23.4.–30.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[13][26]
KilpailuaSuomalaista

EtusivuFoorumitYleistäAutetaan Golfliittoa – Ajatuksia golffin POSITIIVISESTA kehittämisestäRe: Autetaan Golfliittoa – Ajatuksia golffin POSITIIVISESTA kehittämisestä

#418394 Ilmoita asiaton viesti

Ulkomaille kirjoitti: (19.4.2013 9:28:51)
Siellä on osattu viedä erilaistuminen kenttien suhteen äärimmilleen ja sitä kehityssuuntaa olen koittanut markkinoida. Suljettua tai lähes suljettuja kalliita klubeja, joiden vuosimaksut tulisi olla moninkertaiset nykyiseen verrattuna (sarfvik, master, tali, aura, hirsala) jne. Ja sitten keskitaoson mestat ehkä suunnilleen nykyiseen malliin ja sitten huomattavasti halvemmat. Olen myös samaa mieltä että kenttiä on väärässä paikassa. Niitten osalta kannattaisi kylmästi toiminnan lopettamista, jos taloudellisia edellytyksiä ei ole, ja osakkaat kokevat tekevänsä vain tappiota. Ei ole järkeä jatkaa. Ja sitten jos kuntien kanssa voisi kartoittaa optimaalisempia rakennuspaikkoja ylläkuvatuin tavoittein. Mutta ei tässä nyt henkeä kannata ruveta pidättelemään kun muutosta odottaa..
Skotlannista olisi tosiaan hyvä hakea myös sitä muuta toiminnan kulttuuria.

Täytyy vain todeta, että markkinoinnissasi olet totaalisen epäonnistunut viestin ymmärrettäväksi saamisesta. Enemmin on vaikuttanut, että tarjoat patenttiratkaisuna kaikille kentille hintojen yksipuolista nostamista ja niiden sulkemista.

Olen kanssasi samaa mieltä (siis ylläkirjoitetun), että yhtiölähtöinen erilaistuminen on hyväksi ja oikeastaan ainoa järkevä ratkaisu esim. osakkaan kannalta. Siitä olen myös samaa mieltä, että markkinatalouden näkökulmasta kestämättömällä pohjalla olevat yhtiöt tulevat tiensä päähän tavalla tai toisella, jos eivät löydä oma rakoaan markkinoilla. Muutokset eivät tapahdu nopeasti ja koska päätöksiä tehdään epätäydellisessä järjestelmässä, niin niiden vaikutuksia kaikilta osin mahdotonta ennakoida. Sinänsä hyvä… suunnitelmatalous sucks.

OT: Itse olen pelannut mieleenpainuvimmat Skotlannin kierrokset 1800-luvun lopulla rakennetuilla public-kentillä (linkseillä ja parklandeilla). Kenttärankingissa 50 parhaan kentän joukossa on ’helmiä’, joille toivotetaan vieraat tervetulleiksi 30-40 punnalla ja paikalliset pelaavat koko kauden 250 punnalla. Terassillahan on tosin mukavampi kehuskella näillä open-kentillä oldcourseilla, turnberryillä tai carnousteilla.

Missähän se ns. aitogolf on parhaimmillaan? Esimerkiksi tuolla Boat of Garten