16.4.–23.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][17]
KilpailuaSuomalaista

Tasoituksen tiputtaminen ulkomailla?

Etusivu Foorumit Säännöt Tasoituksen tiputtaminen ulkomailla?

Esillä 7 viestiä, 51 - 57 (kaikkiaan 57)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #293310 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Chip Greenside kirjoitti: (26.11.2007 16:38:24)

    KL kirjoitti: (26.11.2007 15:58:23)
    [

    Vaikuttaisi siltä, että pelaat harvinaisen tasaisesti, eli surkeita kierroksia ei tule juuri lainkaan, mutta toisaalta potentiaali ei riitä niihin huippukierroksiin. Noin oman kokemukseni perusteella nelosen miehet pystyvät joskus pariin ja jopa alle, mutta pelaavat myös yli kahdeksankympin (reilustikin), eli hajontaa on eikä keskiarvo ole millään muotoa tasurin pinnassa.

    Jos olet korttisi asiallisesti jättänyt, ei sinua huijaamisesta voi syyttää, mutta kierroskeskiarvosi antaa kieltämättä ymmärtää tasoituksesi olevan liian korkea. Toisaalta jos kisoissa ei niitä huipputuloksia synny, ei tasurikaan pääse putoamaan, ykkösryhmässä pitää kuitenkin pelata pirun hyvin saadakseen sen tasurin pysymään, saatikka sitten putoamaan.

    Joku tässä kuviossa ei toimi. En usko vaikka kuinka vakuuteltaisiin, että nelosen händärillä pelaava voi pelata paria kierrosta lukuunottamatta kaikki kierrokset alle kahdeksankympin. Niin tasaista peluria ei olekaan. Huippuammattilaisetkin, vaikka heidän tasoituksensa, jos sitä ylläpidettäisiin olisi ehkä -5, pelaavat silloin tällöin kahdeksankympin tuntumaan.

    Laskin huvikseni kahden kentän (ei kotikenttäni) kaikkien kolmosen ja nelosen händärillä pelaavien pelaajien kaikki ne kierrostulokset, joissa hcp esiintyi ja sain tulokseksi ka:n 81,1. Tuloksia oli 61kpl, joista 24 alle 80:n. Joten olet raffimies 4-5 lyöntiä parempi, kuin esim. nämä toiset, joilla on sama tasoitus tai jopa parempi kuin sinulla.

    Jo nyt on vittu ! Ensin syytetään huijariksi ja sitten vielä valehtelijaksi. Eihän tästä puutu kun ts, sanomaan, että tietämyksesi on sen verran ohutta, ettet osaa laskea kaikkia lyöntejä. Huomaa chippi alkuperäinen viesti, missä kerroin, että puolet pelaamistani kierroksista on buffeessa, tai tasoituksessa tai alle.
    Voitko jostakin lukea, että vain pari kierrosta on yli 80 ?
    Sä voit huviksesi laskea vaikka housuusi, se ei muuta mun pelikierroksia viime kesältä.
    Olen jättänyt korttini kaikilta niiltä kierroksilta, joilta sen järjestelmämme puitteissa olen saanut tasoitus ei mene alle 4 millään.

    #293311 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL

    raffimies kirjoitti: (26.11.2007 16:51:53)
    Minulle on huippukierros, jos pystyn par`issa pelaamaan ja siihen potentiaali riitti menneenä kesänä kolme kertaa. Alle parin vain yhdeksikköjä, sekin tyydyttää.

    Tästähän koko keskustelu onkin syntynyt. Minä pelasin kuluneella kaudella kerran +1 ja neljä kertaa +2. Eli minun huippukierrokseni ovat keskimäärin 2 lyöntiä huonompia kuin sinun, mutta kierroskeskiarvoni on 5 lyöntiä heikompi. Virallinen tasoitukseni on kuitenkin vain reilun lyönnin verran korkeampi (tällä hetkellä 5,4).

    Mielestäni pelaat tasoitukseesi nähden hämmästyttävän tasaisesti, lyönti lienee aika toistettava. Mistä kiikastaa, ettei tasuri putoa sinne kolmeen tai alle?

    #293312 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    KL kirjoitti: (27.11.2007 9:19:01)

    raffimies kirjoitti: (26.11.2007 16:51:53)
    Minulle on huippukierros, jos pystyn par`issa pelaamaan ja siihen potentiaali riitti menneenä kesänä kolme kertaa. Alle parin vain yhdeksikköjä, sekin tyydyttää.

    Tästähän koko keskustelu onkin syntynyt. Minä pelasin kuluneella kaudella kerran +1 ja neljä kertaa +2. Eli minun huippukierrokseni ovat keskimäärin 2 lyöntiä huonompia kuin sinun, mutta kierroskeskiarvoni on 5 lyöntiä heikompi. Virallinen tasoitukseni on kuitenkin vain reilun lyönnin verran korkeampi (tällä hetkellä 5,4).

    Mielestäni pelaat tasoitukseesi nähden hämmästyttävän tasaisesti, lyönti lienee aika toistettava. Mistä kiikastaa, ettei tasuri putoa sinne kolmeen tai alle?

    No enpä ole asiaa vaivautunut miettimään. Laji tietysti muuttaa jälleen kerran muotoaan
    kun pääsee tai joutuu tilanteeseen että vain kisatulokset muuttavat tasoitusta.
    Itse kun en niin kiinnostunut kyseisestä aiheesta, että viitsisin joka viikonloppu lähteä
    griineille kyykkimään kuudeksi tunniksi, pb,hcp-kisoihin. Lippalakin saamiseksi kun tarvitaan melkein kenttäennätys, niin samalla rahalla olen löytänyt muutakin tekemistä.
    Toisaalta monen laihan vuoden jälkeen on kiva myös välillä nauttia siitä että on pystynyt pitämään edes tälläistä tasoa. Ensi kesänä kun on taas uudet lumet ja taistelu itseään vastaan alkaa alusta.

    #293313 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

    raffimies kirjoitti: (26.11.2007 17:58:52)
    Eihän tästä puutu kun ts, sanomaan, että tietämyksesi on sen verran ohutta, ettet osaa laskea kaikkia lyöntejä.

    Hemmetti.. täällähän on kaivattu.

    Siis piti sanomani, että tietämyksesi on sen verran ohutta, että et ymmärrä tasoitusjärjestelmän matematiikkaa.

    Jostain syystä olettasin, että BS anto aika osuvat luvut noista kisoissa pelatuista keskiarvoista. +3 händärillä se taitaa olla josain 72 ja 74 välillä.

    Opettavalle proffalle taas pelaaminen seuran mestiksissä on yleensä kamppailua siitä, että turve ei lennä pidemmälle kun pallo. Draivissa.

    #293314 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

    BayStream kirjoitti: (26.11.2007 17:29:43)

    raffimies kirjoitti: (26.11.2007 17:24:30)
    Mulle ei kyllä selviä, että miten ykköstasoitusryhmän peluri, voi olla jättämättä nostokortteja. Eikö kilpailuissa myös DQ tulos nosta tasoitusta ?
    Voihan tietysti olla, että Saksan maajoukkueeseen pääsee korkeammilla tasoituksilla.

    Niin, tätä minäkin ihmettelin. Heillä myös oli mahdollista järjestää ns. leirikilpailu, jos tarvittiin tasoitusten laskua, joka siis oli ns. virallinen kilpailu 1. tasoitusryhmässä.
    Elä sitten tuollaisten kanssa. Vanha sanonta sanoikin, että saksalainen +4 oli normaali +2…

    Vain Saksan? heh… Eiköhän Suomessa asu tämän suhteen aika liki maailman nop… eikun kiltein kansa.

    #293315 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

    BayStream kirjoitti: (26.11.2007 17:01:17)
    Kilpagolfin puolella välillä kyllä näyttäisi asia olevan toisin päin. Esim. Saksan maajoukkueen junnut sanoivat, että eivät koskaan jätä nostokortteja (toivottavasti oli vain vedätystä)

    Valitettavasti tällä hetkelläkin liittovalmennettavissa on ainakin yksi pelaaja, joka menetteelee tähän ’saksalaiseen’ tyyliin täysin johdonmukaisesti. Mutta ketäpä se kiinnostaa…

    #293316 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    yippee kirjoitti: (27.11.2007 16:56:29)

    BayStream kirjoitti: (26.11.2007 17:01:17)
    Kilpagolfin puolella välillä kyllä näyttäisi asia olevan toisin päin. Esim. Saksan maajoukkueen junnut sanoivat, että eivät koskaan jätä nostokortteja (toivottavasti oli vain vedätystä)

    Valitettavasti tällä hetkelläkin liittovalmennettavissa on ainakin yksi pelaaja, joka menetteelee tähän ’saksalaiseen’ tyyliin täysin johdonmukaisesti. Mutta ketäpä se kiinnostaa…

    Niinpä niin ajat olivat joskus toisin, yhdellä oli 90-luvun lopussa staattinen +2 händäri ja sitä kysyttäessä olivastaus, no sillä pääsee aina ulkomaan kisoihin ja kun ei jaksa sitä aina laskea, niin tuo +2 on hyvä.

    2000-luvulla, kun itse pidin yllä liittovalmennettavien händäreitä (juuri edellä mainitun tapauksen johdosta ja jotta aina oli tiedossa pelaajien ’oikea’ händäri, kun niitä piti ilmoitella kisoihin), paras ja vieläkin elävä kylliäisen huuto on jäänyt mieleen: ’Wihrömi mikä on mun händäri, kun mulla ei oo mitään hajua’, tämä tapajtui Erkko Trophy am-am ja harkkakierroksella, kun kohtasimme PNUn kanssa 18 ja 7 risteyksessä…

    Tuossa aiemmin oli noita hajontoja, niin ei nuo vielä paljoa ole sillä mulla on tällä kaudella paras -1 ja siihen päälle kierroksella ollu CSA (3 lyöntiä) eli -4 ja huonoin +20 (eka kisakierros Keimolassa ja perään toinen kisakierros seuraavana päivänä +2),notta mulla pitäis varmaan olla händäri siellä jossain GC:n korvilla 😉

Esillä 7 viestiä, 51 - 57 (kaikkiaan 57)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #293310 kohteessaTasoituksen tiputtaminen ulkomailla?

Etusivu Foorumit Säännöt Tasoituksen tiputtaminen ulkomailla?