26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Tupakointi vähentynyt kentillä!!!!

Etusivu Foorumit Yleistä Tupakointi vähentynyt kentillä!!!!

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 33)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • En ole tänä vuonna parinkymmenen kierroksen aikana vielä kertaakaan joutunut ryhmään jossa joku tupakoi kierroksen aikana. Ehkä sen takia, että pelaan paljon kilpailuja. Kiitos tästä!

    Kyllähän se kieltämättä vähän erikoista onkin, että URHEILTAESSA tupakoidaan! Olen itse tupakoinut aika monta vuotta, mutta ei kyllä tulisi mieleenkään panna palamaan liikuntaa tai urheilua harrastaessa.

    Jossei fleimikortta niin sitten tupakkia, alkomahoolia, hidasta pelia… muita mulkkuja ryhmässä … emmäkään uidessa polta, enkä yleensä siellä myöskään ryyppää… mutta golfin yhteydessä saatan yrittää tuulen yläpulella tuprauttaa ja klubilla olusen juoda… voihan Venäjän kevät etten muuta sano… ilon kautta enivei.

    Nimetön

    Jotkut pitää golfia urheiluna,jotkut pitää sitä liikuntana,jotkut pitää sitä luonnossa liikkumisena ,joillekin se on harrastus,ajanvietteenäkään se ei ole hassumpaa,jotkut haluaa vain harrastaa jotain kaverien kanssa ,työasioitakin ja neuvottelujakin kentällä voi harrastaa,voi myös kiertää kentän ihan keskustelumielessä jonkin tutun kanssa.Nämä ,kun ottaa huomioon ,voi ymmärtää,että joku saattaa tupakankin tiiauspaikalle vetästä,odotellessaan hitaitten kilpapelaajien ja singelimiesten lyöntien suunnittelua.Joskus myös hermosavut ovat paikallaan,kun peli kulkee huonosti.GOLFIA EN OLE IKÄPÄIVÄNÄ URHEILUKSI MIELTÄNYT,ENKÄ MIELLÄ.100000 golfariin mahtuu monenlaista huitojaa.Työkaverin äitikin,joka on 78 vuotias,ei varmaan pelaa sitä urheilu eikä liikuntamielessä,kun vielä autollakin pelaa.Tupakkia kyllä tupruttelee autossa.

    SLU:n tilastojen mukaan Suomen suosituin urheilulaji on kävelylenkkeily, jota harrastaa liki 2.000.000 suomalaista, joten eiköhän golf mahdu urheilulajien joukkoon, ainakin kävelylenkkeilyn jalostettuna muotona. Eikös tästä lajista ole Suomeen tullut oikein arvokisamitalikin jostain?

    Nimetön

    SLU tarkoittaa Suomen liikunta ja urheilu.Tämä kävelyhomma kuulunee sinne liikunnan puolelle.Vaikea kuvitella ,että autolla ajava pelaaja ja pallon viereen autolla pöräyttävä pelaaja olisi varsinaisesti liikuntaa harrastamassa.Eiköhän tämä pidä laskea harrastukseksi.Liikunta ja urheilu on kyllä siitä kaukana.Kop,n entiseltä pääjohtaja Makkoselta kysyttiin aikanaan,miksi sinä et harrasta liikuntaa.Vastaus oli, että minä saan tarpeeksi liikuntaa,kun kannan liikuntaa harrastavia tuttaviani hautaan.

    Nyt tää taas kääntyy siihen, että onko golf urheilua vai ei.

    Minulle on ihan yksi hailee, jos joku polttelee tupakkia pelatessaan. Ei siitä ulkona minulle mitään haittaa ole, vaikka en itse poltakaan.

    Golf on siinä mielessä urheilua, että se on erittäin vaikeaa ja vaatii aika kovaa keskittymistä. Onhan blijardi, keilailu ja ammuntakin urheilua. Mutta jos omasta mielestä ei ole, niin sehän on ihan yksi lysti. Golftulokset varmaan löytyy tulevaisuudessa kulttuurisivuilta.

    Viime kisassa meidän ryhmässä oli yksi kaveri joka poltti uuden tupakan joka reiällä. Ei siinä mitään muuta kun että se haisee aivan s******n pahalle.

    Nimetön

    Näin on,pitääkö tunkeutua ruotsalaistuntumaan.Minullekin kävi kerran,kun tiiauspaikalla penkillä istui kaveri vieressä.Hiki haisi ja kaveri oli unohtanut ilmeisesti kaittaa deodoranttia kainaloonsa ennen kierrokselle lähtöä.Kammottava kokemus.Haisi p….ti hielle.

    Hitto, mä jouduin eilen ryhmään, missä kaikki kolme muuta veti röökii. Niistä yhden kanssa olin pelannut ennenkin. Tosin rundilla ei savut tulleet kertaakaan silmiin, eikä hajut…kaiken lisäksi nää kaverit oli tosi mukavia. Mä lähden niiden kanssa mielelläni toistekin pelaamaan.

    Jos ryhmään sattuu savuttelija, joka puhaltaa savut suoraan silmiin, niin minulla on kyllä kanttia huomauttaa siitä…tosin ei ole vielä 17 vuoden golfin peluun aikana tullut tilaisuutta huomauttaa ketään.

    mun mielestä kilpailuissakaan mikään ei estä polttamista, vai olenko väärässä…?

    itse poltan kierroksen aikana 2-4 tupakkaa, menestyksestä riippuen. mutta jos seurassa on kaikki muut savuttomia niin poltan kyllä jossain niin etäällä etten vahingossakaan häiritse muita!

    dog

    Ilmeisesti on vähentynyt, mutta minun mielestäni saisi loppua kokonaan, kyllä se tupakka ulkonakin haisee yhtä ällöttävälle ja jotkut eivät ole kuulleetkaan tuhkakupeista, koska joka kentältä löytyy natsoja maahan heitettynä, mikä on myös inhottavaa katsella. Eikö golfia voisi pelata ilman tupakkaa ja polttaa sitten kotonaan niin paljon, että on naama sinisenä.

    Ei. Noin yhdellä sanalla kysymykseesi vastaten. Vaikka teknisesti ottaen kysessä taisi olla ns. retorinen kysymys, sillä kysymysmerkkiä en sen viimeisen lauseen perässä havainnut. Mutta vastasin nyt kuitenkin.

    Onko kilpailuissa tupakointi kielletty?

    Kilpailuissa saa polttaa ihan vapaasti. Telkkarissa sitä vaan aika harvoin näkyy kun ohjaaja suojelee herkimpiä katsojia tukehtumasta siihen herneryppääseen nekussa. Se haju kait puskee siittä telkkuruudun läpi heijän katselunautintoa pilaamaan.

    mitäs jos vaikka kiellettäisiin kahvin juonti siinä samalla? ei saisi varmaan kannatusta ihan kamalasti!

    eiköhän terve maalaisjärki aseta polttamiselle kentälläkin riittävät rajoitukset!

    Ihan OTna tuli mieleen: Lojossa ekan kentän jälkeen bongasin ykköstiillä kaverin sikari suussa; oli semmonen tumma ponnaripäinen heppu… en ny saa millään mieleen ketä hän muistutti… joku elokuvasankari varmaan… tai muuten TVstä tuttu…

    dog

    Puhuin tupakasta ja kerroin OMAN HENKILÖKOHTAISEN mielipiteeni!

    565

    Ainakaan Suomen Golfliiton kilpailuissa ei saa polttaa.

    Tässä pieni ote säännöistä

    Käyttäytymissäännöt ja Doping

    * Riippumatta kenttien omista säännöistä on tupakointi sekä nuuskan ja alkoholin käyttö kielletty kaikissa liiton kilpailuissa kilpailusuorituksen aikana.

    * Kilpailuissa toimikunta tai tuomari puuttuvat tiukasti golfurheilun vastaiseen käytökseen. Jokaisella kilpailijalla tulee olla voimassa oleva sääntökirja mukanaan. Rangaistusmenettelyt näiden asioiden suhteen ovat normaalit käyttäytymisrikkeistä määritellyt.

    * Golfliiton yleiset kilpailumääräykset löytyvät SGL:n Kilpailukäsikirjasta 2003, käsikirjaan voit tutustua kotiseurasi toimistossa.

    No jopas jotakin!!! :o) Ehkä tilanne on sellainen että pelaajan yrittäessä saada lajista elantoaan vaikkapa Euroopan Tourilla suodaan hänelle hermosauhuttelu. Toisin on kun tullaan Suomeen ja golf muuttuu ammattilaiskenttien työnteosta amatöörien urheiluksi (?) niin röökaus loppuu siihen paikkaan. Heh.

    No tunnustan kuitenkin olleeni väärässä, ei pitäisi laukoa täällä asioista joista oikeasti ei tiedä mitään. Olen pahoillani.

    Mitkä ovat Suomen Golfliiton kilpailuja?

    Itse tupakoivana pyrin olemaan tuulen yläpuolella kentällä polttaessani.

    Sitä paitsi minulle on ollut tupakoinnista hyötyä kun käyn kotona takapihalla tupakalla niin yhden tupakin aikana ehtii tsipata noin 12 palloa… lähipeli on kunnossa…=)

    Enpä voi valitettavasti Ringo olla kanssasi yhtä mieltä. Tupruttelijoita on yhtä tiheässä kuin ennenkin.

    Suhtaudun ylen nuivasti tupakoitsijoihin – neljän seinän sisällä. Ravintoloissa savuttomat tilat ovat yleensä pelkkä vitsi. Saan tupakansavusta helposti päänräryn ja silmäni alkavat punoittaa. Eikä minua kiinnosta hengittää tippaakaan tupakansavua kaiken sen muun ryönän lisaksi, mitä väkisin joutuu keuhkoihinsa vetämään.

    Sen sijaan golfkentällä tupakoitsijoista on harvinaisen vähän haittaa. Savu haihtuu heti taivaan tuuliin. Surku minun kyllä tulee etenkin nuoria mukavia kavereitä, joilla toinen jalka on jo tukevasti haudassa.

    Natsoja kyllä joskus nakellaan turhan huolimattomasti maastoon, mutta mielestäni tupakoitsijat eivät juuri poikkea vaikkapa suffelinmutustelijoista.

    Kentällä on tupakointi kielletty koska kentän ruoho voi syttyä palamaan ja tuhoutua kokonaan. Tämä ainakin silloin kun on metsäpalovaroitus. Kannattaa seurata säätä ja määtä. Mutta tupakkaa voi myös hieroa aristaviin kannikoihin, jolloin hiertymät paranee ja sitä kautta tuloskin. Kokeilkaa.

    Olihan tuo viestisi vitsi, olihan? Jotta asia ei jäisi epäselväksi ja vahingossakaan kukaan ei pyytäisi olemaan tupakoimatta metsäpalovaroituksen vuoksi, selvennän: metsäpalovaroitusten aikana avotulen teko metsiin tai niiden läheisyyteen on kielletty. Tupakointi siis ei (ellei se mielestäsi sitten ole avotulen tekoa?).

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 33)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #376469 kohteessaTupakointi vähentynyt kentillä!!!!

Etusivu Foorumit Yleistä Tupakointi vähentynyt kentillä!!!!