26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Tasoitushuijaus

Etusivu Foorumit Säännöt Tasoitushuijaus

Esillä 25 viestiä, 126 - 150 (kaikkiaan 164)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Paksupekka kirjoitti: (12.7.2007 12:58:46)
    Ymmärrän pointtisi ja olen samaa mieltä, mutta pilkutan nussia kuitenkiin ja totean, että tasoituksia löytyy kyllä hyvin monissa muissakin lajeissa. mm. Keilailun, moottori- ja hevosurheilun parista.
    Onhan se mukavaa, että eritasoiset voivat ’kilpailla’ keskenään liki tasaväkisesti. Tasoituksettomissa kilpailuissa, kuten mestikset, sitten katsotaaan kuka on oikeasti paras! Valitettavasti kun tasoitukset otetaan kuvioon mukaan, avataan ovi epärehellisyydelle mikä vesittää kauniin ajatuksen.

    Tiedän juu, että sitä varten se tasoitusjärjestelmä on olemassa ja itsekin olen osallistunut tasoituksellisiin kisoihin, että en mä sillä tavalla sodi järjestelmää vastaan, mutta lähinnä tarkoitin sitä, itse ainakin tiedän kun olen jotakuta huonompi pelaaja ja en pidä mitään suurta juhlaa jos voitan hänet tasoitukseni avulla. Jos sen sijaan voitan hänet rehdissä scratch kilpailussa niin silloin saatan tuulettaakin oikein urakalla. Itse ainakin yleensä pelaan huomattavasti paremmin itseäni parempien pelaajien kanssa kuin itseäni huonompien pelaajien kanssa ja silloin tällöin päihitän selvästi paremmat pelikaverini, mikä tietysti tuntuu hyvältä. Minulla siis sanonta seura tekee kaltaisekseen pitää yleensä hyvinkin pelikentällä paikkaansa. Jos häviän, vaikka vain yhdellä lyönnillä ja voitan kuitenkin tasoitukseni ansiosta, niin ei se tunnu ollenkaan samalta koska tiedän että olen ollut huonompi. Jos tämä valaisisi asiaa hieman enemmän =)

    Minusta tasoitusjärjestelmä toimisi myös siten ihan ok, jos kaikki kierrokset tehtäisiin tasoituskierroksina. Toisaalta perussääntöhän on,että jokainen on lopulta itse vastuussa oikeasta tasoituksestaan.

    Tein laskelman omista kierroksistani 2007,joita on 51 tähän mennessä. Tasoitukseni kauteen lähdettäessä oli 14,4 ja se virallisesti on sitä edelleen. Jos olisin pelannut kaikki tämän vuoden kierrokset tasoituskierroksina olisi tasoitus huipussaan käynyt 15,5 ja alimmillaan 13,6. Yllätys-yllätys se olisi juuri nyt 14,4!! Mielestäni minulla on nyt oikea tasoitus, enkä tuossa välilläkään pitäisi itseäni händärihuijarina.

    Ei mielestäni ole välttämätöntä päivittää tuota tasoitusta jatkuvasti pienillä muutoksilla, ellei kyseessä ole kilpailu tai jostain muusta syystä halua ilmoittaa kierrostaan etukäteen tasoituskierrokseksi (esim.jos tietää ,että oikea tasoitus tulisi olla pienempi ja tietää psytyvänsä parantamaan sitä – näin teen tässä tilanteessa aina).

    Tein viime syksynä yhden huippukierroksen (46 bp), jota en kuitenkaan jälkikäteen ilmoittannut tasoituskierrokseksi (en edes mielestäni voinut niin tehdä, koska pelikaverinin ei pitänyt korttia minulle ja laskin itse lyönnit – näin usein toimin omalla kentällä). Tein ihan mielenkiinnosta laskelman tämän vuotisesta tasoituskehityksestä kaikki kierrokset huomioiden siten, että lähtönä olisi olut tuosta huippukierroksesta päivittynyt uusi tasoitus 11,4. Lopputulos olisi, että tämän hetkinen tasoitukseni olisi 14,0. Eli se lähenee jatkuvasti tuota ’oikeaa’. Tämä kyllä itse asiassa osoittaa, että tasoitusjärjestelmässä on jotain ideaa.

    Perussääntöni o siis itse huolehtia ’pitkä juoksu’ huomioiden, että tasoitukseni on oikea. Onko minun logiikassa ja käytännössä jotain väärin?

    mac

    No eiköhän se ole ihan sama mikä se ’tasoitus on’, no jos joku saa siitä hyvän mielen, että käy pokkaamassa jollain V***n 59 netolla jonkun sateenvarjon ablodejen saattamana niin siitä vaan, itsellä lähinnä kisoissa kisaan itseäni vastaan tai parasta scr (tavoite omaan händäriin pääsy), hcp sarjoissa joutuisi pelaan kentän bruttona abaut -10 jotta olisi edes jotain mahkuja ’muuten täysin mahdotonta’!

    Falcon kirjoitti: (12.7.2007 16:27:50)
    Minusta tasoitusjärjestelmä toimisi myös siten ihan ok, jos kaikki kierrokset tehtäisiin tasoituskierroksina. Toisaalta perussääntöhän on,että jokainen on lopulta itse vastuussa oikeasta tasoituksestaan.

    Tein laskelman omista kierroksistani 2007,joita on 51 tähän mennessä. Tasoitukseni kauteen lähdettäessä oli 14,4 ja se virallisesti on sitä edelleen. Jos olisin pelannut kaikki tämän vuoden kierrokset tasoituskierroksina olisi tasoitus huipussaan käynyt 15,5 ja alimmillaan 13,6. Yllätys-yllätys se olisi juuri nyt 14,4!! Mielestäni minulla on nyt oikea tasoitus, enkä tuossa välilläkään pitäisi itseäni händärihuijarina.

    Ei mielestäni ole välttämätöntä päivittää tuota tasoitusta jatkuvasti pienillä muutoksilla, ellei kyseessä ole kilpailu tai jostain muusta syystä halua ilmoittaa kierrostaan etukäteen tasoituskierrokseksi (esim.jos tietää ,että oikea tasoitus tulisi olla pienempi ja tietää psytyvänsä parantamaan sitä – näin teen tässä tilanteessa aina).

    Tein viime syksynä yhden huippukierroksen (46 bp), jota en kuitenkaan jälkikäteen ilmoittannut tasoituskierrokseksi (en edes mielestäni voinut niin tehdä, koska pelikaverinin ei pitänyt korttia minulle ja laskin itse lyönnit – näin usein toimin omalla kentällä). Tein ihan mielenkiinnosta laskelman tämän vuotisesta tasoituskehityksestä kaikki kierrokset huomioiden siten, että lähtönä olisi olut tuosta huippukierroksesta päivittynyt uusi tasoitus 11,4. Lopputulos olisi, että tämän hetkinen tasoitukseni olisi 14,0. Eli se lähenee jatkuvasti tuota ’oikeaa’. Tämä kyllä itse asiassa osoittaa, että tasoitusjärjestelmässä on jotain ideaa.

    Perussääntöni o siis itse huolehtia ’pitkä juoksu’ huomioiden, että tasoitukseni on oikea. Onko minun logiikassa ja käytännössä jotain väärin?

    HEHHeyy!

    Nyt kyllä januz pitää sinua täytenä kummajaisena!

    Lasky kirjoitti: (11.7.2007 16:24:14)

    Ihan pokerillako nelosen tasoituksella pelaava golffari väittää ettei ole mahdollista olla golffaajaa, joka pelaa 100 tasoitukseen vakuittavaa kierrosta ja ensimmäiselle kierrokselle lähtiessä on tasoitus 20 ja viimeisen kierroksen jälkeen tasoitus on edelleen 20!!!

    januz:

    Gyllä näin o. Ja vaikka yhden tällaisen kummajaisen löytäisitkin, niin vähän epäilen sen riittäväksi otannaksi tuohon suunnittelemaasi tilastolliseen jakaumaan.

    Siis aivan friikki! 😉

    Nimetön

    Lasky kirjoitti: (12.7.2007 16:57:35)

    Falcon kirjoitti: (12.7.2007 16:27:50)
    Minusta tasoitusjärjestelmä toimisi myös siten ihan ok, jos kaikki kierrokset tehtäisiin tasoituskierroksina. Toisaalta perussääntöhän on,että jokainen on lopulta itse vastuussa oikeasta tasoituksestaan.

    Tein laskelman omista kierroksistani 2007,joita on 51 tähän mennessä. Tasoitukseni kauteen lähdettäessä oli 14,4 ja se virallisesti on sitä edelleen. Jos olisin pelannut kaikki tämän vuoden kierrokset tasoituskierroksina olisi tasoitus huipussaan käynyt 15,5 ja alimmillaan 13,6. Yllätys-yllätys se olisi juuri nyt 14,4!! Mielestäni minulla on nyt oikea tasoitus, enkä tuossa välilläkään pitäisi itseäni händärihuijarina.

    Ei mielestäni ole välttämätöntä päivittää tuota tasoitusta jatkuvasti pienillä muutoksilla, ellei kyseessä ole kilpailu tai jostain muusta syystä halua ilmoittaa kierrostaan etukäteen tasoituskierrokseksi (esim.jos tietää ,että oikea tasoitus tulisi olla pienempi ja tietää psytyvänsä parantamaan sitä – näin teen tässä tilanteessa aina).

    Tein viime syksynä yhden huippukierroksen (46 bp), jota en kuitenkaan jälkikäteen ilmoittannut tasoituskierrokseksi (en edes mielestäni voinut niin tehdä, koska pelikaverinin ei pitänyt korttia minulle ja laskin itse lyönnit – näin usein toimin omalla kentällä). Tein ihan mielenkiinnosta laskelman tämän vuotisesta tasoituskehityksestä kaikki kierrokset huomioiden siten, että lähtönä olisi olut tuosta huippukierroksesta päivittynyt uusi tasoitus 11,4. Lopputulos olisi, että tämän hetkinen tasoitukseni olisi 14,0. Eli se lähenee jatkuvasti tuota ’oikeaa’. Tämä kyllä itse asiassa osoittaa, että tasoitusjärjestelmässä on jotain ideaa.

    Perussääntöni o siis itse huolehtia ’pitkä juoksu’ huomioiden, että tasoitukseni on oikea. Onko minun logiikassa ja käytännössä jotain väärin?

    HEHHeyy!

    Nyt kyllä januz pitää sinua täytenä kummajaisena!

    Lasky kirjoitti: (11.7.2007 16:24:14)

    Ihan pokerillako nelosen tasoituksella pelaava golffari väittää ettei ole mahdollista olla golffaajaa, joka pelaa 100 tasoitukseen vakuittavaa kierrosta ja ensimmäiselle kierrokselle lähtiessä on tasoitus 20 ja viimeisen kierroksen jälkeen tasoitus on edelleen 20!!!

    januz:

    Gyllä näin o. Ja vaikka yhden tällaisen kummajaisen löytäisitkin, niin vähän epäilen sen riittäväksi otannaksi tuohon suunnittelemaasi tilastolliseen jakaumaan.

    Siis aivan friikki! 😉

    Eli lisää statistiikkaa peliin 🙂

    Tasoitushuijausta on se jos tietoisesti pitää tasoituksensa joka liian korkealla tai matalalla.

    Ilmeisesti on niin, että suuri osa pitää tasoituksensa liian matalana ja pienempi osa liian korkeana. Molempien ryhmien toimet on helppo ymmärtää (ei hyväksyä).

    Tasoitusjärjestelmän perimmäisestä tavoitteesta/tarkoituksesta on täällä ansiokkaasti väännetty kättä. On jopa esitetty, etteivät tietyt henkilöt osallistuisi keskusteluun ollenkaan.

    On pohdiskeltu sitä mitä tasoitusmääräysten käsite ’pelaajan tuloksentekokyky’ pitää sisällään. Tilanderin ja Saarisen? mielestä se tarkoittaa ennätystä viimeiseltä n20 kierrokselta. Pitäisikö siis koko nimike pitäisi muuttaa tasoituksesta ennätykseksi? Vai kallistua Laskyn kannalle ja puhua ’keskimääräisestä tasosta’ eli ’tuloksentekokyvystä vaikka jo huomenna eikä pelkästään ensi kuussa sitten kun on hyvät olot.’

    En löytänyt tasoitusmääräyksistä kohtaa, jossa olisi kerrottu se millaista tuloksentekokykyä tarkoitetaan. Määräyksiin lienee siis turha viitata koska sieltä ei selkeää vastausta asiaan löydy.

    Miten muuten tasoitustoimikunnat käyttävät toimivaltaansa (25.1. ja 25.2.) väärien tasoitusten suhteen? (asia johon Tilander ei puuttunut sanallakaan).
    Jättävätkö ne hampaattomuuttaan vai tehtävän mahdottumuuden takia homman hoitamatta? Jos nimittäin toimikunnat tämän velvollisuutensa hoitaisivat voisin kuvitella, ettei händärihuijaamisesta tässä laajuudessa keskusteltaisi.

    Nimetön

    solamies kirjoitti: (16.7.2007 0:29:33)
    Tasoitushuijausta on se jos tietoisesti pitää tasoituksensa joka liian korkealla tai matalalla.
    Ilmeisesti on niin, että suuri osa pitää tasoituksensa liian matalana ja pienempi osa liian korkeana. Molempien ryhmien toimet on helppo ymmärtää (ei hyväksyä).

    Kumpaan ryhmään Sinä kuulut?

    Nimetön

    Voitaisiko tässä ja nyt sopia uudesta hcp-järjestelmästä. Tasoitus on kunkin kuluvan kauden huonoin tulos alkaen edellisen kauden pohjanoteerauksesta. Käytetään seitsemän lyönnin bufferia
    Sitten päästäisiin kertomaan: Mun händäri on 48, mut en mä oikeesti niin huonosti pysty pelaamaan edes yrittämällä.

    Nimetön

    Joku toinen voisi sitten kehua, että mä pystyn niin huonoihin tuloksiin vain kisoissa.

    Nimetön

    Mihin on teidän peli-ilo kadonnut? Onko pelaaminen vain tasoituskortin kyttäämistä ja kaverin tasoituksen arvostelua?

    Itse pelaan 33 tasoituksella, neljättä vuotta. En käy kilpailuissa, en myöskään ’yleensä’ jätä tasoitus korttia kierroksen jälkeen, kun sääntöjen mukaan tuo pitäisi ilmoittaa ennen kuin lähtee pelikierrokselle, että pelaa tasoitukseen vaikuttavan kierroksen. Tätä sääntöä ei hirveästi kunnioiteta.

    Mielestäni pelaaminen pitää olla hauskaa!

    Händäri-huijausta ei ole määritelty säännöissä!

    jana kirjoitti: (18.7.2007 11:07:34)
    Mihin on teidän peli-ilo kadonnut? Onko pelaaminen vain tasoituskortin kyttäämistä ja kaverin tasoituksen arvostelua?

    Itse pelaan 33 tasoituksella, neljättä vuotta. En käy kilpailuissa, en myöskään ’yleensä’ jätä tasoitus korttia kierroksen jälkeen, kun sääntöjen mukaan tuo pitäisi ilmoittaa ennen kuin lähtee pelikierrokselle, että pelaa tasoitukseen vaikuttavan kierroksen. Tätä sääntöä ei hirveästi kunnioiteta.

    Mielestäni pelaaminen pitää olla hauskaa!

    Händäri-huijausta ei ole määritelty säännöissä!

    Juu, joskus mietin samaakin omalta kohdaltani, että mihin se ilo on hävinnyt kun pitää ärräpäitä päästellä. Onhan tässä elämässä muutakin kuin golf. ja varmaan se tuloskin tulisi sieltä kun ei liikaa yrittäs vaan antas pelin soljua itsekseen.

    Mutta tuo viimeinen kohta, kaikki mikä ei ole kielletyäkö, on sallittuako?

    Fantti kirjoitti: (11.7.2007 6:59:12)
    Kierroksia on takana reilut 30. Händäriin tai alle on tullut pelattua 3 kertaa, vaikka osa näistä 30 kierroksesta on tullut pelattua huonoissa olosuhteissa. Olen Paronin kannalla siinä, että Saarisen kommentti on tarkoitettu lähinnä senioreille.

    Taas napsahti 36 pistettä,vaikkei kierroksia ole takana edes neljääkymmentä. Tänään oli teemana ’draiveri kädessä aina kun on mahdollista’. Tuli pari outtia ja muutaman kerran kakkoslyöntiä lyötiin puun alta. Lähipeli, 29 puttia, mahdollisti händäriin pelaamisen, tosin netto oli +3.

    Vaikka pisteitä olisi tullut 37, en olisi jättänyt korttia. Pelattiin kenttä aamusta reiluun 3 tuntiin ja kaikki noin 1 – 1.5 m (tap-in) putit, jopa 5 m pirkkuputti, tippuivat. Kierrosta ei ollut edes rekisteröity tasoituskierrokseksi. Seuraavalla kerralla, kun on mahdollista, osallistun seurakisaan ja katson mihin suuntaan tasoitus liikkuu.

    En todellakaan allekirjoita lauseita, että tasoitus kuvaa potentiaalia tai noin joka 20 kierros pelataan händäriin. Suuremmilla tasoituksilla sekä harvemmin pelaavilla, saattaa tasoitus laskea vaikka joka kierroksella. Lähtisin siitä, että jos on harkkarundi paukahtanut punaisille, niin seuraava kierros on tasoituskierros, myös vähemmän pelaavilla.

    Mainittakoon vielä, että tilastonurkkaan talletettujen kierroksien keskiarvo on hieman alle 31, joskaan todella huonoja kierroksia ei sinne ole tallennettu. Mielestäni händäri kuvastaa kohdallani kohtuullisen hyvin tasoa mihin pystyn hyvänä päivänä pelamaan. Erinomaisena päivänä tulos paukahtaa reilusti miinukselle, mutta sellaista ei ole vielä tullut. Missä lie luuraa :-).

    Seurakisat ovat mielestäni erinomainen tapa pitää yllä tasoitusta. Mailaan saa tietyn kisapuristuksen, mutta silti pääseen pelaamaan kavereiden kanssa eikä kisaan tuhraudu koko päivää.

    Kyllä tasoitustoimikuntaa korjaa tasoituksen, jos se on pahasti pielessä…

    Iloisia kierroksia.

    Milla Magia:

    Mites siinä miehesi kisoissa kävi?
    Laskiko händäri?

    Kauanko miehesi on harrastanut tätä ’händäri huijausta’, koska 27,5 hcp:sta ei kehitytä par:n pelaajaksi ihan yhdessä eikä kahdessa vuodessakaan, kuin korkeintaa 1/10 000.

    Niin, mitä siinä nyt sitten tekis…

    Itellä tilanne se, että aikaisempien vuosien kierrosmäärään n. 70 kierrosta vuodessa ei ole enää aikaa. Tasoitus on 4,5 käynyt joskus 3,8. En ole kortteja tänä vuonna n. 10 kierrokseta jättänyt.

    Kierrokset on ollut välillä 77- 89. Pitäiskö nyt sitten nostaa tasoitus tonne 10 hujakoille jollain keinoin?

    Jos tässä nyt edes hieman ehtii pelailla niin kierrokset pysyy alle 80 lyönnin ja taso on varsin nopeasti oikea. Lähinnä lyöntimäärät tulee tasaisuuden (pelaamisen) puutteesta

    Itse olen sitä mieltä, että tuo liian pienellä tasoituksella pelaaminen ei kyllä ole niin rangaistavaa kuin liian suurella pelaaminen. Eipä tuosta liian pienellä tasoituksella pelaamisesta ole koskaan vielä hyötyä ollut! Ainoa teoreettinen mahdollisuus tulee kilpailuissa samalle pistemäärälle tuleva voitto pienemmällä tasoituksella. Tosin en noita kisoja juuri pelaa, joten kohdallani sekin jää pois laskuista.

    Mielipiteitä liian alhaisella tasoituksella pelaamisesta! Itse ainakin pelaan muutaman lyönnin liian pienellä- Tunnustan!

    topix kirjoitti: (24.7.2007 13:37:37)
    Mielipiteitä liian alhaisella tasoituksella pelaamisesta! Itse ainakin pelaan muutaman lyönnin liian pienellä- Tunnustan!

    Riippuu varmaan siitä onko liian alhaisesta tasoituksesta jotain hyötyä. Taitaa olla eri asia onko tasoitus 3 vai 7 tai sitten 24 vai 33.

    Fantti kirjoitti: (18.7.2007 15:40:51)

    Fantti kirjoitti: (11.7.2007 6:59:12)
    Kierroksia on takana reilut 30. Händäriin tai alle on tullut pelattua 3 kertaa, vaikka osa näistä 30 kierroksesta on tullut pelattua huonoissa olosuhteissa. Olen Paronin kannalla siinä, että Saarisen kommentti on tarkoitettu lähinnä senioreille.

    Taas napsahti 36 pistettä,vaikkei kierroksia ole takana edes neljääkymmentä. Tänään oli teemana ’draiveri kädessä aina kun on mahdollista’. Tuli pari outtia ja muutaman kerran kakkoslyöntiä lyötiin puun alta. Lähipeli, 29 puttia, mahdollisti händäriin pelaamisen, tosin netto oli +3.

    Vaikka pisteitä olisi tullut 37, en olisi jättänyt korttia. Pelattiin kenttä aamusta reiluun 3 tuntiin ja kaikki noin 1 – 1.5 m (tap-in) putit, jopa 5 m pirkkuputti, tippuivat. Kierrosta ei ollut edes rekisteröity tasoituskierrokseksi. Seuraavalla kerralla, kun on mahdollista, osallistun seurakisaan ja katson mihin suuntaan tasoitus liikkuu.

    En todellakaan allekirjoita lauseita, että tasoitus kuvaa potentiaalia tai noin joka 20 kierros pelataan händäriin. Suuremmilla tasoituksilla sekä harvemmin pelaavilla, saattaa tasoitus laskea vaikka joka kierroksella. Lähtisin siitä, että jos on harkkarundi paukahtanut punaisille, niin seuraava kierros on tasoituskierros, myös vähemmän pelaavilla.

    Mainittakoon vielä, että tilastonurkkaan talletettujen kierroksien keskiarvo on hieman alle 31, joskaan todella huonoja kierroksia ei sinne ole tallennettu. Mielestäni händäri kuvastaa kohdallani kohtuullisen hyvin tasoa mihin pystyn hyvänä päivänä pelamaan. Erinomaisena päivänä tulos paukahtaa reilusti miinukselle, mutta sellaista ei ole vielä tullut. Missä lie luuraa :-).

    Eilen napsahti pitkästä aikaa reilusti miinukselle!
    Edellisestä kunnon skoresta olikin vierähtänyt jo kymmenen vuotta. Toki muutamia -4 nettoja oli tullut tässä välissäkin, mutta ei mitään sen rajumpaa. Juuri ennen tämän vuoden Rinkun GP-kisaa olin pelannut ekan kerran 8 vuoteen alle 80. Pickalan Parkille 78 vaikka rundilla oli tupla ja tripla.
    Eilen sitten Parkille tuli keltaisilta pelatessa yksi tupla ja viisi pokia, mutta niiden seuraksi tehdyt kaksi iigeliä ja pöröä painoivat bruton 73:een, joka onkin sitten jo -8 netto. Putteri ei edes ollut kovin lämpöisenä ja missasin kolme puttia alle 2 metristä. Lyönnitkään eivät olleet kovin hääppöisiä, mutta pallo pysyi onneksi koko ajan pelissä. Joukkoon mahtuu mm. kolme kunnon toppia, joiden lopputuloksena pallo ei todellakaan ollut siellä missä piti 😮
    Mitenköhän pelit sujuisi jos ehtisi jossain välissä harjoittelemaan? Kierroksia on tullu vasta reilut 20. Liki kahteen kuukauteen en ole käynyt lainkaan rangella ja lähipelitreenistä on käynyt kymmenkunta chippiä ja puttia ennen kierrosta, mikäli aikaa on moiseen riittänyt juostessa autolta ykköstiille…tosin kengännauhat olen yleensä ehtinyt sitoa ennen ensimmäistä draivia 😉
    Kortit tuli jätettyä niiden puolenkymmenen tasoitusta nostaneen kilpailukierroksen seuraksi ,notta parinviikon päästä joukkuekisan palkintojenjaossa ei tarvitse pokatessa luimistella 🙂

    Kuten topix tuossa edellä totesi, niin mieluummin liian pieni kuin iso.

    Paksupekka kirjoitti: (24.7.2007 14:24:36)

    Fantti kirjoitti: (18.7.2007 15:40:51)
    Erinomaisena päivänä tulos paukahtaa reilusti miinukselle, mutta sellaista ei ole vielä tullut. Missä lie luuraa :-).

    Eilen napsahti pitkästä aikaa reilusti miinukselle!

    Eilen sitten Parkille tuli keltaisilta pelatessa yksi tupla ja viisi pokia, mutta niiden seuraksi tehdyt kaksi iigeliä ja pöröä painoivat bruton 73:een, joka onkin sitten jo -8 netto.

    Älä ihmeessä omi sitä vaan pistä takaisin kiertoon. Joskus se napsahtaa… 🙂

    topix kirjoitti: (24.7.2007 13:37:37)
    Mielipiteitä liian alhaisella tasoituksella pelaamisesta! Itse ainakin pelaan muutaman lyönnin liian pienellä- Tunnustan!

    Mielestäni pitäisi vain pelata niitä tasoituskierroksia riittävästi. Vähintään 4 kappaletta vuodessa. Tällöin myös nostavat kortit tulee huomioitua. Perusvirhe on se, että ilmoitetaan vain sattumoisin hyvin menneet kierrokset ja unohdetaan ne nostavat kierrokset, vaikka ollaan merkkarin kanssa sovittu tasoituskierroksesta. Jotenkin hävetään sitä nostavan kierroksen palauttamista.’Tää nyt ei kuvaa kuitenkaan minun tasoa’, lainaus allekirjoittaneen ajatuksista viime vuodelta. Sama juttu mm. yrityskisojen kanssa, joista tuskin postitetaan korttia kotiseuraan.

    Pelaan viikkokisoja aina kun on mahdollista. Jos ei muutamaan euroa viitsi maksaa, niin voi ihan hyvin päättää, että esim. joka keskiviikkoa tai joka viides kierros pelaan tasoituskierroksen.

    Aloittelijat, suuritasoitukselliset, voivat vaikka pelata joka kerta tasoituskierroksen. Mielestäni liian alhainen tasoitus rupeaa kiusaamaan vasta alle 18 tasoituksissa, jolloin joillekin väylille pitää alkaa työntämään jo paria.

    Itse olen pelannut jokaisella kierroksella tänä vuonna tasoituskierroksen ja tasoitus on laskenut 6/8 kierroksesta. Nyt kun saavutin tuon omasta mielestäni maagisen 36 rajan pelasin yhden harjoituskierroksen ja tasoitus olisi laskenut silläkin taas(32.5). Mutta ennen kierrosta ajattelin että kun en ollut keltaisilta pelannut niin luulin että se olisi jotenkin vaikeampaa(slopet ei tullut mieleen =)). Mutta päin vastoin omalla kohdalla. Olen kyllä aika pitkälyöntinen aloittelijaksi(220 metriä avaus ylämäkeen,168 metriä i4 avaus ilmassa vesiesteeseen jota en olisi ikinä uskonut..) Eli taidan seuraavilla kerroilla pelata tasoituskierroksen….

    Jaa a, mikä se on sitten tasoitushuijausta ja mikä ei? Kertokoot ken osaa. Itse saatan pelata vaikka päivänä x 48 pistettä josta etu ysillä on tehty yli puolet, seuraavana päivänä 33, seuraavana taas ihan eri tulosta ja tasoitus on tällä hetkellä 35.5 (parempaan suuntaan ollaan menossa kierrosten lisääntyessä)

    Surkeinta hommassa on se että ei ole aikaa pelata montaa kierrosta kesässä ja varmuus jää pois joka näyttelee suurta roolia tässäkin pelissä.
    Onhan se mukava tehdä birdie, jonka jälkee pari baaria kunnes käy joku ylläri ja tuleekin tuplat parilla väylällä ja sitä rataa.

    Tänä vuonna olen pelannut ehkä noin hieman alle 20 kierrosta ja uskon kokonais kierrosmääräksi jäävän noi 40-50 hyvällä tuurilla.

    Ainiin, kortin olen jättänyt viimeksi kisoissa ja siitä on jo tovi:)

    e3kka kirjoitti: (25.7.2007 18:59:44)
    Jaa a, mikä se on sitten tasoitushuijausta ja mikä ei? Kertokoot ken osaa. Itse saatan pelata vaikka päivänä x 48 pistettä josta etu ysillä on tehty yli puolet, seuraavana päivänä 33, seuraavana taas ihan eri tulosta ja tasoitus on tällä hetkellä 35.5 (parempaan suuntaan ollaan menossa kierrosten lisääntyessä)

    Surkeinta hommassa on se että ei ole aikaa pelata montaa kierrosta kesässä ja varmuus jää pois joka näyttelee suurta roolia tässäkin pelissä.
    Onhan se mukava tehdä birdie, jonka jälkee pari baaria kunnes käy joku ylläri ja tuleekin tuplat parilla väylällä ja sitä rataa.

    Tänä vuonna olen pelannut ehkä noin hieman alle 20 kierrosta ja uskon kokonais kierrosmääräksi jäävän noi 40-50 hyvällä tuurilla.

    Ainiin, kortin olen jättänyt viimeksi kisoissa ja siitä on jo tovi:)

    Ethän sä vähän pelaa jos menee 40-50 kierrosta kesässä. Ja jos sä teet 35,5 händärillä birdie, par, par ja pari tuplaa niin sehän on helvetin hyvin. Tasoitus tippuu kohisten. Tupla jopa tripla tuolla tasoituksella on hyvä tulos.

    jyrke kirjoitti: (25.7.2007 20:48:24)

    e3kka kirjoitti: (25.7.2007 18:59:44)
    Jaa a, mikä se on sitten tasoitushuijausta ja mikä ei? Kertokoot ken osaa. Itse saatan pelata vaikka päivänä x 48 pistettä josta etu ysillä on tehty yli puolet, seuraavana päivänä 33, seuraavana taas ihan eri tulosta ja tasoitus on tällä hetkellä 35.5 (parempaan suuntaan ollaan menossa kierrosten lisääntyessä)

    Surkeinta hommassa on se että ei ole aikaa pelata montaa kierrosta kesässä ja varmuus jää pois joka näyttelee suurta roolia tässäkin pelissä.
    Onhan se mukava tehdä birdie, jonka jälkee pari baaria kunnes käy joku ylläri ja tuleekin tuplat parilla väylällä ja sitä rataa.

    Tänä vuonna olen pelannut ehkä noin hieman alle 20 kierrosta ja uskon kokonais kierrosmääräksi jäävän noi 40-50 hyvällä tuurilla.

    Ainiin, kortin olen jättänyt viimeksi kisoissa ja siitä on jo tovi:)

    Ethän sä vähän pelaa jos menee 40-50 kierrosta kesässä. Ja jos sä teet 35,5 händärillä birdie, par, par ja pari tuplaa niin sehän on helvetin hyvin. Tasoitus tippuu kohisten. Tupla jopa tripla tuolla tasoituksella on hyvä tulos.

    Tuo 40-50 oli karkea arvio tälle kaudelle, aikaisemmilla kausilla varmasti paljon paljon vähemmän.

    Birdie,par, par jne juttulla meinasin lähinnä että välillä tulee tappavan hyvää tulosta mutta sitten esim. kaiken karvainen draiveri saattaa kaataa koko pelin hetkellisesti:)

    Tätä viestiketjua kun luin, niin tuli pakostakin mieleen että pitäisiköhän tehdä enemmän niitä tasoituskierroksia:)

    Jotkut sanoo että tasoituskierros pitäisi pelata aina vain kisoissa(missä se tulee automaattisesti), niin siinä nähtäisiin ’todellinen’ pelaajan taso. Kuulisin mielellään muittenkin mietteitä tuosta asiasta?

    e3kka kirjoitti: (25.7.2007 21:34:42)
    Jotkut sanoo että tasoituskierros pitäisi pelata aina vain kisoissa(missä se tulee automaattisesti), niin siinä nähtäisiin ’todellinen’ pelaajan taso. Kuulisin mielellään muittenkin mietteitä tuosta asiasta?

    Tuota varten on ensimmäinen tasoitusryhmä, jossa ei hyväksytä muita kuin kilpailutuloksia. Pelaajan on itse huolehdittava, että tasoitus on kohdillaan, joten en kyllä vasta aloittaneille ja kehittyville pelaajille suosittele pelkästään kilpailuissa tasoituskierrosten pelaamista. Käytännössähän se tarkoittaa, että pelaat joka kisan liian korkealla tasoituksella, koska harjoituskierroksilla syntynyttä kehitystä ei ole huomioitu. Tuolla metodilla saat händärihuijarin maineen kohtuullisen helposti.
    Pelaajien todelliset tasot mitataan ’oikeissa’ kilpailuissa, jotka pelataan skrätsinä.

    e3kka kirjoitti: (25.7.2007 21:34:42)
    Jotkut sanoo että tasoituskierros pitäisi pelata aina vain kisoissa(missä se tulee automaattisesti), niin siinä nähtäisiin ’todellinen’ pelaajan taso. Kuulisin mielellään muittenkin mietteitä tuosta asiasta?

    Ainoastaan kotikentän kisoissa toimii tollane automaatti.

    Eihän tää tähän viestiketjuun kuulu, mutta…

    Ei kiesus! Jengi pelaa 20-50 kierrosta kesässä….ja valitta, että kierrosmäärät on vähäisiä!

    Nyt mä kyllä olen kateellinen! Olen pelannut kaiken kaikkiaan max 35 kierrosta vuodesta 2001 alkaneen urani aikana. Pitää varmaan lopettaa työnteko?

Esillä 25 viestiä, 126 - 150 (kaikkiaan 164)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #294588 kohteessaTasoitushuijaus

Etusivu Foorumit Säännöt Tasoitushuijaus