26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

vasen vai oikea kätinen?

Etusivu Foorumit Yleistä vasen vai oikea kätinen?

Esillä 24 viestiä, 26 - 49 (kaikkiaan 49)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Nimetön

    Left.

    Ex-jääpallistina tuo valinta oli ’luonnollinen’. Pesis myös vasurilta. Aikanaan GC:tä suorittaessa kerroin Prolle vähän häpeillen olevani vasuri, mutta kuinka ollakaan Pro oli myös viärältä puolelta lyövä. BTW kahdeksasta Golfia pelaavasta kaveristani 3 pelaa leftiltä. Niin ja birdiepullosta nautitaan oikealla.

    Itse pelaan ihan niin kuin sinäkin – kerran pro tosin kysyi mksi pelaat vasemmalta ja yhteistyö loppui siihen.

    Olipa tarpeetonta mainita tuosta oikeinkirjoituksesta, vai kuinka mielestäsi kirjoitetaan sana miksi ?

    Tämä aihe on loppumaton suo, siis oikeinkirjoitus ja siihen liittyvät asiat, joten eiköhän anneta sen olla ja kaikkien keskusteluun osallistujien kirjoitella niin kuin he tekevät.

    ’Aurinkoista päivänjatkoa oikealta puolelta pelaten’

    Kai se lätkä puoli tulee siitä että oikeekätinen mukula tarttuu mailan päästä yleensä ensin oikeella kädellä siinä missä mihin tahansa muusinuijaan tms. ja lefti on siksi yleisempi. Sama ilmiö vasenkätisillä righti.

    Ite olen oikeekätinen ja pelaan lätkää oikeelta, kun oikea käsi alempana tuntuu mailalla ’kynäily’ tarkemmalta ja helpommalta.

    Yhdellä kädellä lyödessä golf mailalla, oikeekätiset luultavasti mieluummin löisivät oikeella kädellä ja kämmenpuolelta, vesenkätiset vasemmalta. Varsinkin zipatessa ja putatessa ’parempi’ käsi alempana tuntuu luonnolisimmalta.

    Joskus 100+ vuotta sitten eikö vasenkätiset mukelot opetettu väkisin oikeakätisiksi kun vasenkätisyydessä oli jotain poikkeevaa ja pahaa. Ja välillä tuntuu ettei tuosta käsityksestä aina nykysinkään ole täysin päästy eroon.

    On se ihminen vaan älykäs elukka 🙂

    Pelaan niin lätkää kuin goffiakin vasemmalta, oikeakätisenä.

    Ekan vuoden pelasin pron kehotuksesta oikealta, mikä johti loppukaudesta selkäkramppeihin, ei meinannut kroppa kääntyä kunnolla oikealta vasemmalle.

    Pesistä olen aina lyönyt vasemmalta. Vasen käsi on lisäksi vahvempi, teen sillä kaikkki kantohommat ym.

    Nyt on menossa neljäs vuosi golffia leftiltä ja hyvältä tuntuu.

    Oink! Oink!

    no tietysti olen…….

    Hei..!!!!!!!!!!!

    Hyvältä näyttä vasureiden osalta, kohta ollaan enemmistönä ;=)….

    Vasta 98 vastausta tullut….älkää nyt lannistuko……rehellisiä vastauksia odotellaan…..

    TILANNE 21.07

    Kummalta puolelta pelaat ?

    vasen kätinen 40 (40%)

    oikea kätinen 58 (59%)

    98 Total votes

    Vasenkätinen olen, mutta oikealta puolelta lyön kuitenkin. Oikealta tulee lyötyä myös lätkä- tai pesismaila kädessä, mutta mailapeleissä (esim. pingis, tennis, squash) rakas vasen käteni on ihan ehdoton.

    Nimetön

    Pikkuasia, mutta jos haluatte verrata golf-lyöntiä muuhun mailapeliin, ei kyllä tennis ole mielestäni paras mahdollinen vertailukohde.

    Squashin kämmenlyönti on joks. identtinen liikeradaltaan verrattuna oikean käden toimintaan golf svingissä. (pitää tietysti tietää, miten tennispalloa tai squashpalloa n. suurinpiirtein lyödään)

    olen oikeakätinen ja lyön oikealta golffia pesistä ja mitä ikinä pelaankin

    Nimetön

    Mielenkiintoisia vastauksia kuka mitäkin miltäkin puolelta, eiköhän kaikki kombinaatiot ole jo pikkuhiljaa edustettuina..Jos ei, niin lisätään oma oikeakätisen lista:

    Vasemmalta/ golf (toinen kausi), pesäpallo, salibandy, j-kiekko, tennis (oiva kahdenkäden rysty..)

    Oikealta/ Pingis, tennis, s-pallo

    Ja jalkapalloa molemmilla jaloilla..

    Tää aihe on näköjään lomien takia jäänyt aikaisemmin huomioimatta, joten pistetään munkin lista kehiin. Niin mä olen vasenkätinen, ainakin kun kirjoitan.

    Golffia ja pesistä pelaan niinkuin oikeakätiset eli vasen käsi ylhäällä.

    Muut lajit menevätkin sitten niinkuin normaalit vasenkätiset pelaisivat (sulkapallo, tennis, squas, jääkiekko right)

    Kirjoitan oikealla, mutta golfaan vasemmalta.

    Eilen – surkeampaa surkeampien puolenkymmennen draivin jälkeen samassa ryhmässä ollut entuudestaan vieras henkilö suositteli minua vaihtamaan lyöntipuolta kysyttyään olenko oikeasti vasuri.

    Ei ollut lainkaan kivaa. Ei edes huvittavaa.

    Nimetön

    Autch!

    Muutaman kerran joku on kysynyt miksi pelaan vasemmalta, mutta onneksi kukaan ei ole erehtynyt suosittelemaan lyöntipuolen vaihtamista! Kaiken maailman ProWanneBeetä näkyy tämä maa olevan pullollaan, ja on toki ihan mukava saada ’vinkkejä’ vanhemmilta ja kokeneemmilta pelaajilta, mutta että ehdottaa lyöntipuolen vaihtamista – sinnä voisi mennä golfpallo nenään!

    Nimetön

    Mielenkiintoinen aihe. Vaihdoin lyöntipuolta viime talvena. Pelasin ensin pari vuotta vasemmalta lähinnä lätkätaustan seurauksena. Oikealta on kyllä svingi parempi, kun olen umpi oikeakätinen. Pro myös suositteli nähtyään svingini molemmilta puolilta. Nyt alkaa händäri tippua … Puttaan edelleen vasemmalta, en tiedä pitäisikö vaihtaa… Kaikkea muuta pelaan oikealta paitsi lätkää ja pesistä. Olen kyllä sitä mieltä että oikeakätisen on ainakin pitemmän päälle (yleensä!!) parempi lyödä oikealta.

    Onneksi minulla on kova pää ja itsetunto suunnilleen kohdallaan – voin jättää tuollaiset puheet omaan arvoonsa, on ne sitten tosissaan tai (huonona) vitsinä ilmaan heitettyjä.

    Totta kyllä on, että draivi tarvitsee lisää treeniä. Metrin korkuinen jatkuva hookki kauaksi väylältä ei mielialaa kohenna…

    … mutta kun rangella kulkee niin hyvin 🙂

    Kyseessä oli vielä ihan oikean kilpailun reikäpeli, johon tällä kolmannella osapuolella ei ollut osaa eikä arpaa.

    Oikeakätinen. Golf vasurilta. Kokeilin oikealta aloittaessani golfin peluun, ei mitään kontrollia. Sitäpaitsi on siitä vasemmalta lyötäessä välillä kunnolla hyötyäkin: väylät kaartuu oikeaan suuntaan, eikä slaissit ole aina metsässä vaan jopa väylällä (ei välttämättä oikealla, mutta kuitenkin)!!

    Olen oikeakätinen, mutta pelaan vasurilta. Alussa opettaja yritti ’pakottaa’ pelaamaan oikealta, mutta siitä ei tullut mitään. Vasuri tuntui paljon luontevammalta. Suomessa olisi varmaan paljon enemmän vasureita, mutta kursseilla monet väännetään väkisin pelaamaan oikealta, joka on mielestäni väärin.

    Nimetön

    Tapahtunut vahingossa pari kertaa. Minä: -Vetää kovasti slaissin puolelle. Kiukkuinen vasuri: – Nää on kyllä hukkeja!

    TILANNE 11/08-03

    Golf kysymys!

    Kummalta puolelta pelaat ?

    vasen kätinen 59 (41%)

    oikea kätinen 82 (58%)

    141 Total votes

    Totaali vasurina kaikki mailapelit vasemmalta, kuten myös futis vasenjalkaisesti..

    Oikealta golffia, vasemmalta jääkiekkoa. pesistä oikealta.

    Tilanne…..

    Golf kysymys!

    Kummalta puolelta pelaat ?

    vasen kätinen 65 (37%)

    oikea kätinen 109 (62%)

    174 Total votes

    Alkaa nuo oikeakätiset erottua enemmistöksi…

Esillä 24 viestiä, 26 - 49 (kaikkiaan 49)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #508265 kohteessavasen vai oikea kätinen?

Etusivu Foorumit Yleistä vasen vai oikea kätinen?