26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Teatteria/säpinää Talissa!

Etusivu Foorumit Yleistä Teatteria/säpinää Talissa!

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 44)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #186960 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    #449646 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Videohan päättyi sitten kuopankaivajen armonanomuksiin heidän polvistuessaan virkavallan jalkojen juureen….

    #449647 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Fack Nildo kirjoitti: (10.12.2010 13:44:13)
    Luokkaretki taliin

    Ei sit riittänny se yks ketju moiselle naurettavuudelle 🙁

    edellinen

    #449648 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Marx kirjoitti: (11.12.2010 12:13:16)

    Fack Nildo kirjoitti: (10.12.2010 13:44:13)
    Luokkaretki taliin

    Ei sit riittänny se yks ketju moiselle naurettavuudelle 🙁

    edellinen

    Meikäläinen kyllä missa tän teatterin aiemman ketjun uumenista. Nyt heti otsikossa jolloin helpompi bongata.
    Kiitos hauskasta ja surkuhupaisasta videoklipistä.

    #449649 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Olipas clippi.
    Minä en oikein tajunut mitä se yksi Talilainen kävi siihen kameraan käsiksi. Mitä järkeä siinä oli ? Se ’maksakaa laskunne’ heitto oli nolo.

    #449650 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL

    mulli kirjoitti: (11.12.2010 21:07:22)
    Olipas clippi.
    Minä en oikein tajunut mitä se yksi Talilainen kävi siihen kameraan käsiksi. Mitä järkeä siinä oli ? Se ’maksakaa laskunne’ heitto oli nolo.

    Kieltämättä aika erikoinen video. Tarkoitusperä oli selvä, mutta toteutustapa jokseenkin kyseenalainen.

    Miettikääpäs itse, millaisia reaktioita moinen ryhmä olisi herättänyt teissä tai tutuissa seurakavereissanne? Olisiko kärsivällisyys riittänyt odottaa poliiseja vai olisiko agressio ylittänyt sietokynnyksen?

    #449651 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    KL kirjoitti: (11.12.2010 22:03:25)
    Kieltämättä aika erikoinen video. Tarkoitusperä oli selvä, mutta toteutustapa jokseenkin kyseenalainen.

    Miettikääpäs itse, millaisia reaktioita moinen ryhmä olisi herättänyt teissä tai tutuissa seurakavereissanne? Olisiko kärsivällisyys riittänyt odottaa poliiseja vai olisiko agressio ylittänyt sietokynnyksen?

    En voi kuvitella yhdenkään seurakaverini käyttäytyvän noin. Agression purkaminen henkilökohtaisuuksilla ja väkivallalla kertoo ihmisestä ja yhteisöstä ikäviä asioita.

    #449652 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    tikkerberg kirjoitti: (11.12.2010 22:29:18)

    En voi kuvitella yhdenkään seurakaverini käyttäytyvän noin. Agression purkaminen henkilökohtaisuuksilla ja väkivallalla kertoo ihmisestä ja yhteisöstä ikäviä asioita.

    Normaali käytöstä tietylle rahvasta vihaavalle kansanryhmälle.

    #449653 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    #449654 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Fack Nildo kirjoitti: (11.12.2010 22:54:10)
    Normaali käytöstä tietylle rahvasta vihaavalle kansanryhmälle.

    Kovin pienellä otoksella tästä tehdään normaalia käytöstä. Provosoijien käytös oli aivan yhtä typerää, ikävää, että siihen vastattiin alentumalla samalle tasolle.

    #449656 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    KL kirjoitti: (11.12.2010 22:03:25)

    mulli kirjoitti: (11.12.2010 21:07:22)
    Olipas clippi.
    Minä en oikein tajunut mitä se yksi Talilainen kävi siihen kameraan käsiksi. Mitä järkeä siinä oli ? Se ’maksakaa laskunne’ heitto oli nolo.

    Kieltämättä aika erikoinen video. Tarkoitusperä oli selvä, mutta toteutustapa jokseenkin kyseenalainen.

    Miettikääpäs itse, millaisia reaktioita moinen ryhmä olisi herättänyt teissä tai tutuissa seurakavereissanne? Olisiko kärsivällisyys riittänyt odottaa poliiseja vai olisiko agressio ylittänyt sietokynnyksen?

    Olihan noilla performance-porukalla siinä mielessä järki päässä, että näyttivät kaivelevan väylän ulkopuolella. Jos ne olisi halunnut oikeaa tuhoa tehdä, niin nehän olisi kaivellut niitä kuoppia greeneille tai edes väylälle.

    ’Miettikääpäs itse, millaisia reaktioita moinen ryhmä olisi herättänyt teissä tai tutuissa seurakavereissanne?’

    Ainakaan ei oltaisi alettu huutelemaan ’ hajoitatte meidän omaisuutta’ (kaupungin maata) tai alettu repimään jotain yksityisen ihmisen kameraa, joka ei mitenkään liity itse ’tuhotyöhön’. Mä ainakaan en muutenkaan olisi hermostunut, ei tuollainen sättiminen auta mitään tuossa tilanteessa. Itse olisin rauhallisesti puhumalla ottanut siltä kaivajalta sen lapion pois. Kun se performance porukka oli selvästi järjissään, eikä humalassa tms. niin paras suhtautuminen on ehdottomasti se tuhojen minimoiminen. Kaikki muut selvittelyt ja syyttelyt voi sitten tehdä myöhemmin, kun fyysinen tilanne on ohi. Minun mielestä nuo kyseiset golfarit toimivat vähän pöhkösti tuossa tilanteessa. Mutta niin useimmat toimivat, ketkä vähän pelkäävätkin tuollaisia yllättäviä tilanteita, eivätkä tottuneet käsittelemään ihmisiä stressaavissa olosuhteissa.

    #449657 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Joukossa tyhmyys tiivistyy.

    ’Teatterin tekijät’ olivat laittomasti kentällä tuhoten toisten omaisuutta. Maapohja on kyllä vuokrattu, mutta golfkenttä itsessään on maanrakennustyön kautta luotua omaisuutta, jonka omistaja ei ole Helsinkiläinen veronmaksaja. Teatterin toiminta oli väärin ja laitonta, täysin riippumatta siitä onko Talissa maapohjan vuokrasubventio ylimitoitettu tai ollaanko rakennuksia myymässä alihintaan.

    Valitettavasti myös Talin golfarit sortuivat laittomaan toimintaan. Poliisin soittaminen paikalle oli oikea ratkaisu. ’Teatterilaisten’ fyysisen koskemattomuuden loukkaaminen, heidän omaisuutensa hajoittaminen (kamerat yms) jne. täyttävät mitä luultavimmin rikoslaissa määriteltyä tunnusmerkistöä vaikkapa lievästä pahoinpitelystä. Erityisen lieventävä asianhaara ei ole se, että golfarit ’suojelivat omaa omaisuuttaan’. Soitto poliisille oli oikea liike – kaikki sen jälkeen oli osoitus pelkästä typeryydestä, harkintakyvyn puutteesta ja oman käden oikeuden käytöstä.

    Erityisen vastenmielisenä pidän huutoa: ’Kato sen ilmettä jumalauta, se on ihan ku se sais orkun juuri’. Tällaista ei esitä todellinen mies, vaan selkärangaton itsetunto-ongelmien kanssa painiva mikki hiiri. Kuvottavaa!

    #449658 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Teatterin tekijät, oopperan tekijät jne maksavat tunnetusti omat kulunsa, eikä verovaroista tapahdu minkäänlaista subventiota. Mitenköhän siihen suhtauduttaisiin, jos kesken teatteriesityksen joukko verovarojen tuhlauksesta huolissaan olevia golfareita tulisi paikalle ja alkaisi repiä alas lavasteita? Mistä näitä valopäitä sikiää?

    #449659 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    KL kirjoitti: (11.12.2010 22:03:25)
    Miettikääpäs itse, millaisia reaktioita moinen ryhmä olisi herättänyt teissä tai tutuissa seurakavereissanne? Olisiko kärsivällisyys riittänyt odottaa poliiseja vai olisiko agressio ylittänyt sietokynnyksen?

    Aika harmittomalta tuo näytti, joten turhaan tuosta herneet nenään vedettiin. Videota katsellessa lensi kaakaot näppikselle, kun yksi naispelaaja huuteli ’maksakaa laskunne’. Ei ihan noin selkeästi olisi kannattanut ampua omaan jalkaan..

    #449660 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Chip Greenside kirjoitti: (13.12.2010 10:29:28)Mitenköhän siihen suhtauduttaisiin, jos kesken teatteriesityksen joukko verovarojen tuhlauksesta huolissaan olevia golfareita tulisi paikalle ja alkaisi repiä alas lavasteita?

    Oletko todella sitä mieltä, että oikeuden ottaminen omiin käsiin on hyväksyttävää? Rikokseen saa vastata rikoksella? Tervetuloa takaisin keskiajalle…

    Omassa arvomaailmassani yhteiskunnan asettamia normeja ja sääntöjä on noudatettava. En puolustellut teatterin tekijöitä – totesin heidän syyllistyneen rikokseen. Vastareaktio golfareilta ei myöskään ollut hyväksyttävä. Se, että joku on loukannut sinun oikeuksiasi, ei oikeuta sinua loukkaamaan hänen oikeuksiaan.

    On niitäkin yhteisöjä, joissa otetaan silmä silmästä ja hammas hampaasta. Meidän yhteiskuntamme ei ole sellainen, eikä toivottavasti sellaiseksi muodostukaan.

    #449661 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Yksi teatterin tehtävistä an sich on rikkoa perinteisen ja sovinnaisuuden rajoja. Talissa esitetty näytelmä on yksi hyvä esimerkki kantaottavasta yhteiskunnallisesta teatterista, joka rikkoo perinteisen sovinnaisuuden rajoja. Ehkä muutamaa lakipykälääkin tuossa rikottiin (syvästi paheksun), mutta pari lapionlyöntiä raakamaahan väylien ulkopuolella on rikkeenä vähäpätöinen. Teatterin ajatuksena lienee provosoida, johon paikalla olleet talilaiset estoitta heittäytyivät mukaan.

    Oli oikein piristävä pätkä. Hienoa, että uskalletaan. Golfarin ei tarvitse olla konservatiivi.

    #449662 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KTK

    Eikä ollut edes hyvää teatteria.
    Muka eläkkeellä olevaa apulaiskaupunginjohtajaa esittää nuori sälli, joka takeltelee sanoissaan. Lapion käyttäjillä ei ollut mitään käsitystä kaivamisesta. Kuvaajat vasta varsinaisia amatöörejä olivatkin.

    Kunnon teatterista jopa maksaisi

    #449663 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

    KTK kirjoitti: (13.12.2010 11:56:32)
    Eikä ollut edes hyvää teatteria.
    Muka eläkkeellä olevaa apulaiskaupunginjohtajaa esittää nuori sälli, joka takeltelee sanoissaan. Lapion käyttäjillä ei ollut mitään käsitystä kaivamisesta. Kuvaajat vasta varsinaisia amatöörejä olivatkin.

    Kunnon teatterista jopa maksaisi

    No et kai kuvitellut, että joku tosta porukasta olisi eläissään oikeita töitä tehnyt, ruumiillista puhumattakaan 😉

    #449664 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KTK

    ts kirjoitti: (13.12.2010 12:03:06)

    KTK kirjoitti: (13.12.2010 11:56:32)
    Eikä ollut edes hyvää teatteria.
    Muka eläkkeellä olevaa apulaiskaupunginjohtajaa esittää nuori sälli, joka takeltelee sanoissaan. Lapion käyttäjillä ei ollut mitään käsitystä kaivamisesta. Kuvaajat vasta varsinaisia amatöörejä olivatkin.

    Kunnon teatterista jopa maksaisi

    No et kai kuvitellut, että joku tosta porukasta olisi eläissään oikeita töitä tehnyt, ruumiillista puhumattakaan 😉

    En välttämättä kuvitellut,
    mutta hyvä näyttelijä perehtyy aiheeseensa niin, että sen näyttää oikealta. Siitä löytyy Suomestakin paljon esimerkkejä sekä verorahoilla tuotettuna että kaupallisemmalta puolelta.

    #449665 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    ts kirjoitti: (13.12.2010 12:03:06)

    No et kai kuvitellut, että joku tosta porukasta olisi eläissään oikeita töitä tehnyt, ruumiillista puhumattakaan 😉

    Koskeeks toi myös niitä golfareita 🙂

    #449666 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Perustuuppari kirjoitti: (13.12.2010 11:06:18)

    Chip Greenside kirjoitti: (13.12.2010 10:29:28)Mitenköhän siihen suhtauduttaisiin, jos kesken teatteriesityksen joukko verovarojen tuhlauksesta huolissaan olevia golfareita tulisi paikalle ja alkaisi repiä alas lavasteita?

    Oletko todella sitä mieltä, että oikeuden ottaminen omiin käsiin on hyväksyttävää? Rikokseen saa vastata rikoksella? Tervetuloa takaisin keskiajalle…

    Missäs kohtaa tuossa oltiin ottamassa oikeutta omiin käsiin? Pieni selvennys, jotta sinäkin ymmärrät: Tuossa jutussa asetuttiin selvästi näiden mielenosoittajien (terroristien) puolelle, mutta mitenkä mahtaisi olla tuossa minun ajatusleikissäni?

    #449667 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Chip Greenside kirjoitti: (13.12.2010 12:40:23)

    Missäs kohtaa tuossa oltiin ottamassa oikeutta omiin käsiin? Pieni selvennys, jotta sinäkin ymmärrät: Tuossa jutussa asetuttiin selvästi näiden mielenosoittajien (terroristien) puolelle, mutta mitenkä mahtaisi olla tuossa minun ajatusleikissäni?

    Kyllä tuo kameraan tarttuminen, yleinen töniminen yms vähän siltä vaikutti ja olikin.
    Äläkä käytä mitään terroristi-sanaa, teet vaan itsestäsi hölmön.

    #449668 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    mulli kirjoitti: (13.12.2010 13:37:52)

    Chip Greenside kirjoitti: (13.12.2010 12:40:23)

    Missäs kohtaa tuossa oltiin ottamassa oikeutta omiin käsiin? Pieni selvennys, jotta sinäkin ymmärrät: Tuossa jutussa asetuttiin selvästi näiden mielenosoittajien (terroristien) puolelle, mutta mitenkä mahtaisi olla tuossa minun ajatusleikissäni?

    Kyllä tuo kameraan tarttuminen, yleinen töniminen yms vähän siltä vaikutti ja olikin.
    Äläkä käytä mitään terroristi-sanaa, teet vaan itsestäsi hölmön.

    Niin, mutta missä kohtaa minä olen siihen osallistunut tai kehoittanut? Mikäli vastaavat tapahtumat sattuisivat hieman toisessa paikassa eli teatterissa, jossa joku kesken teatteriesityksen ryhtyisi vahingoittamaan lavasteita tuossa veronmaksajien omistamassa ja rahoittamassa laitoksessa, niin kyllä häneenkin melko varmasti tartuttaisiin kiinni. Silloin ei yleinen mielipide olisi kylläkään näiden häiriköiden puolella, kuten tuossa Talin tapauksessa, vaan tapaus tuomittaisiin tylyin kommentein. Jos tekijäksi paljastuisivat vieläpä golfarit, niin se lietsoisi suoranaista lynkkausmielialaa.

    #449669 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Chip Greenside kirjoitti: (13.12.2010 13:48:32)

    mulli kirjoitti: (13.12.2010 13:37:52)

    Chip Greenside kirjoitti: (13.12.2010 12:40:23)

    Missäs kohtaa tuossa oltiin ottamassa oikeutta omiin käsiin? Pieni selvennys, jotta sinäkin ymmärrät: Tuossa jutussa asetuttiin selvästi näiden mielenosoittajien (terroristien) puolelle, mutta mitenkä mahtaisi olla tuossa minun ajatusleikissäni?

    Kyllä tuo kameraan tarttuminen, yleinen töniminen yms vähän siltä vaikutti ja olikin.
    Äläkä käytä mitään terroristi-sanaa, teet vaan itsestäsi hölmön.

    Niin, mutta missä kohtaa minä olen siihen osallistunut tai kehoittanut? Mikäli vastaavat tapahtumat sattuisivat hieman toisessa paikassa eli teatterissa, jossa joku kesken teatteriesityksen ryhtyisi vahingoittamaan lavasteita tuossa veronmaksajien omistamassa ja rahoittamassa laitoksessa, niin kyllä häneenkin melko varmasti tartuttaisiin kiinni. Silloin ei yleinen mielipide olisi kylläkään näiden häiriköiden puolella, kuten tuossa Talin tapauksessa, vaan tapaus tuomittaisiin tylyin kommentein. Jos tekijäksi paljastuisivat vieläpä golfarit, niin se lietsoisi suoranaista lynkkausmielialaa.

    Ymmärrän CG:n pointin. Jos teatteriin mentäisiin repimään lavasteita, voisi kohdata aika kovat seuraukset. Kyse on siitä mitä tekee ja miten.

    Tossa tapauksessahan eläkkeelle jäänyt ja höperöitynyt kaupungin virkamies lähti toteuttamaan entisten johtajiensa kaskyä asuntopulan poistamisesta ja kaivoi perustukset uusille asunnoille. Kentän sivuun aidattiin kahden neliön alue, jota aika hennosti lapioitiin. Tuhojen korjaus vei yhdeltä ihmiseltä 3 minuuttia.

    Kyllä taiteen pitää vähän ravistella ja herätellä keskustelua. Se mentiinkö tossa yli tai oliko siinä järkeä voi jokainen päättää omalla tahollaan, mutta keskustelua se on ainakin monessa paikassa saanut aikaiseksi. Se siinä taisi olla pointtikin. Musta se oli aika hauska ja harmiton.

    Ja talin tyypit, sic!

    #449670 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    hkgolf kirjoitti: (13.12.2010 13:57:19)

    Chip Greenside kirjoitti: (13.12.2010 13:48:32)

    mulli kirjoitti: (13.12.2010 13:37:52)

    Chip Greenside kirjoitti: (13.12.2010 12:40:23)

    Missäs kohtaa tuossa oltiin ottamassa oikeutta omiin käsiin? Pieni selvennys, jotta sinäkin ymmärrät: Tuossa jutussa asetuttiin selvästi näiden mielenosoittajien (terroristien) puolelle, mutta mitenkä mahtaisi olla tuossa minun ajatusleikissäni?

    Kyllä tuo kameraan tarttuminen, yleinen töniminen yms vähän siltä vaikutti ja olikin.
    Äläkä käytä mitään terroristi-sanaa, teet vaan itsestäsi hölmön.

    Niin, mutta missä kohtaa minä olen siihen osallistunut tai kehoittanut? Mikäli vastaavat tapahtumat sattuisivat hieman toisessa paikassa eli teatterissa, jossa joku kesken teatteriesityksen ryhtyisi vahingoittamaan lavasteita tuossa veronmaksajien omistamassa ja rahoittamassa laitoksessa, niin kyllä häneenkin melko varmasti tartuttaisiin kiinni. Silloin ei yleinen mielipide olisi kylläkään näiden häiriköiden puolella, kuten tuossa Talin tapauksessa, vaan tapaus tuomittaisiin tylyin kommentein. Jos tekijäksi paljastuisivat vieläpä golfarit, niin se lietsoisi suoranaista lynkkausmielialaa.

    Ymmärrän CG:n pointin. Jos teatteriin mentäisiin repimään lavasteita, voisi kohdata aika kovat seuraukset. Kyse on siitä mitä tekee ja miten.

    Tossa tapauksessahan eläkkeelle jäänyt ja höperöitynyt kaupungin virkamies lähti toteuttamaan entisten johtajiensa kaskyä asuntopulan poistamisesta ja kaivoi perustukset uusille asunnoille. Kentän sivuun aidattiin kahden neliön alue, jota aika hennosti lapioitiin. Tuhojen korjaus vei yhdeltä ihmiseltä 3 minuuttia.

    Kyllä taiteen pitää vähän ravistella ja herätellä keskustelua. Se mentiinkö tossa yli tai oliko siinä järkeä voi jokainen päättää omalla tahollaan, mutta keskustelua se on ainakin monessa paikassa saanut aikaiseksi. Se siinä taisi olla pointtikin. Musta se oli aika hauska ja harmiton.

    Ja talin tyypit, sic!

    Kyllä siinäkin varsin pienet vahingot koituisivat, mikäli joku kävisi kaatamassa pari pöytää ja tuolia näyttämöllä. ’Tuhojen’ korjaus veisi yhdeltä ihmiseltä korkeintaan kolme minuuttia. Kyllä ihmisten olisi hieman syytä ravistella ja herätellä noita luutuneita kustannusautomaatteja.

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 44)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #449653 kohteessaTeatteria/säpinää Talissa!

Etusivu Foorumit Yleistä Teatteria/säpinää Talissa!