… pelkkä sääntö 18 riittää. - Golfpiste.com

4.–11.10. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[12][19]
KilpailuaSuomalaista

EtusivuFoorumitSäännötMontako lyöntiä?… pelkkä sääntö 18 riittää.

#285857 Ilmoita asiaton viesti
k.

KL kirjoitti: (26.8.2010 22:43:52)

ts kirjoitti: (26.8.2010 22:21:20)

KL kirjoitti: (26.8.2010 22:09:57)

ts kirjoitti: (26.8.2010 21:07:25)
Oletko löytänyt jonkun deccarin, jonka mukaan liikutettua palloa ei tulisi asettaa takaisin paikalleen?

Ei siihen tarvita deccaria, pelkkä sääntö 18 riittää.

Muistan erään Davis Love III:n, joka viheriöllä putteriaan heilutellessaan vahingossa osui palloonsa, joka tietty liikkui muutaman kymmenen senttimetrin matkan sivulle. Miesparka häkeltyi niin, että merkkasi pallonsa, nosti sen, laittoi takaisin paikoilleen ja puttasi reikään. Diskaushan siitä oli seurauksena, kun ei tajunnut laittaa kahta penalttia reikätulokseensa.

Aivan, eli ei ole mitään tuota sääntöä lieventävää deccaria, vaan pallo on todellakin asetettava takaisin paikalleen, tapahtui sen jälkeen mitä tahansa. Jos tuota ei tee, syyllsityy väärästä paikasta pelaamiseen ja vasta silloin aletaan miettimään tuon saavutetun edun määrää. Reikä ylittää siinä varmasti kaikki mut, koska lyhyenkin putin voi hyvinkin missata.

Asiaa kirjoitat, veliseni. Tuossa on kieltämättä ajatusta.

Älä lipsu:-)

Kyllä sääntö 18 antaa mahdollisuuden – yhden lyönnin rangaistuksella – olla asettamatta palloa takaisin paikalleen.

Rule 18 *If a player who is required to replace a ball fails to do so, or if he makes a stroke at a ball substituted under Rule 18 when such substitution is not permitted, he incurs the general penalty for breach of Rule 18, but there is no additional penalty under this Rule. ’

Minä olen ymmärtänyt niin, että Davis Love III otti kaksi rankkua tämän säännön mukaisesti. Hän olisi selvinnyt yhdellä, jos olisi laittanut pallon takaisin paikalleen.

Jos tuohon soveltaa pelkästään sääntöä 20-7, rankut olisivat liikuttamisesta 1 + väärästä paikasta 2 = 3.

Jos soveltaa säännön 18-2 *huomautusta ja 20-7 rankut ovat 2 + sama 2 = 2.

Tätähän ovat muutkin täällä esittäneet.