Re: Caddie + auto = Autocaddie ? - Golfpiste.com

27.9.–4.10. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][18]
KilpailuaSuomalaista

EtusivuFoorumitSäännötBägistä ja mailoistaRe: Caddie + auto = Autocaddie ?

#286151 Ilmoita asiaton viesti
ts

KL kirjoitti: (26.8.2010 9:25:03)

J-PS kirjoitti: (24.8.2010 18:33:44)
Onko tosiaan niin, että kisoissa, joissa auton käyttö on pelaajalta kiellettyä, se on caddielle sallittua? Ja jos näin on, niin päteekö tämä myös esim. etäisyysmitarrin käyttöön, eli pelaajaltahan mittailu on kiellettyä, mutta caddielle se olisikin sallittua?

J-P Salakari

Kyllä J-P on tässä asiassa sittenkin oikeassa. Löysin sattumalta tämmöisen:

33-1/9.5 Breach of Transportation Condition by Caddie

Q. The Committee has adopted the Transportation Condition in Appendix I as a condition of competition. During the stipulated round, a player’s caddie accepts a ride on a golf cart without the authority of the Committee. Is the player penalized for the caddie’s breach of the condition?

A. Yes. The player is responsible for any breach of a Rule during a stipulated round by his caddie and incurs the applicable penalty (Rule 6-1).

Johan minä aikaa sitten tuon deccarin postasin, mutta huomioi edelleen tuo boldattu kohta. Edelleenkään vaan en löydä säännöistä kohtaa joka kertoisi cädiä koskevan samat määräykset kuin pelaajaa. Itse olen sitä aina pitänyt selviönä, mutta tekstiä sen tueksi en löydä.