26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Tasoitus ja pelattavan tiin valinta

Etusivu Foorumit Yleistä Tasoitus ja pelattavan tiin valinta

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 39)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Onko sallittua pelata kuitenkin tasoitusryhmässä 6 (tarkkatasoitus 42) keltaisilta tiiltä? Monet netistä löytyvät slope-laskurit eivät anna ollenkaan pelitasoitusta keltaisille, kun on yli 36 tasoitus. Nexgolfin tuloskortin syöttö kylläkin antaa myös valita keltaisen, vaikka on tasoitusryhmässä 6. Porukassa kierrokselle lähdettäessä ilmoitin, että minun ilmeisesti kuuluu pelata punaisilta. Tästä seuras röhönaurut, ja kommentit ’et kai nyt ämmien tiiltä pelaa?’ Voinko siis halutessani pelata tasoituskierroksen keltaisilta tiiltä?

    Osa seuroista hyväksyy seuratasoituksella pelaavilta tasoituskierroksen keltaisilta, osa taas ei. Kysäiseppä kotiseurastasi heidän käytäntönsä asian suhteen.

    Peliseurasi taisi olla henkiseltä tasoltaan aikamoisen pieni pilistä sakkia, mahtaisi heitä ahdistaa pelaaminen esim. Kytäjällä jossa ’ämmien kisa-tii’ on selkeästi heroojen klubitiin takana 😀

    KL

    Jooseppi kirjoitti: (3.5.2009 11:35:58)
    Peliseurasi taisi olla henkiseltä tasoltaan aikamoisen pieni pilistä sakkia, mahtaisi heitä ahdistaa pelaaminen esim. Kytäjällä jossa ’ämmien kisa-tii’ on selkeästi heroojen klubitiin takana 😀

    Täsmälleen, hyvin sanottu!

    Pistäpäs Niko ne kaverisi ensi kerralla pelaamaan kanssasi punaisilta ja katso kuinka moni pelaa tasuriinsa tai alle. Saattaa räkänauru kierroksen aikana muuttua hampaiden kiristelyksi.

    Mä pelaan kanssa tuossa tasoitusryhmässä 6 ja olen aina pelannut keltaisilta, koska on lyöntien pituudet riittäny niiltä pelaamiseen. Eihän sillä tasotuksen kanssa taida suoraan olla mitään tekemistä, että miltä tiiltä pitää pelata, vaan lyöntipituuden, joka tosin yleensä kasvaa muiden pelitaitojen parantuessa.

    KL

    Samba kirjoitti: (3.5.2009 14:27:13)
    Mä pelaan kanssa tuossa tasoitusryhmässä 6 ja olen aina pelannut keltaisilta, koska on lyöntien pituudet riittäny niiltä pelaamiseen. Eihän sillä tasotuksen kanssa taida suoraan olla mitään tekemistä, että miltä tiiltä pitää pelata, vaan lyöntipituuden, joka tosin yleensä kasvaa muiden pelitaitojen parantuessa.

    Kuten golfissa yleensäkin, lyöntipituus ei kerro pelaajan taidoista kovinkaan paljoa, mutta lyöntien lukumäärä kertoo. On ihan sama lyökö 350-metrisellä parnelosella 10 lyöntiä tyyliin ’200 m metsään, viisi metsästä griinin kanttiin ja lopuilla neljällä reikään’ vai ’80 metriä per lyönti väylää pitkin + 2 chippiä ja 4 puttia’.

    Pelaaminen punaisilta tasoitusryhmässä 6 on yleensä perusteltua siksi, että lyöntivarmuus on vielä kaukana halutusta ja niitä viiden metrin duffeja ja puhtaita huteja tulee vielä tuhkatiheään. Mitä pidempi reikä sitä enemmän niitä lyöntejä yleensä tulee. Sitten kun lyöntien lukumäärä vähenee, tasoituskin paranee. Eikä siinäkään lyöntipituudella ole juurikaan merkitystä, toistettavuudella ja tarkkuudella kylläkin.

    Mutta pelaa sinä vain keltaisilta tai vaikka valkoisilta, kunhan pysyt kentän rytmissä ja peli tuntuu nautittavalta. Muulla ei ole niinkään väliä, ainakaan muiden kannalta.

    Mä oon sutinut hutini ämmien tiiltä jokaisen pelini tällä kaurella. Tairan perkele jatkaa samaa rataa loppuun asti. Ellei sitten erikseen muualle komenneta.

    EFC

    kebax kirjoitti: (3.5.2009 19:40:23)
    Tairan perkele jatkaa samaa rataa loppuun asti. Ellei sitten erikseen muualle komenneta.

    Syyskuun mestiksissä komennetaan keltaisille.

    KL kirjoitti: (3.5.2009 15:18:27)
    Kuten golfissa yleensäkin, lyöntipituus ei kerro pelaajan taidoista kovinkaan paljoa, mutta lyöntien lukumäärä kertoo. On ihan sama lyökö 350-metrisellä parnelosella 10 lyöntiä tyyliin ’200 m metsään, viisi metsästä griinin kanttiin ja lopuilla neljällä reikään’ vai ’80 metriä per lyönti väylää pitkin + 2 chippiä ja 4 puttia’.

    Tässä niin kuin monessa muussakin asiassa näyttää olevan niin, että asian ymmärtäminen on suoraan verrannollinen pelaajan ikään: mitä nuorempi pelaaja sitä vaikeampaa hänelle on ymmärtää, että golf ei ole pituuslyöntikilpailu vaan sitä pelataan vähän niin kuin shakkia: jokaisella lyönnillä yritetään löytää seuraavalle iskulle ihanteellinen paikka pitäen riskit hallinnassa.


    Täsmälleen, hyvin sanottu!

    Pistäpäs Niko ne kaverisi ensi kerralla pelaamaan kanssasi punaisilta ja katso kuinka moni pelaa tasuriinsa tai alle. Saattaa räkänauru kierroksen aikana muuttua hampaiden kiristelyksi.

    Juurikin näin! Itse olen aloittanut kauden pelaamalla normaalisti keltaisilta mutta vaimon kanssa on tullut kierrettyä kotikenttää pariinkin otteeseen punaisilta. ’Helpottuuhan’ kenttä ehkä hieman, varsinkin tällaiselle ajurittomalle pelurille mutta siltikin näkisin homman mukavimmaksi tekijäksi punaisen teen tuoman vaihtelun itse peliin. Keltaiselta takoessa kenttä pysyy melko samankaltaisena, jolloin olen itsekin huomannut sortuneeni ns. rutiininomaisiin mailavalintoihin eli ’tästä lyön rautakasilla kun kerran tästä on aina lyöty rautakasilla!’.

    ase80 kirjoitti: (4.5.2009 8:05:47)


    Täsmälleen, hyvin sanottu!

    Pistäpäs Niko ne kaverisi ensi kerralla pelaamaan kanssasi punaisilta ja katso kuinka moni pelaa tasuriinsa tai alle. Saattaa räkänauru kierroksen aikana muuttua hampaiden kiristelyksi.

    Juurikin näin! Itse olen aloittanut kauden pelaamalla normaalisti keltaisilta mutta vaimon kanssa on tullut kierrettyä kotikenttää pariinkin otteeseen punaisilta. ’Helpottuuhan’ kenttä ehkä hieman, varsinkin tällaiselle ajurittomalle pelurille mutta siltikin näkisin homman mukavimmaksi tekijäksi punaisen teen tuoman vaihtelun itse peliin. Keltaiselta takoessa kenttä pysyy melko samankaltaisena, jolloin olen itsekin huomannut sortuneeni ns. rutiininomaisiin mailavalintoihin eli ’tästä lyön rautakasilla kun kerran tästä on aina lyöty rautakasilla!’.

    Joo, välillä vois kokeilla spoon’ia.

    NikoN kirjoitti: (3.5.2009 11:20:33)
    Onko sallittua pelata kuitenkin tasoitusryhmässä 6 (tarkkatasoitus 42) keltaisilta tiiltä?

    Monet netistä löytyvät slope-laskurit eivät anna ollenkaan pelitasoitusta keltaisille, kun on yli 36 tasoitus. Nexgolfin tuloskortin syöttö kylläkin antaa myös valita keltaisen, vaikka on tasoitusryhmässä 6.

    Porukassa kierrokselle lähdettäessä ilmoitin, että minun ilmeisesti kuuluu pelata punaisilta. Tästä seuras röhönaurut, ja kommentit ’et kai nyt ämmien tiiltä pelaa?’ Voinko siis halutessani pelata tasoituskierroksen keltaisilta tiiltä?

    Miksi ihmeessä ei niitä muutamaa harvaa kierrosta, ennen kuin saa varsinaisen golftasoituksen, voi aivan hyvin pelata punaisilta. Tuollaiselle nuorelle kaverille ei pitäisi olla kummoinenkaan suoritus menna alle 36:n, kun se tällaisella ikäraadolla seniorillakin kesti vaivaiset neljä kierrosta. Menet seuraavalla kierroksella heittämällä alle, ja saat vapaasti valita tiipaikkasi, vaikkapa punaisen, jos se joskus kiinnostaa.

    Sitäpaitsi se punainen ei ole akkojen tii, vaan yksi 2-5 tiipaikasta, joka kullekin kentälle on mitattu ja sloupattu. Erimittaisena samakin kenttä tarjoaa hyvin erilaisia haasteita.

    Prboy kirjoitti: (4.5.2009 9:51:40)

    Miksi ihmeessä ei niitä muutamaa harvaa kierrosta, ennen kuin saa varsinaisen golftasoituksen, voi aivan hyvin pelata punaisilta. Tuollaiselle nuorelle kaverille ei pitäisi olla kummoinenkaan suoritus menna alle 36:n, kun se tällaisella ikäraadolla seniorillakin kesti vaivaiset neljä kierrosta. Menet seuraavalla kierroksella heittämällä alle, ja saat vapaasti valita tiipaikkasi, vaikkapa punaisen, jos se joskus kiinnostaa.

    Sitäpaitsi se punainen ei ole akkojen tii, vaan yksi 2-5 tiipaikasta, joka kullekin kentälle on mitattu ja sloupattu. Erimittaisena samakin kenttä tarjoaa hyvin erilaisia haasteita.

    Hyvä kysymys, vaikka pienellä ajattelulla varmasti olisit keksinyt vastauksen itsekin.

    Ollessani tuossa tilanteessa siirryin itsekin keltaisille, koska punaisilta pelasin kentät ’väärin’. Huomasin tämän missattuani rivin eagleputteja par-5:lta, jotka olivatkin minulle nelosia punaisilta. Ajattelin että eaglet eivät oikein ole aloittelijan kamaa. Oma seurani hyväksyi keltaisilta pelatut tasoituskierrokset.

    Noodle kirjoitti: (4.5.2009 20:20:48)

    Prboy kirjoitti: (4.5.2009 9:51:40)

    Miksi ihmeessä ei niitä muutamaa harvaa kierrosta, ennen kuin saa varsinaisen golftasoituksen, voi aivan hyvin pelata punaisilta. Tuollaiselle nuorelle kaverille ei pitäisi olla kummoinenkaan suoritus menna alle 36:n, kun se tällaisella ikäraadolla seniorillakin kesti vaivaiset neljä kierrosta. Menet seuraavalla kierroksella heittämällä alle, ja saat vapaasti valita tiipaikkasi, vaikkapa punaisen, jos se joskus kiinnostaa.

    Sitäpaitsi se punainen ei ole akkojen tii, vaan yksi 2-5 tiipaikasta, joka kullekin kentälle on mitattu ja sloupattu. Erimittaisena samakin kenttä tarjoaa hyvin erilaisia haasteita.

    Hyvä kysymys, vaikka pienellä ajattelulla varmasti olisit keksinyt vastauksen itsekin.

    Ollessani tuossa tilanteessa siirryin itsekin keltaisille, koska punaisilta pelasin kentät ’väärin’. Huomasin tämän missattuani rivin eagleputteja par-5:lta, jotka olivatkin minulle nelosia punaisilta. Ajattelin että eaglet eivät oikein ole aloittelijan kamaa. Oma seurani hyväksyi keltaisilta pelatut tasoituskierrokset.

    Kerropas nyt meille kaikille mikä oli sen ensimmäisen pelikierroksesi tulos? Kerro sitten meille, miksi olit niin saatanan tyhmä, ettet ymmärtänyt jättää kortteja niiltä eagle-kierroksiltasi, jotta olisit saanut tasoituksesi alle 36:n? Onhan aivan selvää, että jos aloittelija puttailee iigeleitä punaisilta pelatessaan, niin hän on väärällä tiillä.

    Ja onhan aivan selvää, ettei kukaan puttaile iigeleitä ensimmäisellä golfkierroksellaan. Paitsi Noodle.

    Jo on pelle tyyppi….

    sardiini kirjoitti: (4.5.2009 20:44:48)
    Kerropas nyt meille kaikille mikä oli sen ensimmäisen pelikierroksesi tulos? Kerro sitten meille, miksi olit niin saatanan tyhmä, ettet ymmärtänyt jättää kortteja niiltä eagle-kierroksiltasi, jotta olisit saanut tasoituksesi alle 36:n? Onhan aivan selvää, että jos aloittelija puttailee iigeleitä punaisilta pelatessaan, niin hän on väärällä tiillä.

    Ja onhan aivan selvää, ettei kukaan puttaile iigeleitä ensimmäisellä golfkierroksellaan. Paitsi Noodle.

    Jo on pelle tyyppi….

    Sisälukutaito hukassa? Vai luetun ymmärtäminen? Vai halu ymmärtää?

    Noodle kirjoitti: (4.5.2009 20:20:48)
    Hyvä kysymys, vaikka pienellä ajattelulla varmasti olisit keksinyt vastauksen itsekin.

    Ollessani tuossa tilanteessa siirryin itsekin keltaisille, koska punaisilta pelasin kentät ’väärin’. Huomasin tämän missattuani rivin eagleputteja par-5:lta, jotka olivatkin minulle nelosia punaisilta. Ajattelin että eaglet eivät oikein ole aloittelijan kamaa. Oma seurani hyväksyi keltaisilta pelatut tasoituskierrokset.

    En isollakaan ajattelulla ole keksinyt vastausta.

    Jos sinä kerran puttasit punaisilta lyödessäsi eegeleitä, sinullahan pakollinen punainen kausi oli sitten ilmeisesti tasan yhden kierroksen mittainen? Jos ei niin, miksi?

    Vastaus on varmasti sama, kuin kysymykseen, miksi Bubba Watson ei voita jokaista kisaa, johon hän osallistuu. Hänhän puttaa eegelitä useammin kuin kukaan toinen tai ainakin melkein kukaan toinen.

    Kuten tuolla edellä on jo sanottu, golf ei ole pituuslyöntikilpailu, vaan pallo pitää saada reikään mahdollisimman vähillä lyönneillä. Silloin on oikeastaan täysin yhdentekevää, minkä mittainen väylä on. Edellytyksenä on tietysti, että kenttä on sloupattu oikein. Jos on, pitäisi olla täsmälleen yhtä vaikeaa saada sama pistebogitulos pelaa sitten punaisilta tai keltaisilta.

    Eihän lyöntien pituudesta mitään haittaa ole, jos ne vaan sattuvat olemaan tarkkoja. Kyllä minäkin kernaasti ottaisin 50 metriä lyönteihini lisää, jos ne vaan lentäisivät nykyisiin suuntiinsa. Mutta kyllä tulokset kuitenkin aina golfissa ratkaistaan lopulta siellä greenillä ja sen ympärillä.

    Noodle kirjoitti: (4.5.2009 20:20:48)
    Ollessani tuossa tilanteessa siirryin itsekin keltaisille, koska punaisilta pelasin kentät ’väärin’. Huomasin tämän missattuani rivin eagleputteja par-5:lta, jotka olivatkin minulle nelosia punaisilta. Ajattelin että eaglet eivät oikein ole aloittelijan kamaa.

    Nyt ei avautunut, mitä tekemistä oli eagle-puttien missaamisella tiipaikan kanssa? Vai tarkoitatko, että missasit putit tahallaan vain sen takia, että ”eaglet eivät ole aloittelijan kamaa”?

    Ballmarker kirjoitti: (5.5.2009 7:14:21)

    Noodle kirjoitti: (4.5.2009 20:20:48)
    Ollessani tuossa tilanteessa siirryin itsekin keltaisille, koska punaisilta pelasin kentät ’väärin’. Huomasin tämän missattuani rivin eagleputteja par-5:lta, jotka olivatkin minulle nelosia punaisilta. Ajattelin että eaglet eivät oikein ole aloittelijan kamaa.

    Nyt ei avautunut, mitä tekemistä oli eagle-puttien missaamisella tiipaikan kanssa? Vai tarkoitatko, että missasit putit tahallaan vain sen takia, että ”eaglet eivät ole aloittelijan kamaa”?

    Eikö tämä ollut suhteellisen selvästi sanottu? Kyseessä on pitkälyöntinen aloittelija, jonka lyöntivarmuus on kuitenkin vielä niin alhainen, ettei tasoitus putoa alle 36:n. Kuitenkin jos par-5:llä sattuu kaksi hyvää lyöntiä, on pelaaja viheriöllä alle GIR:n (puttaamassa iigeliä), mikä hänen mielestään ei ollut tarkoituksenmukaista aloittelijalle.

    NikoN kirjoitti: (3.5.2009 11:20:33)
    Onko sallittua pelata kuitenkin tasoitusryhmässä 6 (tarkkatasoitus 42) keltaisilta tiiltä?

    Monet netistä löytyvät slope-laskurit eivät anna ollenkaan pelitasoitusta keltaisille, kun on yli 36 tasoitus. Nexgolfin tuloskortin syöttö kylläkin antaa myös valita keltaisen, vaikka on tasoitusryhmässä 6.

    Porukassa kierrokselle lähdettäessä ilmoitin, että minun ilmeisesti kuuluu pelata punaisilta. Tästä seuras röhönaurut, ja kommentit ’et kai nyt ämmien tiiltä pelaa?’ Voinko siis halutessani pelata tasoituskierroksen keltaisilta tiiltä?

    Kyllä voit, suurin osa kentistä (n.75%) käyttää vielä vanhoja slopetauluja, joissa yli 36 tasoitukset on määritelty vain punaiselta tiiltä. Samoin slope-tasoituksen laskutapa on hiukan muuttunut, kun mennään yli 36 tasoituksiin, mutta kyseinen muutos on yleensä maksimissaan +-1 lyönti. Uudet laskutavat ja laskurien päivitykset on sovittu tehtävän, kun 50% raja lähestyy. Kyseiselllä muutoksella ei ole suurta vaikusta ja jos on niin kyseiset vaikutukset koskevat vain yli 36 tasoituksia.

    Duffman kirjoitti: (5.5.2009 9:56:37)
    Eikö tämä ollut suhteellisen selvästi sanottu? Kyseessä on pitkälyöntinen aloittelija, jonka lyöntivarmuus on kuitenkin vielä niin alhainen, ettei tasoitus putoa alle 36:n. Kuitenkin jos par-5:llä sattuu kaksi hyvää lyöntiä, on pelaaja viheriöllä alle GIR:n (puttaamassa iigeliä), mikä hänen mielestään ei ollut tarkoituksenmukaista aloittelijalle.

    Kyllä mä ainakin sain kaverin jutustelusta sellaisen käsityksen, että niitä PAR5:n eagle-putteja missattiin toistuvasti. Siis niin usein, että se muodostui jopa hänelle itselleen ongelmaksi. Tämä tarkoittanee sitä, että PAR4:lla putataan toistuvasti bördiä myös keltaisilta pelattaessa jne. Ehkä kyseessä on järkyttävän huono puttaaja?

    Koskas niitä eagleja muuten saa alkaa tekemään? Itsekin olen niitä vasta ohi sutinut, oli tiipoksissa minkä väriset pallurat tahansa.

    Duffman kirjoitti: (5.5.2009 9:56:37)
    …. on pelaaja viheriöllä alle GIR:n (puttaamassa iigeliä), mikä hänen mielestään ei ollut tarkoituksenmukaista aloittelijalle.

    Siis että kun ei ollut tarkoituksenmukaista tehdä iigeliä niin missasi putin? Joo, aivan.

    Duffman kirjoitti: (5.5.2009 9:56:37)
    Eikö tämä ollut suhteellisen selvästi sanottu? Kyseessä on pitkälyöntinen aloittelija, jonka lyöntivarmuus on kuitenkin vielä niin alhainen, ettei tasoitus putoa alle 36:n. Kuitenkin jos par-5:llä sattuu kaksi hyvää lyöntiä, on pelaaja viheriöllä alle GIR:n (puttaamassa iigeliä), mikä hänen mielestään ei ollut tarkoituksenmukaista aloittelijalle.

    Duffman ymmärsi tilanteeni oikein. Ehkä olin epäselvä sanoissani, luulin että me kaikki olemme joskus olleet aloittelijoita.

    Kentät on yleensä suunniteltu siten että 200 metrin kohdalla on hankala paikka, johon klubipelaaja joutuu draivaamaan yrittäessään par’ia. Minä onnistuessani draivasin tuon 200 metriä, jolloin punaisilta pääsin tuon hankalan paikan ohi. Se tuntui jotenkin fuskaamiselta, koska tiesin kohta saavani tasoitukseni alle 36:n ja siirtyväni keltaisille. Minulle hauskuus golfissa ei tule tulosnumeroista sinänsä vaan uuden oppimisesta. Aleneva tasoitus kertoo sitten että tasaista oppimista tapahtuu. Aleni se tasoitus keltaisltakin, enkä koskaan aiheuttanut pelin kohtuutonta hidastumista.

    Aloittaessani pari vuotta sitten kaikki selittivät että draiveissa ensin pitää oppia tarkkuus ja sitten vasta pituus. Tänä talvena vasta huomasin jonkun selittävän päinvastaista. Tämä oli mielestäni hyvä ajatus: ensin opetellaan hyvä ja luja svingi, ja sitten harjoitellaan se toistoilla niin että se onnistuu useimmiten ja lyöntiin tulee tarkkuutta. Jos yrittää toisinpäin, joutuu koko ajan muuttamaan svingiään lyöntipituutta lisätessä.

    Itse keskustelin eilen pelikaverin kanssa siitä onko kannattavaa pelata valkoisilta vai keltaisilta tiiltä. Keltaisilta saan 15 tasoituslyöntiä ja valkoisilta 18. Oman arvioni mukaan pelaan valkoisilta paremman pistebogituloksen koska väyläpeli toimii hyvin. Puteissa ja punkkerissa tunarointiin ei auta yhtään se löikö avauksen keltaiselta vai valkoiselta. Ehkä yhden punkkeritunaroinnin olisi voinut keltaiselta tiiltä avatessa välttää, tai sitten ei.

    Valkoisilta pelaaminen tuntui kuitenkin henkisesti palkiseltalta kun 510 metrin vastatuuli par 5:lle joutui käyttämään draiveria, puu-3:sta, rauta 5:sta, pw:tä ja putteria paarin tekemiseen. 9 reiän lopputuloksena 19 bogipinnaa. Pari viikkoa aiemmin pelasin samat väylät naisten kanssa punaisilta tiiltä 17 pisteellä.

    Mielestäni pelaajalla pitäisi olla oikeus valita ruuhka-ajan ulkopuolella tii paikka ihan vapaasti vaikka tasoitus olisi se 54. Voihan joku vaikka olla niin saakelin huono puttaaja että kaikki greenit on 4 putin greenejä. Ei siihen punaiset tiit mitään auta. Harjoitusgreenit sitäkin enemmän.

    APu72 kirjoitti: (2.6.2009 13:16:24)
    Mielestäni pelaajalla pitäisi olla oikeus valita ruuhka-ajan ulkopuolella tii paikka ihan vapaasti vaikka tasoitus olisi se 54. Voihan joku vaikka olla niin saakelin huono puttaaja että kaikki greenit on 4 putin greenejä. Ei siihen punaiset tiit mitään auta. Harjoitusgreenit sitäkin enemmän.

    Näyttää unohtuneen looginen syy aloittelioden etutiiltä pelaamiseen. Ehkä pitäisi ehdottaa etää ne meistä, joille pallon lyöminen, puttaaaminen jne ei vielä luista, kävisivät muutaman kerran rangella, harjoitusgreenillä, harjoitusbunkalla ennen tasoituskierrosta. Liian usein näkee klubitasoituksella harjoituskierrosta pelaavan golffarin hakkeroivan palloa synkässä korvessa. Olisikohan paikallaan ehdottaa hand wedgen käyttöä pelin nopeuttamiseksi.

    APu72 kirjoitti: (2.6.2009 13:16:24)

    Mielestäni pelaajalla pitäisi olla oikeus valita ruuhka-ajan ulkopuolella tii paikka ihan vapaasti vaikka tasoitus olisi se 54. Voihan joku vaikka olla niin saakelin huono puttaaja että kaikki greenit on 4 putin greenejä. Ei siihen punaiset tiit mitään auta. Harjoitusgreenit sitäkin enemmän.

    Musta just päin vastoin… Sitähän ei muutenkaan pääse eteenpäin, niin ihan sama, odotetaanko omassa ryhmässä pelaavaa vai edellä menevää.

    Lisäks par+4 lyödyn jälkeen voi suositella pallon taskuun panemista ja näyttää jollain väylällä ihan itsekin esimerkkiä, vaikka händikäppi olis jotain ihan muuta, tai sitä ei olisi ollenkaan, jos on tupla tulossa.

    Itse aloitin oman lyhyen, mutta värikkään golfurani suoraan keltaisilta tiiltä. Eka kierros oli totaalikatastrof, mutta tokalla kiekalla kelasin händäriä 45:een. Kolmas rundi tuottikin jo sit 60 bogipistettä (tätä kyllä ihmeteltiin porukassa ja caddiemasterkin oli vähän silmät lautasena) ja händäri tippu 28,5. On muuten edelleen yks parhaista kierroksista, mitä olen pelannut… Ja tämän lyhyen selonteon jälkeen totean, et miksei vois mennä keltaisille…

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 39)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #396033 kohteessaTasoitus ja pelattavan tiin valinta

Etusivu Foorumit Yleistä Tasoitus ja pelattavan tiin valinta