26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Tasituskierroksista

Etusivu Foorumit Säännöt Tasituskierroksista

Esillä 14 viestiä, 26 - 39 (kaikkiaan 39)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • PG kirjoitti: (8.4.2012 14:59:02)

    EFC kirjoitti: (8.4.2012 14:28:54)
    Tasoituksesta

    No jos kerran virkamies niin sanoo, niin sitä uskotaan. Tuosta linkistä en pikaisesti lukien löytänyt mainintaa asiasta.

    Se on sanottu ko. ketjun viestissä 4:

    Re: Onko HCP säännöt muuttuneet? (4/21)
    BayStream | 27.2.2012 12:23

    Muuttuneet ovat New EGA HCP Rules.
    Suomessa on edelleen voimassa tuo 2 maksimikorotus vuoden alimpaan nähden. AHR poistaa vuoden lopussa hiukan noita nousevia tasoituksia kuntoon, mutta ainahan seuran tasoitustoimikunta voi käyttää harkintaa.

    Onneksi ’virkamies’ saa olla väärässä eli tuota maksimikorotusta ei enää ole, muistin tuon väärin… Sorry

    kaitsu67 kirjoitti: (6.4.2012 22:58:58)
    kotikenttä on pitkä ja suhteellisen tiukka, mutta todellinen ylläri oli Aulangon Hugo, jossa tuntuu HCP tippuvan erittäin helpolla …tai sitten kaikille perheenjäsenillä oli vain poikkeuksellisen hyvät pelipäivät.

    Tuota Hugon anteliasta slopea minäkin jäin ihmettelemään muutama vuosi sitten. Totesimmekin silloin pelikaverin kanssa, että jos olisi jonkinlaista tarvetta pyrkiä alentamaan tasoitustaan niin pitää tulla pelaamaan tasoituskierrokset Hugolle.

    Kaivoin esille vanhan ’Thai Golf Association (TGA) Handicap Card’in’. Systeemi toimii siten että TGA:n jäsen ilmoittaa pelikierroksen (harjoituskierros tai tournament) TGA:n nettisivulla http://www.tga.or.th. Seuraavat tiedot tarvitaan: pvm, kenttä, slope ja allekirjoittaja. Jos jää kiinni score card’in väärentämisestä eroitetaan TGA:sta.
    Systeemi laskee 5 kk:n aikana 10 parasta tulosta ja määrittää tämän perusteella hcp:n. USGA toimii käsittääkseni samalla periaatteella.
    Oma ’Thai hcp’ oli n. 5 lyöntiä korkeampi kuin ’Finn hcp’. Käsitykseni mukaan tämä ’Thai hcp’ vastaa paremmin sen hetkistä suoritustasoa. Kokemukset TGA:n nettisysteemistä olivat pelkästään positiiviset, systeemi toimi hyvin ja luotettavasti. Kerran kuussa sait TGA:lta stickerin missä oli sinun sen hetkinen HCP (ja kierrokset joita oli käytetty hcp:n laskemiseen). Uusi sticker jäsenkorttiin ja päivitys oli sillä tehty. Kannattaisi harkita Suomessakin vastaavaa systeemiä.

    KL

    McTavis kirjoitti: (10.4.2012 11:29:52)
    Kaivoin esille vanhan ’Thai Golf Association (TGA) Handicap Card’in’. Systeemi toimii siten että TGA:n jäsen ilmoittaa pelikierroksen (harjoituskierros tai tournament) TGA:n nettisivulla http://www.tga.or.th. Seuraavat tiedot tarvitaan: pvm, kenttä, slope ja allekirjoittaja. Jos jää kiinni score card’in väärentämisestä eroitetaan TGA:sta.
    Systeemi laskee 5 kk:n aikana 10 parasta tulosta ja määrittää tämän perusteella hcp:n. USGA toimii käsittääkseni samalla periaatteella.

    Ei aivan. USGA:ssa uusi tasoitus lasketaan jokaisen kierroksen jälkeen, tosin kaikki kierrokset eivät heti vaikuta tasoitukseen, mutta myöhemmin voivat sen tehdä. Huomioon otetaan viimeisten 20 kierroksen 10 parasta tulosta.

    Kun tuo tasoituksen nousuraja on poistettu, niin ilmeisesti tasoitusryhmästä 4 tasoitusryhmään 5 siirryttäessä mennään samoin periaattein, kuin laskevassa laskennassa.

    Eli 26,5:n saavuttava ja sen yli vievä nostava lyönti lasketaan 0,1:llä mukaan tasoitukseen ja seuraavat jäljelle jäävät 0,2:lla tasoitusta muutettaessa.

    Toinen seikka, joka askarruttaa, on kilpailussa noudatettava tulostason mukaan muuttuva kerroin (Ent. CSA). Jos pelataan viikkokisoja, niin huomioidaanko tämä viikon lopuksi osallistuneiden pelaajien mukaan, vai käytetäänkö suoraa pistebogitulosta? Viikkokisaolosuhteethan voi muuttua dramaattisesti varsinkin, jos viikkokilpailuun osallistuminen on sallittu useampana päivänä.

    KL

    Pekka Pelimies kirjoitti: (11.4.2012 16:05:13)
    Kun tuo tasoituksen nousuraja on poistettu, niin ilmeisesti tasoitusryhmästä 4 tasoitusryhmään 5 siirryttäessä mennään samoin periaattein, kuin laskevassa laskennassa.

    Eli 26,5:n saavuttava ja sen yli vievä nostava lyönti lasketaan 0,1:llä mukaan tasoitukseen ja seuraavat jäljelle jäävät 0,2:lla tasoitusta muutettaessa.

    Tähän asiaan ei ole tullut mitään muutosta. Millään tuloksella ei tasoitus nouse enempää kuin 0,2 yksikköä kerrallaan, ryhmissä 1-4 vain 0,1 pykälää. Poistunut on kauden maksiminousu, siis tästä lähtien kauden aikana tasoitus voi nousta enemmänkin kuin kaksi pykälää kauden alimmasta lukemasta.

    Pekka Pelimies kirjoitti: (11.4.2012 16:05:13)
    Toinen seikka, joka askarruttaa, on kilpailussa noudatettava tulostason mukaan muuttuva kerroin (Ent. CSA). Jos pelataan viikkokisoja, niin huomioidaanko tämä viikon lopuksi osallistuneiden pelaajien mukaan, vai käytetäänkö suoraa pistebogitulosta? Viikkokisaolosuhteethan voi muuttua dramaattisesti varsinkin, jos viikkokilpailuun osallistuminen on sallittu useampana päivänä.

    CSA on voimassa ainoastaan saman päivän aikana pelatussa kilpailussa.

    tuplabogi kirjoitti: (6.4.2012 12:43:45)

    ts kirjoitti: (5.4.2012 20:05:20)
    Jokos se on jossain määritelty mihin ja miten se pitää ilmoittaa. Riittääkö juhlava julistus kannonnokasta vai onko jotain muita kriteerejä?

    Kyllä se pitäisi ilmoittaa kirjallisesti tasoitustoimikunnan puheenjohtajalle viikkoa aikaisemmin ja kolmena kappaleena .
    Ilmoituksessa tulisi olla myös kaksi hyvämaineista ja rehellistä todistajaa.
    Toisin sanoen yksikään tälle palstalle kirjoittava ei kelpaa todistajaksi.

    Luimpa tuossa vuosikertomuksesta,että noin 400 jäsentä ei ollut jättänyt yhtään korttia viime vuonna ja joilla oli tasoitus 54,neljäsosa jäsenistä.
    Minulla tuli 10 vuotta täyteen,kun vimeksi jätin kortin.

    Onneksi olkoon! Saavutus hakee turhaan vertaistaan ja on erinomainen osoitus tasostasi. Sinullahan ei ole edes tasoitusta, joka kannattaa mainita sitä kysyttäessä.

    Chip Greenside kirjoitti: (11.4.2012 19:55:18)

    tuplabogi kirjoitti: (6.4.2012 12:43:45)

    ts kirjoitti: (5.4.2012 20:05:20)
    Jokos se on jossain määritelty mihin ja miten se pitää ilmoittaa. Riittääkö juhlava julistus kannonnokasta vai onko jotain muita kriteerejä?

    Kyllä se pitäisi ilmoittaa kirjallisesti tasoitustoimikunnan puheenjohtajalle viikkoa aikaisemmin ja kolmena kappaleena .
    Ilmoituksessa tulisi olla myös kaksi hyvämaineista ja rehellistä todistajaa.
    Toisin sanoen yksikään tälle palstalle kirjoittava ei kelpaa todistajaksi.

    Luimpa tuossa vuosikertomuksesta,että noin 400 jäsentä ei ollut jättänyt yhtään korttia viime vuonna ja joilla oli tasoitus 54,neljäsosa jäsenistä.
    Minulla tuli 10 vuotta täyteen,kun vimeksi jätin kortin.

    Onneksi olkoon! Saavutus hakee turhaan vertaistaan ja on erinomainen osoitus tasostasi. Sinullahan ei ole edes tasoitusta, joka kannattaa mainita sitä kysyttäessä.

    Voi,voi chip,näitä on tässä lähellä 70 vuotiaita pelaajia tässä maassa vaikka kuinka paljon,jotka eivät enää tasoituksesta välitä,eikä sitä enää edes missään tarvitse,eikä sitä edes kukaan kysele,kun kilpailutkin on jo takanapäin.Korkeintaan muistellaan clubilla vanhoja hyviä aikoja.

    Perässä tulet sinäkin ja se päivä koittaa sinullekin,ettei tasoitus ole se tärkein asia sinullekaan.
    Joka kesästä olen kiitollinen,kun vielä pystyn kentän läpi kahlaamaan,kuntoilua ja ajankulua sekä harrastus tämä golfin peluu minulle on,ei muuta.
    Pätemisentarve pelissä on jo kaukana takana päin.
    Viime kesänä vielä jaksoin pelata muutaman täyden rundin näitä hupikisoja ,muutoin täytyi tyytyä pelkästään puolikkaisiin kierroksiin.
    Niistäkin olin kiitollinen.
    Johan tässä 35 vuotta tuli täyteen ,kun ensimmäisen kerran mailoihin tartuin.

    Toinen golffari vasta olet,joka naureskelee minun huonolle terveystilanteelle.
    Näyttää kuuluvan tämän palstan tapoihin.No ilonsa kullakin.
    Toivottavasti pysyt itse terveenpänä,jotta pystyt retostelemaan tasoituksellasi ja pelitaidoillasi vanhemmaksi kuin minä.
    Siihen et tosin itse aina pysty vaikuttamaan,eräs urheilulääkäri totesikin Vierumäellä,että 90 % terveystilanteesta johtuu geeneistä.

    tuplabogi kirjoitti: (11.4.2012 20:39:38)

    Voi,voi chip,näitä on tässä lähellä 70 vuotiaita pelaajia tässä maassa vaikka kuinka paljon,jotka eivät enää tasoituksesta välitä,eikä sitä enää edes missään tarvitse,eikä sitä edes kukaan kysele,kun kilpailutkin on jo takanapäin.Korkeintaan muistellaan clubilla vanhoja hyviä aikoja.

    Perässä tulet sinäkin ja se päivä koittaa sinullekin,ettei tasoitus ole se tärkein asia sinullekaan.
    Joka kesästä olen kiitollinen,kun vielä pystyn kentän läpi kahlaamaan,kuntoilua ja ajankulua sekä harrastus tämä golfin peluu minulle on,ei muuta.
    Pätemisentarve pelissä on jo kaukana takana päin.
    Viime kesänä vielä jaksoin pelata muutaman täyden rundin näitä hupikisoja ,muutoin täytyi tyytyä pelkästään puolikkaisiin kierroksiin.
    Niistäkin olin kiitollinen.
    Johan tässä 35 vuotta tuli täyteen ,kun ensimmäisen kerran mailoihin tartuin.

    Toinen golffari vasta olet,joka naureskelee minun huonolle terveystilanteelle.
    Näyttää kuuluvan tämän palstan tapoihin.No ilonsa kullakin.
    Toivottavasti pysyt itse terveenpänä,jotta pystyt retostelemaan tasoituksellasi ja pelitaidoillasi vanhemmaksi kuin minä.
    Siihen et tosin itse aina pysty vaikuttamaan,eräs urheilulääkäri totesikin Vierumäellä,että 90 % terveystilanteesta johtuu geeneistä.

    Tahtoisin mielelläni tietää missä kohdassa olen ottanut kantaa ja naureskellut terveydentilastasi, varsinkaan kun en tietääkseni sinua tunne? Olet pelannut vielä ’viime vuonna muutaman täyden rundin näitä hupikisoja’, mutta kuitenkin sinulla on tullut 10 vuotta täyteen, kun olet viimeksi jättänyt kortin? Itse tulen kilpailemaan aina iästä riippumatta. Kilpaileminen on minulle entisenä urheilijana aivan ehdoton harrastusta ylläpitävä tekijä, jota ilman tuskin olisin edes lajia aloittanut. Pidän kaiken lisäksi scr-kisoja oikeina kisoina, joissa voi halutessaan mitata omaa tasoa muihin samaan kisaan osallistuneiden tasoon. Nexgolfilla on hyvä ohjelma, jossa voi aina katsoa scr-tuloksenkin, joka onkin ainoa minua kiinnostava tulosmuoto.

    Chip Greenside kirjoitti: (11.4.2012 21:08:43)

    tuplabogi kirjoitti: (11.4.2012 20:39:38)

    Voi,voi chip,näitä on tässä lähellä 70 vuotiaita pelaajia tässä maassa vaikka kuinka paljon,jotka eivät enää tasoituksesta välitä,eikä sitä enää edes missään tarvitse,eikä sitä edes kukaan kysele,kun kilpailutkin on jo takanapäin.Korkeintaan muistellaan clubilla vanhoja hyviä aikoja.

    Perässä tulet sinäkin ja se päivä koittaa sinullekin,ettei tasoitus ole se tärkein asia sinullekaan.
    Joka kesästä olen kiitollinen,kun vielä pystyn kentän läpi kahlaamaan,kuntoilua ja ajankulua sekä harrastus tämä golfin peluu minulle on,ei muuta.
    Pätemisentarve pelissä on jo kaukana takana päin.
    Viime kesänä vielä jaksoin pelata muutaman täyden rundin näitä hupikisoja ,muutoin täytyi tyytyä pelkästään puolikkaisiin kierroksiin.
    Niistäkin olin kiitollinen.
    Johan tässä 35 vuotta tuli täyteen ,kun ensimmäisen kerran mailoihin tartuin.

    Toinen golffari vasta olet,joka naureskelee minun huonolle terveystilanteelle.
    Näyttää kuuluvan tämän palstan tapoihin.No ilonsa kullakin.
    Toivottavasti pysyt itse terveenpänä,jotta pystyt retostelemaan tasoituksellasi ja pelitaidoillasi vanhemmaksi kuin minä.
    Siihen et tosin itse aina pysty vaikuttamaan,eräs urheilulääkäri totesikin Vierumäellä,että 90 % terveystilanteesta johtuu geeneistä.

    Tahtoisin mielelläni tietää missä kohdassa olen ottanut kantaa ja naureskellut terveydentilastasi, varsinkaan kun en tietääkseni sinua tunne? Olet pelannut vielä ’viime vuonna muutaman täyden rundin näitä hupikisoja’, mutta kuitenkin sinulla on tullut 10 vuotta täyteen, kun olet viimeksi jättänyt kortin? Itse tulen kilpailemaan aina iästä riippumatta. Kilpaileminen on minulle entisenä urheilijana aivan ehdoton harrastusta ylläpitävä tekijä, jota ilman tuskin olisin edes lajia aloittanut. Pidän kaiken lisäksi scr-kisoja oikeina kisoina, joissa voi halutessaan mitata omaa tasoa muihin samaan kisaan osallistuneiden tasoon. Nexgolfilla on hyvä ohjelma, jossa voi aina katsoa scr-tuloksenkin, joka onkin ainoa minua kiinnostava tulosmuoto.

    Enhän minä hyvä mies ole sinua kieltänyt kilpailemasta,kanna vaikka eukkoasi. tai käy ongella.
    Mutta se on minun asiani,miten minä harrastan golfia,eikä se sinulle mitenkään kuulu.
    Se on ihan minun asiani jätänkö korttia vai en.Miksi se sinua huolestuttaa.Mitä minä edes tällä tasoituksella teen ja missä sitä tarvitsen.
    Jos muuten et sitä tiedä,niin ei näistä hupikisoista voi korttia jättää.
    Miten se sinun kilpailuusi vaikuttaa.
    Voit ihan hyvin osoittaa pätemisen taitosi vaikka kilpailemalla joka päivä.
    Pelaajia on joka lähtöön,jotkut kilpailee,jotkut harrastaa ja viettää aikaansa.
    Minä olen myös saanut jo entisenä kilpaurheilijana kilpailuviettini jo aikoja sitten tyydytettyä.
    Vaivat muistuttaa näistä kilpailuista nykyään päivittäin.

    KL

    tuplabogi kirjoitti: (11.4.2012 20:39:38)
    eräs urheilulääkäri totesikin Vierumäellä,että 90 % terveystilanteesta johtuu geeneistä.

    Kaikkia urheilulääkäreitä ei onneksi tarvitse uskoa, vaan geeneistä huolimatta omaan nykyiseen ja tulevaan terveydentilaan on mahdollista vaikuttaa enemmän kuin merkittävästi oikeilla elintavoilla, kuten ravinnolla ja liikunnalla. Jos pelkkää perimää tuijottaa, niin ihmisten olisi jo pitänyt kuolla sukupuuttoon…

    Chip Greenside kirjoitti: (11.4.2012 21:08:43)
    Itse tulen kilpailemaan aina iästä riippumatta.

    Hieno suunnitelma! Mitenkähän ne scr-kisat sujunevat 80+ iässä? Aikanaan sekin sitten selviää…

    KL kirjoitti: (11.4.2012 23:47:19)

    tuplabogi kirjoitti: (11.4.2012 20:39:38)
    eräs urheilulääkäri totesikin Vierumäellä,että 90 % terveystilanteesta johtuu geeneistä.

    Kaikkia urheilulääkäreitä ei onneksi tarvitse uskoa, vaan geeneistä huolimatta omaan nykyiseen ja tulevaan terveydentilaan on mahdollista vaikuttaa enemmän kuin merkittävästi oikeilla elintavoilla, kuten ravinnolla ja liikunnalla. Jos pelkkää perimää tuijottaa, niin ihmisten olisi jo pitänyt kuolla sukupuuttoon…

    Uskoa ei tarvitse kenenkään yhtään mihinkään.
    Uskonasioista kannattaa pystä kaukana,mutta jokainen voi tulla autuaaksi omilla uskomuksillaan.

    Niin ,minulta jäi minitsemasta tämän urheilulääkärin jatkolause.
    Tähän 10 prosenttiin voi vaikuttaa oikeilla elintavoilla,ravinnolla ja liikunnalla.
    Minäki siihen parikynmmentä vuotta sitten hymähtelin ja niin teki muutkin,mutta nyttemmin ,kun asiasta on paikalla olleitten kesken keskusteltu,niin on tultu siihen tulokseen,että kyllä ko. lääkärin puheissa perää oli.

    Tämän taka minäkin yritän talvisin hiihtää ja kesäisin käydä golfkentällä ihan liikunnan kannalta.
    Myös sosiaalisten suhteiden hoito nousee arvoonsa,kun jää pois työelämästä.
    Golfin peluu auttaa molemmissa tapauksissa.

    KL

    Ballmarker kirjoitti: (12.4.2012 6:19:48)

    Chip Greenside kirjoitti: (11.4.2012 21:08:43)
    Itse tulen kilpailemaan aina iästä riippumatta.

    Hieno suunnitelma! Mitenkähän ne scr-kisat sujunevat 80+ iässä?

    Luultavasti hieman useammin lyönnein. Sitä paitsi mahdollisuudet pelata alle oman ikänsä paranevat vanhetessa 🙂

Esillä 14 viestiä, 26 - 39 (kaikkiaan 39)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #280622 kohteessaTasituskierroksista

Etusivu Foorumit Säännöt Tasituskierroksista