Re: Caddie yritti peittää mokansa - Golfpiste.com

2.–9.8. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][14]
KilpailuaSuomalaista

EtusivuFoorumitSäännötCaddie yritti peittää mokansaRe: Caddie yritti peittää mokansa

#279687 Ilmoita asiaton viesti

Pekka Pelimies kirjoitti: (25.6.2012 17:58:32)

vieraspelaaja kirjoitti: (25.6.2012 16:06:36)

Pekka Pelimies kirjoitti: (25.6.2012 15:19:33)
On kyllä kerrassaan erikoinen tapaus.

Olisiko syytä hämmentyneen taivasteluni sijaan jonkun pelin hengen sisällä olevan syytä meille tulkinnan jättiläisille kerrata, miten tällainen rikkomus kuuluisi sääntöjen puitteissa hoitaa kierroksen aikana, tai ennen kortin allekirjoittamista.

Päteekö tällaisessa tapauksessa kaksi rangaistusta per kierros samasta rikkeestä, jos sanotaan, mikä mailoista hylätään? Riittääkö esimerkiksi ylimääräisen mailan julistaminen ’poissaolevaksi’ ja merkitä se esim. teippaamalla, jottei sitä enää luettaisi peliin kuuluvaksi?

Tapauksessa eri ole kyse siitä,
miten normaalisti tehtäisiin. Normaalisti pelaaja olisi selvinnyt neljällä rankkarilla.
Erikoista tapauksessa oli se, että caddie yritti salata virheen, ja diskaus tuli siitä, ei varsinaisesta rikkeestä.

Näin sitä kuutioin päässäni myös ja siksi yritin tavoistani poiketen johdatella vastausta normaalin menettelyn vaatimiin toimenpiteisiin.

Sikälihän tämä on erikoisuudessaan häkellyttävä tapaus, että kasitykseni mukaan nuo tourpelaajien bägit – gäbit, cädit – on kuulumani ja lukemani mukaan lähes poikkeuksetta single-händärillä itsekin pelailevia, normi lupihuuppareita kovempia pelimiehiä itsekin. Ja naisiakin toki joukossa.

On hyvin inhimillistä yrittää salata omat virheet, tasoituksesta riippumatta, ts. Yritetään korjata virheet tekemällä toinen virhe perään.
Yleensä – ja nytkin – käy niin, että se jälkimmäinen virhe on paljon pahempi.