26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Tasoitushuijaus

Etusivu Foorumit Säännöt Tasoitushuijaus

Esillä 14 viestiä, 151 - 164 (kaikkiaan 164)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Ja tuo 20-50 kierrosta kesässä on mun mielestä aivan liian vähän….

    Jamasa kirjoitti: (26.7.2007 15:50:48)
    Ja tuo 20-50 kierrosta kesässä on mun mielestä aivan liian vähän….

    Olen täysin samaa mieltä. Itselleni tulee nyt tänä kesänä ehkä juuri ja juuri 50 kierrosta täyteen, nyt mennään varmaan 20-30 välillä, lähempänä 30 veikkaisin. Syyskuussa on paljon aikaa pelata, eli silloin varmaan tulee kierroksia jos säät sallivat. 50 kierrosta kesässä saa hyvin täyteen jos pelaa vaikka joka toinen viikko kaksi kierrosta ja joka toinen viikko kolme kierrosta vaikkapa toukokuun puolesta välistä lokakuun puoleen väliin. Kolme kertaa viikossa kerkiää hyvin kentälle, vaikka töissä kävisikin. Eri asia on sitten tietysti, jos on perheen suhteen kauheasti iltavelvoitteita. Itselläni niitä ei ole, niin pääsee vapaasti kentälle kun haluaa.

    Paksupekka kirjoitti: (26.7.2007 1:28:41)

    Tuota varten on ensimmäinen tasoitusryhmä, jossa ei hyväksytä muita kuin kilpailutuloksia. Pelaajan on itse huolehdittava, että tasoitus on kohdillaan, joten en kyllä vasta aloittaneille ja kehittyville pelaajille suosittele pelkästään kilpailuissa tasoituskierrosten pelaamista. Käytännössähän se tarkoittaa, että pelaat joka kisan liian korkealla tasoituksella, koska harjoituskierroksilla syntynyttä kehitystä ei ole huomioitu. Tuolla metodilla saat händärihuijarin maineen kohtuullisen helposti.
    Pelaajien todelliset tasot mitataan ’oikeissa’ kilpailuissa, jotka pelataan skrätsinä.

    Vaatimus tasoituskierrosten hyväksymisestä vain kilpailuissa voisi vallan hyvin ulottua jonkin matkaa 1.tasR:n ulkopuolellekin. Silloin vähenisi niiden pelaajien osuus, jotka edelliskauden ennätyskierroksellaan ovat onnistuneet pudottamaan status-arvonsa eli tasoituksensa esim. lukemaan 18 mutta joiden on tällä kaudella turha haaveilla bogey-vauhdilla pelaamisesta.

    solamies kirjoitti: (27.7.2007 0:46:01)
    Vaatimus tasoituskierrosten hyväksymisestä vain kilpailuissa voisi vallan hyvin ulottua jonkin matkaa 1.tasR:n ulkopuolellekin. Silloin vähenisi niiden pelaajien osuus, jotka edelliskauden ennätyskierroksellaan ovat onnistuneet pudottamaan status-arvonsa eli tasoituksensa esim. lukemaan 18 mutta joiden on tällä kaudella turha haaveilla bogey-vauhdilla pelaamisesta.

    Onko bogivauhti muka arvokas status, eikös sen pitäisi olla minimi (eli maksimi) -vaatimus? Juu en sudi lähellekään, kunhan vaan ihmettelen…

    kebax kirjoitti: (27.7.2007 10:25:01)

    solamies kirjoitti: (27.7.2007 0:46:01)
    Vaatimus tasoituskierrosten hyväksymisestä vain kilpailuissa voisi vallan hyvin ulottua jonkin matkaa 1.tasR:n ulkopuolellekin. Silloin vähenisi niiden pelaajien osuus, jotka edelliskauden ennätyskierroksellaan ovat onnistuneet pudottamaan status-arvonsa eli tasoituksensa esim. lukemaan 18 mutta joiden on tällä kaudella turha haaveilla bogey-vauhdilla pelaamisesta.

    Onko bogivauhti muka arvokas status, eikös sen pitäisi olla minimi (eli maksimi) -vaatimus? Juu en sudi lähellekään, kunhan vaan ihmettelen…

    Tasoituksen statusarvo on vähän samanlainen juttu kuin omaisuus. Aina on jollain asiat paremmin ja sitä sitten kadehditaan. Solamiehen kommentit kuvastavat sitä hyvin.
    Itse en tasoitukselle kovin suurta painoa anna, etenkin kun tietää millaista sutimista itse harrastaa 😮
    Nollan pinnassa olevat tasurit kertovat jo sentään jotain osaamisesta, joten heille nostan peukkua.

    Paksupekka kirjoitti: (27.7.2007 11:40:32)
    … Itse en tasoitukselle kovin suurta painoa anna, etenkin kun tietää millaista sutimista itse harrastaa 😮 …

    73een ei nyt aivan sutimalla päästä.

    kebax kirjoitti: (27.7.2007 12:13:20)

    Paksupekka kirjoitti: (27.7.2007 11:40:32)
    … Itse en tasoitukselle kovin suurta painoa anna, etenkin kun tietää millaista sutimista itse harrastaa 😮 …

    73een ei nyt aivan sutimalla päästä.

    Tuurilla ne laivatkin seilaa. 😉 Joskus se pallo pomppii hyvin, useemmin vähän huonommin.

    januz kirjoitti: (27.7.2007 13:09:33)
    … Tuurilla ne laivatkin seilaa. 😉 Joskus se pallo pomppii hyvin, useemmin vähän huonommin.

    Perkele ku ottaa pannuun kun nää singelit saa ton kuullostaan niin helvatun helpolta. Jurppii. En leiki enää teitin kans, keles…

    Paksupekka kirjoitti: (27.7.2007 11:40:32)
    Tasoituksen statusarvo on vähän samanlainen juttu kuin omaisuus. Aina on jollain asiat paremmin ja sitä sitten kadehditaan. Solamiehen kommentit kuvastavat sitä hyvin.
    Itse en tasoitukselle kovin suurta painoa anna, etenkin kun tietää millaista sutimista itse harrastaa 😮
    Nollan pinnassa olevat tasurit kertovat jo sentään jotain osaamisesta, joten heille nostan peukkua.

    Ansiokasta seitsemään kuolemansyntiin viittaavaa kommentointia paksupekalta mutta asian vierestä. Sinänsä hyvä, että löytyy edes yksi, joka väittää ettei hänelle tasoitus (nollan pintaan asti) ole statusarvo.

    Pointti oli näet se, että olisiko 2.tasR:n mukaanotossa ideaa?

    Olisi mielenkiintoista kuulla, oletteko vielä kimpassa ja miten on miehesi tasoitus kehittynyt?

    Nim. ’7päivää’

    solamies kirjoitti: (28.7.2007 1:17:31)
    … Pointti oli näet se, että olisiko 2.tasR:n mukaanotossa ideaa?

    Tasoitusryhmä 2 on välillä 4,5 – 11,4. Etkös sä höpissy jostain bogipelureista?

    Tänä kesänä on pelit menneet reisille. Neljä tasoitus/kisakierrosta olen pelannut ja aina syrkeasti. Tuloksena händärini on noussut huimat 0,4 yksikköä 10,8–>11,2. Pelitasoitus ei ole pelaamillani kentillä muuttunut.
    En taida jaksaa tehtailla kovin montaakaan näitä nostavia kortteja. Kauden minimimäärähän on jo kerätty.
    Pari tällaista kautta lisää ja saan kotikentällä jo yhden lyönnin lisää pelitasoitukseen 🙂

    Näyttää siltä että järjestelmä on rakennettu niin että nousevia korttien jättäminen on aika turhaa puuhaa. Ei vaikuta juuri yhtään mitään.

    Lasky kirjoitti: (11.7.2007 19:40:44)
    Heppa!

    No nyt aletaan jo syyttelemään tasoitushuijariksi! Kuka kertoisi millä perusteella??? voi…voi…

    Eipä ole kisamenestystä mainittavasti viime vuosina esiintynyt ei.

    Mielestäni nämä esittämäni ajatukset korreloivat sen hypoteesin kanssa, että usein pelaajan tasoitus on parempi kuin mitä nykyinen järjestelmä edellyttää. Tämä ainakin tasoitusryhmissä 2 ja 3.

    Veikkaukseni on, että näissä tasoitusryhmissä kuluvan kesän aikana keskimääräinen tasoitus tulee nousemaan.

    Nykyinen hiljattain tarkennusta saanut tasoitusjärjestelmähän itse asiassa poistaa tasoitukseen vaikuttavista kierroksista juuri niiden huippukierrosten aiemmin hyvin merkittävän vaikutuksen pelaajan tasoitukseen.

    No piti sitten alkaa vanhoja kaivelemaan! 8 /

    Niin tuosta väittämästäni on nyt kuukauden verran ja kauttakin reippaasti pelattuna.

    Olisin kiinnostunut josko joku tilastonikkari olisi tietoinen yleisen tasoituskehityksen
    trendistä.

    -Tasoitushuijari?

    Lasky kirjoitti: (8.8.2007 17:12:03)

    Lasky kirjoitti: (11.7.2007 19:40:44)
    Heppa!

    No nyt aletaan jo syyttelemään tasoitushuijariksi! Kuka kertoisi millä perusteella??? voi…voi…

    Eipä ole kisamenestystä mainittavasti viime vuosina esiintynyt ei.

    Mielestäni nämä esittämäni ajatukset korreloivat sen hypoteesin kanssa, että usein pelaajan tasoitus on parempi kuin mitä nykyinen järjestelmä edellyttää. Tämä ainakin tasoitusryhmissä 2 ja 3.

    Veikkaukseni on, että näissä tasoitusryhmissä kuluvan kesän aikana keskimääräinen tasoitus tulee nousemaan.

    Nykyinen hiljattain tarkennusta saanut tasoitusjärjestelmähän itse asiassa poistaa tasoitukseen vaikuttavista kierroksista juuri niiden huippukierrosten aiemmin hyvin merkittävän vaikutuksen pelaajan tasoitukseen.

    No piti sitten alkaa vanhoja kaivelemaan! 8 /

    Niin tuosta väittämästäni on nyt kuukauden verran ja kauttakin reippaasti pelattuna.

    Olisin kiinnostunut josko joku tilastonikkari olisi tietoinen yleisen tasoituskehityksen
    trendistä.

    -Tasoitushuijari?

    USGA:n mukaan keskimääräinen tasoitus ei ole muuttunut mihinkään kenttien, pallojen ja välineiden kehityksestä huolimatta. Huippujen lyöntipituudet ovat kasvaneet, bogey-pelurit lyövät vuosikymmenestä toiseen samoja mittoja.

Esillä 14 viestiä, 151 - 164 (kaikkiaan 164)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #294618 kohteessaTasoitushuijaus

Etusivu Foorumit Säännöt Tasoitushuijaus