16.4.–23.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][17]
KilpailuaSuomalaista

EtusivuFoorumitYleistäAutetaan Golfliittoa – Ajatuksia golffin POSITIIVISESTA kehittämisestäRe: Autetaan Golfliittoa – Ajatuksia golffin POSITIIVISESTA kehittämisestä

#418305 Ilmoita asiaton viesti

Chip Greenside kirjoitti: (16.4.2013 17:48:42)

samkos kirjoitti: (16.4.2013 17:35:58)

Jos ostat kerrostalo-osakkeen ei sinun keittiösi nurkassa ole ketään marginaaliporukkaa, jos et niitä sinne itse laske. Naapurin keittiössä toki voi olla. Jos ostat koko talon, ei pyöri sitä marginaaliporukkaa kuin ehkä kerjäämässä. Harmi vaan kuin kerrostalo-osake ja golfosake ei ole verrannollisia mitenkään keskenään. Tai on. Osta koko kenttä.

Minä ja muut kerrostalo-osakkaat päätämme kuka meidän asunnoissamme asuu marginaalikustannuksin. Samalla tavoin minä ja muut golfkentän osakkaat päätämme, kuka kentällämme pelaa marginaali- tm kustannuksilla. Me päätämme siis kuka siellä griinin nurkissa pyörii ja milloin tai pyöriikö ollenkaan ja jos me emme niitä sinne laske, niin eivät pyöri.

No ethän sinä yksinkertaisesti voi hirveästi sillä yhdellä, kahdella tahi kolmella osakkeella vaikuttaa siihen mitä se kenttä oy päättää. Mukana tulet ihan niiden marginaalihemmojen kanssa. Eli kuten jo aluksi sanoin, rahat tiskiin ja yksityinen kenttä. Silloin ei pyöri ne marginaalit Chip sun nurkissa. Jos ei massit riitä, pitää tyytyä siihen mitä millonkin OY päättää. Se on hieman eri asia jos on 20-30 osakasta verrattuna esim. 800 – 1000 osakkaaseen.

Unohda ne kerrostalot, ne ei kuulu tähän asiaan mitenkään.