26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Tatuoinnit ja urheilu.

Etusivu Foorumit Yleistä Tatuoinnit ja urheilu.

Esillä 22 viestiä, 1 - 22 (kaikkiaan 22)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Näyttävät tatuoinnit ovat monissa urheilulajeissa enemmänkin sääntö kuin poikkeus. Puhumattakaan julkkiskokeista! Itse olen vanhana ukkona ollut aina sitä mieltä ,että tatuointi osoittaa melkoista aukkoa harkintakyvyssä.Viikolla tuli seurattua kahta suosikkilajiani nimittäin golfia ja suunnistusta.Kuinka ollakkaan ,molemmissa tarvitaan harkintaa ja oivalluskykyä ja ennakointia.Näyttävät olevan näiden lajien huiput tatuoimattomia.

    prevoo kirjoitti: (14.7.2013 23:34:18)
    Näyttävät tatuoinnit ovat monissa urheilulajeissa enemmänkin sääntö kuin poikkeus. Puhumattakaan julkkiskokeista! Itse olen vanhana ukkona ollut aina sitä mieltä ,että tatuointi osoittaa melkoista aukkoa harkintakyvyssä.Viikolla tuli seurattua kahta suosikkilajiani nimittäin golfia ja suunnistusta.Kuinka ollakkaan ,molemmissa tarvitaan harkintaa ja oivalluskykyä ja ennakointia.Näyttävät olevan näiden lajien huiput tatuoimattomia.

    Molemmissa lajeissa miehet ja suunnistuksessa naiset, ovat verhoutuneet aika peittävästi verrattuna moneen muuhun lajiin.

    Suunnistajista en tiedä, mutta golfissa on pitkään vallinnut määrätynlainen yläluokan etiketti ja kuri. Oletan tällä olevan suuremman merkityksen kuin ’harkinnan puutteella’.

    Varmaankin just noin kuten Q8 kirjoitti, mutta nopea Googletus kertoo että mm. Seve Ballestrerolla (nyrkki joka edusta US-open voittoa), Lee Trevino (vaimon nimi), Paula Cramer (kukkanen), John Daly (?) ja muutamalla muulla on kyllä tatskoja.

    Henk. kohtaisesti en näe tatskoissa mitään pahaa kunhan ovat hyvällä maulla tehty eikä liian ’julkisissa’ paikoissa. Yleensähän näillä on kantajilleen jokin henkilökohtainen merkitys, mutta tietysti poikkeuksiakin on ja nämä varmaankin haluavat enemmänkin ’shokeerata’ kuin että niillä olisi jokin syvällisempi tarkoitus.

    Tatuoinnit ovat rumia ja mauttomia. En ole koskaan nähnyt niissä mitään hienoa. Takavuosina sellaisia oli vain vankilakundeilla ja merimiehillä, jotka olivat siihen aikaan melkein samanlaista porukkaa (ei enää nykyisin).

    En osta mitään myyjältä, jolla on näkyvä tatska. Valitettavasti useilla ravintolatyöntekijöillä on näitä rumennoksia ihollaan, joka antaa epäsiistin kuvan koko yrityksestä ja toiminnasta, joten käännyn aina ovelta takaisin, jos henkilökunnalla on niitä näkyvissä.

    Se, että tatskeja ottaa, voi olla osoitus jonkinlaisesta epävarmuudesta, jota sitten yrittää kompensoida ihoa turmelemalla ja saada siten jotain kohotusta itsetunnon heikkouteen.

    Kaikilla on luonnollisesti oikeus tehdä itselleen mitä haluaa, mutta omalla kustannuksella, silloinkin jos ongelmia ilmenee.

    Chip Greenside kirjoitti: (15.7.2013 12:57:56)
    ….

    Hyvin sä vedät 🙂

    Erinomaisen hyvin sanottui! Samaa mieltä kuin Chip!

    Ekat tatskat otin nuorena kun olin lusimassa muutaman vuoden. Sitten oli pakko lahtea merille ja taas lisaa tatuointeja. Samalla reissulla olen vielakin. Golfhandariin ne eivat ole vaikuttaneet edes kohonneen itsetunnon vertaa, vielakin vaan normaali tuuppari.
    En muuten ostais itsekaan minulta yhtaan mitaan.

    expat kirjoitti: (15.7.2013 14:12:34)
    Ekat tatskat otin nuorena kun olin lusimassa muutaman vuoden. Sitten oli pakko lahtea merille ja taas lisaa tatuointeja. Samalla reissulla olen vielakin. Golfhandariin ne eivat ole vaikuttaneet edes kohonneen itsetunnon vertaa, vielakin vaan normaali tuuppari.
    En muuten ostais itsekaan minulta yhtaan mitaan.

    Enkä minä!

    Hyvin oot Chip pohjustanut, kerro jo mita oot myymassa???

    Kerran saatilla olleessani makuuhuonepuuhissa huomasin mammalla tatskan, se oli siinä alhaalla viivan vieressä. Puin päälleni ja lähdin himaan, olihan saastainen muija……

    Eikös täällä ole jo asetettu kielto tupakoinnille ulkona, alkoholin anniskelulle urheilutilaisuuksissa, virtsaamiselle kierroksen aikana ja mitä muita niitä nyt olikaan. Kyllä tatskat pitää myös kieltää. Ei muuta kuin ukot munasilleen cädärin eteen ennen kierrokselle lähtöä.

    turbo kirjoitti: (15.7.2013 15:56:04)
    Hyvin oot Chip pohjustanut, kerro jo mita oot myymassa???

    Vasemman käden hanskoja. Peittää täydellisesti vasemman käden kämmenselän tatuoinnit ja muut kosmeettiset haitat. Saatavana on myös ’jatkovarsi’, jolla saa peittoon myös vasemmassa kyynärvarressa olevat haitalliset piirustukset sunmuut töhryt.

    Finnwin kirjoitti: (15.7.2013 16:21:45)
    Ei muuta kuin ukot munasilleen cädärin eteen ennen kierrokselle lähtöä.

    Eipäs nyt unohdeta tasa-arvoa senkin sovinistisika.

    Finnwin kirjoitti: (15.7.2013 16:21:45)
    Kyllä tatskat pitää myös kieltää. Ei muuta kuin ukot munasilleen cädärin eteen ennen kierrokselle lähtöä.

    Joo mutta kyllä osakkaan pitää saada moisen tarkastuksen yhteydessä hyvin harjoiteltu pelosta ja hämmennyksestä värisevä huokaus nuoren cm neidon suusta ” en ole koskaan nähnyt noin isoa ….. Tatuointia” gf pelaajille riittänee jokin realistisempi kommentti

    kasosakas kirjoitti: (15.7.2013 17:10:19)

    Finnwin kirjoitti: (15.7.2013 16:21:45)
    Kyllä tatskat pitää myös kieltää. Ei muuta kuin ukot munasilleen cädärin eteen ennen kierrokselle lähtöä.

    Joo mutta kyllä osakkaan pitää saada moisen tarkastuksen yhteydessä hyvin harjoiteltu pelosta ja hämmennyksestä värisevä huokaus nuoren cm neidon suusta ” en ole koskaan nähnyt noin isoa ….. Tatuointia” gf pelaajille riittänee jokin realistisempi kommentti

    Itselläni on tatuointi juuri tuossa paikassa. Pisuaarin ääressä kerran tarpeillani ollessa joku kaveri suuttui kun oli lukevinaan siinä sanan ’Tellervo’, joka oli kuuleman mukaan hänen vaimonsa nimi. Kerroin, että ei siinä lue Tellervo, vaan: ’Tervetuloa meille Orimattilaan kaljalle vaikka koko poppoo’.

    Mulla taas on ollut mielessä laittaa teksti ’Back and Forth – Faster’.

    Vankilassa on ollut tapana ottaa tatuointeja kun/jos on päässyt jonkun porukan sisäpiiriin tai istunut vähän isomman ja useamman tuomion. Tietyistä hieman tavallista rankemmista rikoksista on myös ollut oikeutettua ottaa merkintä..ja, vähän muistakin syistä.

    Tunnen joitakin tatuoituja kavereita ja heidän taustojaan joten hieman ihmettelen miksi joku tavan ihminen haluaa ehdoin tahdoin näyttää/näytellä rikollista…se on lähinnä säälittävän typerää.

    Nojoo. Jälleen kerran tällä palstalla asioita yliyksinkertaistaan timosoinimasesti ja perään päiviräsänen-jeesustelut.
    Varmaan kieli poskessa on nämä rikollis-kirjoitukset näpytelty, mutta jotain rotia trollauksessakin.

    Yleensä jokaisella tatuoinnilla on joku tarina kerrottavanaan ja se tarina voi olla yhtä hyvin arvostettava kuin alhainenkin.
    Esim. mun lähipiiristä löytyy kaveri jonka tatuointi on kunnioituksenosoitus hänen perheelleen ja edelliselle sukupolvelle. Respect.
    Jos tuomitsee kaverin siitä että hänellä on tatuointi tuntematta tatuoinnin tarinaa niin aika pinnalliseksi jää elämä.
    Hauskana sanaleikkinä voisi sanoa että tatuointi on pintaa syvemmällä.

    k.

    Tuomarin keskustelusta (OT):

    ISBN 978-0-330-52052-2, p102

    ”…Besides, theres’s a better career if he wants to make easy money.”

    ”What’s that[?”/I]

    ”Everybody your age. You can all be be rich beyond your wildest dreams.’

    ”How?”

    ”Learn to remove tattoos.”’

    Aika hyvaa jeesustelua rasas-porukalta. Upeesti jengi vetaa kylla!

    Mulla ois sellanen kysymys, etta oisko se kuitenkin katsojan omaa, and I quote, ’epavarmuutta’ ja ’kompensointia’, etta jaksaa ruveta arvostelemaan toisten tatskoja, kuin sen tatskan omistajan epavarmuutta ja kompensointia? Kuten Parti tuossa mainitsi, (yleensa) jokaisella tatskalla on tarinansa ja ne on taidetta niiden kantajillensa. Jos ja kun nain on, niin miksi joku toinen kokee olevansa asemassa, etta lahtee arvostelemaan toista niista ja puhumaan epavarmuudesta ja kompensoinnista? Milla perustein? Vaikuttaa kylla hieman omalta epavarmuudelta ja pienuudentuneelta…

    Tassa meidan kaupungissa kun liikkuu (saattaa olla Jenkkien tatska-capital), niin on aika ihme jos ei nae edes jollain tavalla tatuoitua ihmista. Iasta riippumatta (lapset poislukien). Kompensoiko kaikki siis jotain ja onko ne kaikki jotenkin epavarmoja? Huh huh.

    Useimmat meista, jotka on tatskoja ottanut (voin siis puhua niista kun itsellani niita on), on ottaneet ne jonkin tarinan tai syyn takia. Niilla on merkityksensa. Ja juuri sen takia niita ei tarvitse haveta edes 50 vuoden paasta. Ja loppupeleissa, useimmille meista, joilla tatskoja on, on aikalailla v*tun maku mita joku muu niista ajattelee. Ne ei ole siina iholla kenellekaan muulle kun itselleen. Mulla on itselleni sellanen ’kahden kuukauden saanto’, eli kun saan idean, niin haudutan sita 2kk ja jos se tuntuu edelleen hyvalta, niin haen sen tatskan. Jos ei (ja niita on ollut useampia), niin se idea jatetaan siihen. No regrets.

    Ylilyontejakin sattuu (milla alalla nyt ei!), ja ehkapa joka toinen tramp stampin muinoin ottaneista ’katuu’ sita joskus. Mene ja tieda. Aivan sama. Tai ehka se oli hieman ylilyonti, kun kerran nain tatska-mestassa kaverin, joka oli tatuoinut itsensa TAYSIN vaaleansiniseksi. Oli muutenkin aika hassun nakoinen jannu. Mutta se on hanen juttunsa ja mulla ei ole siihen mitaan sanottavaa. Varmasti ihan ok jannu muuten. KEEP PORTLAND WEIRD!

    Onko sinulla siis oikeus kritisoida toisten valintoja, jos kyseessa on niinkin henk koht ja viaton asia kun varia iholla? Jos on, niin on sulla asiat sitten hyvin.

    Tää on ihan provoo prevoo?

    Itsellä ei ole tatuointeja mutta eräillä synttäreillä eräs ukkeli kerran muutaman konjakin jälkeen innostui kehumaan kuinka fiksuja me täällä synttäreillä olemme kun ’MEILLÄ EI OLE YHTÄÄN TATUOINTIA KOKO ÄIJÄPORUKASSA!!!’ -Melkein kusi housuihinsa siinä… Noh, sylki vaan lensi ja maljoja ehdoteltiin…

    Olisi ollut aika mageeta vetää paita auki, paljastaa kaikki kuvansa siinä paikassa ja lyödä nyrkkiä äijän naamaan. En voinut, mutta voi että mä nauroin sisäänpäin.

    Antakaa ihmisten olla omanlaisiaan, käyttäytykää kunnolla ja kunnioittakaa muita.

    k.

    Tuomarin keskustelusta (OT):

    ISBN 978-0-330-52052-2, p102

    ”…Besides, theres’s a better career if he wants to make easy money.”

    ”What’s that?”

    ”Everybody your age. You can all be rich beyond your wildest dreams.”

    ”How?”

    ”Learn to remove tattoos.”

Esillä 22 viestiä, 1 - 22 (kaikkiaan 22)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #414374 kohteessaTatuoinnit ja urheilu.

Etusivu Foorumit Yleistä Tatuoinnit ja urheilu.