26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

vasen vai oikea kätinen?

Etusivu Foorumit Yleistä vasen vai oikea kätinen?

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 49)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Kanadassa on eräiden tutkimusten mukaan maailman eniten vasen kätisiä golfareita (jopa yli30%). Mikä on Suomen laita? Itse pelaan golfia vasemmalta, jääkiekkoa vasemmalta, pingistä kummaltakin puolelta, tennistä oikealta. Olen oikeakätinen. Mielenkiinnolla teen kuukauden ajan tutkimusta mikä on suhteellinen vasureiden määrä Suomessa. Anna äänesi kuulua ja käy klikkaamssa omaa kätisyyttä osoitteessa…. Lue lisää: Golf kysymys!

    Eka! 🙂 Oikealta pelaavia 100 %

    Right!

    Hei

    Olen vasenkätinen, mutta pelaan golffia oikealta, mutta muut lajit, kuten tennis, salibandy, jääkiekko jne pelaan vasemmalta.

    PM

    Oikeakätinen ja golffia leftiltä.

    (Salibandyä ja lätkää leftiltä. Tennis, pingis, sulis jne oikealla kädellä)

    Golf, salibandy, lätkä, tennis, sulkapallo, pesäpallo – kaikki oikeakätisenä oikealta.

    Kuten Timpe, eli kaikki oikealta oikeakätisenä. Tosin keilapalloa pystyn kohtuullisesti heittämään myös vasemmalla.

    Ja minähän en prkl mihinkään muottiin mene, joten myös ruoka tungetaan aina oikealla kädellä suuhun.

    nimim. veitsi on vasuria varten 😉

    Oikea kätinen ja kaikki pelataan oikealta.

    Mistä johtuu tuo oikeakätisyys. Kumminkin kun ajattelee suurin osa esim. kiekkoilijoista pelaa vasemmalta puolelta, vaikka ovat oikeakätisiä.

    Ettei tuo oikeakätisyys olisi vain vanhoja peruja ja pakkopullaa? On meinaan tuo vasen kätisten joukko kumminkin suht koht suuri tänä päivänä, toista kuin 10 vuotta sitten.

    Tietty oikeakätinen pelaa kiekkoa leftiltä.

    Eli kun kiekkoa kuljetetaan yhdellä kädellä maila on oikessa kädessä… Se vasenkäsi on siellä alhaalla vain kulmapisteenä, kun laukaistaan vrt. vipu.

    BZ

    Seiväshyppy ja kolmiloikka oikealta, viina vedän kaksin käsin, eduskuntavaaleja vasemmalta, pyöräilyä molemmilta puolilta ja ilmankin. Golf riippuu mailoista; oikealta paras kierros 81 ja vasemmalta 88.

    Salibandy ja lätkä vasemmalta. Tennis, pingis, sulkapallo, pesis ja [b]golf[/b] oikealta. Olen oikeakätinen.

    Niinhän ne prot sanoo, että oikeakätisten kannattaisi aloittaa pelaamaan golf oikealta, vaikka vasemmalta tuntuisikin luonnollisemmalta. On kuulemma lyönnin kontrollointi loppupeleissä huomattavasti hankalampaa

    Kyllä se mailan puolen valinta

    Jääkiekkoa mm. USA:ssa pelannut kaverini kertoi, että Kanadassa on oikealta puolelta pelaavia jääkiekkoilijoita suhteellisesti huomattavasti enemmän kuin Euroopassa. Junnulle kun on sama kummalta puolelta opettelee pelaamaan. Jos itse olisin jääkiekkohullu ja isä, niin laittaisin poikani pelaamaan oikealta puolelta kiekkoa. Heistä kun on joukkuessa pulaa.

    Oikea kätinen, mutta golfia vasurilta

    Leftinä oikeakätisenä.Kurvasin pentuna polkupyörälläkin

    vasemmalta oikealle ja toisinpäin oli paljon vaikeampaa.

    Minulla on lisäksi oikea käsi huomattavasti vahvempi kuin

    vasen joten draiverilla lyödessä heikko vasen käsi ei oikein pysy kyydissä ja lyön ulkoa sisään ja siis slaissaan.

    Pelaan golfia oikealta puolelta, en väärältä!

    Järisyttävää tekstiä, tulipas hyvä fiilis.

    Ja pelaan siis oikealta vasenkätisenä.

    Lätkää yms. mailapelejä leftiltä, tennis oikealta, golfissa puttaan vasemmalta, mutta muut lyönnit oikealta. Oikeakätinen.

    …ja tilanne

    vasen kätinen 20 (35%)

    oikea kätinen 37 (64%)

    57 Total votes

    Nimetön

    Itse suoritin kortin viime vuonna ja ennen sitä kävin lätkimässä rangella työn puolesta pron opastuksella. Kun ei ollut omia mailoja pro oletti minun automaattisesti oikeakätisenä lyövän oikealta. Hutkin oikealta muutaman kerran ilmassa ja päätin, että tämä jää tähän jollen saa lyödä vasemmalta. Pro tsekkasi muutaman lyönnin oikealta ja muutaman lyönnin vasemmalta ja totesi, että juu kannattaa ehkä sittenkin ottaa vasurin meilat käyttöön.

    Pelaan lätkää, salibandyä ja pesistäkin leftinä, mutta sulkis, tennis, pingis, heitot ja oikeastaan kaikki muut oikealla kädellä.

    Öh…vastasi………….

    ***Tietty oikeakätinen pelaa kiekkoa leftiltä.

    Eli kun kiekkoa kuljetetaan yhdellä kädellä maila on oikessa kädessä… Se vasenkäsi on siellä alhaalla vain kulmapisteenä, kun laukaistaan vrt. vipu.***

    Kuinkas sitten golfissa, onko juuri se yläkäsi johtava käsi? niin kuin kiekosso ja muissa mailapeleissä joissa käytetään mailaa kahdella kädellä. Jos näin on, niin eikös oikeakätinen pidä silloin oikeaa, eli vahvempaa johtavana kätenä?

    Ymmärrykseni mukaan myös golfissa tuo alakäsi on tukena ja turvana!??? Huom…tämä on vasta toinen kauteni golfin parissa…..siitä tietämättömyyteni ;=)

    Pelaan lätkää ja salibandiä vasemmalta… Tennis, sulkkis ja pingis oikealta… Lyön golffia oikealta mutta puttaa leftiltä… Toi yhdistelmä on toiminu ihan hyvin…

    Nimetön

    Oikealta..

    Golf Digestin numerossa 2/2002 oli kaksi mielenkiintoista kuvasarjaa, jossa purettiin Brett Hullin lämäri ja svingi vaiheisiin. Liiikkeet ovat paljon toistensa kaltaisia, mutta on pari olennaista eroakin:

    – Golfissa ranteet ovat tärkeä vipupiste, lämärin vipu tulee lähes kokonaan hartiakäännöstä.

    – Lämäri lähtee svingiä voimakkaammin vartalosta. Jopa niin, että kunnon lämärissä (oikealta) loppuasennossa nojataan voimakkaasti vasempaan jalkaan ja oikea jalka on takana ilmassa.

    Kaveri pelaa sekä lätkää että golfia oikealta.

    Oikea käsi se on joka golfissa palloa lyö… Karkeasti, vasenkäsi työntää mailan taakse backswingissä, eli oikea ei saa nostaa sitä. Oikea käsi sitten lyö pallon liikkeelle, golflyönti on todella paljon samanlainen kuin esim. tenniksen kämmenlyönti.

    Juuri niin olen minäkin asian käsittänyt, prota kuunnellessani ja Tigerin kirjaa lukiessa.

    Oikea käsi sen pallon loppujen lopuksi piiskaa lentoon, mutta vasen käsikään ei saa olla liian passiivinen, varsinkaan taakseviennissä…

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 49)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #508255 kohteessavasen vai oikea kätinen?

Etusivu Foorumit Yleistä vasen vai oikea kätinen?