26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Voiko caddie julistaa varapallon?

Etusivu Foorumit Säännöt Voiko caddie julistaa varapallon?

Esillä 5 viestiä, 51 - 55 (kaikkiaan 55)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #284896 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL

    ts kirjoitti: (14.12.2010 22:40:02)

    KL kirjoitti: (14.12.2010 22:26:24)

    Ruohottunut penger ja rakennettu ruohopäällysteinen penger ovat kaksi eri asiaa. ’Mietihän nyt taas asiaa pelin kannalta ja sääntöjen tarkoituksenmukaisuudesta.’ 😉

    Mä selitin sen sulle taas kertaalleen, miksi tuo sääntö on olemassa, muutenkin kuin pelattavuuden kannalta. Selitin myös miten tuomarin se tulee määritellä, samoin kuin muidenkin mahdollisesti piilossa olevien kiinteiden haittojen osalta. Sun vaan edelleen tuntuu olevan mahdoton ymmärtää niiden perusteita.

    En minä tuosta ole eri mieltä. Olen eri mieltä siitä, mikä on ruohottuneen penkereen ja rakennetun ruohopeitteisen penkereen ero. Jälkimmäisen ruoholta voi pelata välineitään tai ranteitaan rikkomatta, koska se on kunnolla rakennettu ja ruohon alla on paksulti multaa ja muuta pehmeää ainetta. Ruohottuneen penkereen alla on kiinteätä kamaa liian lähellä pintaa eikä siitä pelaaminen ole tarkoituksenmukaista, sehän on alunperinkin osa sitä rakennettua tietä ja siten oikeutaa vapautukseen.

    Vähän luottoa, hei…

    #284897 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    KL kirjoitti: (15.12.2010 7:52:58)

    ts kirjoitti: (14.12.2010 22:40:02)

    KL kirjoitti: (14.12.2010 22:26:24)

    Ruohottunut penger ja rakennettu ruohopäällysteinen penger ovat kaksi eri asiaa. ’Mietihän nyt taas asiaa pelin kannalta ja sääntöjen tarkoituksenmukaisuudesta.’ 😉

    Mä selitin sen sulle taas kertaalleen, miksi tuo sääntö on olemassa, muutenkin kuin pelattavuuden kannalta. Selitin myös miten tuomarin se tulee määritellä, samoin kuin muidenkin mahdollisesti piilossa olevien kiinteiden haittojen osalta. Sun vaan edelleen tuntuu olevan mahdoton ymmärtää niiden perusteita.

    En minä tuosta ole eri mieltä. Olen eri mieltä siitä, mikä on ruohottuneen penkereen ja rakennetun ruohopeitteisen penkereen ero. Jälkimmäisen ruoholta voi pelata välineitään tai ranteitaan rikkomatta, koska se on kunnolla rakennettu ja ruohon alla on paksulti multaa ja muuta pehmeää ainetta. Ruohottuneen penkereen alla on kiinteätä kamaa liian lähellä pintaa eikä siitä pelaaminen ole tarkoituksenmukaista, sehän on alunperinkin osa sitä rakennettua tietä ja siten oikeutaa vapautukseen.

    Vähän luottoa, hei…

    Näiden herrojen väittelyitä on aika hauska seurata, kun aika usein ainakin toinen tuntuu haluavan ymmärtää toisen tekstit väärin niin, että saisi itse sanoa viimeisen sanan. Kieltämättä useammin tämän tekee ts, jolle asiat pitäisi ajoittain todellakin sekä piirtää että vääntää rautalangasta, ettei olisi mitään mahdollisuutta tulkita väärin. Enkä tällä väheksy hänen tietämystään, vaikka asenteeseen tuntuukin sopivan vanha toteamus ’Kerran luulin olleeni väärässä, mutta erehdyin’.

    #284898 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    aakoo64 kirjoitti: (15.12.2010 17:49:59)

    ….
    Enkä tällä väheksy hänen tietämystään, vaikka asenteeseen tuntuukin sopivan vanha toteamus ’Kerran luulin olleeni väärässä, mutta erehdyin’.

    Oiskohan tuo tullu mieleen… Eppääilen vahvasti…

    PS Miksi puustakatsoen näyttää että ’ammattilaiset’ pelaisi erilaisilla säännöillä, aina joka paikassa saa vapaasti roppailla .. eikä tartte pelailla niinku me tuupparit. Siitä minne sen on ihan itte tyrkänny.

    #284899 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

    KL kirjoitti: (14.12.2010 20:27:15)

    Totta, mutta vain jos tuo penger on 1) rakennettu ja 2) keinotekoisesti päällystetty. Ruohopäällysteinen penger ei tuota määritelmää täytä.

    Niin.. tuota.. tuossa nyt kuitenkin tuo KL:n alkuperäinen teksti, jossa hän väittää vapaan dropin edellytyksenä olevan sen, että se on kenotekoisesti päällystetty. Kohta yksi pitää paikkansa, mutta nimenomaan se rakenne pitää käsittää kokonaisuutena esittämistäni syistä.

    #284900 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL

    ts kirjoitti: (15.12.2010 18:43:20)

    KL kirjoitti: (14.12.2010 20:27:15)

    Totta, mutta vain jos tuo penger on 1) rakennettu ja 2) keinotekoisesti päällystetty. Ruohopäällysteinen penger ei tuota määritelmää täytä.

    Niin.. tuota.. tuossa nyt kuitenkin tuo KL:n alkuperäinen teksti, jossa hän väittää vapaan dropin edellytyksenä olevan sen, että se on kenotekoisesti päällystetty. Kohta yksi pitää paikkansa, mutta nimenomaan se rakenne pitää käsittää kokonaisuutena esittämistäni syistä.

    Kirjoitettu teksti on usein (tahattomasti) tarkoitushakuista ja siksi puutteellista viestintää.

    Päätän keskustelun asiasta osaltani toteamalla meidän kahden olevan ko. asiasta samaa mieltä.

Esillä 5 viestiä, 51 - 55 (kaikkiaan 55)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #284898 kohteessaVoiko caddie julistaa varapallon?

Etusivu Foorumit Säännöt Voiko caddie julistaa varapallon?