26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Vihdoinkin, tuleekohan edit nappula;)

Etusivu Foorumit Yleistä Vihdoinkin, tuleekohan edit nappula;)

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 55)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Keskustelusivut uudistuvat Hyvä, että viimein jotain tapahtuu näille keskustelusivuille. Toivottavasti tulee se edit nappula;). Harmittaa vaan jos jotkut vanhat hyvät ketjut katoavat, eli aloitetaan tyhjästä, onko tuosta tietoa? Itse toivoisin, että nämä vanhat jutut jäisivät historiatietoon josta voi vanhoja juttuja katsella, mutta ei esim. enää kommentoida. Sieltä voisi kuitenkin jotenkin uusille sivuille juttuja nostaa tai linkittää. Siitä sitten vaan hakemuksia moderaattoriksi.

    B

    Jos exit-nappula on hukassa, kannattaa kokeilla dieettiä.

    Hieno juttu. Tuota vaan ihmettelen, että miksi jatkossa ei saa esittää henkilökohtaisia tai vääriä mielipiteitä?

    Tottakai saa, eihän maailmassa olekaan muita kun henk.koht ja vääriä mielipiteitä !
    ’The truth is rarely pure and never simple’ (Oscar Wilde)

    Itse uskon, että tiukempi moderointi ja säännöt näivettävät palstan pikkuhiljaa kuoliaaksi. Mikäli emme enää saa lukea henkilökohtaisuuksiinkin menevää kettuilua ja aiheen vierestä kirjoittelua yli-innokkaiden moderaattorien raakatessa armotta kaiken värikylläisyyden, niin seuraus koko sivustolle tulee olemaan kohtalokas.

    Ei nytkään ole tarvinnut vastata kaikenlaiseen ivaan ja pilkkaan, jos ei ole halunnut. Veikkaan, että ’hernenenujen’ jutut eivät jaksa kauaa kansaa kiinnostaa.

    Chip Greenside kirjoitti: (9.5.2013 20:43:16)
    Itse uskon, että tiukempi moderointi ja säännöt näivettävät palstan pikkuhiljaa kuoliaaksi. Mikäli emme enää saa lukea henkilökohtaisuuksiinkin menevää kettuilua ja aiheen vierestä kirjoittelua yli-innokkaiden moderaattorien raakatessa armotta kaiken värikylläisyyden, niin seuraus koko sivustolle tulee olemaan kohtalokas.

    Ei nytkään ole tarvinnut vastata kaikenlaiseen ivaan ja pilkkaan, jos ei ole halunnut. Veikkaan, että ’hernenenujen’ jutut eivät jaksa kauaa kansaa kiinnostaa.

    Laitahan chip hakemus modeksi, susta tulisi oikein hyvä joka ymmärtää myös muutakin kuin asiaa ja miten se liittyy aiheeseen. Ihan tosissani olen.

    Rauski kirjoitti: (9.5.2013 20:57:11)

    Chip Greenside kirjoitti: (9.5.2013 20:43:16)
    Itse uskon, että tiukempi moderointi ja säännöt näivettävät palstan pikkuhiljaa kuoliaaksi. Mikäli emme enää saa lukea henkilökohtaisuuksiinkin menevää kettuilua ja aiheen vierestä kirjoittelua yli-innokkaiden moderaattorien raakatessa armotta kaiken värikylläisyyden, niin seuraus koko sivustolle tulee olemaan kohtalokas.

    Ei nytkään ole tarvinnut vastata kaikenlaiseen ivaan ja pilkkaan, jos ei ole halunnut. Veikkaan, että ’hernenenujen’ jutut eivät jaksa kauaa kansaa kiinnostaa.

    Laitahan chip hakemus modeksi, susta tulisi oikein hyvä joka ymmärtää myös muutakin kuin asiaa ja miten se liittyy aiheeseen. Ihan tosissani olen.

    Itse epäilen vahvasti chipin olevan oikeassa tuossa postauksessaan.

    Jos tietyt tahot alkavat täällä taas moderoimaan,en tarkoita nyt chippiä, saamme tänne taas yhden perässähiihtäjien palstan lisää.

    KL

    get in the hole! kirjoitti: (9.5.2013 22:18:07)

    Rauski kirjoitti: (9.5.2013 20:57:11)

    Chip Greenside kirjoitti: (9.5.2013 20:43:16)
    Itse uskon, että tiukempi moderointi ja säännöt näivettävät palstan pikkuhiljaa kuoliaaksi. Mikäli emme enää saa lukea henkilökohtaisuuksiinkin menevää kettuilua ja aiheen vierestä kirjoittelua yli-innokkaiden moderaattorien raakatessa armotta kaiken värikylläisyyden, niin seuraus koko sivustolle tulee olemaan kohtalokas.

    Ei nytkään ole tarvinnut vastata kaikenlaiseen ivaan ja pilkkaan, jos ei ole halunnut. Veikkaan, että ’hernenenujen’ jutut eivät jaksa kauaa kansaa kiinnostaa.

    Laitahan chip hakemus modeksi, susta tulisi oikein hyvä joka ymmärtää myös muutakin kuin asiaa ja miten se liittyy aiheeseen. Ihan tosissani olen.

    Itse epäilen vahvasti chipin olevan oikeassa tuossa postauksessaan.

    Jos tietyt tahot alkavat täällä taas moderoimaan,en tarkoita nyt chippiä, saamme tänne taas yhden perässähiihtäjien palstan lisää.

    Koko tämän forumin luonne on muuttunut radikaalisti viimeisten viiden vuoden ajan ja sinä aikana mukaan tulleet eivät ymmärrettävistä syistä voi muistaa tuota edeltävää aikaa.

    Ensinnäkin, kirjoittajien määrä on romahtanut ja aivan huikea määrä vakikirjoittajia on kokonaan poistunut, kuka mistäkin syystä. Moni kuitenkin forumin hengen huonontumisen vuoksi. Jälkimmäisen voi helposti todeta vaikkapa GP Invitational -kisan lopahtamisena.

    Toiseksi, kirjoitusten taso on heikentynyt ja enemmänkin keskitytään toisten mielipiteiden argumentatiivisen kyseenalaistamisen sijaan vastapuolen persoonan mollaamiseen. Tämä tuskin on kenenkään etu.

    Kolmanneksi, jos joidenkin mielestä päätarkoitus on nauttia kettuilusta asiapitoisen keskustelun sijaan, niin joillakin keskustelijoilla saattaa lähtökohtaisesti olla melko vääristynyt käsitys nettikeskustelusta ylipäätään, tämän forumin tarkoituksesta erityisesti.

    En suinkaan lähde tässä kieltämään sitä, ettenkö itsekin olisi syyllistynyt huonoon tapaan keskustella. Enkä myöskään lähde naamioimaan sitä mihinkään vastapalloteoriaan, vaan myönnän rehellisesti käyttäytyneeni ajoittain huonosti. Siitä huolimatta tai sen vuoksi, miten vain, kannatan lämpimästi vahvaa moderointia.

    Sen verran olen vuosien varrella osallistunut nettikeskusteluihin usealla ulkomaisella golfforumilla, että olen oppinut erottamaan tasokkaasti moderoidut forumit niistä toisista. Myöskin olen vakiovieras kahdella forumilla, joissa ei moderointia tarvita lainkaan, koska keskustelijat kunnioittavat toisiaan ja pitäytyvät asiassa. Keskustelun antia tuo ei ole mitenkään latistanut, ainoastaan keskustelun taso on pysynyt korkeana ja ketään loukkaamattomana. Uskallan väittää, että kyseisillä forumeilla kirjoittajat pääsääntöisesti nauttivat niin kirjoittamisestaan kuin kirjoitustensa kirvoittamien vastausten lukemisesta. Tällä forumilla asia ei ole sinne päinkään.

    Toivottavasti tuleva kasvojen kohotus muuttaa tilannetta selkeästi parempaan päin ja valitut moderaattorit yhdessä hyväksi katsotun moderointilinjan kanssa kohentavat forumin mainetta, ja muutos tuo lisää keskustelijoita ja mielipiteitä esille. Lukijoitahan on moninkertainen määrä kirjoittajiin nähden, sekin varmasti kertoo jotakin kirjoittamiskynnyksen korkeudesta nykyisellään.

    KL kirjoitti: (10.5.2013 0:56:30)

    Toiseksi, kirjoitusten taso on heikentynyt ja enemmänkin keskitytään toisten mielipiteiden argumentatiivisen kyseenalaistamisen sijaan vastapuolen persoonan mollaamiseen. Tämä tuskin on kenenkään etu.

    Kolmanneksi, jos joidenkin mielestä päätarkoitus on nauttia kettuilusta asiapitoisen keskustelun sijaan, niin joillakin keskustelijoilla saattaa lähtökohtaisesti olla melko vääristynyt käsitys nettikeskustelusta ylipäätään, tämän forumin tarkoituksesta erityisesti.

    Näistä olen KL:n kanssa samaa mieltä. Tarkoitus on vaihtaa mielipiteitä ja esittää kommentteja ASIOISTA, EI MIELIPITEIDEN ESITTÄJISTÄ. Niin kauan kuin tätä yksinkertaista ohjetta kunnioitetaan niin keskustelu ja kommentointi vastaa tarkoitustaan.

    Asioista keskusteluun ei kuuluu mielipiteiden esittäminen keskustelukumppanin henkilöstä, oli tämä mitä mieltä tahansa. Vastapallot kohdistukoot vain esitetyn mielipiteen sisältöön kommentoimatta millään lailla mielipiteen esittäjää.

    KL kirjoitti: (10.5.2013 0:56:30)

    get in the hole! kirjoitti: (9.5.2013 22:18:07)

    Rauski kirjoitti: (9.5.2013 20:57:11)

    Chip Greenside kirjoitti: (9.5.2013 20:43:16)
    Itse uskon, että tiukempi moderointi ja säännöt näivettävät palstan pikkuhiljaa kuoliaaksi. Mikäli emme enää saa lukea henkilökohtaisuuksiinkin menevää kettuilua ja aiheen vierestä kirjoittelua yli-innokkaiden moderaattorien raakatessa armotta kaiken värikylläisyyden, niin seuraus koko sivustolle tulee olemaan kohtalokas.

    Ei nytkään ole tarvinnut vastata kaikenlaiseen ivaan ja pilkkaan, jos ei ole halunnut. Veikkaan, että ’hernenenujen’ jutut eivät jaksa kauaa kansaa kiinnostaa.

    Laitahan chip hakemus modeksi, susta tulisi oikein hyvä joka ymmärtää myös muutakin kuin asiaa ja miten se liittyy aiheeseen. Ihan tosissani olen.

    Itse epäilen vahvasti chipin olevan oikeassa tuossa postauksessaan.

    Jos tietyt tahot alkavat täällä taas moderoimaan,en tarkoita nyt chippiä, saamme tänne taas yhden perässähiihtäjien palstan lisää.

    Koko tämän forumin luonne on muuttunut radikaalisti viimeisten viiden vuoden ajan ja sinä aikana mukaan tulleet eivät ymmärrettävistä syistä voi muistaa tuota edeltävää aikaa.

    Ensinnäkin, kirjoittajien määrä on romahtanut ja aivan huikea määrä vakikirjoittajia on kokonaan poistunut, kuka mistäkin syystä. Moni kuitenkin forumin hengen huonontumisen vuoksi. Jälkimmäisen voi helposti todeta vaikkapa GP Invitational -kisan lopahtamisena.

    Toiseksi, kirjoitusten taso on heikentynyt ja enemmänkin keskitytään toisten mielipiteiden argumentatiivisen kyseenalaistamisen sijaan vastapuolen persoonan mollaamiseen. Tämä tuskin on kenenkään etu.

    Kolmanneksi, jos joidenkin mielestä päätarkoitus on nauttia kettuilusta asiapitoisen keskustelun sijaan, niin joillakin keskustelijoilla saattaa lähtökohtaisesti olla melko vääristynyt käsitys nettikeskustelusta ylipäätään, tämän forumin tarkoituksesta erityisesti.

    En suinkaan lähde tässä kieltämään sitä, ettenkö itsekin olisi syyllistynyt huonoon tapaan keskustella. Enkä myöskään lähde naamioimaan sitä mihinkään vastapalloteoriaan, vaan myönnän rehellisesti käyttäytyneeni ajoittain huonosti. Siitä huolimatta tai sen vuoksi, miten vain, kannatan lämpimästi vahvaa moderointia.

    Sen verran olen vuosien varrella osallistunut nettikeskusteluihin usealla ulkomaisella golfforumilla, että olen oppinut erottamaan tasokkaasti moderoidut forumit niistä toisista. Myöskin olen vakiovieras kahdella forumilla, joissa ei moderointia tarvita lainkaan, koska keskustelijat kunnioittavat toisiaan ja pitäytyvät asiassa. Keskustelun antia tuo ei ole mitenkään latistanut, ainoastaan keskustelun taso on pysynyt korkeana ja ketään loukkaamattomana. Uskallan väittää, että kyseisillä forumeilla kirjoittajat pääsääntöisesti nauttivat niin kirjoittamisestaan kuin kirjoitustensa kirvoittamien vastausten lukemisesta. Tällä forumilla asia ei ole sinne päinkään.

    Toivottavasti tuleva kasvojen kohotus muuttaa tilannetta selkeästi parempaan päin ja valitut moderaattorit yhdessä hyväksi katsotun moderointilinjan kanssa kohentavat forumin mainetta, ja muutos tuo lisää keskustelijoita ja mielipiteitä esille. Lukijoitahan on moninkertainen määrä kirjoittajiin nähden, sekin varmasti kertoo jotakin kirjoittamiskynnyksen korkeudesta nykyisellään.

    Ennenhän kaikki oli paremmin..

    Aikoinaan kun tämä palsta on avattiin kirjoittelulle saattoi kysymyksessä olla uutuudenviehätys
    ja henkilöt jotka kokivat haluvansa kertoa omia näkemyksiään golfista pääsivät purkautumaan
    kaikella tarmollaan. Aika kului ja innostus laimeni syystä taikka toisesta, vain innokkaimmat jäivät.

    Kirjoittelijoita tulee ja menee, muutama nimimerkki jopa useampaan kertaan ; )

    Onko sinulla vertaavia lukuja tuon ajan kirjoittajiin/lukijamääriin. Veikkaampa, että lukijamäärät
    olivat pienemmät kuin nykyisin.
    Miksi lukijoita on nyt paljon, vaikka kirjoittelun taso liikkuu Suomi24 alapuolella? Tuossa saattoi
    samalla olla vastaus kysymykseen.

    Golfareillehan on olemassa myös toinen foorumi, joka ilmeisesti perustettiin juurikin mainituista
    syistä, mutta sen suosio ei ole lähtenyt lentoon, kovin sisäsiitoiselta vaikuttaa se.

    Erinomainen kirjoitus KL:tä ja myös Ballmarkerilta. Niin hyviä että minulla ei ole enää tähän asiaan mitään lisättävää, siispä kun asiasta keskustellaan, vähän toiseen puoleen asiasta:

    Minua jäi mietityttämään onko GP:n moderaattorin virka tosiaan niin haluttu paikka että sille pitää erikseen tehdä oikein työpaikkahaastattelu. Kyllä minä olisin voinut harkita sellaista hommaa, siinä kun on se hyvä puoli että on pakko esimerkin vuoksi siistiä vähän omaakin suuta, mutta en minä tosiaankaan ala mihinkään työpaikkahaastatteluun sen takia hakea, sen verran on muutakin hommaa. Kotoakin tosin tuli välitön kielto, roikun kuulemma muutenkin netissä ihan riittävästi.

    Toinen joka suuresti oudoksuttaa, on kirjoittajien palkitseminen. Epäilen että tänne alkaa ilmaantumaan kaiken maailman mukakivoja kommentteja ja huuhaakaluttuja mukatärkeitä avauksia kun koitetaan saada kuukauden kirjoittajan palkinto. Tokihan niitä kommentteja ja avauksia on jo nyt, ihan luontaisesti tulleita, mutta itse näkisin että forumin kirjoittelijoiden kynää pitäisi jatkossaki motivoida samat syyt kuin aiemminkin, moderoinnin vaan pyyhkiessä suurimmat roiskeet veke.

    Myös mainostaessa Golfpiste.com:in kisoja, olisi mielestäni ollut korrektia mainita nimimerkki Parti. En enää ihan tarkkaa muista ensimmäisen kisan syntyä, mutta käsittääkseni se oli ennemminkin Partin ideoima ja toimeenpanema, jossa Golfpiste.com toki oli vahvasti mukana.

    Vähän kriittisen kannanoton lisäksi kuitenkin pidän uudistuksia erinomaisina ja varmasti tulevat parantamaan keskustelujen tasoa. Joidenkin nimimerkkien huoleen palstan näivettymisestä olen sitä mieltä että en minä Ulla Heikisen, tai muutaman nimimerkin kinaamisketjuja ole enää pitkään aikaan muutenkaan lukenut, pystyn kyllä jatkossakin elämään ilman niitä.

    Rauskin tavoin toivon myös että vanhat keskustelut säästyy. Kuten olen useasti sanonut, tämä Forum on parhaimmillaan loistava Golfin Wikipedia, josta on useasti tullut haettua tietoa säännöistä matkakohteisiin ja kaikesta siltä väliltä.

    Toivottavasti moderoinnista tulee yhtä tiukkaa ja määrätietoista kuin Jatkoajan lätkäfoorumilla, jossa toiminta ei todellakaan ole vaikuttanut viestien määrään, ainoastaan laatuun.

    Chip Greenside kirjoitti: (9.5.2013 20:43:16)
    Mikäli emme enää saa lukea henkilökohtaisuuksiinkin menevää kettuilua ja aiheen vierestä kirjoittelua yli-innokkaiden moderaattorien raakatessa armotta kaiken värikylläisyyden, niin seuraus koko sivustolle tulee olemaan kohtalokas.

    Tiedä taas miten savolaisesti Chip on tämän kirjoittanut, mutta vastaan silti.
    Värikylläisesti pystyy kirjoittamaan ilman henkilökohtaisia vittuiluja, provosointeja tai fleimaamista. Vaatii tietysti hieman enemmän ajatustoimintaa, mutta sitähän meillä golfareilla riittää.
    Mielestäni erittäin tarvittu muutos tämän palstan kulttuuriin. Kun rikkaruohot kitketään pois, jää uusillekin kukille enemmän tilaa kasvaa.

    Henkka: Ajatus kisan järjestämisestä oli alunperin Pulli-Paavon. Mä vain olin tarpeeksi tyhmä ottaakseni järjestelyt hoitaakseni. Odotukset eivät olleet suuret, varasin aluksi neljä peräkkäistä lähtöä HYGistä ja toivoin että pelaajia riittäisi kaikkiin lähtöihin….

    Itse joskus 2003 toivoin kunnon foorumia moderointeineen ja haukuin (silloisia?) ylläpitäjiä laiskoiksi jauhosäkeiksi kun mitään ei tapahdu. Hyvä että nyt tapahtuu!

    Olen jyrkästi sitä mieltä, että hallittu keskustelupalsta lisää kirjoittelua ja parantaa tasoa. Jatkoaika on loistava esimerkki, ja lisäksi modejen ’pelikieltopäätösten’ lukeminen on suurta hupia 🙂

    Mutta tosiaankin, ettäkö anoa moderaattoriksi? Lähettää cv ja mennä haastatteluun? Come on.

    Voisin itsekin moderoida joitain aihealueita eri foorumeilla, mutta jotta suostun vastuun ottamaan, foorumin ylläpitäjän pitäisi ensin perustella miksi juuri hänen fooruminsa on niin hyvä että se pitäisi ottaa, ja tulla haastatteluun meille himaan, ja tuoda pullat mukanaan….

    ts

    Mä mietin lähinnä sitä, että voiko ihmisiä uuden moderoinnin aikana silti syyttää kusipäisyydestä, vai onko tuo kaunis ja kuvaava sana sen jälkeen vallan käyttökiellossa?

    J.J. kirjoitti: (10.5.2013 10:30:25)
    Jatkoaika on loistava esimerkki, ja lisäksi modejen ’pelikieltopäätösten’ lukeminen on suurta hupia 🙂

    Tähän vahva sama. JA:a voi käyttää hyvänä esimerkkinä miten moderointi tehdään oikein. Itsekin olin hetken aikaa sitten viikon jäähyllä, syynä väärä lainaus.iPadin selain ei osannut käsitellä lainausta oikein ja häkkiähän siitä seurasi.

    Ja moderoinnin linja pitää, näyttää siltä että yksi vanha vakikirjoittaja on saanut 6kk lomaa kirjoittelusta henkilökohtaisuuksien vuoksi.

    Mielenkiinnolla odottelen vetääkö GP:n moderointi yhtä avointa linjaa kuin JA. Toivon sitä.

    Parti kirjoitti: (10.5.2013 10:54:25)
    Ja moderoinnin linja pitää, näyttää siltä että yksi vanha vakikirjoittaja on saanut 6kk lomaa kirjoittelusta henkilökohtaisuuksien vuoksi.

    Mielenkiinnolla odottelen vetääkö GP:n moderointi yhtä avointa linjaa kuin JA. Toivon sitä.

    Itse luin ne pari kolme ko kirjoittajan v…uviestiä ja olin ihan varma että häkki heilahtaa. Eikä mennyt kuin päivä niin puoli vuotta kakkua tuli…

    Nimenomaan moderoinnin avoimuus on Jatkoajan vahvuus, eikä niinkään moderointi sinänsä. Kaikki tietävät mistä seuraa kellekin mitäkin. Ja modet kirjoittelevat ketjuihinkin varoituksia paimentaakseen vähän jos meno äityy hurjaksi.

    Parti kirjoitti: (10.5.2013 10:30:14)

    Chip Greenside kirjoitti: (9.5.2013 20:43:16)
    Mikäli emme enää saa lukea henkilökohtaisuuksiinkin menevää kettuilua ja aiheen vierestä kirjoittelua yli-innokkaiden moderaattorien raakatessa armotta kaiken värikylläisyyden, niin seuraus koko sivustolle tulee olemaan kohtalokas.

    Tiedä taas miten savolaisesti Chip on tämän kirjoittanut, mutta vastaan silti.
    Värikylläisesti pystyy kirjoittamaan ilman henkilökohtaisia vittuiluja, provosointeja tai fleimaamista. Vaatii tietysti hieman enemmän ajatustoimintaa, mutta sitähän meillä golfareilla riittää.
    Mielestäni erittäin tarvittu muutos tämän palstan kulttuuriin. Kun rikkaruohot kitketään pois, jää uusillekin kukille enemmän tilaa kasvaa.

    Henkka: Ajatus kisan järjestämisestä oli alunperin Pulli-Paavon. Mä vain olin tarpeeksi tyhmä ottaakseni järjestelyt hoitaakseni. Odotukset eivät olleet suuret, varasin aluksi neljä peräkkäistä lähtöä HYGistä ja toivoin että pelaajia riittäisi kaikkiin lähtöihin….

    Olen aina suhtautunut huvittuneesti kysymykseen: ’Kuka niin sanoi?’ Siitä nimittäin seuraa se, että sanoman sisällöllä ei enää olekaan väliä, vaan huomio kohdistuu sanoman esittäjän henkilöön. Mikäli henkilö on väärä, tuomitaan sanomakin ja päinvastoin.

    Vaikka olisinkin joskus saattanut esittää joidenkin tekojen tai sanomisten esittäjän suhteen arvioita älykkyyden määrästä, on sekin kuitenkin aina ollut lähtöisin tekemisen tai sanomisen sisällöstä. Sisältö on siis tärkein ei esittäjä.

    Jos palstalta häviää uudistusten seurauksena kaikki ’läpänheitto’, niin minua ei juurikaan kiinnosta ja siinä tapauksessa saatte pitää tunkkinne.

    ts

    Chip Greenside kirjoitti: (10.5.2013 12:39:46)

    Vaikka olisinkin joskus saattanut esittää joidenkin tekojen tai sanomisten esittäjän suhteen arvioita älykkyyden määrästä, on sekin kuitenkin aina ollut lähtöisin tekemisen tai sanomisen sisällöstä. Sisältö on siis tärkein ei esittäjä.

    .

    Jostain syystä osalla ihmisistä esiintyy suunnatonta vaikeutta objektin hahmottamiseen. Selitettynäkin.

    Onhan minunkin väitetty monessa yhteydessä sanoneen jotain kirjoittajaa tyhmäksi tai jopa idiootiksi, vaikka sellaista tekstiä en ole tuottanut.

    Jatkoaika-vertailuun kommentti: lätkän katselijoita lienee moninkertaisesti enemmän kuin golfin. Siis myös keskustelupalstojen lukijoita ja kirjoittajia. Tänne lienee turha toivoa yhtä vilkasta keskustelua. Silloin on kiinnitettävä enemmän huomiota siihen ettei moderoinnillakaan tuhota keskustelua.

    Mielestäni samalla kun henkilökohtaisuuksia moderoitaisiin, nykyisiä aiherajoituksia pitää väljentää. Keisarin vaatteisiinkin on voitava ottaa kantaa.

    Henkilön haukkumista haitallisempaa on varsinkin perusteltujen mielipiteiden tukahduttaminen leimaamalla kirjoittajaa tai mielipidettä vaikkapa: ’ei ole tätä päivää’. Tosin luulen että aika moni näkee tästäkin läpi.

    Minäkin toivon ettei vanhoja keskusteluihin kertynyttä pääomaa poisteta.

    Erityisesti toivon että keskustelujen aitoutta suojeltaisiin, eivätkä säännöt ja moderointi painottaisi esimerkiksi mainostajien etua tai asemissa olevien henkilöiden etuja.

    Toivon että nimimerkkien suojaa parannetaan, koska enemmän pitää kiinnittää huomiota asiaan kuin sanojaan. Itse asian pitää olla tärkeämpi kuin kirjoittajan mahdollinen tasoitus/puheenjohtajuus/osakkuus/kilpailumenestys/…

    Keskustelijoilla pitää olla varmuus että niin halutessaan heidän henkilöllisyytensä pysyy kaikilta salassa. Moderaattoreilta salassa.

    Moderoinnin pitää olla avointa. Ja tukea avointa keskustelua.

    Vielä heitän ajatuksen, että keskustelupalstan uudistamisesta keskustellaan ja sovitaan avoimesti yhdessä. Uudistamistapa saattaa kertoa paljon.

    Yksi ajatus avoimuudesta: moderaattori (=valvoja) voi poistaa kirjoituksen roskakoriin, josta lukijat voivat niitä vielä vilkaista. Olisko tämä avoimuutta?

    Edit (erittäin hyvä painike) painikkeen lisäksi voisi olla peukku painikkeet, voisi joko kannattaa tai ei kannata kommenttia. Mielenkiintoista on myös moderaattorien valinta. Löytyykö tarpeeksi neutraaleja moderaattoreja. Jos häkkiä paukkuu niin perustelut pitää olla selkeät ja samassa linjassa kaikkia kohtaan.Hieno lisä olisi jos aloittaa keskustelun aiheesta josta on jo ketju olemassa niin ohjattaisiin sinne mahd pikaisesti ettei kerry samasta aiheesta useita ketjuja.Mielenkiinnolla odotan forumin uudistusta.

    Itse en näkisi moderoinnin perustelemista kovinkaan hyödyllisenä. Ennemminkin tulee vaan turhaa keskustelua onko moderointi juuri _tässä_ tapauksessa ja juuri _tällä_ tavalla oikeutettua tai ei. Itse olisin valmis näkemään jopa moderoinnista keskustelun kokonaan kieltämisen. Yhdellä forumulla jossa itsekin jonkin aikaa tomin moderaatorina, moderoinnista keskustelu oli kokonaan kielletty, silti moderointi toimi hyvin, keskustelu oli vilkasta ja iloista ja ylilyönnit siivottiin tehokkaasti. Moderoinnin perusteita ei koskaan julkisesti esitetty, eikä niistä julkisesti myöskään koskaan keskusteltu. Minusta se toimi todella hyvin.

    En ole seurannut useasti mainittua ’Jatkoaika’ forumia, mutta ihan noin tiukkaan moderointiin mitä esimerkeissä on kerrottu en itse näkisi sentään tarvetta. Tai sanotaan niin että sitten keskustelu voisi jo mennä vähän turhan vakavaksi. Kyllä pikku ot:ta ja jäynää pitää olla. Esim fora.fi, vaikka sisäsiittoista GIH:n mielestä onkin toimii mielestäni kovinkin hyvin. Modet kyllä huomauttaa jos on tarvis, harvemmin siihen tarvetta on, mutta keskustelu ei kuitenkaan ole kovinkaan piukkapipoista. Välillä toki vähän hiljaista, formhan on tietysti kokoluokaltaan aivan eri luokkaa mitä tämä.

    Henkka kirjoitti: (10.5.2013 15:53:44)
    Yhdellä forumulla jossa itsekin jonkin aikaa tomin moderaatorina, moderoinnista keskustelu oli kokonaan kielletty, silti moderointi toimi hyvin, keskustelu oli vilkasta ja iloista ja ylilyönnit siivottiin tehokkaasti. Moderoinnin perusteita ei koskaan julkisesti esitetty, eikä niistä julkisesti myöskään koskaan keskusteltu. Minusta se toimi todella hyvin.

    Mistä tiedät että toimi hyvin, jos moderoinnista keskustelu oli kokonaan kielletty?

    Chip Greenside kirjoitti: (10.5.2013 16:15:50)

    Henkka kirjoitti: (10.5.2013 15:53:44)
    Yhdellä forumulla jossa itsekin jonkin aikaa tomin moderaatorina, moderoinnista keskustelu oli kokonaan kielletty, silti moderointi toimi hyvin, keskustelu oli vilkasta ja iloista ja ylilyönnit siivottiin tehokkaasti. Moderoinnin perusteita ei koskaan julkisesti esitetty, eikä niistä julkisesti myöskään koskaan keskusteltu. Minusta se toimi todella hyvin.

    Mistä tiedät että toimi hyvin, jos moderoinnista keskustelu oli kokonaan kielletty?

    Lienet samaa mieltä että moderoinnin tason arviointi on niin yksinkertainen asia, että vaikka siitä ei keskustella, jokainen osaa mainiosti itsekin sitä arvioida. Kuten lainauksestasi ilmenee, toimin modena ainoastaan jonkin aikaa. Suurimman osan ajasta arvioin moderointia ihan keskustelijana, enkä olisi koko hommaan edes lähtenyt jos minusta se ei olisi toiminut. Vaihdoin lainauksen boldeja yhdeksi esimerkiksi.

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 55)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #417832 kohteessaVihdoinkin, tuleekohan edit nappula;)

Etusivu Foorumit Yleistä Vihdoinkin, tuleekohan edit nappula;)