26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Tasoituksen tiputtaminen ulkomailla?

Etusivu Foorumit Säännöt Tasoituksen tiputtaminen ulkomailla?

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 57)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #293285 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    ts kirjoitti: (23.11.2007 10:35:07)

    Bosco kirjoitti: (23.11.2007 10:27:28)
    Tässä nyt tulee riski, että joutuu käyttämään maalaisjärkeä.

    Eikös sen käyttäminen ole kielletty :o)

    Vain jos sen käyttämiselle ei ole edellytyksiä

    #293286 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    BayStream kirjoitti: (23.11.2007 10:44:05)

    ts kirjoitti: (23.11.2007 10:35:07)

    Bosco kirjoitti: (23.11.2007 10:27:28)
    Tässä nyt tulee riski, että joutuu käyttämään maalaisjärkeä.

    Eikös sen käyttäminen ole kielletty :o)

    Vain jos sen käyttämiselle ei ole edellytyksiä

    Nyt en ymmärrä???

    #293287 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Ballmarker kirjoitti: (22.11.2007 11:22:06)
    Monen uroon päässä tuntuu kyllä olevan sellainen ajatus, että oon sitä kovempi jätkä mitä pienempi tasoitus mulla on. Taidoista välittämättä. Ehkäpä se onkin niin?

    Ilokseni olen huomannut, että tasoitusta vehkeen jatkeena käyttävien urosten määrä on oleellisesti pienentynyt. Nykyisin jopa hyväksytään, että tasoitus nousee. Suuri osa varmasti tänä päivänä haluaa, että tasoitus vastaa pelitaitoja.
    Aina tietysti löytyy näitä, jotka tälläkin foorumilla ilmoittavat tasoituksekseen 0 ja vetää
    6-0 kirjoittajien kommentit. Sitten kun tutkit heidän ansioitaan, selviää, että seuran mestaruuskisoissa on taputeltu 85:n keskiarvolla.

    #293288 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

    raffimies kirjoitti: (23.11.2007 22:53:52)
    Ilokseni olen huomannut, että tasoitusta vehkeen jatkeena käyttävien urosten määrä on oleellisesti pienentynyt. Nykyisin jopa hyväksytään, että tasoitus nousee. Suuri osa varmasti tänä päivänä haluaa, että tasoitus vastaa pelitaitoja.

    Mihin havainto perustuu. Milloin mielestäsi hcp vstaa pelitaitoja?

    raffimies kirjoitti: (23.11.2007 22:53:52)
    Aina tietysti löytyy näitä, jotka tälläkin foorumilla ilmoittavat tasoituksekseen 0 ja vetää
    6-0 kirjoittajien kommentit. Sitten kun tutkit heidän ansioitaan, selviää, että seuran mestaruuskisoissa on taputeltu 85:n keskiarvolla.

    Milloin yksittäinen kilpailutulos kertoo pelaajan ansioista. Tai opettavan proon?
    Jos Tiger tuuppaa British Openissa päälle 80 kierroksen, kuvaako se pelaajan ansioita.

    #293289 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

    Bosco kirjoitti: (24.11.2007 10:05:16)

    raffimies kirjoitti: (23.11.2007 22:53:52)
    Aina tietysti löytyy näitä, jotka tälläkin foorumilla ilmoittavat tasoituksekseen 0 ja vetää
    6-0 kirjoittajien kommentit. Sitten kun tutkit heidän ansioitaan, selviää, että seuran mestaruuskisoissa on taputeltu 85:n keskiarvolla.

    Milloin yksittäinen kilpailutulos kertoo pelaajan ansioista. Tai opettavan proon?
    Jos Tiger tuuppaa British Openissa päälle 80 kierroksen, kuvaako se pelaajan ansioita.

    Ei se taida kuvastaa… Mutta tuollaisen asian nostamien esiin, kuvastaa aika hemmetin hyvin kirjoittajan ymmärrystä asiasta 😉

    #293290 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Bosco kirjoitti: (24.11.2007 10:05:16)

    raffimies kirjoitti: (23.11.2007 22:53:52)
    Ilokseni olen huomannut, että tasoitusta vehkeen jatkeena käyttävien urosten määrä on oleellisesti pienentynyt. Nykyisin jopa hyväksytään, että tasoitus nousee. Suuri osa varmasti tänä päivänä haluaa, että tasoitus vastaa pelitaitoja.

    Mihin havainto perustuu. Milloin mielestäsi hcp vstaa pelitaitoja?

    raffimies kirjoitti: (23.11.2007 22:53:52)
    Aina tietysti löytyy näitä, jotka tälläkin foorumilla ilmoittavat tasoituksekseen 0 ja vetää
    6-0 kirjoittajien kommentit. Sitten kun tutkit heidän ansioitaan, selviää, että seuran mestaruuskisoissa on taputeltu 85:n keskiarvolla.

    Milloin yksittäinen kilpailutulos kertoo pelaajan ansioista. Tai opettavan proon?
    Jos Tiger tuuppaa British Openissa päälle 80 kierroksen, kuvaako se pelaajan ansioita.

    Jokaisella on varmasti asiaan oma mielipiteensä ja hyvä niin. Itseltäni kyllä vaadin, että
    puolet kotikentällä pelatuista kierroksista on bufferissa tai alle. Ja vieraalla kentälläkin pelatessa pitää pystyä pelaamaan lähes omalla tasolla, niin kilpailuissa kuin treenikierroksella.

    #293291 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL

    raffimies kirjoitti: (24.11.2007 12:09:59)

    Jokaisella on varmasti asiaan oma mielipiteensä ja hyvä niin. Itseltäni kyllä vaadin, että
    puolet kotikentällä pelatuista kierroksista on bufferissa tai alle. Ja vieraalla kentälläkin pelatessa pitää pystyä pelaamaan lähes omalla tasolla, niin kilpailuissa kuin treenikierroksella.

    Miten tämä ’vaatiminen’ ilmenee? Minäkin ’vaadin’ itseäni aina ennen kierrosta pelaamaan alle 80, mutta useimmiten se ei onnistu. Tämän vuoden kierroskeskiarvo oli karvan yli +9, joten vaatiminen ei selkeästi ihan riittänyt.

    Vai tarkoittaako tuo ’vaatimisesi’ sitä, että pidät tasurisi tarkoituksella kuvailemallasi tasolla, eli kotikentällä puolet kierroksista on bufferissa tai alle?

    Ja mitä on tuo ’oma taso’?

    Pahasti kuuulostaa huijaamiselta….

    #293292 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    KL kirjoitti: (26.11.2007 9:44:25)

    raffimies kirjoitti: (24.11.2007 12:09:59)

    Jokaisella on varmasti asiaan oma mielipiteensä ja hyvä niin. Itseltäni kyllä vaadin, että
    puolet kotikentällä pelatuista kierroksista on bufferissa tai alle. Ja vieraalla kentälläkin pelatessa pitää pystyä pelaamaan lähes omalla tasolla, niin kilpailuissa kuin treenikierroksella.

    Miten tämä ’vaatiminen’ ilmenee? Minäkin ’vaadin’ itseäni aina ennen kierrosta pelaamaan alle 80, mutta useimmiten se ei onnistu. Tämän vuoden kierroskeskiarvo oli karvan yli +9, joten vaatiminen ei selkeästi ihan riittänyt.

    Vai tarkoittaako tuo ’vaatimisesi’ sitä, että pidät tasurisi tarkoituksella kuvailemallasi tasolla, eli kotikentällä puolet kierroksista on bufferissa tai alle?

    Ja mitä on tuo ’oma taso’?

    Pahasti kuuulostaa huijaamiselta….

    En nyt kyllä ymmärrä, mitä tarkoitat huijaamisella. Sulle heittäisin kysymyksen, että koetko olevasi 5.2 tasoinen pelaaja, jos kierroskeskiarvosi on yli +9 ?
    Eikös tasoituksen kauden lopussa pitäisi olla sama kuin kierroskeskiarvo ?
    Itselläni kierroskeskiarvo oli 76-77 välissä, joten se vastaa tasoitustani.
    Vaatimisella tarkoitan lähinnä sitä, että jos tasoitukseni on 4 ja pelaan yli 80:n kierroksia, niin tasoitusta kysyttäessä, kerron kyllä, että ei vastaa tämän hetkistä pelitasoa.

    #293293 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Raffimies on todennäköisesti tasoitushuijari. Jos puolet kierroksista menee alle tasurin tai bufferiin ja vain n. joka toisella kierroksella tasuri nousee 0,1, kyseessä on huijaus siten, että tasuri liian iso pelitaitoihin nähden. Tämä on tietenkin se pahempi ja kaikkien halveksima suunta näistä tasoitushuijauksista. Jos kierroskeskiarvo on par-72(?) kentällä 4-5 yli pitäisi minun kokemukseni perusteella tasurin olla kakkosella alkava. Noinkin kovana pelurina pelannet useimmiten valkoisilta, jolloin saat tasuria 5-6. Kyllä nelosen tasurilla pelaava pelaa useasti kasilla alkavia kierroksia.

    #293294 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL

    raffimies kirjoitti: (26.11.2007 10:27:58)

    Sulle heittäisin kysymyksen, että koetko olevasi 5.2 tasoinen pelaaja, jos kierroskeskiarvosi on yli +9 ?

    Ehdottomasti, koska tasoitusjärjestelmä antaa minulle tuommoisen luvun jättämieni korttien perusteella. Täsmää muuten melko pilkulleen kaikkien pelaamieni kierrosten osalta.

    raffimies kirjoitti: (26.11.2007 10:27:58)

    Eikös tasoituksen kauden lopussa pitäisi olla sama kuin kierroskeskiarvo ?
    Itselläni kierroskeskiarvo oli 76-77 välissä, joten se vastaa tasoitustani.
    Vaatimisella tarkoitan lähinnä sitä, että jos tasoitukseni on 4 ja pelaan yli 80:n kierroksia, niin tasoitusta kysyttäessä, kerron kyllä, että ei vastaa tämän hetkistä pelitasoa.

    No ei tosiaankaan!! EGA tasoitusjärjestelmä ei näemmä ole sinulle vielä auennut.

    On sanottava, ettei tasoituksesi ole lainkaan kohdallaan tai sitten et kilpaile lainkaan, jolloin tasoituksesi ei tietenkään pääse muuttumaan. Vaihtoehtoisesti kaikki kisakierroksesi ovat menneet juuri bufferiin, mutta harjoituskierroksilla pelaat kovia tuloksia.

    Laskepa huviksesi, mikä olisi tasoituksesi kaikkien pelaamiesi kierrosten perusteella.

    #293295 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    raffimies kirjoitti: (26.11.2007 10:27:58)
    En nyt kyllä ymmärrä, mitä tarkoitat huijaamisella. Sulle heittäisin kysymyksen, että koetko olevasi 5.2 tasoinen pelaaja, jos kierroskeskiarvosi on yli +9 ?
    Eikös tasoituksen kauden lopussa pitäisi olla sama kuin kierroskeskiarvo ?
    Itselläni kierroskeskiarvo oli 76-77 välissä, joten se vastaa tasoitustani.
    Vaatimisella tarkoitan lähinnä sitä, että jos tasoitukseni on 4 ja pelaan yli 80:n kierroksia, niin tasoitusta kysyttäessä, kerron kyllä, että ei vastaa tämän hetkistä pelitasoa.

    Ei se nyt mene aivan noin. Tasoitusta ei voi johtaa suoraan kierroskeskiarvosta. Jos pelataan kaikki kierrokset tasoitussääntöjen mukaisesti ko. pelaajan henkilökohtainen tasoitus (HCP) on useita lyöntejä parempi kuin hänen kierroskeskiarvonsa. Luonnollisesti ero on vähemmän pienellä tasoituksella pelaavalla.

    Jos pelaajan kierroskeskiarvo on 76-77 lyöntiä, niin hänelle oikea HCP lienee jotain 2-3 luokkaa. Sekin vaikuttaa miten tasaisesti tulosta syntyy. Tuollaisella em. kierroskeskiarvolla tasuri voi olla lähellä nollaa, jos pelaajan tuloksissa on paljon heittoa.

    Mielestäni tasoitus on suurin piirtein kohdillaan jos pystyy pelaamaan sen alle esim. joka 10. kierroksen. Tasoituksen alle pelatut kierrokset pudottavat suhteessa enemmän, kuin huonot kierrokset nostavat.

    #293296 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Tätä tarkoitin kun sanoin, että jokainen voi henkilökohtaisesti käsitellä tasoisustaan, miten itse parhaaksi näkee. Minulle se on vain luku, siinä lompakossa olevassa lapussa.
    Kisojakin pelailen, välillä 1-2 lyöntiä alle ja välillä nostavia tuloksia, mutta summa summarum, nämä kutakuinkin kompensoivat toisensa.
    Harjoituskierroksella pelattujen tulosten perusteella, händäri olisi muutaman pykälän pienempi, mutta sen verran tasoitusjärjestelmämme on auennut, että tiedän ettei ensimmäisessä tasoitusryhmässä voi pudottaa harjoituskierroksilla.

    #293297 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL

    raffimies kirjoitti: (26.11.2007 11:44:38)
    Tätä tarkoitin kun sanoin, että jokainen voi henkilökohtaisesti käsitellä tasoisustaan, miten itse parhaaksi näkee.

    Yksiselitteisesti: ei voi, eikä saa! Tuota toimintaa kutsutaan huijaamiseksi.

    #293298 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Jos en nyt väärin muista niin jossain luki että tasoitus kuvaa sitä mihin henkilö parhaimmillaan pystyy, lisää harjoitusta niin pystyy nykyistä tasoitustaan taas hieman pudottamaan, kunhan saa sen onnistuneen kierroksen ilman katastrofi väyliä. Omalla kohdalla ei ongelmana ole tasaisen huonot väylät vaan väylät josta tulee 2-4 yli parin ja niitä on sitten yleensä 2-4 kierros, muut on aika hyvin par-bogi linjalla, enemmän vielä bogeja kuin pareja. Jos ne olisivat edes suurinpiirtein samoilla väylillä mutta kun ne on ihan mitkä vaan, se vähän ketuttaa.

    #293299 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    KL kirjoitti: (26.11.2007 12:56:59)

    raffimies kirjoitti: (26.11.2007 11:44:38)
    Tätä tarkoitin kun sanoin, että jokainen voi henkilökohtaisesti käsitellä tasoisustaan, miten itse parhaaksi näkee.

    Yksiselitteisesti: ei voi, eikä saa! Tuota toimintaa kutsutaan huijaamiseksi.

    Nyt en näköjään osaa pukea ajatuksiani sanoiksi. Tarkoitan siis sitä, että jokainen voi olla tasoituksensa oikeellisuudesta, suhteessa hänen pelitaitoihin ja tuloksiin mitä mieltä tahansa. Jos joku on sitä mieltä, että 3:n tasoituksella voi käydä vieraskentallä
    pelaamassa esim FGT haastajatourin kisan 95:n keskiarvolla, hyvä niin. Itse kyllä miettisin, että onko jotain vialla. Omalla kohdallani minua ei kiinnosta se luku, vaan se
    miten ja minkälaista tulosta lyön. Enkä katso olevani 2 tai 3 -tasolla
    Huijariksi kyllä yleensä olen kuullut haukuttavan niitä, ketkä 60 bogipisteellä kay hakemassa taulutelevisioita ja ulkomaanmatkoja.

    #293300 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL

    Jylan kirjoitti: (26.11.2007 11:36:19)

    Mielestäni tasoitus on suurin piirtein kohdillaan jos pystyy pelaamaan sen alle esim. joka 10. kierroksen. Tasoituksen alle pelatut kierrokset pudottavat suhteessa enemmän, kuin huonot kierrokset nostavat.

    Aika lähelle menee meikäläisellä, 103 kierrosta ja niistä 12 alle tasurin. Lisäksi jonkun matkaa toistakymmentä kierrosta bufferiin. Keskiarvoa pudottavat ne kierrokset, joilla mikään ei toimi. Silloin on 90 rikkominenkin tuskaa. Tänäkin vuonna tuli pelattua 4-5 kierrosta yli +20, huonoin 95 brutto. Nämä sijoittuvat miltei poikkeuksetta varhaiseen kevääseen ja hyvin myöhäiseen syksyyn, jolloin olosuhteetkin jo vähän vaikuttavat.

    Kauden paras oli +1 ja huonoin siis +23. Hajontaa löytyy…

    #293301 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Chip Greenside kirjoitti: (26.11.2007 10:46:48)
    Raffimies on todennäköisesti tasoitushuijari. Jos puolet kierroksista menee alle tasurin tai bufferiin ja vain n. joka toisella kierroksella tasuri nousee 0,1, kyseessä on huijaus siten, että tasuri liian iso pelitaitoihin nähden. Tämä on tietenkin se pahempi ja kaikkien halveksima suunta näistä tasoitushuijauksista. Jos kierroskeskiarvo on par-72(?) kentällä 4-5 yli pitäisi minun kokemukseni perusteella tasurin olla kakkosella alkava. Noinkin kovana pelurina pelannet useimmiten valkoisilta, jolloin saat tasuria 5-6. Kyllä nelosen tasurilla pelaava pelaa useasti kasilla alkavia kierroksia.

    Chip Greenside kirjoitti: (26.11.2007 10:46:48)
    Raffimies on todennäköisesti tasoitushuijari. Jos puolet kierroksista menee alle tasurin tai bufferiin ja vain n. joka toisella kierroksella tasuri nousee 0,1, kyseessä on huijaus siten, että tasuri liian iso pelitaitoihin nähden. Tämä on tietenkin se pahempi ja kaikkien halveksima suunta näistä tasoitushuijauksista. Jos kierroskeskiarvo on par-72(?) kentällä 4-5 yli pitäisi minun kokemukseni perusteella tasurin olla kakkosella alkava. Noinkin kovana pelurina pelannet useimmiten valkoisilta, jolloin saat tasuria 5-6. Kyllä nelosen tasurilla pelaava pelaa useasti kasilla alkavia kierroksia.

    Voisko nyt joko jo kertoa, millä lailla mä huijaan ja ketä ?
    Kisakierroksista kaikki kortit on mennyt tasoitusrekisteriin, ja harjoituskierrokselta en saa jättää korttia, vaikka haluaisinkin.
    Mitä tulee tiiboxeihin, niin valkoisiltakin välillä tasoa mittaan, vaikka iän puolesta punaisille siirtyminen on lähempänä.
    Itse olen kyllä sitä mieltä, että jos nelosen tasoituksella ruvetaan yleisesti yli 80 taputtelemaan, niin tasoitus pitäisi olla jotain muuta kuin 4.

    #293302 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL

    raffimies kirjoitti: (26.11.2007 15:02:01)

    Voisko nyt joko jo kertoa, millä lailla mä huijaan ja ketä ?
    Kisakierroksista kaikki kortit on mennyt tasoitusrekisteriin, ja harjoituskierrokselta en saa jättää korttia, vaikka haluaisinkin.
    Mitä tulee tiiboxeihin, niin valkoisiltakin välillä tasoa mittaan, vaikka iän puolesta punaisille siirtyminen on lähempänä.
    Itse olen kyllä sitä mieltä, että jos nelosen tasoituksella ruvetaan yleisesti yli 80 taputtelemaan, niin tasoitus pitäisi olla jotain muuta kuin 4.

    Vaikuttaisi siltä, että pelaat harvinaisen tasaisesti, eli surkeita kierroksia ei tule juuri lainkaan, mutta toisaalta potentiaali ei riitä niihin huippukierroksiin. Noin oman kokemukseni perusteella nelosen miehet pystyvät joskus pariin ja jopa alle, mutta pelaavat myös yli kahdeksankympin (reilustikin), eli hajontaa on eikä keskiarvo ole millään muotoa tasurin pinnassa.

    Jos olet korttisi asiallisesti jättänyt, ei sinua huijaamisesta voi syyttää, mutta kierroskeskiarvosi antaa kieltämättä ymmärtää tasoituksesi olevan liian korkea. Toisaalta jos kisoissa ei niitä huipputuloksia synny, ei tasurikaan pääse putoamaan, ykkösryhmässä pitää kuitenkin pelata pirun hyvin saadakseen sen tasurin pysymään, saatikka sitten putoamaan.

    #293303 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    raffimies kirjoitti: (26.11.2007 15:02:01)
    Voisko nyt joko jo kertoa, millä lailla mä huijaan ja ketä ?
    Kisakierroksista kaikki kortit on mennyt tasoitusrekisteriin, ja harjoituskierrokselta en saa jättää korttia, vaikka haluaisinkin.
    Mitä tulee tiiboxeihin, niin valkoisiltakin välillä tasoa mittaan, vaikka iän puolesta punaisille siirtyminen on lähempänä.
    Itse olen kyllä sitä mieltä, että jos nelosen tasoituksella ruvetaan yleisesti yli 80 taputtelemaan, niin tasoitus pitäisi olla jotain muuta kuin 4.

    En väitä mitään, mutta kokemus on sellainen että 4 tasoituksella palaavalla kilpailukierrosten keskiarvo lienee luokkaa 78-79. Kierrosten tulokset vaihtelevat n. 74 – 82 välissä.

    Nollan tasoituksella pelaavan (kisa)kierroskeskiarvo on luokkaa 74 lyöntiä /kierros. Tällainen näppituntuma on asiasta, mutta joku kisapeluri voisi vielä tarkentaa.

    Eli, jos Raffimiehen tasoituskierrosten keskiarvotulos on 76-77, niin tasurin pitäisi, kaiken järjen mukaan olla jossain 2-3 välillä. Muuten on suuri vaara että olet ns. händärihuijari. Tai ehkä tuo mainitsemasi kierroskeskiarvo on hieman optimistinen?

    #293304 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Jylan kirjoitti: (26.11.2007 16:09:30)

    raffimies kirjoitti: (26.11.2007 15:02:01)
    Voisko nyt joko jo kertoa, millä lailla mä huijaan ja ketä ?
    Kisakierroksista kaikki kortit on mennyt tasoitusrekisteriin, ja harjoituskierrokselta en saa jättää korttia, vaikka haluaisinkin.
    Mitä tulee tiiboxeihin, niin valkoisiltakin välillä tasoa mittaan, vaikka iän puolesta punaisille siirtyminen on lähempänä.
    Itse olen kyllä sitä mieltä, että jos nelosen tasoituksella ruvetaan yleisesti yli 80 taputtelemaan, niin tasoitus pitäisi olla jotain muuta kuin 4.

    En väitä mitään, mutta kokemus on sellainen että 4 tasoituksella palaavalla kilpailukierrosten keskiarvo lienee luokkaa 78-79. Kierrosten tulokset vaihtelevat n. 74 – 82 välissä.

    Nollan tasoituksella pelaavan (kisa)kierroskeskiarvo on luokkaa 74 lyöntiä /kierros. Tällainen näppituntuma on asiasta, mutta joku kisapeluri voisi vielä tarkentaa.

    Eli, jos Raffimiehen tasoituskierrosten keskiarvotulos on 76-77, niin tasurin pitäisi, kaiken järjen mukaan olla jossain 2-3 välillä. Muuten on suuri vaara että olet ns. händärihuijari. Tai ehkä tuo mainitsemasi kierroskeskiarvo on hieman optimistinen?

    Ja nämä näyttäisivät vieläpä olevan vakoisilta pelattuja…

    #293305 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    KL kirjoitti: (26.11.2007 15:58:23)
    [

    Vaikuttaisi siltä, että pelaat harvinaisen tasaisesti, eli surkeita kierroksia ei tule juuri lainkaan, mutta toisaalta potentiaali ei riitä niihin huippukierroksiin. Noin oman kokemukseni perusteella nelosen miehet pystyvät joskus pariin ja jopa alle, mutta pelaavat myös yli kahdeksankympin (reilustikin), eli hajontaa on eikä keskiarvo ole millään muotoa tasurin pinnassa.

    Jos olet korttisi asiallisesti jättänyt, ei sinua huijaamisesta voi syyttää, mutta kierroskeskiarvosi antaa kieltämättä ymmärtää tasoituksesi olevan liian korkea. Toisaalta jos kisoissa ei niitä huipputuloksia synny, ei tasurikaan pääse putoamaan, ykkösryhmässä pitää kuitenkin pelata pirun hyvin saadakseen sen tasurin pysymään, saatikka sitten putoamaan.

    Joku tässä kuviossa ei toimi. En usko vaikka kuinka vakuuteltaisiin, että nelosen händärillä pelaava voi pelata paria kierrosta lukuunottamatta kaikki kierrokset alle kahdeksankympin. Niin tasaista peluria ei olekaan. Huippuammattilaisetkin, vaikka heidän tasoituksensa, jos sitä ylläpidettäisiin olisi ehkä -5, pelaavat silloin tällöin kahdeksankympin tuntumaan.

    Laskin huvikseni kahden kentän (ei kotikenttäni) kaikkien kolmosen ja nelosen händärillä pelaavien pelaajien kaikki ne kierrostulokset, joissa hcp esiintyi ja sain tulokseksi ka:n 81,1. Tuloksia oli 61kpl, joista 24 alle 80:n. Joten olet raffimies 4-5 lyöntiä parempi, kuin esim. nämä toiset, joilla on sama tasoitus tai jopa parempi kuin sinulla.

    #293306 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Vaikuttaisi siltä, että pelaat harvinaisen tasaisesti, eli surkeita kierroksia ei tule juuri lainkaan, mutta toisaalta potentiaali ei riitä niihin huippukierroksiin.

    Hyvin sä vedät !!
    Minulle on huippukierros, jos pystyn par`issa pelaamaan ja siihen potentiaali riitti menneenä kesänä kolme kertaa. Alle parin vain yhdeksikköjä, sekin tyydyttää.
    Oma keskustelu voitaisiin aloittaa, siitä onko Suomessa yleisesti tasoitukset hieman optimistisia. Jos katsot koko valtakunnan tasolla eri seurojen mestaruuskisojen tuloksia, niin huolestuttavan vähän näkee alle 80 kierroksia. Silti karkeloissa on joka klubin pienimmät tasoitukset ja kaikilla varmasti halua menestyä.
    Olen muutaman kutsu, ym kikkalon käynyt pelaamassa Ruotsissa ja Keski-Euroopassa
    ja jotenkin olen ollut havaitsevinani, että kisatulokset vastaavat paremmin tasoituksia.

    #293307 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    raffimies kirjoitti: (26.11.2007 16:51:53)
    Vaikuttaisi siltä, että pelaat harvinaisen tasaisesti, eli surkeita kierroksia ei tule juuri lainkaan, mutta toisaalta potentiaali ei riitä niihin huippukierroksiin.

    Hyvin sä vedät !!
    Minulle on huippukierros, jos pystyn par`issa pelaamaan ja siihen potentiaali riitti menneenä kesänä kolme kertaa. Alle parin vain yhdeksikköjä, sekin tyydyttää.
    Oma keskustelu voitaisiin aloittaa, siitä onko Suomessa yleisesti tasoitukset hieman optimistisia. Jos katsot koko valtakunnan tasolla eri seurojen mestaruuskisojen tuloksia, niin huolestuttavan vähän näkee alle 80 kierroksia. Silti karkeloissa on joka klubin pienimmät tasoitukset ja kaikilla varmasti halua menestyä.
    Olen muutaman kutsu, ym kikkalon käynyt pelaamassa Ruotsissa ja Keski-Euroopassa
    ja jotenkin olen ollut havaitsevinani, että kisatulokset vastaavat paremmin tasoituksia.

    Kilpagolfin puolella välillä kyllä näyttäisi asia olevan toisin päin. Esim. Saksan maajoukkueen junnut sanoivat, että eivät koskaan jätä nostokortteja (toivottavasti oli vain vedätystä)

    #293308 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Mulle ei kyllä selviä, että miten ykköstasoitusryhmän peluri, voi olla jättämättä nostokortteja. Eikö kilpailuissa myös DQ tulos nosta tasoitusta ?
    Voihan tietysti olla, että Saksan maajoukkueeseen pääsee korkeammilla tasoituksilla.

    #293309 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    raffimies kirjoitti: (26.11.2007 17:24:30)
    Mulle ei kyllä selviä, että miten ykköstasoitusryhmän peluri, voi olla jättämättä nostokortteja. Eikö kilpailuissa myös DQ tulos nosta tasoitusta ?
    Voihan tietysti olla, että Saksan maajoukkueeseen pääsee korkeammilla tasoituksilla.

    Niin, tätä minäkin ihmettelin. Heillä myös oli mahdollista järjestää ns. leirikilpailu, jos tarvittiin tasoitusten laskua, joka siis oli ns. virallinen kilpailu 1. tasoitusryhmässä.
    Elä sitten tuollaisten kanssa. Vanha sanonta sanoikin, että saksalainen +4 oli normaali +2…

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 57)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #293298 kohteessaTasoituksen tiputtaminen ulkomailla?

Etusivu Foorumit Säännöt Tasoituksen tiputtaminen ulkomailla?