26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Valmistautuminen golfkierrokselle

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Valmistautuminen golfkierrokselle

Esillä 25 viestiä, 51 - 75 (kaikkiaan 93)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #219398 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

    Kuntogolfari kirjoitti: (24.11.2010 12:29:16)

    No, minäpä kerron hieman omista näkemisistä ja kokemisista. Season Golfissa Suomenojalla harjoittelee usein joukko Suomen parhaita golfareita. Olen muutaman kerran nähnyt Mikko Ilosen ja Timo Rauhalan yhteistyötä valmistauduttaessa tourkauteen.

    Tuolla vaan ei ole mitään tekemistä itse aiheen kanssa. Hyvät pelaajat harjoitelevat hyvin, olivat he missä tahansa. Tehtävissä asioissa on hemmetisti eroa treenikauden ja kisapäivien välillä, mutta ei tekemisen määrässä. Ja tuokin vielä vaihtelee todella paljon tilanteen mukaan. Joskus joudutaan tekemään ihan perustekniikkaakin kuntoon kisapäivinä erilaisista syistä.

    #219399 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL

    ts kirjoitti: (24.11.2010 13:35:47)

    Kuntogolfari kirjoitti: (24.11.2010 12:29:16)

    No, minäpä kerron hieman omista näkemisistä ja kokemisista. Season Golfissa Suomenojalla harjoittelee usein joukko Suomen parhaita golfareita. Olen muutaman kerran nähnyt Mikko Ilosen ja Timo Rauhalan yhteistyötä valmistauduttaessa tourkauteen.

    Tuolla vaan ei ole mitään tekemistä itse aiheen kanssa. Hyvät pelaajat harjoitelevat hyvin, olivat he missä tahansa. Tehtävissä asioissa on hemmetisti eroa treenikauden ja kisapäivien välillä, mutta ei tekemisen määrässä. Ja tuokin vielä vaihtelee todella paljon tilanteen mukaan. Joskus joudutaan tekemään ihan perustekniikkaakin kuntoon kisapäivinä erilaisista syistä.

    On se niin hienoa, että tässä lajissa kuntogolfari ja pitkän linjan proo voivat tietää yhtä paljon ammattipelaajien harjoittelusta ja kisakierrokselle valmistautumisesta.

    Mutta minäpäs olen kerran tehnyt iigelin simulaattorissa, kun Ilosen Mikko oli katsomassa! Kehui vielä minua, perskeles! Ja sitä ennen seurasin, kun Mikko kokeili uutta wedgeä analysaattorissa. Ei varmaan ihan tositreenejä vetänyt, mutta rennon näköistä oli huitelu. Joka kerta osui siihen kankaaseen.

    #219400 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    KL kirjoitti: (24.11.2010 14:02:05)

    Ei varmaan ihan tositreenejä vetänyt, mutta rennon näköistä oli huitelu. Joka kerta osui siihen kankaaseen.

    Entäs palloon 🙂

    #219401 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Tämä on vähän BtT (Back to Topic), mutta se minulle anteeksi annettakoon.

    Olen joskus oikein miettinyt, että minulla ei ole varsinaisia lyöntirutiineja, mutta ennen kierrosta hyvinkin tarkat ja jos ne eivät mene kohdilleen, niin harmittaa.

    1) taskut tyhjäksi bägin arvoesinetaskuun
    2) griinihaarukka oikeaan taskuun
    3) kännykkä äänettömälle ja mScorecard päälle
    4) pallojen valinta kolmeen bägin pallopaikkaan
    5) varapallo ja pelipallo eri taskuihin

    ja sitten pelaamaan.

    #219402 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

    On se niin hienoa, että tässä lajissa kuntogolfari ja pitkän linjan proo voivat tietää yhtä paljon ammattipelaajien harjoittelusta ja kisakierrokselle valmistautumisesta.

    En minä ole väittänyt tietäväni yhtä paljon kuin pro ammattipelaajien harjoittelusta ja kisakierrokselle valmistautumisesta. Mutta ei minua silti tarvitse siinä suhteessa pitää ihan tollona. Kyllä sen maallikkokin tajuaa, jos kauden samoissa vaiheissa Ilonen vetää upean treenin ja joku toinen vähemmän upean… Uudessa Golf Digestissa on Teemu Tyryn kirjoittama erinomainen juttu siitä, miksi Mikko Ilonen on Suomessa aivan omassa luokassaan. Jos valmentajilla olisi samanlainen tulosvastuu kuin jalkapallossa tai jääkiekossa, aika harvalle golfprolle kunnian kukko laulaisi.

    #219403 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL

    Kuntogolfari kirjoitti: (24.11.2010 15:07:25)
    On se niin hienoa, että tässä lajissa kuntogolfari ja pitkän linjan proo voivat tietää yhtä paljon ammattipelaajien harjoittelusta ja kisakierrokselle valmistautumisesta.

    En minä ole väittänyt tietäväni yhtä paljon kuin pro ammattipelaajien harjoittelusta ja kisakierrokselle valmistautumisesta. Mutta ei minua silti tarvitse siinä suhteessa pitää ihan tollona. Kyllä sen maallikkokin tajuaa, jos kauden samoissa vaiheissa Ilonen vetää upean treenin ja joku toinen vähemmän upean… Uudessa Golf Digestissa on Teemu Tyryn kirjoittama erinomainen juttu siitä, miksi Mikko Ilonen on Suomessa aivan omassa luokassaan. Jos valmentajilla olisi samanlainen tulosvastuu kuin jalkapallossa tai jääkiekossa, aika harvalle golfprolle kunnian kukko laulaisi.

    Jos golfpelaajien valmentajille maksettaisiin yhtä suuria summia kuin ammattimaisissa joukkuepelieissä, niin kyllä tulosvastuutakin löytyisi 🙂

    Sitten sinne aikuisten osastolle: ei yksilölajia ja joukkuelajia voi mitenkään verrata toisiinsa. Yksilön kehittymiseen vaikuttaa kaikkein eniten hänen omistautumisensa. Paraskaan valmentaja ei voi pakottaa pelaajaa harjoittelemaan. Ammattimaisissa joukkuelajeissa motivoitumaton pelaaja pakkaa äkkiä laukkunsa ja matkustaa takaisin kotiin.

    #219404 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

    KL kirjoitti: (24.11.2010 15:14:25)

    Kuntogolfari kirjoitti: (24.11.2010 15:07:25)
    On se niin hienoa, että tässä lajissa kuntogolfari ja pitkän linjan proo voivat tietää yhtä paljon ammattipelaajien harjoittelusta ja kisakierrokselle valmistautumisesta.

    En minä ole väittänyt tietäväni yhtä paljon kuin pro ammattipelaajien harjoittelusta ja kisakierrokselle valmistautumisesta. Mutta ei minua silti tarvitse siinä suhteessa pitää ihan tollona. Kyllä sen maallikkokin tajuaa, jos kauden samoissa vaiheissa Ilonen vetää upean treenin ja joku toinen vähemmän upean… Uudessa Golf Digestissa on Teemu Tyryn kirjoittama erinomainen juttu siitä, miksi Mikko Ilonen on Suomessa aivan omassa luokassaan. Jos valmentajilla olisi samanlainen tulosvastuu kuin jalkapallossa tai jääkiekossa, aika harvalle golfprolle kunnian kukko laulaisi.

    Jos golfpelaajien valmentajille maksettaisiin yhtä suuria summia kuin ammattimaisissa joukkuepelieissä, niin kyllä tulosvastuutakin löytyisi 🙂

    Sitten sinne aikuisten osastolle: ei yksilölajia ja joukkuelajia voi mitenkään verrata toisiinsa. Yksilön kehittymiseen vaikuttaa kaikkein eniten hänen omistautumisensa. Paraskaan valmentaja ei voi pakottaa pelaajaa harjoittelemaan. Ammattimaisissa joukkuelajeissa motivoitumaton pelaaja pakkaa äkkiä laukkunsa ja matkustaa takaisin kotiin.

    Tarkoitatko, että Mikko Korhonen, Peter Erofejeff, Thomas Sundström, Jaakko Mäkitalo, Antti Ahokas, Roope Kakko, Toni Karjalainen, Joonas Granberg, Mikael Salminen, Kalle Samooja, Tapio Pulkkanen, Janne Kaske, Toni Hakula, Miro Veijalainen, Ursula Wikström, Kaisa Ruuttila, Riikka Hakkarainen, Jenni Kuosa, Hanna-Leena Salonen, Minea Blomqvist tai Sanna Nuutinen, jotka Golf Digestin jutussa mainitaan nimeltä, eivät olisi golfille omistautuneita? Minun mielestäni ovat. Hyvällä golfvalmentajalla on keino saada pelaaja harjoittelemaan. Se on pyyntö mennä toisen valmentajan pakeille, jos harjoittelu ei maistu. Toimii varmasti.

    #219405 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL

    Kuntogolfari kirjoitti: (24.11.2010 16:05:33)
    Hyvällä golfvalmentajalla on keino saada pelaaja harjoittelemaan. Se on pyyntö mennä toisen valmentajan pakeille, jos harjoittelu ei maistu. Toimii varmasti.

    Tuo on vain osittain totta. Toisen valmentajan pakeille mennään, kun runsaasta harjoittelusta huolimatta ei päästä toivottuun tulokseen, koska ei uskota valmentajan tarjoamaan oppiin tai valmentajan tarjoama oppi ei jostakin syystä sovi juuri sille pelaajalle. Hyvä valmentaja tietenkin pystyy motivoimaan valmennettavaansa luomalla ymmärrystä tämän omaan tekemiseen ja sitä kautta uskoa menestykseen, mikä puolestaan auttaa pitämään motivaation korkealla.

    Golfissa kuten muissakin urheilulajeissa valmennus on pitkäjänteinen tapahtuma. Ihmeitä on turha odottaa, vaikka joskus niitä oivalluksiakin tulee, jotka paremmin auttavat ymmärtämään tekemisen suuntaa.

    #219406 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Happosetä kirjoitti: (24.11.2010 14:35:09)
    Tämä on vähän BtT (Back to Topic), mutta se minulle anteeksi annettakoon.

    Olen joskus oikein miettinyt, että minulla ei ole varsinaisia lyöntirutiineja, mutta ennen kierrosta hyvinkin tarkat ja jos ne eivät mene kohdilleen, niin harmittaa.

    1) taskut tyhjäksi bägin arvoesinetaskuun
    2) griinihaarukka oikeaan taskuun
    3) kännykkä äänettömälle ja mScorecard päälle
    4) pallojen valinta kolmeen bägin pallopaikkaan
    5) varapallo ja pelipallo eri taskuihin

    ja sitten pelaamaan.

    Surkeesti menneen rundin jälkeen on ollut helppo syyttää rikkoontuneita varusteita tai varusteiden puutetta ja näitä puuttuvia varusteita on lisäilty bägiin seuraavasti:

    – laastaria
    – vararuusukkeita kenkiin ja kiinnitysväline
    – urien puhdistus ’härpäke’
    – reilun kokoinen pyyheliina
    – vara- ja sadehanskoja

    Tämä PGA Tourillakin käväissyt pelaaja tarvinnee tuplamäärän varahanskoja (putatessakin suosii hanskoja).

    P.S. Harvemmin näkee tuolla tasolla ’baseball’- grippiä.

    #219407 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Normaalisti, jos aikaa niin puolituntia ennen kentälle, kahvin haku, pikku venyttely, muutama pallo ilmaan rangella sitten muutama putti ja 1.tiille.
    Usein vain ei aikaa, joten tiiauspaikalla venyttelyä ja kymmenkunta harkka svingiä.

    Jos kisat oudolla kentällä, niin yritän käydä etukäteen pelaamassa. Kilpailupäivänä sitten noin 1-1.5 tuntia ennen paikalle ja samat toimenpiteet kuin alussa, mutta vähän perusteellisemmin.

    #219408 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    EFC

    Rauski kirjoitti: (23.11.2010 15:04:51)

    EFC kirjoitti: (23.11.2010 13:49:12)
    Viime kesänä yhteen kisaan valmistautuminen about seuraavasti: Pelikaveri haki himasta ja saavuttiin kentälle joku 30 min ennen starttia. Seuraavaksi pelikengät jalkaan ja ruuhkan halki kamojen kanssa klubille jossa vietiin vaihtovaatteet pukukaappiin odottamaan ja sitten oli vuorossa tuloskorttien lunastus cädäriltä ja toteaminen että pre-oluet jäävät aikapulan takia väliin. Klubin edustalta löytyikin muu peliseurue ja niinpä lähdimme suorittamaan alkuverryttelyä (reipas kävely tiille.. oli muuten yhteislähtökisa) ja tiille saavuttua muutamat venyttelyliikkeet ja moukku mallastislettä taskumatista ja eikun palloa ilmaan…. Kyseessä oli seuramme Juhannuskisa.

    Aika anteeksiantamon mokahan tuossa on, kun alkutankkaus jäi pahasti vajavaiseksi. Ei varmaan mennyt kisa kovinkaan hyvin.

    Ei!

    #219409 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    hristol kirjoitti: (24.11.2010 21:32:26)
    …puolituntia ennen kentälle, kahvin haku, pikku venyttely, muutama pallo ilmaan rangella sitten muutama putti ja 1.tiille.

    Omakohtaisia pre round- rutiineja haettiinkin, joten oikeaa vastausta ei ole.

    Kotikenttäsi on logistisesti hienosti suunniteltu ja ruuhkaton.

    Siis parkkipaikalla kamat kasaan (mahd. ehjien kärryjen valinta), ilmoittautuminen kierrokselle henkilökohtaisesti CM:llä, ravintolan jouheva palvelu / nopeus kahvin ostossa, pieni alkuvenyttely kahvin läikkymättä, rangella pikainen lyöntisessio (pallot valmiina odottamassa?) ja sitten siirtyminen puttialueelle + putit ja nämä onnistuvat ennen suositeltua (normi 5-10 min.) saapumista avauslyöntialueelle = 20- 25 min.

    Tehokasta ajankäyttöä, siitä propsit.

    #219410 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Lipulle kirjoitti: (24.11.2010 22:45:23)

    hristol kirjoitti: (24.11.2010 21:32:26)
    …puolituntia ennen kentälle, kahvin haku, pikku venyttely, muutama pallo ilmaan rangella sitten muutama putti ja 1.tiille.

    Omakohtaisia pre round- rutiineja haettiinkin, joten oikeaa vastausta ei ole.

    Kotikenttäsi on logistisesti hienosti suunniteltu ja ruuhkaton.

    Siis parkkipaikalla kamat kasaan (mahd. ehjien kärryjen valinta), ilmoittautuminen kierrokselle henkilökohtaisesti CM:llä, ravintolan jouheva palvelu / nopeus kahvin ostossa, pieni alkuvenyttely kahvin läikkymättä, rangella pikainen lyöntisessio (pallot valmiina odottamassa?) ja sitten siirtyminen puttialueelle + putit ja nämä onnistuvat ennen suositeltua (normi 5-10 min.) saapumista avauslyöntialueelle = 20- 25 min.

    Tehokasta ajankäyttöä, siitä propsit.

    Anteeksi ylläolevan toistamisesta, sillä KL viestissään #34 totesi pääpiirteittäin saman omaan kokemukseensa perustuvasta ajankäytöstä ennen golfkierrosta.

    Omaa huolimattomuuttani ei tullut selattua viestejä taakkepäin.

    Topicin aihe tuli klubin kisakauden yhteenvedon osiossa – mitä paremmin ensi kaudella?

    Esimerkki, vaikka maailman kilpagolfista ei ollut kyse, niin suht´konkreettisen eron valmistautumisen merkityksestä voi todeta seuraavasta eli
    valmistautumatta (tosi PELIMIES) Marco vaatimattomasti kiireessä / lainakamoissa Erkossa eka rundi 85 ja toisella kierroksella upea 66.

    Itsellä pojot eivät riittäneet ko. kisaan, joten toimitsijan ’nakki’ iski.

    #219411 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

    KL kirjoitti: (24.11.2010 16:51:19)

    Kuntogolfari kirjoitti: (24.11.2010 16:05:33)
    Hyvällä golfvalmentajalla on keino saada pelaaja harjoittelemaan. Se on pyyntö mennä toisen valmentajan pakeille, jos harjoittelu ei maistu. Toimii varmasti.

    Tuo on vain osittain totta. Toisen valmentajan pakeille mennään, kun runsaasta harjoittelusta huolimatta ei päästä toivottuun tulokseen, koska ei uskota valmentajan tarjoamaan oppiin tai valmentajan tarjoama oppi ei jostakin syystä sovi juuri sille pelaajalle. Hyvä valmentaja tietenkin pystyy motivoimaan valmennettavaansa luomalla ymmärrystä tämän omaan tekemiseen ja sitä kautta uskoa menestykseen, mikä puolestaan auttaa pitämään motivaation korkealla.

    Golfissa kuten muissakin urheilulajeissa valmennus on pitkäjänteinen tapahtuma. Ihmeitä on turha odottaa, vaikka joskus niitä oivalluksiakin tulee, jotka paremmin auttavat ymmärtämään tekemisen suuntaa.

    Satun tietämään aika paljon urheiluvalmennuksesta yleisurheilusta hankitun kokemuksen kautta. Sitä paitsi olen käynyt Suomen Golfliiton ohjaajakurssit ja toiminut seurani junioriohjaajana vuosina 1995-2008. Silti en väitä olevani täysinoppinut valmennusasioissa. Mainitsin jo yhden keinon saada golfari harjoittelemaan. Laiskotteluun kyllästyvä valmentaja voi pyytää kaveria siirtymään toisen valmentajan ryhmään. Toinen vaikutin on proosallisesti raha. Jos ammattilainen ei harjoittele oikein, homma tyrehtyy siihen, ettei tule palkintoja eikä sponsorirahaa. Ja kehityskelpoinen amatööripelaajakin ymmärtää, ettei seuralta heru suuria summia kulukorvauksiin (leirit, kilpailut, kilpailumatkat yms.), jos leväperäisen harjoittelun takia ei tule menestystä kisoissa. Näistä syistä on varmaa, että ammattilaisella ja hyvällä amatöörillä luonnostaan on hyvä motivaatio harjoitella. Timo Rauhala on kaikkien tietämä hyvä valmentaja, jolla on paljon kysyntää pelaajien keskuudessa ja hän voi valita, kenen kanssa ryhtyy yhteistyöhön ja tarvittaessa neuvoo taloudellisissa tukiasioissa.

    #219412 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Muistelin jossain vanhassa Golf Digestissä olevan juttua Mikon kisakierroksille valmistautumisrutiineista ja tänään jaksoin kaivaa ko. lehden esille. Lehti on 4/2010 ja sivu 30, jossa kerrotaan referoidusti näin:

    Jos tiiausaika on 7:30, herätys on viideltä. Kuntosalilla 10min juoksumattolämmittely kovalla teholla, pieni jumppa, venyttelyt, suihku ja aamiainen. Näihin rutiineihin varattu aikaa n. 50min. Sen jälkeen harjoitusalueelle, jossa aloitetaan putterilla ja kolmella pallolla. Sen jälkeen sändillä muutama bunkkerilyönti, chippi ja lobby. Rangella joka toisella mailalla draiveriin asti ja lopuksi muutama rauta7. Sen jälkeen putterin ja parin pallon kanssa vielä viheriölle. Iltapäiväkierroksille herätys viimeistään 8:30, aamiainen, ’snadi löhö’, kropan herättelyt, luonas ja golflämmittely. Lopuksi vielä mainitsee, että kilpailuun valmistautuminen on lämmittelyä eikä harjoittelua.

    Tämä kyllä vähän sotii ts:n ’08:00 kentälle vaikka lähtöaika olisi neljältä’ -teoriaa vastaan, mutta minä en itse ole paikalla ollut katsomassa vaan uskon sinisilmäisesti kilpailijan omaan sanaan.

    #219413 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Kuntogolfari kirjoitti: (25.11.2010 11:49:03)
    ….

    Timo Rauhala on kaikkien tietämä hyvä valmentaja, jolla on paljon kysyntää pelaajien keskuudessa ja hän voi valita, kenen kanssa ryhtyy yhteistyöhön ja tarvittaessa neuvoo taloudellisissa tukiasioissa.

    Mikähän siinä muuten on vaikka meillä on hyväksihavaittu osaava ’resurssi’ niin useissa lajiliitoissa turvaudutaan ’Ulkomaanapuun’. Luulisi että kotimainen osaa hoitaa asianparemmin, tuntemalla paikalliset olot ja tavat. Vai onko se hienompaa olla ymmärtämättä jotain ulkomaankielellä.

    Vai eika siinä vaan ole takana jotain elämääsuurempaa kysymystä, jota tavallisen kansan ei tarvitsekkaan tietää.

    #219414 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

    Mertti kirjoitti: (25.11.2010 12:48:48)

    Tämä kyllä vähän sotii ts:n ’08:00 kentälle vaikka lähtöaika olisi neljältä’ -teoriaa vastaan, mutta minä en itse ole paikalla ollut katsomassa vaan uskon sinisilmäisesti kilpailijan omaan sanaan.

    Vielä isomman ristiriidan tuosta saat menemäällä kentälle klo 8, jos lähtöiaka on 7.30 🙂

    #219415 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    ts kirjoitti: (21.11.2010 22:32:52)
    Nii… jos kilpapelaajalla on startti klo 10, menisin kentälle noin 2h ennen. jos startti on klo 12, 4h ennen. Jos startti on vasta klo 14, 6h ennen.

    Poishan sieltä lähdetään sitten tuosa klo 20 aikoihin jos keritään.

    Kyllä sinä ymmärrät mitä tarkotin. Turhanpäiväinen näsäviisaus ei edistä nyt asiaa mihinkään suuntaan.

    #219416 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

    Mertti kirjoitti: (25.11.2010 13:27:55)

    ts kirjoitti: (21.11.2010 22:32:52)
    Nii… jos kilpapelaajalla on startti klo 10, menisin kentälle noin 2h ennen. jos startti on klo 12, 4h ennen. Jos startti on vasta klo 14, 6h ennen.

    Poishan sieltä lähdetään sitten tuosa klo 20 aikoihin jos keritään.

    Kyllä sinä ymmärrät mitä tarkotin. Turhanpäiväinen näsäviisaus ei edistä nyt asiaa mihinkään suuntaan.

    No mutta kun tuollainen annetaan esimerkiksi niin eipä voi paljon muuten reagoida. Ei kai kukaan tuonne mene yöllä kahdelta jos startti on klo 7.30.

    Sinultakin voin kysyä: milloin ja monestiko olet ollut seuraamassa tuollaista kisaa aamusta iltaan ja useamman päivän? Mulla tais olla ensimmäinen tapaus -98 ja viimeisin tuossa vajaa kuukausi sitten. Väliin mahtuu jokunen muu, sekä muutama kierros cädäävänä valmentajana CT:llä. Lisäks tuli muutama vuosi saatua aika tarkkaa kuvaa jenkkien touhusta College-puolella.

    Kuten KL jo jollekin aiemmin totesi, tuntuu aika huvittavalta kuunnella sitten sohvanpohjalta heitettyjä lehtitietoihin perustuvia kommentteja asiasta.

    #219417 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    ts kirjoitti: (25.11.2010 14:13:09)

    Mertti kirjoitti: (25.11.2010 13:27:55)

    ts kirjoitti: (21.11.2010 22:32:52)
    Nii… jos kilpapelaajalla on startti klo 10, menisin kentälle noin 2h ennen. jos startti on klo 12, 4h ennen. Jos startti on vasta klo 14, 6h ennen.

    Poishan sieltä lähdetään sitten tuosa klo 20 aikoihin jos keritään.

    Kyllä sinä ymmärrät mitä tarkotin. Turhanpäiväinen näsäviisaus ei edistä nyt asiaa mihinkään suuntaan.

    No mutta kun tuollainen annetaan esimerkiksi niin eipä voi paljon muuten reagoida. Ei kai kukaan tuonne mene yöllä kahdelta jos startti on klo 7.30.

    Sinultakin voin kysyä: milloin ja monestiko olet ollut seuraamassa tuollaista kisaa aamusta iltaan ja useamman päivän? Mulla tais olla ensimmäinen tapaus -98 ja viimeisin tuossa vajaa kuukausi sitten. Väliin mahtuu jokunen muu, sekä muutama kierros cädäävänä valmentajana CT:llä. Lisäks tuli muutama vuosi saatua aika tarkkaa kuvaa jenkkien touhusta College-puolella.

    Kuten KL jo jollekin aiemmin totesi, tuntuu aika huvittavalta kuunnella sitten sohvanpohjalta heitettyjä lehtitietoihin perustuvia kommentteja asiasta.

    Vaihteeks ohi menny pointti, tai sit tahallinen väistö. Tarkotus oli tuolla referaatilla tuoda esille se, ettei tässä esimerkissä Mikko mene kentälle samaan aikaan riippumatta lähtöajasta. Eli hän ei mene kentälle 6h ennen, jos on iltapäivän lähtöaika, kuten sinä aiemmin esille toit. Ja minun on vaikea keksiä mitään syytä, miksi Mikko, tai artikkelin kirjoittaja valehtelisi, tai vääristelisi tätä asiaa.

    #219418 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

    Mertti kirjoitti: (25.11.2010 14:18:04)

    ts kirjoitti: (25.11.2010 14:13:09)

    Mertti kirjoitti: (25.11.2010 13:27:55)

    ts kirjoitti: (21.11.2010 22:32:52)
    Nii… jos kilpapelaajalla on startti klo 10, menisin kentälle noin 2h ennen. jos startti on klo 12, 4h ennen. Jos startti on vasta klo 14, 6h ennen.

    Poishan sieltä lähdetään sitten tuosa klo 20 aikoihin jos keritään.

    Kyllä sinä ymmärrät mitä tarkotin. Turhanpäiväinen näsäviisaus ei edistä nyt asiaa mihinkään suuntaan.

    No mutta kun tuollainen annetaan esimerkiksi niin eipä voi paljon muuten reagoida. Ei kai kukaan tuonne mene yöllä kahdelta jos startti on klo 7.30.

    Sinultakin voin kysyä: milloin ja monestiko olet ollut seuraamassa tuollaista kisaa aamusta iltaan ja useamman päivän? Mulla tais olla ensimmäinen tapaus -98 ja viimeisin tuossa vajaa kuukausi sitten. Väliin mahtuu jokunen muu, sekä muutama kierros cädäävänä valmentajana CT:llä. Lisäks tuli muutama vuosi saatua aika tarkkaa kuvaa jenkkien touhusta College-puolella.

    Kuten KL jo jollekin aiemmin totesi, tuntuu aika huvittavalta kuunnella sitten sohvanpohjalta heitettyjä lehtitietoihin perustuvia kommentteja asiasta.

    Vaihteeks ohi menny pointti, tai sit tahallinen väistö. Tarkotus oli tuolla referaatilla tuoda esille se, ettei tässä esimerkissä Mikko mene kentälle samaan aikaan riippumatta lähtöajasta. Eli hän ei mene kentälle 6h ennen, jos on iltapäivän lähtöaika, kuten sinä aiemmin esille toit. Ja minun on vaikea keksiä mitään syytä, miksi Mikko, tai artikkelin kirjoittaja valehtelisi, tai vääristelisi tätä asiaa.

    Huoh… mieti nyt hetki mitä sulta kysyin. Ei yksittäisen pelaajan ja jonkun lehtijutun pohjalta nyt hirveesti kannata ruveta kinaamaan, kun ihan kokemusperäistä näkemistäkin on tarjolla.

    Kun nyt vaan ymmärtäisit, että sinne kentälle mennään heti kun keretään ja tullan pois kun päivä päättyy. Kisarundin ympärillä vedetään ihan normaalia treeniohjelmaa läpi, koska ei siihen muulloinkaan aikaa ole.

    #219419 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Kokemusperäistä varmaan…

    Montako TS:n valmennetavaa siellä ET:llä ai Ameriikan tuurilla olikaan männävuonna 🙂

    Piääiskö sittenkii kysyy vaikka Rauhalalta.. asioista..

    #219420 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

    Marx kirjoitti: (25.11.2010 15:50:18)
    Kokemusperäistä varmaan…

    Montako TS:n valmennetavaa siellä ET:llä ai Ameriikan tuurilla olikaan männävuonna 🙂

    Piääiskö sittenkii kysyy vaikka Rauhalalta.. asioista..

    Niinhän se toki memee, että ei tuonne saa mennä kuin ne, joilla on omia valmennettavia. Ei saa, eikä oikeestaan voi edes nähdä kuinka moni tulee aamulla paikalle, vaikka startti on iltapäivälää. Kyllä sohvan perukoilta homma on pirun paljon paremmin selvitettävissä.

    Ja tietysti… mistä näitä oikeen sikiää.

    #219421 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    ts kirjoitti: (23.11.2010 19:22:50)

    Yllättävän rankkaa fysiikkaakin tuntuvat vetävän kisaviikoilla. Siinä ei muutaman tunnin lähipelitreeni tunnu kyllä missään.

    Siitä ei liene epäselvää, että kisaviikollakin voidaan vetää melko rankkaakin fysiikkaharjoitusta. Mutta aivan oikeastiko väität, että kisapäivinä vielä vedettäisiin tehotreeniä? Ja tällä tehotreenillä minä ainakin käsitän fyysisesti rankkaa treeniä. Saat kyllä etsiä minullekin jostain todisteita moisesta, ennen kuin uskon. Siinä aivan varmasti pelisuoritukset kärsisivät, kun ei sellaisen jälkeen enää olisi vireystila aivan parasta A-ryhmää.

    Hyvinkin intensiivistä lähipelitreeniä voi sen sijaan kyllä tehdä pelipäivinäkin, se ei vielä fyysisesti vie piippuun.

    #219422 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

    aakoo64 kirjoitti: (25.11.2010 18:42:10)

    ts kirjoitti: (23.11.2010 19:22:50)

    Yllättävän rankkaa fysiikkaakin tuntuvat vetävän kisaviikoilla. Siinä ei muutaman tunnin lähipelitreeni tunnu kyllä missään.

    Siitä ei liene epäselvää, että kisaviikollakin voidaan vetää melko rankkaakin fysiikkaharjoitusta. Mutta aivan oikeastiko väität, että kisapäivinä vielä vedettäisiin tehotreeniä? Ja tällä tehotreenillä minä ainakin käsitän fyysisesti rankkaa treeniä. Saat kyllä etsiä minullekin jostain todisteita moisesta, ennen kuin uskon. Siinä aivan varmasti pelisuoritukset kärsisivät, kun ei sellaisen jälkeen enää olisi vireystila aivan parasta A-ryhmää.

    Hyvinkin intensiivistä lähipelitreeniä voi sen sijaan kyllä tehdä pelipäivinäkin, se ei vielä fyysisesti vie piippuun.

    Luehan sitten vaikka tuolta kohdasta Portugal Masters 1. day miten ennätykset paukkuu.

    Onko tosiaan ihan mahdoton ymmärtää noiden ukkojen olevan sellaisessa kunnossa, että ei niiden tarvitse lopettaa ohjelmaansa kisojen takia? Puhumattakaan siitä, että eivät vois viettää koko päivää kentällä kisan aikana. Nyt vaan on vastakkain kaks asiaa: Se mitä harrastaja kokee ja tekee ja sitten se mitä tuolla isojen poikien karkeloissa oikeesti tapahtuu. Menkää kattomaan ja kysymään noilta ukoilta mitä ne tekee. Sillä sen on joutunu muutkin itelleen selvittämään.

Esillä 25 viestiä, 51 - 75 (kaikkiaan 93)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #219414 kohteessaValmistautuminen golfkierrokselle

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Valmistautuminen golfkierrokselle