Etusivu›Foorumit›Yleistä›Tuusula 4 tunnin kierros.›Vastaa aiheeseen: Tuusula 4 tunnin kierros.
Mutta onneksi ei ole tarvis, koska monilla kentillä on määritetty tuo ns. ”ihanneaika”…tai itse kutsuisin sitä mielummin maksimiajaksi. Eli kunhan sen alle pelaillaan, all is good.
Hmmm…. Tässä vuosien varrella on muutamia kertoja tullut selkä edellä vastaan niitä, jotka eivät päästä ohi, koska ’ovat alle maksimi/standardi/ihanneajan’. Maksimiaika terminä on täysin harhaanjohtava eikä sitä tulisi ikinä eikä koskaan käyttää golfkierroksen kestosta puhuttaessa (pl. kilpailut, joissa maksimiaika kierrokselle määritetään usein PoP-valvonnan helpottamiseksi). Kierros kestää minkä kestää, mutta nopeammat on AINA päästettävä ohitse, JOS edessä on tyhjää. Ja ennen kuin joku taas ryhtyy kommentoimaan, niin täydellä kentällä ohittaminen ei ole kovin suositeltavaa, paitsi jos edessä on se maksimiaikaryhmä, joka jää kaikista edellä menevistä jälkeen ja taakse pakkautuu useampi ryhmä samalle tiipaikalle. Sellaistakin on tullut valitettavasti koettua.
Kuten sanottua, minä olen valmis aina täydelle rundille varaamaan sen 4,5 tuntia kierrokseen.
Sama täällä. Jos ei ole aikaa, niin pelaan vain ysin.