26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

WHS-tasoitusjärjestelmä 2020

Etusivu Foorumit Säännöt WHS-tasoitusjärjestelmä 2020

Esillä 25 viestiä, 651 - 675 (kaikkiaan 722)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Samaa mieltä Arjun kanssa. Kun klubilla tulokset naputellaan koneelle, miksei niita voi lahettaa keskitetysti tasoitusjarjestelmaan. Jos jokaisen 50-100 kilpailijasta pitaa itse syottaa tulokset, jalki voi olla kirjavaa. Osa muistaa, osa ei.

    KL1

    Ilman muutosvastarintaakin olisi mielestäni kyllä kummallista, jos kilpailutuloksia naputeltaisiin yksin kotona tietokoneella

    Naputellaan niitä tasoituskierrosten tuloksiakin, joten mitä ihmeellistä viikkokilpailutulosten naputtelemisessa sitten olisi? Kyllä ne saman ryhmän pelaajat toimivat vallan hyvin kontrollina, jotta tulokset ovat oikein. Puhumattakaan siitä, että golf edelleen perustuu pelaajan tinkimättömään rehellisyyteen.

    Viikonloppuna pelattiin FST1 -kisa Nordcenterissä. Joka ryhmästä yksi pelaaja (noin periaatteessa, kaikilta tuo ei onnistunut) naputteli koko ryhmän tulokset suoraan GolfBoxiin ja kaksi muuta pitivät tavallista pahvikorttia. Lopuksi tulokset tarkastettiin. Aivan samalla tavalla viikkokisaajat voisivat toimia, kukin tarkastaisi oman ’pelaajansa’ tuloksen sen ilmestyttyä luetteloon.

    Taitaa nyt olla tuo muutosvastarinta ihan pelkästään periaatteellista eikä mihinkään järkisyihin perustuvaa.

    KL1

    Samaa mieltä Arjun kanssa. Kun klubilla tulokset naputellaan koneelle, miksei niita voi lahettaa keskitetysti tasoitusjarjestelmaan. Jos jokaisen 50-100 kilpailijasta pitaa itse syottaa tulokset, jalki voi olla kirjavaa. Osa muistaa, osa ei.

    Jos olisit lukenut ketjun viimeisimmät postaukset, niin Eeva toi oman seuransa viikkokisan ongelman esille jo monta viestiä sitten. Lukaisepa hänen viestinsä 6.6.2020 20:12:15.

    Mitä tulee muistamiseen, niin se on voi voi. Jos et muista syöttää tulostasi, olet ulkona kisasta. Täsmälleen sama kuin tavallisen tuloskortin jättämisen kanssa, siitäkin seuraa DQ, jos unohdat sen jättää ajoissa.

    Eikä kyse Eevan tapauksessa ollut siitä, että kaikkien pitää se tulos itse naputella, joskin sekin on ihan varteenotettava vaihtoehto. Ongelma oli niiden kohdalla, jotka saapuvat maaliin toimiston jo sulkeuduttua.

    KL: Kyllä NexGolfiin syötetty tulos menee NexGolfiin… ja vasta sieltä jatkaa matkaansa eBirdieen.

    Jos näin on, miten sieltä Nexgolfista pystyy näkemään koko kierroksen (eli reikäkohtaiset tulokset), kun minä en saa auki kierroksista yhtään lisätietoa oheisten tietojen lisäksi. Eli vaikka yritän ”klikata”, kierroksesta ei aukea mitään lisää. Samalla tavoin siis Nexgolfin kautta tai eBirdien kautta syötettyjen tulosten osalta. Mitä teen siis väärin?

    #PVM KENTTÄ REIÄT CR/SLOPE PELITASOITUS TULOS PCC TASOITUSTULOS SÄÄDÖT HCP

    KL1

    Sitä sinun P-P pitää kysyä NexGolfilta.

    Nimetön

    KL1:Kyllä NexGolfiin syötetty tulos menee NexGolfiin… ja vasta sieltä jatkaa matkaansa eBirdieen.

    Mutta siirtyykö ennen klo 2 jolloin hcp laskenta tapahtuu.. ja sitten siirtyy joku yö takaisin. Kaksi siirtymistä siis, joita epäilen epävarmoiksi. Syöttämällä tulos Gamebookiin se menee laskentaan ja lähtee sitten joskus Nexgolfiin. Yksi siirtymä.

    Pelkkää arvailua.

    Minulla on nyt kolme tasoituskierrosta koossa:
    1) kilpailu vieraskentällä; kortti jätetty järjestäjälle
    2) kilpailu kotikentällä; tulokset syötetty kisan aikana NexGolfiin
    3) kierros vieraskentällä; tulokset syötetty kierroksen aikana NexGolfiin

    eBirdiessä näkee kaikkien em kierrosten tuloskortin: Tasoitus/Tasoitushistoria/Tuloskortti

    NexGolf mobilessa (Premium) näkyy tuloskortit kierroksista 2 ja 3: MyStats
    NexGolf selainversiossa
    * ’WHS-tasoitus’-valinta näyttää tasoitustulokset ja kierroksen 3 tuloksen (1 ja 2 sisältävät viivoja)
    * ’Tuloskortit’-valinta näyttää kierroksen 3 tuloskortin

    Toivon, että NexGolf kehittää selainversioon kattavan tuloskorttinäkymän.

    Olisiko niin, että kun seuran viikkokisoissa käytetään Nexgolfin nk. kilpailumoduulia ja pelaajat syöttävät itse tuloksena, tulokset jäävät kilpailuorganisaation käsiteltäväksi eli tulokset julkaistavaksi ennen tulosten lähtemistä tasoituslaskentaan. Jos organisaatio ajaa tulokset seuraavana aamuna eikä viikkokisapäivän lopuksi, tasoituspäivitykset tapahtuvat vasta seuraavan vuorokauden puolella, esim. keskiviikkona pelatun kisan händäripäivitys on perjantai-aamuna pelaajan tiedossa.

    KL1

    Käytetäänkö jossakin viikkokisojen pelaajien itsensä tulosten syöttämiseen NexGolfin kilpailumoduulia?

    KL1

    Minulla on nyt kolme tasoituskierrosta koossa:
    1) kilpailu vieraskentällä; kortti jätetty järjestäjälle
    2) kilpailu kotikentällä; tulokset syötetty kisan aikana NexGolfiin
    3) kierros vieraskentällä; tulokset syötetty kierroksen aikana NexGolfiin

    eBirdiessä näkee kaikkien em kierrosten tuloskortin: Tasoitus/Tasoitushistoria/Tuloskortti

    NexGolf mobilessa (Premium) näkyy tuloskortit kierroksista 2 ja 3: MyStats
    NexGolf selainversiossa
    * ’WHS-tasoitus’-valinta näyttää tasoitustulokset ja kierroksen 3 tuloksen (1 ja 2 sisältävät viivoja)
    * ’Tuloskortit’-valinta näyttää kierroksen 3 tuloskortin

    Toivon, että NexGolf kehittää selainversioon kattavan tuloskorttinäkymän.

    Tuo ei käsittääkseni ole kiinni mistään tuloskorttinäkymästä, vaan edelleen kesken olevasta datansiirrosta ynnä muista (monista?) ohjelmistobugeista . Itselläni näkyy tasan kaksi kierrosta kohdassa ’Tuloskortit’, josta siis (tiedoksi Putti-Possullekin) näkee kunkin kierroksen reikäkohtaiset tulokset. Jostain kumman syystä tuossa kohdassa ei näy koko kierroslistausta, vaikka nuo kierrokset tasoitukseen vaikuttavine tietoineen näkyvät kohdassa ’WHS-tasoitus’. Pelaamiani kierroksia on kuitenkin kaksinumeroinen määrä, joten ihan pikkaisen on puutteita vielä systeemissä…

    Käytetäänkö jossakin viikkokisojen pelaajien itsensä tulosten syöttämiseen NexGolfin kilpailumoduulia?

    Meillä (LG) käytetään. Onko se sitten puhdasoppinen viikkokisa, kun suurin osa lähtöluettelosta on arvottu, ainoastaan ’iltavuorolaiset’ valitsevat varaussysteemistä lähtöaikansa. Nämä illalla pelaavat taitavat aiheuttaa smashfin esiintuoman viivästyksen tasoitusten päivittymiseen. Yhden kisan kokemuksella tulokset olivat valmiit illalla, mutta toimisto kiinni ja kilpailutulokset ilmeisesti vaativat vahvistamisen ennen edellenlähetystä.

    KL1

    Tuo ei sitten teillä Lahdessa mene sen Oma NexGolf -linkin kautta? Siis sen, jonka kautta tasoitustulokset syötetään. Sen kautta lähetetyt tulokset ovat lopullisia samantien.

    Onhan tuossa tietenkin sellainen sääntötekninen asia aiheuttamassa päänvaivaa kuin kilpailun päättyminen. Toisin sanoen, missä vaiheessa tulokset ovat lopullisia. Jos ja kun pelaajat itse syöttävät tuloksensa, niin merkkaajan tulee ne varmistaa eikä korjausten teettäminen onnistu ennen kuin toimiston väki on taas seuraavana päivänä paikalla. Toisaalta, kuten jo edellä olen todennut, golf perustuu pelaajan rehellisyyteen, joten huijareiden ehkäisemisen varaan ei yhtäkään sääntöä tai järjestelmää golfissa minun mielestäni tule rakentaa.

    Tuo ei sitten teillä Lahdessa mene sen Oma NexGolf -linkin kautta?

    Ei, NexGolf mobilea käyttäen kilpailutulosten syöttö tapahtuu ’Seuran Kilpailut’-linkin alta, josta löytyy linkki kilpailuun. Vieraskentällä tarvitaan joku kirjautumiskoodi (?). Oman lähtöryhmän tulosten syöttö avautuu lähtöajan koittaessa. Maaliin päästyä ryhmän tulokset tarkastetaan ja allekirjoitetaan, jonka jälkeen (on-line) muutokset eivät ole enää mahdollisia.

    Ohje: http://nexgolf.fi/nms

    KL1

    Ei, NexGolf mobilea käyttäen kilpailutulosten syöttö tapahtuu ’Seuran Kilpailut’-linkin alta, josta löytyy linkki kilpailuun. Vieraskentällä tarvitaan joku kirjautumiskoodi (?). Oman lähtöryhmän tulosten syöttö avautuu lähtöajan koittaessa. Maaliin päästyä ryhmän tulokset tarkastetaan ja allekirjoitetaan, jonka jälkeen (on-line) muutokset eivät ole enää mahdollisia.

    Tuo kun väännetään siihen muotoon, että tasoitustulokset lasketaan yöllä, kun kaikki tulokset on syötetty, ja mahdolliset korjaukset tehdään sitten vahvistamisen jälkeen toimiston jäleen auettua, niin kaikki eevatkin saisivat oikean tasoituksen seuraavana päivänä palttiarallaa 99-prosenttisesti joka kerta. Tuohon prosenttiin voitaisiin varmaankin olla tyytyväisiä.

    Ihan hyviä ohjeita, mutta eivät taida toimia ilman itse (tai seuran) hankkimia lisämaksullisia Premium-ominaisuuksia !

    KL1

    Voipi olla.

    Kuinka laaja tämä ongelma oikeastaan on? Kuinka moni pelaa heti seuraavana (arki)päivänä toista kilpailua, jossa tarvitaan tarkkaa tasoitusta? Toki järjestelmien pitäisi olla sellaisia, ettei kukaan joudu toista huonompaan asemaan, mutta sellaista sattuu eikä mikään järjestelmä ole täydellinen. Ehkä näiden pelaajien tulee ottaa lusikka kauniiseen käteen ja laskea se tasoitus itse niinä ilmeisen harvoina kertoina, kun tarvitaan. Kuten edellä on todettu, päiväkerroin tulee mukaan kuvaan varsin harvoin, joten ihan tavallisella laskimella saa tasoituksensa laskettua alle minuutissa.

    Tässä tulee väkisinkin mieleen tuo sääntöosion aihe kahden pelaajan yhtäaikaisesta puttaamisesta. Onhan se toki mahdollista, mutta kuinka usein niin tapahtuu..?

    Ehkä näiden pelaajien tulee ottaa lusikka kauniiseen käteen ja laskea se tasoitus itse niinä ilmeisen harvoina kertoina, kun tarvitaan. Kuten edellä on todettu, päiväkerroin tulee mukaan kuvaan varsin harvoin, joten ihan tavallisella laskimella saa tasoituksensa laskettua alle minuutissa.

    Minäkin olisin kovasti halukas uskomaan näin, ja väittäisin jotakin kaikenlaisista algoritmeista ymmärtävänikin, mutta WHS:n kanssa pitää lyödä pensseli santaan, kädet pystyyn ja antaa vain systeemin laskea sellainen tasoitus kun se laskee. No, ”normaalitapauksessa” laskentakin kait voisi mennä aika suoraviivaisesti, mutta omalta kohdalta viimeksi juuri tänä aamuna ihmettelin, että mistä se TUONKIN tasoituksen taas repäisi… Mulla nimittäin lyö nousurajoitin (eli +5 lyöntiä 365 päivän alimmasta tasoituksesta) pahasti tappiin, ja suora keskiarvo 8 parhaasta vielä pari päälle senkin (juu ei mene hyvin nyt). No, eilinen kierros menikin sitten pitkästä aikaa paljon paremmin, mutta omien laskujen ja ebirdiessä näkyvän tasoitustuloksen mukaankin keskiarvon olisi edelleen pitänyt jäädä noin yhden lyönnin rajoitinta korkeammalle. No eipä vaan, tasoitus silti putosi muutaman kymmenyksen. Yritin arvailla, että ne kierrokset 8 parhaasta jotka ylittävät rajoittimen, laskettaisiin keskiarvoon siihen rajoittimeen leikattuna. Sillä tavalla meni jo melko lähelle, mutta sitten olisi pitänyt laskea vielä pari pykälää enemmän…

    Luovutin, ja päätin vain niellä, että ainakaan minä en kykenisi tätä itse klubin lautasliinan kulmaan tai edes kalkulaattorillakaan oikein laskemaan, jos tarve tulisi. Onneksi nyt ei kuitenkaan hyvin todennäköisesti tule. Itse väärin lasketun tasoituksen ilmoittaminen ei liene kovinkaan paljon parempi vaihtoehto?

    KL1

    Nuo rajoittimet ovat kieltämättä erittäin hankalia hallita, etenkin kauden alkupuolella johtuen ns. menneisyyden painolasteista. Vaimoni tasoitusta ihmettelin pitkään, kunnes aina ystävällinen Baystream sen minulle rautalangasta väänsi, siinä kun ei WHS-käsikirjan ymmärtäminenkään olisi riittänyt, mukana oli muuta hauskaa.

    Itse väärin lasketun tasoituksen ilmoittaminen ei liene kovinkaan paljon parempi vaihtoehto?

    Ei taida olla, mutta siihen ei kenenkään kannata edes ryhtyä. Kuten aiemmin olen kirjoittanut, jos on varma, että järjestelmän tasoitus on väärä ja että on aivan varma oman laskelmansa paikkansapitävyydestä, niin silloin kannattaa luottaa siihen omaan laskelmaansa. Sinun tapauksessasi käsien nostaminen pystyyn on eittämättä se paras vaihtoehto.

    Onneksi tasoitus ei ole kenellekään kovin tärkeä asia, eihän..?

    Meillä klubi tarjoaa Nexgolf Premiumin, mitä kautta esim. viikkokisatulokset syötetään. Eilen sitten piti kokeilla tuota ensimmäistä kertaa kun kyseistä kisaa pelasin.

    Muutama havainto:
    – Kilpailukierroksen tulosten syötössä ei pysty syöttämään mitään statistiikkaa kuten putteja, väyläosumia jne. Ainoastaan lyönnit. Onko tämä ominaisuus vai osa kilpailun asetuksia?
    – Kilpailukierrokselle ei syötetä merkkaria missään vaiheessa, eikä sellaista kysytä. Ainoastaan minä hyväksyn ja ”allekirjoitan” kortin. Ominaisuus vai osa kisan asetuksia?
    – Kilpailun asetukset eivät kai näy missään peruspelaajalle?
    – Kisan tulos ei näy tällä hetkellä missään muualla kuin tuossa applikaatiossa eikä siis myöskään WHS tuloslistassa. Pitääkö seuran vielä jotenkin vahvistaa tulos ennen kuin se näkyy missään?

    Sitten pari havaintoa tuosta nettiversiosta:
    – Nexgolf nettiversiossa näkyy outo vajaa kierros päivämäärällä 8.6., jota ei näy missään muualla. En tiedä mistä tullut ja pitää laittaa seuralle viestiä, että poistavat. Näkyy kuitenkin Nexgolf nettiversion WHS historiassa mutta ei esim. eBirdie historiassa, joten askarruttaa, että miten ja millä aikataululla data liikkuu sovellusten välillä?
    – Minulla Nexgolf nettiversioon kirjatut tulokset eivät tallennu mihinkään eivätkä täten myöskään vaikuta mihinkään

    Kierrokset tulevat näkyviin kilpailuista NexGolfiin vasta yöllisen tasoituskaskennan jälkeen.

    Kierrokset tulevat näkyviin kilpailuista NexGolfiin vasta yöllisen tasoituskaskennan jälkeen.

    Nyt on mennyt pari päivää ja yötä tuosta kierroksesta, eikä se näy edelleenkään eBirdiessä tai Nexgolfin nettiversiossa.

    No sitten kilpailua ole vielä suljettu/tasoitustuloksia lähetetty. Jos kyse on viikkokilpailusta, joka on monipäiväinen, niin valitettavasti tuloksia ei välttämättä lähetetä päiväkohta vaikka niin on toivottu.

    Nimetön

    Suomi olisi hyvin voinut ottaa WHS:n käyttöön 1.1.2021 kuten Tanska. Mutta ei, meidän pitää olla mallimaa vaikka systeemit ei toimi. Luulenpa että ainakin Golfboxissa saadaan odotella toimivaa softaa tuonne ens tammikuulle.

    KL1

    Vau! Eilen PCC oli -1 ! Se siis voi todistettavasti olla muutakin kuin pyöreä nolla. Turhake se on silti.

    Nimetön

    Seurasta kerrottiin että on synkronointiongelma jota tutkitaan.. Ollut ilmeisesti jo jonkun aikaa. Pitäisi toimia niin päin että kirjaan kierroksen Golfboxiin.. Sen näkee huomenna.

    Tässä mennyt jo parit pelihousut riekaleiksi. Ihmettelen ettei tällaisesta voi tiedottaa, ainakaan en sellaista löydä. Olisi helpottanut. Ei varmaan sitten tiedoteta kun vika on korjattu.. kehutaan vaan että hyvin toimii.

Esillä 25 viestiä, 651 - 675 (kaikkiaan 722)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #1315439 kohteessaWHS-tasoitusjärjestelmä 2020

Etusivu Foorumit Säännöt WHS-tasoitusjärjestelmä 2020