Re: Alastulojälkeen uponnut pallo – tour paikallisäännöt? - Golfpiste.com

20.–27.9. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[13][25]
KilpailuaSuomalaista

EtusivuFoorumitSäännötAlastulojälkeen uponnut pallo – tour paikallisäännöt?Re: Alastulojälkeen uponnut pallo – tour paikallisäännöt?

#280798 Ilmoita asiaton viesti
KL

rautakoura kirjoitti: (27.3.2012 0:30:22)

Takatii kirjoitti: (26.3.2012 22:48:25)

KL kirjoitti: (26.3.2012 22:00:48)

KL kirjoitti: (26.3.2012 21:53:35)

rautakoura kirjoitti: (26.3.2012 16:42:04)
McGranen kohdalla sovellettiin eri sääntöä. KVG.

Tässä ketjussa asiaa käsitellään ja siihen kirjoittaneiden mielestä kyse oli juurikin maahan painuneesta pallosta. KVIG.

No niin, katoin V itte kuuklesta ja pyydän anteeksi, kyseessä olikin katsojan sähläys eikä maahan painunut pallo -paikallissääntö. Joku hemmo siis astui McGranen pallon päälle ja vapautus myönnettiin säännön 18-1 perusteella.

Ja lopuksi hän siis teki parin eikä birkkua, jos tätä artikkelia on uskominen.

Ja ensiksi, McGrane teki ko.väylällä birkun sekä minun televisiossani että KL:n postaamassa jutussa (’He put his second to about 20 feet from the flag and holed the birdie putt’).

18-1 sanoo, että ’jos ulkopuolinen tekijä liikuttaa pysähtynyttä palloa, siitä ei seuraa rangaistusta ja pallo on asetettava takaisin paikalleen’. Palloa ei todellakaan asetettu takaisin paikalleen, vaan se dropattiin. Pallo sijaitsi tämän jääkasvirykelmän sisällä vain 20-30 senttiä kasvuston reunasta ja kaltevalla pinnalla. Ei tarvittu kovinkaan taitavaa droppia, jotta sen sai pomppaamaan sieltä pois lähes väyläpituiselle ruoholle. Lopuksi kaivettiin vielä draiveri esiin ja tarkistettiin, ettei pallo vierinyt yli kahden mailamitan päähän. Eli mikähän sääntö mahtoi olla kyseessä?

20-3-c ?

Juuri. Näköjään tuomarin mielestä pallon paikka ei tarkasti ollut tiedossa, joten pallo pudotettiin.