16.4.–23.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][17]
KilpailuaSuomalaista

tupakki vs kännykkä

Etusivu Foorumit Yleistä tupakki vs kännykkä

Esillä 12 viestiä, 1 - 12 (kaikkiaan 12)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Monenlaista kritiikkiä eri asioiden kanssa näkyy löytyvän palstalla. Mitä mieltä olette, minusta tupakka (sigge, piippu, sätkä etc) haisee ja häiritsee enemmän kuin kännykkä. Itse pidän kännykkää auki koska on lastenhoidolliset syyt; vaimon kanssa pelatessa n.12-10 v lapset keskenään kotona. Työsasioissa emme tarvitse kännykkää, pelaamme vapaa-aikana, emmekä ’työaikana’. Kännykästä yleensä kerromme pelikavereille,. mutta eipä sauhuttelijat kerro tavoistaan ennen starttia, ei se kylläkään enää siinä vaiheessa lähtöä muuttaisikaan. Työpuheluja en kyllä itsekään hyväksy samoin muut terve, terve, tässä Heikki puhelut.

    Työpuheluista sen verran, että eikö edes lääkäri saa pitää puhelinta auki, jos on leikkannut potilaan vaikkapa eilen?

    Jos valitsemaan joutuisin, niin mieluummin tupakat pois ja kännykät saa jäädä.

    Minua ei ole tupakkimiehet/-naiset koskaan häirinneet. Puhuminen tai puhelimen soiminen voi kyllä häiritä kun olen lyöntivuorossa – eikä ole kivaa odotella jos lyöntivuorossa oleva puhuu puhelimeen. Jos kentällä puhuttaisiin kännyyn yhtäpaljon kuin esim. bussissa niin taitaisi olla jo häiriöksi ja hidastaisi peliä. En kannata puhelimen käyttöä kentällä muutoin kuin riittävän tärkeässä tapauksessa. Lastenhoito?

    Äänetön ja värinä! Siinä simppeli vastaus matkaviestimen päälläpitoon! Häiritsee tietysti itseä kun bäkärissä värähtelee. Vastailen tarvittaessa siirryttäessä seuraavaan reiälle. Jos joku tarvii nikotiinia kierroksen aikana, ajattele että olet henkisesti vahvoilla:)!

    Ei häiritse kumpikaan. Puhelimen pirinää harvemmin kentällä nykyään kuulee (toisin kuin palavereissa, joissa yleisen sopimuksen mukaan nykyään se jolla soi tarjoaa… sama sopimus vaan kentillekin).

    Herranjestassentään tupakointi ulkotiloissa häiritsee??? mää olen kauhian hämmästynyt mää olen kun klapil päähän lyäty… voi vaan ihmetellä mikä kaikki toisia häiritsee.

    Itse pyrin sulkemaan kaikki häiriötekijät pois ja nauttimaan, mutta toisia häiritsee varmaan tuulen suhina puissa, lintujen lentäminen näkökentässä ja milloin mikäkin. Pysykää kotona kun kaikki häiritsee prkl…

    Kumpi teitä häiritsee enemmän:

    1. Se pallo siinä tiin päällä, kun se alkaa kasvamaan ja tuntuu hyökkäävän päällesi

    vai

    2. Mailan varsi, joka oikeasti on käärme ja odottaa tilaisuutta (while waggle) puraista muniasi?

    Jee jee

    No kyllähän sen kännykän voi pitää auki hupikierroksella. Kohteliasta olisi kuitenkin ykköstiillä mainita peliseuralle, että näin haluaisin tehdä, koska (lapset kotona, tai: odotan nyt yhtä tärkeää puhelua tms.) Kilpailuissa ei oikein käy! -Ja se tunteita nostattava tupakointi: Voiko teistä tiukkapipoista kukaan oikeasti väittää, että ulkoilmassa tupakointi häiritsee? Jos voit, niin löysää vannetta pääsi ympärillä, tai kävele tuulen yläpuolella!

    Tupakkia en polta, eikä minua häistse kenenkään muun tupalointi. Miten se voisi ulkoilmassa häiritä?

    Itse pidän työaikana puhelimen päällä, ja jos pelataan vieraammassa porukassa kerron siitä muille. Itseasiassa työaikaa on kellon ympäri, mutta usein laitan kännykän myös äänettömäksi, jolloin voin katsoa siirtymien aikana yms. mitä soittoja on tullut ja tarpeen tullen vastata niihin vaikkapa esim. tekstiviestillä.

    Onhan se hienoa että on tavoitettavissa kentältäkin. Se mahdollistaa ettei tarvitse istuskella päätteen ja puhelimen vahtina toimistolla. Monille ruuhkaisille kentille löytyy helposti vapaita päivälähtöjä, joissain on jopa edullisemmat greenfeet päiväpelaajille.

    Olen myös huomannut että monet asiakkaani ja yhteistyökumppanit ajattelevat samalla tavalla, kaikki vaihtavat mielellään toimistopalaverin tapaamiseen golfkentällä. Eikä meikäläistä häiritse tippaakaan vaikka kierroksen aikana jutellaan työasoista, päinvastoin. Kentällä on mitä mukavinta keskustella, siellä ollaan miellyttävässä ympäristössä, tasavertaisina osapuolina ja kumppaneina. Siinä on hyvät lähtökohdat rakentaa luottamuksellisia suhteita.

    Golf on mielestäni paljon muutakin kuin äärimmäistä keskittymistä edellyttävää totista puurtamista. Kilpailut ovat erikseen, muttei niissäkään tarvitse niuhottaa kovin tiukkapipoisena. Tarkkaa peliä pystyy pelaamaan rennommallakin asenteella.

    Ei ole pitkä aika kun tätä tupakointia käsiteltiin. Muutamat valittivat päänsä tulleen kipeäksi savusta.

    Oire voi olla oikea, mutta diagnoosina saattaakin olla jatkuva kulmien kurtistelu: Tuo röökaa, tuo varmaan kohta ottaa birdihuikan, tuo on muuten vaan …

    Ihan vaan yksi kysymys yleisellä tasolla! Pitääkö jokaisesta häiritsevästä asiasta aloittaa uusi ketju?? Ja taisi tässä vähän aikaa sitten tupakka-ketjukin olla, joten…

    Tässä viestissä on olennaista on, että teenpä mitä tahansa, se on ok. Minä voin haista, puhua kännykkään, kerrata ääneen tuntemiani pätkiä sääntökirjasta, polttaa, ryypätä jne. Teinpä mitä hyvänsä, sille löytyy hyvä syy. Hyvä esimerkki on mainitsemasi lastenhoito.

    Olennaista häirintää on se, mitä toiset kentällä tekevät.

    Etäisesti hu*******neena seurasin tätä nyt jo hiukan tyrehtyvää keskustelua erittäin tärkeästä asiasta, ja päätin tuoda myös oman (ohuen) korteni tähän kekoon…

    Itse tupakkia polttelen kierroksen aikana välillä kiivaastikin, riippuen luistaako peli, mutta eipä minulle kukaan ole alkanut tavoistani avautumaan… Johtuisiko siitä etten tieten tahtoen puhaltele savua kanssapelaajieni silmiin? Onhan siellä nyt hemmetti tilaa poltella kun ihmiset etsii pallojaan metsistä ja itse oon keskellä väylää. Vai hetkinen olikse toisin päin? No oli miten oli…

    kännykän muuten jätän autoon kierroksen ajaksi, koska olen niin merkityksetön individuaali ettei maailma kaadu siihen jos jompikumpi mun kavereista ei saa mua kiinni pariin tuntiin. 🙂

Esillä 12 viestiä, 1 - 12 (kaikkiaan 12)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #516729 kohteessatupakki vs kännykkä

Etusivu Foorumit Yleistä tupakki vs kännykkä