26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Tasoituskierros 9 reikää?

Etusivu Foorumit Yleistä Tasoituskierros 9 reikää?

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 80)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • KL kirjoitti: (26.6.2014 9:53:11)

    Putti-Possu kirjoitti: (26.6.2014 8:26:24)

    TeeMan kirjoitti: (26.6.2014 5:21:23)
    Yleensä asia on niin, että tulos yhdeksältä reiältä (+ lahjoitetut 18 pistettä) on oleellisesti parempi kuin oikea 18 reiän tulos. Joskus voi olla päinvastoinkin, mutta harvemmin.

    Mihinköhän TeeManin logiikka perustuu – ja vieläpä ’oleellisesti’ – epäilempä. Jos näin olisi, TeeManin kannattaisi pelata peräkkäin kaksi 9r tulosta – ensin etuysi ja sitten takaysi, jolloin tulos on oleellisesti-oleellisesti parempi kuin jos TeeMan pelaisi ne yhtenä 18r kierroksena 😉

    toki lahjoitetut 18 pistettä vie tuloksen keskimäärin lähemmäs 36 pistettä kuin 18r kierros,

    Täsmälleen. Mitä sitten oikein vänkäät?

    Että, mitäkö vänkään?
    TeeMan kirjoitti että ’9r tulokset ovat oleellisesti parempia’. Väitän siis, ettei taida pitää paikkaansa. Jos tasoitukset ovat kohdillaan, 9r tulos + 18 pistettä johtaa aika lähelle 18r tulosta. Joskus 18r tulokset ovat parempia ja joskus huonompia, riippuu päivästä.

    Huomaa, että totesin 9r tulos + 18 pistettä on lähempänä 36 pistettä tapahtuu myös tilanteessa, jossa pelaaja pelaa tosi hyvän kierroksen, jolloin puolikkaan tulos on lähempänä 36 pistettä, mutta HUONOMPI, kuin jos pelaaja olisi pelannut täydet 18 reikää.

    Jos katsotaan kilpailujen tuloskortteja, minä en huomaa olennaisia eroja eka-ysin ja taka-ysin välillä, en edes niissä kilpailuissa, joissa osa lähtee 1 reiältä ja osa 10 reiältä (jolloin puolikkaiden eroavaisuudet tasoittuvat). Kuten KL totesit, jälkimmäisen ysin joutuu pelaamaan väsyneempänä, mutta vastaavasti joillakin alkureiät ovat vaikeampia, ennen kuin kroppa lämpiää ja peli asettuu uomiinsa. Katson yhden FT:n kisan tilastot eikä eroja etu- ja takaysien välillä olennaisesti ollut (vaikka lähdöt 1 ja 10 tiiltä), paitsi viimeisenä päivänä, jolloin kentän 16-18 lipunasettelut oli tarkoituksellisen hankalat.

    Putti-Possu kirjoitti: (26.6.2014 14:15:01)
    Jos katsotaan kilpailujen tuloskortteja, minä en huomaa olennaisia eroja eka-ysin ja taka-ysin välillä…

    Itselläni on takana lukuisia etuysejä, joilta on kertynyt yli 20 bogipistettä, mutta takaysit ovat menneet sen verran huonommin että kokonaissaalis on jäänyt alle 36 pisteen. Olisin siis voinut alentaa tasoitustani noilla etuyseillä, mutta en täydellä kierroksella. Omatunto ei kuitenkaan anna periksi hyväksyä itselleen 9 reiän alentavia tuloksia, koska täysi golfkierros on aina 18 reikää.

    Kuuma putteri kirjoitti: (26.6.2014 10:05:57)
    Mihin tasoituskierros pitäisi ilmoittaa etukäteen?

    Itse olen ilmoittanut merkkaajalle ykkösen tiillä. Usein olen lähtenyt yksin liikkeelle, jolloin kysyn ykkösen tiillä, kuka ryhmästä viitsisi olla mulle merkkaajana, kun ajattelin pelata tasoituskierroksen.

    Koskaan en ole ilmoittanut mihinkään muualle (tai ehkä olen joskus vuosia sitten ehkä yrittänyt ilmoittaa cädärille, joka suunnilleen ihmetteli, että mitä se mulle kuuluu kun et sä ole meillä jäsen?)

    Ja itsehän nuo tulokset nykyään syötetään nettiin kuitenkin. Tai sitten ei syötetä – jos tulos on huono, ja heitän kortin roskiin, mistä sitä kukaan tietää?

    Mihin tasoituskierros pitäisi etukäteen ilmoittaa? Golfliiton tasoitusmääräysen mukaan

    Harjoituskierrokset ja 9-reiän tulokset
    Pelaajat tasoitusryhmässä 2-5 voivat palauttaa harjoituskierroksien tuloksia esim. tuloksen joka on tehty tasoituskelpoisen kilpailun ulkopuolella, kuitenkin seuraavien ehtojen mukaan:
    * Sinun täytyy ilmoittaa nimesi harjoituskierroslistaan (usein sähköinen lista kentäntietojärjestelmässä) ennen kierroksen alkua ja tämän ilmoituksen tulee sisältää tiedot tasoituksen käsittelyä varten (mukaan lukien tiedon, onko kierros 9- vai 18-reikäinen)

    Toisin sanoen, jos et ilmoita kierrostasi, ei kierros ole noudattanut tasoitusmääräyksia eikä sen pitäisi olla tasoituskelpoinen. Se kelpaako ’pelikaverille’ tehty ilmoitus riippuu kaiketi klubista, mutta ainakin Nexgolfissa on kohta, jossa merkitään, mikäli kyse on tasoituskierroksesta. Se, ettei monellakaan klubilla tätä kohtaa noudateta on minusta hieman kummallinen, eli herää kysymys voidaanko muitakin tasoitusjärjestelmän määräyksiä jättää huomoimatta tai jopa pelata ’ihan omilla säännöillä’

    TeeMan kirjoitti: (26.6.2014 14:24:38)

    Putti-Possu kirjoitti: (26.6.2014 14:15:01)
    Jos katsotaan kilpailujen tuloskortteja, minä en huomaa olennaisia eroja eka-ysin ja taka-ysin välillä…

    Itselläni on takana lukuisia etuysejä, joilta on kertynyt yli 20 bogipistettä, mutta takaysit ovat menneet sen verran huonommin että kokonaissaalis on jäänyt alle 36 pisteen. Olisin siis voinut alentaa tasoitustani noilla etuyseillä, mutta en täydellä kierroksella. Omatunto ei kuitenkaan anna periksi hyväksyä itselleen 9 reiän alentavia tuloksia, koska täysi golfkierros on aina 18 reikää.

    Otos on tässä aika pieni, jos käsittää vain sinut itsesi 😮

    Vertaapa esimerkiksi kesäkuun alun Finnish Tour tuloslistaa ja tee siitä johtopäätöksiä. Huomaa, että viimeisenä päivänä kaikki lähtivät 1-tiiltä, mutta 1-2 päivinä osa lähti 10-tiiltä. Huomaat, ettei kuvaamasi tilanne päde ainakaan noissa kekkereissä . Listä tässä linkissä: FT

    KL

    Kuuma putteri kirjoitti: (26.6.2014 10:05:57)
    Mihin tasoituskierros pitäisi ilmoittaa etukäteen?

    Itse olen ilmoittanut merkkaajalle ykkösen tiillä. Usein olen lähtenyt yksin liikkeelle, jolloin kysyn ykkösen tiillä, kuka ryhmästä viitsisi olla mulle merkkaajana, kun ajattelin pelata tasoituskierroksen.

    Koskaan en ole ilmoittanut mihinkään muualle (tai ehkä olen joskus vuosia sitten ehkä yrittänyt ilmoittaa cädärille, joka suunnilleen ihmetteli, että mitä se mulle kuuluu kun et sä ole meillä jäsen?)

    Ja itsehän nuo tulokset nykyään syötetään nettiin kuitenkin. Tai sitten ei syötetä – jos tulos on huono, ja heitän kortin roskiin, mistä sitä kukaan tietää?

    Jos minä vahingossa tai vaikka tahallani liikutan palloani raffissa vähän parempaan paikkaan eikä kukaan muu muin minä näe, niin mistä sitä kukaan tietää? Etkö sinä itse ole kukaan?

    Vaikka tulokset itse syötetäänkin nettiin, on pelaaja itse vastuussa tasoituksestaan. Huijaamista ei tietenkään voi estää, jos ihminen haluaa huijata.

    Tasoituskierroksesta ilmoitetaan etukäteen ja minimissään markerille ennen kierroksen aloittamista. Kotiseurassa caddiemaster joko on tai ei ole kiinnostunut ilmoittautumisesta, se riippuu ko. seuran valitsemasta käytännöstä. Vieraspelaajan tasoituskierros ei caddiemasteria varmaankaan kiinnosta missään.

    KL

    Putti-Possu kirjoitti: (26.6.2014 14:15:01)

    KL kirjoitti: (26.6.2014 9:53:11)

    Putti-Possu kirjoitti: (26.6.2014 8:26:24)

    TeeMan kirjoitti: (26.6.2014 5:21:23)
    Yleensä asia on niin, että tulos yhdeksältä reiältä (+ lahjoitetut 18 pistettä) on oleellisesti parempi kuin oikea 18 reiän tulos. Joskus voi olla päinvastoinkin, mutta harvemmin.

    Mihinköhän TeeManin logiikka perustuu – ja vieläpä ’oleellisesti’ – epäilempä. Jos näin olisi, TeeManin kannattaisi pelata peräkkäin kaksi 9r tulosta – ensin etuysi ja sitten takaysi, jolloin tulos on oleellisesti-oleellisesti parempi kuin jos TeeMan pelaisi ne yhtenä 18r kierroksena 😉

    toki lahjoitetut 18 pistettä vie tuloksen keskimäärin lähemmäs 36 pistettä kuin 18r kierros,

    Täsmälleen. Mitä sitten oikein vänkäät?

    Että, mitäkö vänkään?
    TeeMan kirjoitti että ’9r tulokset ovat oleellisesti parempia’. Väitän siis, ettei taida pitää paikkaansa. Jos tasoitukset ovat kohdillaan, 9r tulos + 18 pistettä johtaa aika lähelle 18r tulosta.

    Ei pidä paikkaansa. Ykkösryhmässä pelaaja tilastollisesti pelaa bufferiin tai paremmin n. 50% kierroksista, mutta esim. ryhmässä 4 (muistaakseni) enää 10-15%. Jos tuollainen nelosryhmäläinen pelaa 10 x 18 reikää ja 10 x 9 reikää, niin ainakin 8 kertaa kymmenestä 9 reiän pb-tulos lisättynä noilla ilmaisilla 18 pisteellä on parempi kuin 18 reiän.

    KL kirjoitti: (26.6.2014 16:05:59)

    Kuuma putteri kirjoitti: (26.6.2014 10:05:57)
    Mihin tasoituskierros pitäisi ilmoittaa etukäteen?

    Itse olen ilmoittanut merkkaajalle ykkösen tiillä. Usein olen lähtenyt yksin liikkeelle, jolloin kysyn ykkösen tiillä, kuka ryhmästä viitsisi olla mulle merkkaajana, kun ajattelin pelata tasoituskierroksen.

    Koskaan en ole ilmoittanut mihinkään muualle (tai ehkä olen joskus vuosia sitten ehkä yrittänyt ilmoittaa cädärille, joka suunnilleen ihmetteli, että mitä se mulle kuuluu kun et sä ole meillä jäsen?)

    Ja itsehän nuo tulokset nykyään syötetään nettiin kuitenkin. Tai sitten ei syötetä – jos tulos on huono, ja heitän kortin roskiin, mistä sitä kukaan tietää?

    Jos minä vahingossa tai vaikka tahallani liikutan palloani raffissa vähän parempaan paikkaan eikä kukaan muu muin minä näe, niin mistä sitä kukaan tietää? Etkö sinä itse ole kukaan?

    Vaikka tulokset itse syötetäänkin nettiin, on pelaaja itse vastuussa tasoituksestaan. Huijaamista ei tietenkään voi estää, jos ihminen haluaa huijata.

    Tasoituskierroksesta ilmoitetaan etukäteen ja minimissään markerille ennen kierroksen aloittamista. Kotiseurassa caddiemaster joko on tai ei ole kiinnostunut ilmoittautumisesta, se riippuu ko. seuran valitsemasta käytännöstä. Vieraspelaajan tasoituskierros ei caddiemasteria varmaankaan kiinnosta missään.

    Ja jos seuran käytäntö on vaatia ilmoitus cädärille tai järjestelmään (esim NexGolf), etukäteeen tasoituskierrokseksi ilmoitetulta kierrokselta palauttamaton kortti tulkitaan tasoitusta nostavaksi.

    aakoo64 kirjoitti: (26.6.2014 16:28:34)
    Ja jos seuran käytäntö on vaatia ilmoitus cädärille tai järjestelmään (esim NexGolf), etukäteeen tasoituskierrokseksi ilmoitetulta kierrokselta palauttamaton kortti tulkitaan tasoitusta nostavaksi.

    Tuo käytäntö, jossa ei-palautettu tasoituskierroksen kortti tuomitaan tasoitusta nostavaksi on minusta erikoinen. Minusta kyse on pikemminkin palkinto väärinkäytöksestä kuin rangaistus.

    Ongelmaksi muodostuu pelaajat, jotka pelaavat laskevia kortteja, mutta eivät palauta niitä. Menettely on klassista händäri-huijausta, jolla yritetään pitää tasoitusta todellista huonompana ja sitten suffelikisoissa tyhjennetään palkintopöytä.

    Sen sijaan hyöty liian alhaisesta tasoituksesta (lue: ei ole jättänyt nostavia kortteja) on varsin marginaalinen: pääsee pelaamaan joillekin tasoitusrajoitetuille kentille tai mukaan joihinkin kisoihin, joissa tasoitusrajat tai x kpl pelaajia tasoitusjärjestyksessä. Mahdollinen hyöty on siis aika marginaalinen verrattuna liian korkean tasoituksen hyötyyn.

    KL

    Putti-Possu kirjoitti: (26.6.2014 16:37:06)

    aakoo64 kirjoitti: (26.6.2014 16:28:34)
    Ja jos seuran käytäntö on vaatia ilmoitus cädärille tai järjestelmään (esim NexGolf), etukäteeen tasoituskierrokseksi ilmoitetulta kierrokselta palauttamaton kortti tulkitaan tasoitusta nostavaksi.

    Tuo käytäntö, jossa ei-palautettu tasoituskierroksen kortti tuomitaan tasoitusta nostavaksi on minusta erikoinen. Minusta kyse on pikemminkin palkinto väärinkäytöksestä kuin rangaistus.

    Ongelmaksi muodostuu pelaajat, jotka pelaavat laskevia kortteja, mutta eivät palauta niitä. Menettely on klassista händäri-huijausta, jolla yritetään pitää tasoitusta todellista huonompana ja sitten suffelikisoissa tyhjennetään palkintopöytä.

    Selvästi suuremmaksi ongelmaksi ovat muodostuneet pelaajat, jotka jättävät palauttamatta nostavat kortit ja palauttavat vain laskevat kortit. Kun seuraava AHR tehdään, pelaajan tasoitus laskee kahdella pykälällä, koska palauttamaton kortti ei osallistu mediaanilaskentaan. Ja taas itketään ja syytetään tasoitusjärjestelmää…

    Mitä tulee mahdollisiin händärihuijareihin, niin AHR pudottaa heidänkin tasoitustaan, jos kilpailutulokset ovat hyviä. Ja kyllä seurojen tasoitustoimikunta alkaa hiljalleen kiinnittää huomiota pelaajaan, joka jättää palauttamatta 20+ korttia kauden aikana. Sellaisessa tapauksessa otetaan yhteys pelaajaan ja kysellään vähän merkkarien perään. Sen jälkeen jututetaan merkkareita, ja jos aihetta on, huijarille lätkäistään kilpailukielto niin koti- kuin muissakin seuroissa.

    Kyllä huijaamista voidaan merkittävästi vaikeuttaa, jos vain halutaan.

    KL kirjoitti: (25.6.2014 22:02:56)
    Täyden kierroksen pelaaminen edellyttää täydessä ymmärryksessä pelaamista. Sinun kohdallasi valitettavasti näyttää siltä, ettet ole kuunaan pelannut täyttä kierrosta.

    Onko tämä KLismi? Muistuttaa kyllä tsismiä.

    Putti-Possu kirjoitti: (26.6.2014 14:32:12)

    TeeMan kirjoitti: (26.6.2014 14:24:38)

    Putti-Possu kirjoitti: (26.6.2014 14:15:01)
    Jos katsotaan kilpailujen tuloskortteja, minä en huomaa olennaisia eroja eka-ysin ja taka-ysin välillä…

    Itselläni on takana lukuisia etuysejä, joilta on kertynyt yli 20 bogipistettä, mutta takaysit ovat menneet sen verran huonommin että kokonaissaalis on jäänyt alle 36 pisteen. Olisin siis voinut alentaa tasoitustani noilla etuyseillä, mutta en täydellä kierroksella. Omatunto ei kuitenkaan anna periksi hyväksyä itselleen 9 reiän alentavia tuloksia, koska täysi golfkierros on aina 18 reikää.

    Otos on tässä aika pieni, jos käsittää vain sinut itsesi 😮

    Vertaapa esimerkiksi kesäkuun alun Finnish Tour tuloslistaa ja tee siitä johtopäätöksiä. Huomaa, että viimeisenä päivänä kaikki lähtivät 1-tiiltä, mutta 1-2 päivinä osa lähti 10-tiiltä. Huomaat, ettei kuvaamasi tilanne päde ainakaan noissa kekkereissä . Listä tässä linkissä: FT

    Eipä liene kovinkaan hyvä ajatus vertailla aktiivisesti kilpailevien singelien ja golfia omaksi liikunnalliseksi ilokseen harrastelevan tuupparin kierrostuloksia toisiinsa.

    TeeMan kirjoitti: (26.6.2014 14:24:38)

    Putti-Possu kirjoitti: (26.6.2014 14:15:01)
    Jos katsotaan kilpailujen tuloskortteja, minä en huomaa olennaisia eroja eka-ysin ja taka-ysin välillä…

    Itselläni on takana lukuisia etuysejä, joilta on kertynyt yli 20 bogipistettä, mutta takaysit ovat menneet sen verran huonommin että kokonaissaalis on jäänyt alle 36 pisteen. Olisin siis voinut alentaa tasoitustani noilla etuyseillä, mutta en täydellä kierroksella. Omatunto ei kuitenkaan anna periksi hyväksyä itselleen 9 reiän alentavia tuloksia, koska täysi golfkierros on aina 18 reikää.

    Oikeasti kaikki, onko sillä vi……n väliä, jos tuuppariosasto saa tehdä myös 9 reiän kierroksia. Suuressa mittakaavassa maailmankaikkeus ei järky, jos tuuppari saa esimerkiksi 33 tasoituksen sijaan 32 tai jopa 31. .

    Porukalla on näköjään vääriä käsityksiä 9 reiän käyttämisestä. Ei sitä voi valita jälkikäteen tuloksen mukaan.

    Ennen kierrosta pitää valita onko tasoituskierros 9 vai 18. Ja sitten vielä onko 9 reikäetuysi vai takaysi. Ja tämä pitää selkeästi ilmoittaa merkkarille, etukäteen.

    Ainakin itselle 9 reiän tasoituskierros on myös oikeaa golfia. Henkinen paine alkaa heti ilmoituksesta ja kädet alkavat täristä (kuvainnollisesti) ja kummasti se idioottivarma lyönti katoaa jonnekin.

    Oma taiteenlajinsa on arvioida päivän fyysinen ja mentaalinen kunto tuloksen optimoinnin kannalta. Onko enemmän terässä heti etuysillä vai treenaako etusin ja takaysillä on sitten täydessä tuloskuntoterässä? Vai onko koko kierros turvallisempi vaihtoehto? Sen vastapainoksi, että hyvänä päivänä 9 reikää voi antaa paremman tuloksen, voi tuloskortin etuysivaihtoehdon valittuaan useinkin repiä jo kolmannella reiällä ja pelailla seuraavat 15 reikää.

    KL

    Golfinvihollinen39 kirjoitti: (27.6.2014 10:57:45)
    Porukalla on näköjään vääriä käsityksiä 9 reiän käyttämisestä. Ei sitä voi valita jälkikäteen tuloksen mukaan.

    Ennen kierrosta pitää valita onko tasoituskierros 9 vai 18. Ja sitten vielä onko 9 reikäetuysi vai takaysi.

    EGA:n tasoitusmääräysten mukaan 9 reiän tulos ei saa olla osa 18 reiän tulosta. Tämä tarkoittaa sitä, ettei pelaaja voi pelata 18 reikää ja kirjata siitä takaysin tulosta tasoitukseen vaikuttavaksi tulokseksi, ei vaikka siitä kuinka ilmoittaisi etukäteen. Tämä on siis periaate, jota valitettavan yleisesti rikotaan.

    Kyseinen periaate muuttuu järkeväksi, kun ajatellaan miksi 9-reikäisiä tasoituskierroksia ylipäätään saa pelata. EGA on lähtenyt siitä, että myös vähän ja harvoin pelaavien tulee voida pitää yllä tasoitustaan. Monelle tuo kävisi täysin ylivoimaiseksi, ellei pelkkiä ysejä hyväksyttäisi tasoitustuloksiksi.

    Vielä kun miettii tuota hieman lisää, niin miksi 9 reiän tulos pitäisi hyväksyä tasoitustulokseksi, jos pelaaja kerran kuitenkin pelaa 18 reikää? Siinä, jos missä ei olisi yhtään mitään järkeä.

    KL kirjoitti: (27.6.2014 16:06:41)

    Kyseinen periaate muuttuu järkeväksi, kun ajatellaan miksi 9-reikäisiä tasoituskierroksia ylipäätään saa pelata. EGA on lähtenyt siitä, että myös vähän ja harvoin pelaavien tulee voida pitää yllä tasoitustaan. Monelle tuo kävisi täysin ylivoimaiseksi, ellei pelkkiä ysejä hyväksyttäisi tasoitustuloksiksi.

    Olen tänä kesänä pelannut yhden 18 reiän kierroksen, siitäkin puolet yksin. Viime kesänä kolme.
    Yleensä toinen ysi menee mulla paremmin kuin eka, kun vähän lämpiää ja tulee olosuhteet tutuksi.

    Eihän tasoituksesta tietysti tällaisella harrastamisella oikein mitään kuvaa saa, mutta nykykäytännöllä saan ainakin puoliväkisin jätettyä sen 4 korttia per vuosi.

    Toisaalta, en kilpaile, joten ei tasoituksella ole väliä, muuta kuin henkilökohtaisen elvistelyn kannalta.

    Sid

    No huh huh, kyllä täällä taas kokoontuu mielensäpahoittajien joukkio.
    onneksi teilla ei ole valtaa päättää mistään merkittävästä golfin suhteen.

    Ymmärrän ajatuksen että keskimäärin 9 reikää voi periaatteessa pelata enemmän yli oman tasonsa kuin 18 reikää. Kysymys kuuluukin, ENTÄ SITTEN? Silloin pelaajan tasoitus saattaakin olla vaikka 22 sen sijaan että oikeampi olisi ehkä 24. Mitä väliä sillä oikeasti kenellekään on? Tasoitus on tuolla normaali tasolla hyvin suuntaa antava. Joskus itselläkin on etu ja taka ysin välillä isoja eroja. Keskimäärin kyllä itse saan enemmän pisteitä takaysiltä.

    Sitten on tietenkin niitä jotka taas jättävät parantavia kortteja lähinnä kisoissa. Nämä ovat usein n. 8 – 18 tasoituksella pelaavia. Harmillista jos itse sattuu pelaamaan kisoissa tasoitukseen, mutta sellaista se on.

    peliä pyritään tekemään harrastuksena helpoksi ja joustavaksi harrastaa. Siksi pilkunviilaajien ei kannata sekoittaa kilpagolfia ja harrastegolfia.

    KL

    Sid kirjoitti: (27.6.2014 16:35:22)
    No huh huh, kyllä täällä taas kokoontuu mielensäpahoittajien joukkio.
    onneksi teilla ei ole valtaa päättää mistään merkittävästä golfin suhteen.

    Ymmärrän ajatuksen että keskimäärin 9 reikää voi periaatteessa pelata enemmän yli oman tasonsa kuin 18 reikää. Kysymys kuuluukin, ENTÄ SITTEN? Silloin pelaajan tasoitus saattaakin olla vaikka 22 sen sijaan että oikeampi olisi ehkä 24. Mitä väliä sillä oikeasti kenellekään on? Tasoitus on tuolla normaali tasolla hyvin suuntaa antava. Joskus itselläkin on etu ja taka ysin välillä isoja eroja. Keskimäärin kyllä itse saan enemmän pisteitä takaysiltä.

    Sitten on tietenkin niitä jotka taas jättävät parantavia kortteja lähinnä kisoissa. Nämä ovat usein n. 8 – 18 tasoituksella pelaavia. Harmillista jos itse sattuu pelaamaan kisoissa tasoitukseen, mutta sellaista se on.

    peliä pyritään tekemään harrastuksena helpoksi ja joustavaksi harrastaa. Siksi pilkunviilaajien ei kannata sekoittaa kilpagolfia ja harrastegolfia.

    Sieltähän tuli oikein asiantunteva kirjoitus…. mutua ja tietämättömyyttä vuoron perään…

    Sid

    KL on kyllä sitten harvinainen tapaus…

    Mutua, joo toki tuo 8-18 tasoituksella pelaavat heitto oli mutua. Näytä toki jos siitä on tutkimuksia. En usko että on.

    Mitä taas tietämättömyyteen tulee, niin voisitko osoittaa edes yhden kohdan.
    Tiedän että olen nöyryyttänyt täällä sinun ’tietojasi’ muutamaa kertaan, mutta voisitko edes kokeilla pysyä asiassa?

    KL

    Sid kirjoitti: (27.6.2014 18:53:32)
    KL on kyllä sitten harvinainen tapaus…

    Mutua, joo toki tuo 8-18 tasoituksella pelaavat heitto oli mutua. Näytä toki jos siitä on tutkimuksia. En usko että on.

    Mitä taas tietämättömyyteen tulee, niin voisitko osoittaa edes yhden kohdan.
    Tiedän että olen nöyryyttänyt täällä sinun ’tietojasi’ muutamaa kertaan, mutta voisitko edes kokeilla pysyä asiassa?

    Itsehän aloitit halventamalla muita keskustelijoita ja osoittamalla suurta ymmärtämättömyyttä, joten en todellakaan viitsi selittää sinulle asioita, joita viestisi perusteella et kuitenkaan suostuisi ymmärtämään.

    Ehkä nämä asiat sinulle vuosien saatossa vielä aukeavat, jahka kokemusta kertyy.

    Sid

    KL kirjoitti: (27.6.2014 19:35:42)
    Ehkä nämä asiat sinulle vuosien saatossa vielä aukeavat, jahka kokemusta kertyy.

    Voin luvata että ne eivät koskaan tule ’aukeamaan’ niin kuin ne näyttävät sinulle auenneen.

    Onneksi nykyisessä harrastus golffissa mennään tähän minun suuntaani eikä tuohon sinun kuolevaan malliisi.

    Golfinvihollinen39 kirjoitti: (27.6.2014 10:57:45)
    Oikeasti kaikki, onko sillä vi……n väliä, jos tuuppariosasto saa tehdä myös 9 reiän kierroksia. Suuressa mittakaavassa maailmankaikkeus ei järky, jos tuuppari saa esimerkiksi 33 tasoituksen sijaan 32 tai jopa 31. .

    Käytännön tasolla se on täysin yhdentekevää, periaatteellisella tasolla ihmetyttää, ettei golfkentän normitasosta pidetä kiinni tasoituskierroksilla. Harrastelijagolfarin kannaltahan asialla ei ole mitään merkitystä, kilpagolfareille se on eri asia.

    Onko todellakin olemassa ihmisia, joita OIKEASTI kiinnostaa mika jonkun toisen golfarin handari on, ja onko se just napilleen ’oikea’?

    Sid

    TeeMan kirjoitti: (27.6.2014 21:24:43)

    Golfinvihollinen39 kirjoitti: (27.6.2014 10:57:45)
    Oikeasti kaikki, onko sillä vi……n väliä, jos tuuppariosasto saa tehdä myös 9 reiän kierroksia. Suuressa mittakaavassa maailmankaikkeus ei järky, jos tuuppari saa esimerkiksi 33 tasoituksen sijaan 32 tai jopa 31. .

    Käytännön tasolla se on täysin yhdentekevää, periaatteellisella tasolla ihmetyttää, ettei golfkentän normitasosta pidetä kiinni tasoituskierroksilla. Harrastelijagolfarin kannaltahan asialla ei ole mitään merkitystä, kilpagolfareille se on eri asia.

    Kyllähän tasoitusta nykyään voi pudottaa vaikka Par-3 kentällä, ei sen edes tarvitse olla sloupattu kenttä.

    Idea on hyvin simppeli. Halutaan alkuvaiheessa olevien harrastajien kokevan helpommin onnistumisen tunteita, eli sitä että saadaan tasoitus putoamaan ja koetaan että ollaan opittu jotain. Se taas rohkaisee eteenpäin.

    Se on juuri sitä kenttien ja harrastajien palvelua kohti positiivista kehitystä.

    Golfinn kirjoitti: (27.6.2014 21:30:33)
    Onko todellakin olemassa ihmisia, joita OIKEASTI kiinnostaa mika jonkun toisen golfarin handari on, ja onko se just napilleen ’oikea’?

    On todellakin. Tällä foorumilla on kymmeniä jotka pelkäävät hcp huijarin vievän suffeli kisasta tusinan molitoreja heidän nokan edestä. En kyllä kanssa ole ikinä ymmärtänyt miten se heidän elämäänsä vaikuttaa? Näillä samoilla moraalinvartijoilla on vielä ikävä piirre puuttua sun pelaamiseen kierroksen aikana jos et vedä prikulleen sääntöjen mukaan.

    toveri kirjoitti: (27.6.2014 22:39:49)

    On todellakin. Tällä foorumilla on kymmeniä jotka pelkäävät hcp huijarin vievän suffeli kisasta tusinan molitoreja heidän nokan edestä. En kyllä kanssa ole ikinä ymmärtänyt miten se heidän elämäänsä vaikuttaa? Näillä samoilla moraalinvartijoilla on vielä ikävä piirre puuttua sun pelaamiseen kierroksen aikana jos et vedä prikulleen sääntöjen mukaan.

    Muakaan ei kiinnosta toisten tasoitukset. Ja harjoituskierroksella saa mun puolesta pelata vaikka tennismailalla. Mut jos kisataan tai pelataan tasoituskierrosta…

    KL

    Sid kirjoitti: (27.6.2014 22:05:26)

    TeeMan kirjoitti: (27.6.2014 21:24:43)

    Golfinvihollinen39 kirjoitti: (27.6.2014 10:57:45)
    Oikeasti kaikki, onko sillä vi……n väliä, jos tuuppariosasto saa tehdä myös 9 reiän kierroksia. Suuressa mittakaavassa maailmankaikkeus ei järky, jos tuuppari saa esimerkiksi 33 tasoituksen sijaan 32 tai jopa 31. .

    Käytännön tasolla se on täysin yhdentekevää, periaatteellisella tasolla ihmetyttää, ettei golfkentän normitasosta pidetä kiinni tasoituskierroksilla. Harrastelijagolfarin kannaltahan asialla ei ole mitään merkitystä, kilpagolfareille se on eri asia.

    Kyllähän tasoitusta nykyään voi pudottaa vaikka Par-3 kentällä, ei sen edes tarvitse olla sloupattu kenttä.

    Idea on hyvin simppeli. Halutaan alkuvaiheessa olevien harrastajien kokevan helpommin onnistumisen tunteita, eli sitä että saadaan tasoitus putoamaan ja koetaan että ollaan opittu jotain. Se taas rohkaisee eteenpäin.

    Se on juuri sitä kenttien ja harrastajien palvelua kohti positiivista kehitystä.

    Kerropas, Sid nyt ihan omin sanoin millaista positiivista kehitystä ja kenen kannalta edustaa se, että itse valitsee mitä sääntöjä ja määräyksiä noudattaa silloin, kun sääntöjen noudattamista edellytetään? Ja millä tavoin ja keitä rohkaisee tieto siitä, että oma tasoitus on laskenut sääntöjä ja määräyksiä rikkoen?

    Ja selvyyden vuoksi, tässä, kuten koko ketjussakin käsitellään ainoastaan tasoituskierrosta, ei perheen sunnuntaikävelyä.

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 80)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #531246 kohteessaTasoituskierros 9 reikää?

Etusivu Foorumit Yleistä Tasoituskierros 9 reikää?