä, niin ainakin) osakkeita karkeaksi ylitarjonnaksi asti jo nykyisellä mallilla, jossa vain osa pelaajista on osakkaita/vuokralaisia. En siis olisi lainkaa huolissani kysymyksestä ”kukas seuraavat kentät rakentaa jos lokkeja ei saada häädettyä”.
Sen sijaan olen huolissani siitä jos tulokkaisiin suhtaudutaan vihamielisesti ja rakennetaan tulppaa. Ei toki tänään tai huomenna ole mitään hätää, omaan napaan tuijottelua voi jatkaa vielä hyvän tovin.
Mutta kun ottaa kuvaan mukaan osakkaiden ikärakenteen niin ymmärrätte huoleni. Joku fiksu taannoin kirjoittikin ettei nykyinen ylitarjonta ole vielä mitään siihen nähden mitä osakemassaa on vapautumassa nykyisten osakkaiden ydinjoukon ikääntyessä.