26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

vaikein lyönti????

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu vaikein lyönti????

Esillä 25 viestiä, 51 - 75 (kaikkiaan 114)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • ts

    -no eagle- kirjoitti: (2.10.2008 14:25:10)
    Muutaman buranan voimalla oltiin illalla sunnuntaina Oulussa ja aamulla sitten jo kertaamassa.

    Mulla ei silleen aiheeseen muuta, mutta tuota.. ootko sä varmistanu että ne on oikeesti buranaa mitä sä popsit?

    ts kirjoitti: (2.10.2008 14:44:44)

    -no eagle- kirjoitti: (2.10.2008 14:25:10)
    Muutaman buranan voimalla oltiin illalla sunnuntaina Oulussa ja aamulla sitten jo kertaamassa.

    Mulla ei silleen aiheeseen muuta, mutta tuota.. ootko sä varmistanu että ne on oikeesti buranaa mitä sä popsit?

    Sininen buranahan aiheuttaa tunnetusti pientä jäykkyyttä. Mutta sitä mä en ymmärrä että miksi jäykkyys hävisi kun ks.Jugi sai puristaa T.L:n kättä? Eikö sillä ollu meikkiä?

    KL

    -no eagle- kirjoitti: (2.10.2008 14:25:10)
    Kentässä oli jotakin LinnaGolfmaista ja etuysi aika raskas nousuineen ja laskuineen.

    Ruukin ja Linnagolfin kertaalleen pelanneena sanoisin omana mielipiteenäni, että noiden kenttien yhteneväisyydet loppuvat reikien lukumäärään ja niiden halkaisijaan sekä puiden ja veden läsnäoloon kentän alueella. Kaikki muu on erilaista.

    KL kirjoitti: (2.10.2008 14:57:20)
    Kaikki muu on erilaista.

    Olet ehkä unohtanut, että molemilla kentillä on par-kolmosia, -nelosia ja -vitosia! Kentäthän ovat, peijakas, miltei identtiset.

    Johtaja XXL kirjoitti: (2.10.2008 15:02:22)

    KL kirjoitti: (2.10.2008 14:57:20)
    Kaikki muu on erilaista.

    Olet ehkä unohtanut, että molemilla kentillä on par-kolmosia, -nelosia ja -vitosia! Kentäthän ovat, peijakas, miltei identtiset.

    Molemmat ovat myös aivan samalla suunnalla eli todella kaukana täältä!

    -no eagle- kirjoitti: (2.10.2008 14:25:10)

    Bulls Hit kirjoitti: (2.10.2008 13:39:39)
    Noniin, n. viiskyt vuotta piti elää ennen kuin selvisi mitä on ansioton arvonnousu. Olihan siellä joku hyväkin drive( ei tosin 16:lla), mulla jäi mieleen Laviksen 260m. hybridinäpy. Lavikselle suurkiitos kaikista ryhmämme tekemistä birkuista.
    Pyrin kantamaan tuota antamaasi kirjailyhennettä jatkossakin kunnialla, juttujeni tasoa se kuvannee mitä parhaimmalla tavalla.

    Turhaa vaatimattomuutta BS. Laviksella oli todentotta useita onnistuneita avauksia..kuten 5, 8 ja 10,17,18 väylillä. Kasiväylän hybridiavaus oli alamäkeen, mutta kieltämättä kookas lyönti ( sain mäkin Laviksen driven mittasen hybridileiskan, mutta se oli rangella ).

    Anekdoottina voidaan mainita rangella eräs vanha herra jonka pallot me Kari L:n kanssa lyötiin kahteen pekkaan kun Lavis kehoitti lyömään ne pois ( tai ymmärsimme väärin )…vanhan herran ilme oli aika elokuvakelpoinen kun hän huomasi tullessaan takaisin rangelle tilanteen…minä juoksin oitis hakemaan vajaan korin kauempaa hänelle ja löin rangen etureunasta muutaman lyhyeksi jääneen varuilta niille kaveriksi anteeksipyyntöjen kera.

    Kentässä oli jotakin LinnaGolfmaista ja etuysi aika raskas nousuineen ja laskuineen. Illalla vielä ajoin pelin jälkeen Hämeenlinnaan ja aamupalalle en meinannut kyetä kun olin jäykkänä. Tosin tilanne parani huomattavasti kun sain puristaa aamupalalla Tiina Lymin kättä. Muutaman buranan voimalla oltiin illalla sunnuntaina Oulussa ja aamulla sitten jo kertaamassa.

    Ei tässä meikäläisenkään muistissa liikaa pelivaraa ole, mutta oikaisen muutaman ’jukismin’: Femmalla Lavis oli muistaakseni griinibunkassa draivinsa jälkeen, oliko kyseessä hyvä vai huono draivi Lavis kertokoon, olihan kyseessä kuitenkin melkein 140m. pitkä par kolkki.
    Rangella ne pallot, jotka eivät olleet bagin vieressä, oli tarkoittamaNI lyötävissä olevat.
    Vanhan herran ilmettä en ihmettele, voisin jopa antaa toisen kivekseni nähdäkseni sen.

    Bulls Hit kirjoitti: (2.10.2008 15:11:38)

    Ei tässä meikäläisenkään muistissa liikaa pelivaraa ole, mutta oikaisen muutaman ’jukismin’: Femmalla Lavis oli muistaakseni griinibunkassa draivinsa jälkeen, oliko kyseessä hyvä vai huono draivi Lavis kertokoon, olihan kyseessä kuitenkin melkein 140m. pitkä par kolkki.
    .

    Näihnän siinä(kin) 5.väylällä tosiaan kävi ettei mun draivi taaskaan yltäny griinille asti. Ks.draivi näytti aluks aika hyvältä, löinhän mä sen luonnollisesti tosi matalan tiin päältä. Vielä puolessavälissä ilmalentoa lyöjän takaa kajahteli muun ryhmän räyhäkkäät ’hyvähyvähyvä’-huudot, jotka sammuivat kuin saunalyhty välittömästi 5 sekuntia sen jälkeen kun huomasimme yhteisesti (kyllä sen taisi joku mainitakin) että mun LyPa jäi etubunkkeriin. Carry oli varmaan 120, mikä näillä mailanpäänhitauksilla on ihan jees.

    Sieltä beechiltä minä sitten tein muistaakseni bogin, mikä oli ihan hyvä tulos niinkin vaikealle väylälle.

    Bulls Hit kirjoitti: (2.10.2008 15:11:38)

    Ei tässä meikäläisenkään muistissa liikaa pelivaraa ole, mutta oikaisen muutaman ’jukismin’: Femmalla Lavis oli muistaakseni griinibunkassa draivinsa jälkeen, oliko kyseessä hyvä vai huono draivi Lavis kertokoon, olihan kyseessä kuitenkin melkein 140m. pitkä par kolkki.
    Rangella ne pallot, jotka eivät olleet bagin vieressä, oli tarkoittamaNI lyötävissä olevat.
    Vanhan herran ilmettä en ihmettele, voisin jopa antaa toisen kivekseni nähdäkseni sen.

    Jep ilme oli sama kun sillä ukolla Benny Hill showssa joka sai aina turpiinsa..aina.

    Okei tarkotin 6:sta vitosen sijaan..tais olla 9 avauskin spitzenklasse…mulla taas harmittavasti ysillä osuin sen pikku metikön huipulla korkeimpaan kuuseen ja varapallo avauksessa tuli TS:n tärpättikorkit lattiaan ja pallo megahookkina vasemmalle outtiin josta kimmoke väylälle. Avauspallon löysi BS ja sen jälkeinen taitolyönne ( itseä kohti pystyyn alas lyöty GB:llä ) oli vaikea muttei toteutunut 100%:sesti jouduin paikkamaan sitten vielä seiskalla sen kohti lippua.

    KL kirjoitti: (2.10.2008 14:57:20)

    -no eagle- kirjoitti: (2.10.2008 14:25:10)
    Kentässä oli jotakin LinnaGolfmaista ja etuysi aika raskas nousuineen ja laskuineen.

    Ruukin ja Linnagolfin kertaalleen pelanneena sanoisin omana mielipiteenäni, että noiden kenttien yhteneväisyydet loppuvat reikien lukumäärään ja niiden halkaisijaan sekä puiden ja veden läsnäoloon kentän alueella. Kaikki muu on erilaista.

    Niin siinäs näet miten mä näen asiat kun ajaa ensin pulisuomea päästäkseen kentälle ja sitten joutuu vetämään ’krh-välineensä’ mäkimaisemassa ylös alas..olkoon..LinnaGolfissa on sileämmät greenit ja tylsempi avausväylä ja surkeampi range……muuten samanhenkiset.

    Lavantauti kirjoitti: (2.10.2008 15:28:53)
    Näihnän siinä(kin) 5.väylällä tosiaan kävi ettei mun draivi taaskaan yltäny griinille asti. Ks.draivi näytti aluks aika hyvältä, löinhän mä sen luonnollisesti tosi matalan tiin päältä. Vielä puolessavälissä ilmalentoa lyöjän takaa kajahteli muun ryhmän räyhäkkäät ’hyvähyvähyvä’-huudot, jotka sammuivat kuin saunalyhty välittömästi 5 sekuntia sen jälkeen kun huomasimme yhteisesti (kyllä sen taisi joku mainitakin) että mun LyPa jäi etubunkkeriin. Carry oli varmaan 120, mikä näillä mailanpäänhitauksilla on ihan jees.

    Kun ei äijä usko, niin ei usko.

    -no eagle- kirjoitti: (2.10.2008 14:25:10)
    Turhaa vaatimattomuutta BS. Laviksella oli todentotta useita onnistuneita avauksia..kuten 5, 8 ja 10,17,18 väylillä. Kasiväylän hybridiavaus oli alamäkeen, mutta kieltämättä kookas lyönti ( sain mäkin Laviksen driven mittasen hybridileiskan, mutta se oli rangella ).

    Mikäs tuossa Jugi sitten meni oikein pieleen kun rangella sait 260m:stä hyrbestä lyötyä, mutta sitten rundilla ei mennyt paras drivekaan kuin 240m? Yliyrittämistä?

    januz kirjoitti: (2.10.2008 15:55:55)

    -no eagle- kirjoitti: (2.10.2008 14:25:10)
    Turhaa vaatimattomuutta BS. Laviksella oli todentotta useita onnistuneita avauksia..kuten 5, 8 ja 10,17,18 väylillä. Kasiväylän hybridiavaus oli alamäkeen, mutta kieltämättä kookas lyönti ( sain mäkin Laviksen driven mittasen hybridileiskan, mutta se oli rangella ).

    Mikäs tuossa Jugi sitten meni oikein pieleen kun rangella sait 260m:stä hyrbestä lyötyä, mutta sitten rundilla ei mennyt paras drivekaan kuin 240m? Yliyrittämistä?

    Tämä on syystä myös askarruttanut minuakin. Analogian voisi vetää RK ammunnasta.

    Ammuimme 3×3 + 10 laukausta. Yksikään kohdistuslaukaus ei ollut kasia huonompi, mutta 10 kilpasarjassa tuli yksi seiska ja kasi ( + 5 kymppiä ja 3 ysiä ). Tuulisessa ilmassa ja flunssan kourissa meni 3 tuntinen seikkailu ampumaradalla jo jäseniin ja kolme ekaa kilpasajan kutia oli vaikeita tahtäimet alko hämärtämään ja silmät meni laukaisussa kiinni.

    Niin ja unohdin lääkkeet kotiin Pohjan reissulla..ensiapuun ’burana’ oli itseasiasa lapsemme nestemäistä panadolia ja loppumatkasta kotoani löydettyä Voltaren Rapidoa.

    Rangesession alussa löin 10-12 toppia ja vasta 8:s tms hybridilyönti oli se onnistunut..kaikki muut oli vaakatasossa lentäneitä..kuten kisassakin. Kilpailun jälkeinen totaalinen jäykistyminen ja ruokahaluttomuus lienee merkkejä huonosta venyttelystä ja alkavasta pahasta flunssasta, jonka kourisa olen parasta aikaa..hirveetä yskimistä koko yö…sama joka oli lapsella ja aiheutti oksennusta kun hän joutui nielemään limaa.

    januz kirjoitti: (2.10.2008 15:55:55)
    Mikäs tuossa Jugi sitten meni oikein pieleen kun rangella sait 260m:stä hyrbestä lyötyä, mutta sitten rundilla ei mennyt paras drivekaan kuin 240m? Yliyrittämistä?

    Niin en tiedä kuinka pitkiä drivejä löimme…16:lla vastatuuleen ja 120 jäi lipulle…lienee drive n. 250 m.

    -no eagle- kirjoitti: (3.10.2008 9:38:35)

    januz kirjoitti: (2.10.2008 15:55:55)
    Mikäs tuossa Jugi sitten meni oikein pieleen kun rangella sait 260m:stä hyrbestä lyötyä, mutta sitten rundilla ei mennyt paras drivekaan kuin 240m? Yliyrittämistä?

    Niin en tiedä kuinka pitkiä drivejä löimme…16:lla vastatuuleen ja 120 jäi lipulle…lienee drive n. 250 m.

    234m jos 120 oli jäljellä.

    januz kirjoitti: (2.10.2008 15:55:55)
    Mikäs tuossa Jugi sitten meni oikein pieleen kun rangella sait 260m:stä hyrbestä lyötyä, mutta sitten rundilla ei mennyt paras drivekaan kuin 240m? Yliyrittämistä?

    Yleensäkin, jos tekee harjoitellessa/lämmitellessä asiat kutakuinkin täysin eri tavalla kuin suoritustilanteessa, on todennäköistä, että suoritus poikkeaa odotetusta/halutusta…

    Scoop kirjoitti: (3.10.2008 10:11:40)

    januz kirjoitti: (2.10.2008 15:55:55)
    Mikäs tuossa Jugi sitten meni oikein pieleen kun rangella sait 260m:stä hyrbestä lyötyä, mutta sitten rundilla ei mennyt paras drivekaan kuin 240m? Yliyrittämistä?

    Yleensäkin, jos tekee harjoitellessa/lämmitellessä asiat kutakuinkin täysin eri tavalla kuin suoritustilanteessa, on todennäköistä, että suoritus poikkeaa odotetusta/halutusta…

    Ahaa. Se on kyllä jopa odotettavaa tuossa tapauksessa.=)

    januz kirjoitti: (3.10.2008 10:26:20)

    Scoop kirjoitti: (3.10.2008 10:11:40)

    januz kirjoitti: (2.10.2008 15:55:55)
    Mikäs tuossa Jugi sitten meni oikein pieleen kun rangella sait 260m:stä hyrbestä lyötyä, mutta sitten rundilla ei mennyt paras drivekaan kuin 240m? Yliyrittämistä?

    Yleensäkin, jos tekee harjoitellessa/lämmitellessä asiat kutakuinkin täysin eri tavalla kuin suoritustilanteessa, on todennäköistä, että suoritus poikkeaa odotetusta/halutusta…

    Ahaa. Se on kyllä jopa odotettavaa tuossa tapauksessa.=)

    Niin Scoop näki mun lyöntejä…siis löin kisassa eri tavalla kuin rangella..oliko rentous poissa tais jotain ?

    235 m vastatuuleen on 265 m myötätuuleen Januz.

    Voi analysoida seuraavaa siitä 16:an drivestä…yritin lyödä kovaa osumaan ja lopettaa liikkeen täysin siihen alaasentoo..ikäänkuin pysäyttää kädet siihen ( luonnollisestikaan se ei onnistu mutta saa irti loputkin ranteista/mailasta tulevasta liikeenergiasta )..se oli avainsana onnistuneeseen perusdriveen sillä kertaa.

    Tämä taisi olla juuri se RR/RC käskytys..vai mitä scoop ?

    -no eagle- kirjoitti: (3.10.2008 11:58:11)

    Voi analysoida seuraavaa siitä 16:an drivestä…yritin lyödä kovaa osumaan ja lopettaa liikkeen täysin siihen alaasentoo..ikäänkuin pysäyttää kädet siihen ( luonnollisestikaan se ei onnistu mutta saa irti loputkin ranteista/mailasta tulevasta liikeenergiasta )..se oli avainsana onnistuneeseen perusdriveen sillä kertaa.

    Tämä taisi olla juuri se RR/RC käskytys..vai mitä scoop ?

    Lollol.

    ts

    Lavantauti kirjoitti: (3.10.2008 12:11:35)

    -no eagle- kirjoitti: (3.10.2008 11:58:11)

    Voi analysoida seuraavaa siitä 16:an drivestä…yritin lyödä kovaa osumaan ja lopettaa liikkeen täysin siihen alaasentoo..ikäänkuin pysäyttää kädet siihen ( luonnollisestikaan se ei onnistu mutta saa irti loputkin ranteista/mailasta tulevasta liikeenergiasta )..se oli avainsana onnistuneeseen perusdriveen sillä kertaa.

    Tämä taisi olla juuri se RR/RC käskytys..vai mitä scoop ?

    Lollol.

    Ei taatana 😀

    -no eagle- kirjoitti: (3.10.2008 11:58:11)
    ..se oli avainsana onnistuneeseen perusdriveen sillä kertaa.

    Vai olisiko kyseessä ollut onnekas sattuma? Minä kun kuulin että sun perusdrive olis ollu vähän siellä sun täällä, mutta ei kuitenkaan väylällä…

    -no eagle- kirjoitti: (3.10.2008 11:58:11)

    yritin lyödä kovaa osumaan ja lopettaa liikkeen täysin siihen alaasentoo..ikäänkuin pysäyttää kädet siihen ( luonnollisestikaan se ei onnistu mutta saa irti loputkin ranteista/mailasta tulevasta liikeenergiasta )..se oli avainsana onnistuneeseen perusdriveen sillä kertaa.

    Tämä taisi olla juuri se RR/RC käskytys..vai mitä scoop ?

    Kyllä mäkin sen suunnilleen noin oon ymmärtänyt. Ideahan sulla tossa vissiin on että kun nyrkit ikäänkuin pysäytetään pallon kohdalle, niin lapa viuhahtaa älytöntä vauhtia keskipakovoiman takia siitä pallosta läpi. Kuulostaa ihan suunnitelmalta!

    Tetsa kirjoitti: (3.10.2008 12:53:16)

    -no eagle- kirjoitti: (3.10.2008 11:58:11)

    yritin lyödä kovaa osumaan ja lopettaa liikkeen täysin siihen alaasentoo..ikäänkuin pysäyttää kädet siihen ( luonnollisestikaan se ei onnistu mutta saa irti loputkin ranteista/mailasta tulevasta liikeenergiasta )..se oli avainsana onnistuneeseen perusdriveen sillä kertaa.

    Tämä taisi olla juuri se RR/RC käskytys..vai mitä scoop ?

    Kyllä mäkin sen suunnilleen noin oon ymmärtänyt. Ideahan sulla tossa vissiin on että kun nyrkit ikäänkuin pysäytetään pallon kohdalle, niin lapa viuhahtaa älytöntä vauhtia keskipakovoiman takia siitä pallosta läpi. Kuulostaa ihan suunnitelmalta!

    Juu, just näin se menee, Jugi on nyt ihan oikeilla jäljillä! Eli mitä terävämmin saa ranteet pysäytettyä siihen pallon yläpuolelle niin sitä tehokkaammin saadaan koko liike-energia siirrettyä lapaan ja siitä palloon, 120 mph CH-speed ei oo mitään ku hallitsee ton! F on kato MA. Mä oon ite miettiny että rakentaisin kotiin sellasen treenisetupin että swingaan mailaa niin että mulla on pehmustettu teräspalkki pysäyttämässä kädet alakuolokohtaan niin saadaan se ranteiden murtuminen aikaiseksi tarpeeks terävästi ja CH-nopeus maksimoitua.

    ts

    Tuoppi kirjoitti: (3.10.2008 13:08:20)

    Tetsa kirjoitti: (3.10.2008 12:53:16)

    -no eagle- kirjoitti: (3.10.2008 11:58:11)

    yritin lyödä kovaa osumaan ja lopettaa liikkeen täysin siihen alaasentoo..ikäänkuin pysäyttää kädet siihen ( luonnollisestikaan se ei onnistu mutta saa irti loputkin ranteista/mailasta tulevasta liikeenergiasta )..se oli avainsana onnistuneeseen perusdriveen sillä kertaa.

    Tämä taisi olla juuri se RR/RC käskytys..vai mitä scoop ?

    Kyllä mäkin sen suunnilleen noin oon ymmärtänyt. Ideahan sulla tossa vissiin on että kun nyrkit ikäänkuin pysäytetään pallon kohdalle, niin lapa viuhahtaa älytöntä vauhtia keskipakovoiman takia siitä pallosta läpi. Kuulostaa ihan suunnitelmalta!

    Juu, just näin se menee, Jugi on nyt ihan oikeilla jäljillä! Eli mitä terävämmin saa ranteet pysäytettyä siihen pallon yläpuolelle niin sitä tehokkaammin saadaan koko liike-energia siirrettyä lapaan ja siitä palloon, 120 mph CH-speed ei oo mitään ku hallitsee ton! F on kato MA. Mä oon ite miettiny että rakentaisin kotiin sellasen treenisetupin että swingaan mailaa niin että mulla on pehmustettu teräspalkki pysäyttämässä kädet alakuolokohtaan niin saadaan se ranteiden murtuminen aikaiseksi tarpeeks terävästi ja CH-nopeus maksimoitua.

    Mitään pehmusteita… ratakiskoo sen olla pitää, että saa pysähtyvyyskäyrän kohalleen!!1

    Toi tuntu loppukesästä nii hyvältä, että jatkan heti kun saan nää kipsit pois…

    januz kirjoitti: (3.10.2008 12:39:10)

    -no eagle- kirjoitti: (3.10.2008 11:58:11)
    ..se oli avainsana onnistuneeseen perusdriveen sillä kertaa.

    Vai olisiko kyseessä ollut onnekas sattuma? Minä kun kuulin että sun perusdrive olis ollu vähän siellä sun täällä, mutta ei kuitenkaan väylällä…

    Mun ongelma on se, että olen pelaillut liian pitkään ilman prota, niin että vaisto ei sano mitään..vasta kun on kunnolla lämmin ja hieman rento alkaa jotain tapahtua, kun hiukka analysoi asioita..ens kesänä, jos se alkais huomenna ( ja jos Luoja suo ), vois jo peli luistaa paremmin.

    : )

    Rangella peli luisti vaistolla…mutta jos ei tiedä mihin se perustui..katoaa peli samoin tein kun se tulikin. Rangella luulin sen ensin perustuneen vain siihen että lyönti oli yksinkertainen pallolle tuonti.

    Muuten Laviksen drivet 1:llä ja nelosellakin oli ok.

    Tetsa kirjoitti: (3.10.2008 12:53:16)

    -no eagle- kirjoitti: (3.10.2008 11:58:11)

    yritin lyödä kovaa osumaan ja lopettaa liikkeen täysin siihen alaasentoo..ikäänkuin pysäyttää kädet siihen ( luonnollisestikaan se ei onnistu mutta saa irti loputkin ranteista/mailasta tulevasta liikeenergiasta )..se oli avainsana onnistuneeseen perusdriveen sillä kertaa.
    Tämä taisi olla juuri se RR/RC käskytys..vai mitä scoop ?

    Kyllä mäkin sen suunnilleen noin oon ymmärtänyt. Ideahan sulla tossa vissiin on että kun nyrkit ikäänkuin pysäytetään pallon kohdalle, niin lapa viuhahtaa älytöntä vauhtia keskipakovoiman takia siitä pallosta läpi. Kuulostaa ihan suunnitelmalta!

    Onkohan no eagle harrastanut nyrkkeilyä? Sehän perustuu samaan ideaan: nyrkki pysäytetään juuri ennen ihoa. Vastustaja menee perseelleen pelkästä hämmästyksestä!

Esillä 25 viestiä, 51 - 75 (kaikkiaan 114)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #229432 kohteessavaikein lyönti????

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu vaikein lyönti????