26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Toinen ’helppo’ visa …

Etusivu Foorumit Säännöt Toinen ’helppo’ visa …

Esillä 20 viestiä, 26 - 45 (kaikkiaan 45)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • PG

    KL kirjoitti: (2.4.2013 20:57:20)
    Hyvä että tuli tämä asia selväksi, …

    Ei tullut selväksi. Kiersit kysymyksen. Miten pallon lähtösuunta ja kimpoamissuunta voivat tarkoittaa samaa asiaa?

    Tässä casessa pelaaja voisi toivoa esim., että kohdassa A oleva pallo osuisi lyönnin seurauksena kiviaidassa kohtaan B ja kimpoaisi siitä reiän O suuntaan. Tällöin pelilinjalla on kaksi suuntaa: AB ja BO. Kumpaakaan pelilinjan osaa ei saa parantaa. Herää kysymys: Jos pelilinjalla voi olla kaksi eri suuntaa, niin voiko sillä olla a) kolme eri suuntaa b) äärettömän monta suuntaa (jolloin pelaajan toivoma rata on kaareva)?

    ts

    Mä oon kyllä vastannu tähän jo aikoja sitten pariin kertaankin, mutta pannaanpa vielä:

    Pelilinja on se linja jota pelaaja toivoo pallonsa kulkevan. Ei siis lähtösuunta pelkästään

    ts kirjoitti: (3.4.2013 10:20:40)
    Mä oon kyllä vastannu tähän jo aikoja sitten pariin kertaankin, mutta pannaanpa vielä:

    Pelilinja on se linja jota pelaaja toivoo pallonsa kulkevan. Ei siis lähtösuunta pelkästään

    Samaa mieltä ts:n kanssa. Olin jo riipustelemassa samaa ajatusta, mutta nyt ei tarvitse kuin kompata.

    KL kirjoitti: (31.3.2013 15:09:24)

    Falcon kirjoitti: (31.3.2013 10:16:23)
    Milloin nuo vastaukset on saatavilla? Kiinnostaisi tarkistaa omat vastaukset.

    Muutaman vastauksen oikeellisuus on herättänyt lukuisia kysymyksiä asiantuntevissa piireissä.

    Valitsin noista vanhoista visoista vuoden 2009 kyssärit/vastaukset ja sielläkin oli ainakin yksi väärä vasaus. Sen jälkeen ei tullut mieleen muita lähteä käymään läpi. Ei taida olla ihan guru tehnyt näitä.

    KL

    ts kirjoitti: (3.4.2013 10:20:40)
    Mä oon kyllä vastannu tähän jo aikoja sitten pariin kertaankin, mutta pannaanpa vielä:

    Pelilinja on se linja jota pelaaja toivoo pallonsa kulkevan. Ei siis lähtösuunta pelkästään

    Tuossa tulkinnassa on yksi merkittävä ongelma. Sen mukaan pelaaja saa asettaa caddiensä osoittamaan pallon lähtösuuntaa lyönnin ajaksi, jos pallon aiottu reitti ei kulje caddien yli eikä caddie ole reiän takana.

    Saako? Eikö sama ajatusmalli toimi sitten myös putattaessa?

    PG

    KL kirjoitti: (3.4.2013 13:06:03)

    ts kirjoitti: (3.4.2013 10:20:40)
    Mä oon kyllä vastannu tähän jo aikoja sitten pariin kertaankin, mutta pannaanpa vielä:

    Pelilinja on se linja jota pelaaja toivoo pallonsa kulkevan. Ei siis lähtösuunta pelkästään

    Tuossa tulkinnassa on yksi merkittävä ongelma. Sen mukaan pelaaja saa asettaa caddiensä osoittamaan pallon lähtösuuntaa lyönnin ajaksi, jos pallon aiottu reitti ei kulje caddien yli eikä caddie ole reiän takana.

    Pallon lähtösuunta on aina osa pelilinjaa. Näin ollen pelaaja ei saa asettaa caddietä pallon lähtösuunnalle silloinkaan, kun aiottu pelilinja on kaareva. Sen estää sääntö 8-2a: kaikki pelilinjaa osoittavat merkit pitää poistaa, ennen kuin pelaaja lyö.

    KL

    PG kirjoitti: (3.4.2013 13:53:32)

    KL kirjoitti: (3.4.2013 13:06:03)

    ts kirjoitti: (3.4.2013 10:20:40)
    Mä oon kyllä vastannu tähän jo aikoja sitten pariin kertaankin, mutta pannaanpa vielä:

    Pelilinja on se linja jota pelaaja toivoo pallonsa kulkevan. Ei siis lähtösuunta pelkästään

    Tuossa tulkinnassa on yksi merkittävä ongelma. Sen mukaan pelaaja saa asettaa caddiensä osoittamaan pallon lähtösuuntaa lyönnin ajaksi, jos pallon aiottu reitti ei kulje caddien yli eikä caddie ole reiän takana.

    Pallon lähtösuunta on aina osa pelilinjaa. Näin ollen pelaaja ei saa asettaa caddietä pallon lähtösuunnalle silloinkaan, kun aiottu pelilinja on kaareva. Sen estää sääntö 8-2a: kaikki pelilinjaa osoittavat merkit pitää poistaa, ennen kuin pelaaja lyö.

    Niinkö on?

    Katsotaanpas uudelleen sääntöä 8-2a:

    8-2. Indicating Line of Play
    a. Other Than on Putting Green
    Except on the putting green, a player may have the line of play indicated to
    him by anyone, but no one may be positioned by the player on or close to
    the line or an extension of the line beyond the hole while the stroke is being
    made. Any mark placed by the player or with his knowledge to indicate the
    line must be removed before the stroke is made.

    Tuossa säännössä siis koko ajan puhutaan pelilinjasta (line of play) ja sen osoittamisesta. Miten sitä pelilinjaa siis osoitetaan? Yo. säännön mukaan pelilinjalle ei saa asettaa ketään lyönnin ajaksi. Myöskään mitään merkkejä ei pelilinjalle saa asettaa.

    Mutta mutta, jos pelilinja on pallon toivottu reitti, niin mitä tahansa merkkejä saa asettaa tuon linjan ulkopuolelle, tai mihin tahansa ko. linjan jatkeelle. Sitä ei tuossa säännössä kielletä. Sen sijaan sama asia kielletään säännössä 8-2b, joka koskee puttilinjaa ja viheriötä.

    Minun ajatusmallini kulkee sellaista rataa, jossa sääntöjen johdonmukaisuus on ehdoton ykkösasia. Jos minä puttaan hyvin kaltevalla viheriöllä palloani viheriöltä toivoen saavani sen reikään, niin sääntö 8-2b yksiselitteisesti kieltää minua asettamasta ketään sen paremmin puttilinjalle (line of putt) kuin tähtäyslinjallekaan (line for putting) lyöntini ajaksi. Sen sijaan, jos puttaan palloani forelta, niin sääntö 8-2a ei enää kielläkään minua tekemästä niin, jos pelilinja (lline of play) käsitetään pelkästään pallon toivottuna kulkureittinä.

    Oma ajatuskulkuni tässä asiassa kulkee siis sellaista rataa, jonka mukaan sääntöjen tulee olla johdonmukaisia. Jos minä saan asettaa tähtäyspisteen (= caddie) palloni lähtösuuntaan paikkaan, joka ei ole palloni toivotun lentoradan kohdalla lyödessäni palloani viheriön ulkopuolella, mutten saa sitä tehdä lyödessäni palloani viheriöllä, niin jossain mättää.

    Mielestäni säännön 8-2a tarkoitus on estää pelaajaa asettamasta ketään tähtäyslinjalleen, koska siitä ja vain siitä pelaajalle on oikeasti apua. Aivan turha on spekuloida ajatuksella, että pelaaja asettaa caddiensä paikkaan, jonka yli hän toivoo pallonsa lentävän tarkoituksellisen megafeidin seurauksena seillä jossakin kaaren loppuosassa. Tämä on silkkaa haihattelua enkä mitenkään voi uskoa lordien koskaan edes miettineen moista.

    Mitä tulee pallon kulkureitin parantamiseen, niin siihen auttaa sääntö 1-2. Tuo sääntö kieltää pelaajaa vaikuttamasta pallonsa kulkuun muuttamalla (fysikaalisia) olosuhteita. Tämän avulla näppärästi estetään maaston parantaminen esim. pallon alastulopaikan osalta, oli tuo alastulopaikka pelilinjalla tahi ei. Sääntöä 13-2 ei tuohon siis tarvita.

    Jos pelilinjan määritelmä on oikeasti kirjoitettu tarkoittamaan pallon toivottua reittiä, niin sekä määritelmä että sääntö 8-2a on kirjoitettu erittäin harhaanjohtavasti.

    PG

    KL kirjoitti: (3.4.2013 17:32:25)
    Jos pelilinjan määritelmä on oikeasti kirjoitettu tarkoittamaan pallon toivottua reittiä, niin sekä määritelmä että sääntö 8-2a on kirjoitettu erittäin harhaanjohtavasti.

    Ainakin epäselvästi, kuten myös siinä tapauksessa, jos pelilinja tarkoittaisi pelkästään lähtölinjaa.

    KL kirjoitti: (3.4.2013 17:32:25)
    Minun ajatusmallini kulkee sellaista rataa, jossa sääntöjen johdonmukaisuus on ehdoton ykkösasia.

    No, keropas nyt meille kaikille johdonmukaisesti, miksi pelilinja alkaa vasta kiviaidasta, eikä siitä mistä pallo lyödään?

    KL

    PG kirjoitti: (3.4.2013 19:03:01)

    KL kirjoitti: (3.4.2013 17:32:25)
    Jos pelilinjan määritelmä on oikeasti kirjoitettu tarkoittamaan pallon toivottua reittiä, niin sekä määritelmä että sääntö 8-2a on kirjoitettu erittäin harhaanjohtavasti.

    Ainakin epäselvästi, kuten myös siinä tapauksessa, jos pelilinja tarkoittaisi pelkästään lähtölinjaa.

    KL kirjoitti: (3.4.2013 17:32:25)
    Minun ajatusmallini kulkee sellaista rataa, jossa sääntöjen johdonmukaisuus on ehdoton ykkösasia.

    No, keropas nyt meille kaikille johdonmukaisesti, miksi pelilinja alkaa vasta kiviaidasta, eikä siitä mistä pallo lyödään?

    Huh, ajattelin jo hetken, että tästä saataisiin keskustelu- eikä jankkausketju, mutta erehdyin,

    ts

    KL kirjoitti: (3.4.2013 19:54:04)

    PG kirjoitti: (3.4.2013 19:03:01)

    KL kirjoitti: (3.4.2013 17:32:25)
    Jos pelilinjan määritelmä on oikeasti kirjoitettu tarkoittamaan pallon toivottua reittiä, niin sekä määritelmä että sääntö 8-2a on kirjoitettu erittäin harhaanjohtavasti.

    Ainakin epäselvästi, kuten myös siinä tapauksessa, jos pelilinja tarkoittaisi pelkästään lähtölinjaa.

    KL kirjoitti: (3.4.2013 17:32:25)
    Minun ajatusmallini kulkee sellaista rataa, jossa sääntöjen johdonmukaisuus on ehdoton ykkösasia.

    No, keropas nyt meille kaikille johdonmukaisesti, miksi pelilinja alkaa vasta kiviaidasta, eikä siitä mistä pallo lyödään?

    Huh, ajattelin jo hetken, että tästä saataisiin keskustelu- eikä jankkausketju, mutta erehdyin,

    Ja jälleen kerran se on nimenomaan jäsen KL joka ei suostu maailman selkeintä asiaa ymmärtämään.

    Sääntöjen lukemisen lisäksi niitä pitäisi myös edes auttavasti ymmärtää. Kuten myös se, että lähtölinja on aina osa toivottua pelilinjaa ja se, että mihin tahansa tuolla toivotulla reitillä sijoitettu apu voi auttaa pelaajaa.

    PG

    KL kirjoitti: (3.4.2013 19:54:04)

    PG kirjoitti: (3.4.2013 19:03:01)
    No, kerropas nyt meille kaikille johdonmukaisesti, miksi pelilinja alkaa vasta kiviaidasta, eikä siitä mistä pallo lyödään?

    Huh, ajattelin jo hetken, että tästä saataisiin keskustelu- eikä jankkausketju, mutta erehdyin,

    Vanhan jankkaamista en tarkoittanut. Mielestäni ei ole johdonmukaista sääntöjen soveltamista, jos pelilinjan alkupisteeksi otetaan jokin muu piste kuin mistä pallo lähtee. Pallon lähtösuunta lavasta on erittäin tärkeä, koska se pitkälti määrää pallon kimpoamissuunnan. Millä perusteella tämä todellinen lähtösuunta voidaan unohtaa ja ’oikeaksi lähtösuunnaksi’ selitellä pallon kimpoamissuunta. Tällä tulkinnalla lyöntisuunnan osoittaminenkaan ei olisi rangaistavaa, koska kimpoamissuunta = lähtösuunta = pelilinja. Sekö on se johdonmukaisuus? Kuinka kaukana kiviaidasta pallon tulisi sijaita, jotta pelilinja voisi alkaa siitä, mistä pallo lyödään?

    KL

    ts kirjoitti: (3.4.2013 20:31:47)

    KL kirjoitti: (3.4.2013 19:54:04)

    PG kirjoitti: (3.4.2013 19:03:01)

    KL kirjoitti: (3.4.2013 17:32:25)
    Jos pelilinjan määritelmä on oikeasti kirjoitettu tarkoittamaan pallon toivottua reittiä, niin sekä määritelmä että sääntö 8-2a on kirjoitettu erittäin harhaanjohtavasti.

    Ainakin epäselvästi, kuten myös siinä tapauksessa, jos pelilinja tarkoittaisi pelkästään lähtölinjaa.

    KL kirjoitti: (3.4.2013 17:32:25)
    Minun ajatusmallini kulkee sellaista rataa, jossa sääntöjen johdonmukaisuus on ehdoton ykkösasia.

    No, keropas nyt meille kaikille johdonmukaisesti, miksi pelilinja alkaa vasta kiviaidasta, eikä siitä mistä pallo lyödään?

    Huh, ajattelin jo hetken, että tästä saataisiin keskustelu- eikä jankkausketju, mutta erehdyin,

    Ja jälleen kerran se on nimenomaan jäsen KL joka ei suostu maailman selkeintä asiaa ymmärtämään.

    Sääntöjen lukemisen lisäksi niitä pitäisi myös edes auttavasti ymmärtää. Kuten myös se, että lähtölinja on aina osa toivottua pelilinjaa ja se, että mihin tahansa tuolla toivotulla reitillä sijoitettu apu voi auttaa pelaajaa.

    Tuosta lihavoidusta olen osin eri mieltä, viitaten jo aiemmin esitettyihin esimerkkeihin.

    Ylipäätään asia ei suinkaan ole maailman selkein, alkaen pelilinjan ja puttauslinjan määritelmien eroavaisuuksista jatkuen sääntöjen 8-2a ja 8-2b perustavaa laatua oleviin eroihin.

    Voisitkos sinä ts selittää nuo eroavaisuudet ja sanamuotojen tarkoitukset muullakin tavoin kuin vetoamalla ymmärtämiseen? Kysyn siis sitä, että miksi pelilinjan määritelmässä puhutaan suunnasta eikä reitistä (toisin kuin puttauslinjan määritelmässä), ja miksi sääntö 8-2b erikseen kieltää pelisuunnan osoittamisen, mutta sääntö 8-2a ei sitä tee?

    ts

    KL kirjoitti: (3.4.2013 22:00:44)

    Tuosta lihavoidusta olen osin eri mieltä, viitaten jo aiemmin esitettyihin esimerkkeihin.

    ?

    Nii.. ehkä sen ymmärtääkseen pitäis sääntökirjan lukemisen taitoon yhdistää golfin pelaamisen taito… ehkä jopa ymmärryskin muutamasta asiasta.

    PG

    KL kirjoitti: (3.4.2013 22:00:44)
    miksi pelilinjan määritelmässä puhutaan suunnasta eikä reitistä (toisin kuin puttauslinjan määritelmässä), ja miksi sääntö 8-2b erikseen kieltää pelisuunnan osoittamisen, mutta sääntö 8-2a ei sitä tee?

    Pelilinja voi vaihdella ratakorkeuden osalta. Siksi sitä ei voida määritellä reittinä tai ratana. Puttauslinja taas on yksikäsitteinen viheriön pinnalle kuviteltu reitti, jota myöten pelaaja toivoo pallon kulkevan.

    Pelilinjan suunta ei ole kiinnitetty lähtösuuntaan. Tässä casessa pelaaja toivoi pallon menevän ensin suuntaan X, ja sitten kimpoavan seinästä suuntaan Y. Pelilinja koostui kahdesta suunnasta.

    Viheriöllä lähtölinjaa osoittavia merkkejä ei saa käyttää. Muualla saa, mutta ne pitää poistaa ennen lyöntiä, olkoonpa ne pelilinjalla, sen jatkeella tai missä muualla hyvänsä. Ei suuri ero.

    KL

    PG kirjoitti: (4.4.2013 12:43:24)

    KL kirjoitti: (3.4.2013 22:00:44)
    miksi pelilinjan määritelmässä puhutaan suunnasta eikä reitistä (toisin kuin puttauslinjan määritelmässä), ja miksi sääntö 8-2b erikseen kieltää pelisuunnan osoittamisen, mutta sääntö 8-2a ei sitä tee?

    Pelilinja voi vaihdella ratakorkeuden osalta. Siksi sitä ei voida määritellä reittinä tai ratana. Puttauslinja taas on yksikäsitteinen viheriön pinnalle kuviteltu reitti, jota myöten pelaaja toivoo pallon kulkevan.
    .

    Aivan ensiksi kiitos rakentavan oloisesta viestistä, PG. Tästä on hyvä jatkaa keskustelua.

    Pelilinjan määritelmässä sanotaan, että

    The line of play extends vertically upwards from the ground, but does not
    extend beyond the hole.

    Määritelmässä on siis otettu huomioon se, että pelilinjaa osoittava henkilö tai esine ei välttämättä ole samalla korkeudella pallon kanssa. Tämä on perin ymmärrettävää, eihän tähtäyspisteen tarvitse olla siinä mihin pallo oikeasti lentää, vaan siinä suunnassa, johon palloa yritetään lyödä.

    Siispä pelilinja olisi tuon osalta helposti voitu määritellä pallon kulkureittinä (= path), mutta jostain syystä sitä ei ole tehty. Sen sijaan säännössä 8-2b, joka siis käsittelee pallon pelaamista viheriöltä, sekä pelilinjan (= line of putt) että lyönnin suunnnan (= line for putting) osoittaminen on erityisesti kielletty. Miksi siis tämä ero, ellei näiden eri tilanteita käsittelevien sääntökohtien taustalla olisi tilanteiden erilainen käsittely?

    Tähän olisi kovin mukava saada järkevä vastaus. Nykyisellään sekä pelilinjan määritelmä että sääntö 8-2a kiistatta puhuvat vain pallon lähtölinjasta eivätkä reitistä, toisin kuin puttauslinjan määritelmä ja sääntö 8-2b.

    KL

    PG kirjoitti: (4.4.2013 12:43:24)

    Viheriöllä lähtölinjaa osoittavia merkkejä ei saa käyttää. Muualla saa, mutta ne pitää poistaa ennen lyöntiä, olkoonpa ne pelilinjalla, sen jatkeella tai missä muualla hyvänsä. Ei suuri ero.

    Tässä on myös iso kysymysmerkki. Sääntö 8-2a sanoo:

    Except on the putting green, a player may have the line of play indicated to
    him by anyone, but no one may be positioned by the player on or close to
    the line or an extension of the line beyond the hole while the stroke is being
    made. Any mark placed by the player or with his knowledge to indicate the
    line must be removed before the stroke is made.

    Tässä säännössä (tietoisesti?) erotellaan henkilöt muista merkeistä. Henkilöitä ei siis saa laittaa itse pelilinjalle, mutta myöskään mitään merkkejä ei saa asettaa osoittamaan pelilinjaa.

    Miten tämä pitää tulkita? Millä tavoin pelilinjan osoittaminen ja pelilinjalla oleminen eroavat toisistaan?

    Kuten olen jo aiemmin todennut, pelaajan suurin hyöty löytyy tähtäyslinjan osoittamisesta, vaikka ts näyttääkin olevan sitä mieltä, että taitava pelaaja pystyy lyömään pallonsa sivusuunnassakin tietyn pisteen yli ja vieläpä hyötymään tuohon pisteeseen asetetusta tähtäysmerkistä.

    Oli niin tai näin, niin minun mielestäni säännön 8-2a tarkoitus on estää pelaajaa käyttämästä tähtäyslinjaa osoittavia apuvoimia lyönnin aikana. Siksi pelaaja ei saa asettaa ketään osoittamaan tähtäyslinjaa. Jos pelilinja on pallon toivottu reitti, niin tuon reitin ulkopuolelle saisi asetella vaikka kuinka monta henkilöä ilman rangaistusta. Tämä ei voi olla säännön tarkoitus.

    ts

    KL kirjoitti: (5.4.2013 0:39:39)

    Oli niin tai näin, niin minun mielestäni säännön 8-2a tarkoitus on estää pelaajaa käyttämästä tähtäyslinjaa osoittavia apuvoimia lyönnin aikana. Siksi pelaaja ei saa asettaa ketään osoittamaan tähtäyslinjaa. Jos pelilinja on pallon toivottu reitti, niin tuon reitin ulkopuolelle saisi asetella vaikka kuinka monta henkilöä ilman rangaistusta. Tämä ei voi olla säännön tarkoitus.

    Juuri tästä on kysymys ja siksi pelaaja ei saa asettaa mitään merkkejä tähtäyslinjalle tai olettamalleen pallon kulkureitille, koska niistä kaikista voi olla hyötyä.

    Miten sinun on niin vaikea ymmärtää, että oma tulkintasi juurikin sallisi merkkien asettamisen paljon vapaammin?

    PG

    KL kirjoitti: (5.4.2013 0:26:35)
    Sen sijaan säännössä 8-2b, joka siis käsittelee pallon pelaamista viheriöltä, sekä pelilinjan (= line of putt) että lyönnin suunnnan (= line for putting) osoittaminen on erityisesti kielletty. Miksi siis tämä ero, ?

    Linjan osoittaminen on kielletty vain lyönnin aikana. Sama pätee viheriön ulkopuolella. Ero on vain siinä, että muualla voi linjan osoittaa kuka tahansa, viheriöllä vain pelaaja, hänen joukkuetoverinsa tai jommankumman mailapoika.

    KL kirjoitti: (5.4.2013 0:26:35)
    Nykyisellään sekä pelilinjan määritelmä että sääntö 8-2a kiistatta puhuvat vain pallon lähtölinjasta eivätkä reitistä, toisin kuin puttauslinjan määritelmä ja sääntö 8-2b.

    Pallon lähtösuunta = suunta, jonka pallo osumahetkellä saa. Määritelmässä puhutaan suunnatsta, jonka pelaaja toivoo pallon ottavan lyönnin jälkeen.. Ei siis lyöntihetkellä tai välittömästi lyönnin jälkeen. Yksikkömuoto hämää, mutta uskon, että jos pelaaja toivoo suunnan jossakin vaiheessa muuttuvan, niin tämän uuden suunnan on tarkoitettu myös olevan pelilinjalla.

    PG

    KL kirjoitti: (5.4.2013 0:39:39)

    PG kirjoitti: (4.4.2013 12:43:24)

    Viheriöllä lähtölinjaa osoittavia merkkejä ei saa käyttää. Muualla saa, mutta ne pitää poistaa ennen lyöntiä, olkoonpa ne pelilinjalla, sen jatkeella tai missä muualla hyvänsä. Ei suuri ero.

    Tässä on myös iso kysymysmerkki. Sääntö 8-2a sanoo:

    Except on the putting green, a player may have the line of play indicated to
    him by anyone, but no one may be positioned by the player on or close to
    the line or an extension of the line beyond the hole while the stroke is being
    made. Any mark placed by the player or with his knowledge to indicate the
    line must be removed before the stroke is made.

    Tässä säännössä (tietoisesti?) erotellaan henkilöt muista merkeistä. Henkilöitä ei siis saa laittaa itse pelilinjalle, mutta myöskään mitään merkkejä ei saa asettaa osoittamaan pelilinjaa.

    Henkilö voi osoittaa pelilinjan, mutta merkiksi hän ei saa jäädä. Pelaaja saa asettaa henkilöitä ja esineitä pelilinjan merkeiksi, mutta ne pitää poistaa ennen lyöntiä. On selvää, että silloin kun pelaaja lyö, pelilinjan jatkeellakaan ei saa olla minkäänlaista merkkiä pelilinjaa osoittamassa – ei ihmistä eikä esinettä. Esimerkki:

    Pelaaja ei pysty lyömään suoraan viheriölle, mutta arvelee, että noin 5 m päässä sijaitsevaa pystysuoraa pengerseinämää kimmokkeena käyttäen se voisi onnistua. Ainakin aluksi pelilinjana on pelaajan toivoma lähtösuunta kohti pengertä. Onko toivottu kimpoamissuunta enää pelilinja? Jos ei ole, niin pelilinja loppuu seinämään kuin seinään. Saako caddie jäädä pelilinjan jatkeelle lyönnin ajaksi lähtösuuntaa osoittamaan? Ei tietenkään, ei kummassakaan tapauksessa.

Esillä 20 viestiä, 26 - 45 (kaikkiaan 45)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #276428 kohteessaToinen ’helppo’ visa …

Etusivu Foorumit Säännöt Toinen ’helppo’ visa …