23.4.–30.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][15]
KilpailuaSuomalaista

EtusivuFoorumitYleistäMelko hurjaa menoa Kotojärvi Golfissa!Vastaa aiheeseen: Melko hurjaa menoa Kotojärvi Golfissa!

#1235035 Ilmoita asiaton viesti

Putti-Possulle, viittaamasi kohta kertoo ostajan oikeuksien siirtymisestä. Minun väittämäni oli, että velvollisuudet eivät enää ko. kaupan jälkeen koske myyjää.
Tästä oli nimimerkkien Eikan ja Hörhön esittämänä paljonkin keskustelua aikanaan tällä palstalla. Minun mielestäni päätelmä oli, että suostumuslausekkeella voidaan rajoittaa uuden ostajan oikeuksia, mutta ei myyjän oikeutta myydä tuote. Ja kun myyjä on myynyt tuotteen, hänen oikeudet ja velvollisuudet lakkaavat. Luonnollisesti aikaisemmin sovitut sitoumukset (esim. toteutuneet vastikkeet) ovat voimassa.
En muista tarkalleen oliko jotain puhetta siitä, että jos yhtiökokous on ollut ja siellä on päätetty vastikkeista miten niiden osalta.
Eli pääseekö myyjä sinun mielestäsi tulevista vastikevastuista eroon myymällä osake yhtiöjärjestyksessä suostumuslauseen sisältävästä yhtiöstä vaikkei suostumusta tule? Minun käsittääkseni pääsee ja perustelu löytyy Eikan ja Hörhön kirjoituksista aikaisemmista keskusteluista.