26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

tas. tiputtaminen 54 -> ~20?

Etusivu Foorumit Yleistä tas. tiputtaminen 54 -> ~20?

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 36)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Kauanko teiltä meni kyseiseen hommaan, ja paljonko kierroksia tuli sen aikana pelattua? Kuulee näitä sankaristooreja kavereista jotka tiputtaa toisena kesänä 13:sta jne. Ei oikein tiedä mihin uskoa.

    PT

    Terve,

    9.6.2003 sain Greengardin ja nuoremmalta iältä pingis ja tennis tausta… 54-11.5 vuosi ja viikko.

    Kierroksia viimekaudella n. 150 / la ja su 2-per-päivä. talvella 3-reissua espanjaan ja talvella viikottain 1-2 simulaattori kierrosta ja tällä kaudella viime Lauantaina 53:s kierros kilpailussa ja 83 lyöntiä – slope 11 =Netto 72 ja 36pb. Ilmeisestikin monen klubipelaajan viiden – kuuden vuoden kierrokset takana vähän yli vuodessa, että Golfkärpänen pikkuusen purru…

    Ensimmäisen kierrokseni pelasin syksyllä 2000. Tasoitukseni tippui alle 20 kaksi viikkoa sitten.

    Suoritin green cardin 1989 loppukesästä. Alle 20 (19,7) tasoitus tippui viime kesänä.

    24:ään tasoitus tippui kyllä parissa vuodessa mutta sen jälkeen olen pelaillut 12 – 28 kierrosta per vuosi ja näyttää siltä, että se tahti saattaa juuri ja juuri riittää tuonne bogitasolle.

    Tai sitten olen lahjaton, mikä myös on hyvin mahdollista.

    Nimetön

    1990 suoritin green cardin ja silloin sai ensimmäiseksi tasotukseksi 45. Taisi mennä muutama vuosi siihen alle 20 händäriin.

    Ensimmäinen kierros kesäkuu 2001 ja tasoitus oli 16,3 elokuussa 2002 jolloin olin pelannut 40 kierrosta. Ja siihen se tasoitus on jäänyt kun lakkasin harjoittelemasta ja käymästä prolla ja pelikierroksiakin tulee vain parikymmentä vuodessa.

    Kiitos vastauksesta, ne antoi voimaa (lukuunottamatta PT:n vastausta tosin hänellä taisi olla pikkaisen keskivertoa enemmän noita kierroksia alla).

    Viikonloppuna tippui 30,5 -> 29,5. Aloitin tasan vuosi sitten.

    Tuntuu, että hyvät lyönnit riittäisi 15-18 tasoitukseen, mutta huonot lyönnit (toppi, duffi) pitää tasoituksen nykyisellään. + slaissiongelma puumailoilla vaikeuttaa tiputtamista.

    Lahjat auttaa pitkälle. Joillain on pallosilmä ja koordinaatiokyky ja joillain vaan ei ole..

    (Sama juttu kuin pitkissä lyönneissä, toiset vaan lyö pitkiä ja toiset ei..)

    Lavantaudistani huolimatta tiputin itse händärin vuodessa muistaakseni 54 —> apaut 13 aikavälillä juhannus-juhannus, kierroksia tuli ehkä 50…

    Olin suorittanut greencardin edellisen vuoden syyskuussa ja käynyt ensimmäisen kerran lokakuun lopussa kentällä. Seuraavan vuoden kesäkuun lopulla tasoitus oli 20. Kierroksia oli tätä ennen ehkä 15 mutta tätäkin ahkerammin kävin lyömässä rangella ja lähip. alueella. Aloitin aika vanhana, mutta mailapelihistoriaa oli runsaasti, mikä tietysti helpotti älyttömästi.

    Hcp 54-18 Syyskuu 2001 – Syyskuu 2003 80 kierrosta. Aloitusikä 39 ei aktiiviurheilutaustaa.

    Pron kanssa tavattu säännöllisesti talvisin.

    GC 2002 Elokuussa ja tasan vuotta myöhemmin 17,8. Kierroksia tällä aikavälillä noin 50. Tällä kaudella olen pelannut alle 85 jo neljästi (keltaisilta), joten laskua edelleen tiedossa.

    Paras tapaus, jonka tiedän on tasoituksen pudottaminen ensimmäisenä kesänä 9:ään. Siis aloitus keväällä ja syksyllä tasoitus yhdeksässä.

    Tämä tapahtui 80 -luvulla, jolloin nuo välineetkin olivat selvästi huonompia kuin nykyisin.

    Kaveri oli tuolloin mestaruustason talvipalloilija, joten pallosilmä on kohdallaan.

    Kaveri tiputtanu tänä kesänä 54 -> 21

    Totena kerrottu, mutta pakko laittaa urbaani legenda osastolle, kun en itse tiedä varmuutta.

    Kuukaudessa singeliksi.

    Taannoin lehdessä. Jarkko Nieminen, 4 täyttä kierrosta, tasoitus 54 -> 23,5

    Nimetön

    Itse toista kesää pelaavana en ole kiinnittänyt juurikaan huomiota HCP:n pakonomaiseen pudottamiseen. Sen sijaan pyrin kehittämään swingiäni ja muita pelin osa-alueita mahdollisimman hyvään suuntaan. Kyllä se sitten itsestään putoaa. Nyt tosin olen jo hyväksynyt sen, että en ole tässä lajissa kovinkaan lahjakas, joten se pitänee korvata harjoittelulla.

    Itselläni meni 20:iin pääsemiseen 4 vuotta, kun alla kerrottiin Jarkko Niemisen päässeeen samaan 4:llä kieroksella. Niemisellä on ehkä muutenkin näyttöjä vähän paremmasta pallosilmästä.

    Täytyy kuitenkin myös muistaa, että yli puolet golfareista on yli 20 tasoituksella, joten ei se niin helppoa ole tasoitusta puottaa kuin täällä aktiivisten golfareiden golfpisteessä kerrotaan.

    Syyskuu-Lokakuu 2000 54-32,8 alle 10 rundia

    Huhtikuu-Syyskuu 2001 32,8-17,8 n.35 rundia

    Toukokuu-Elokuu 2002 17,8-10,9 n.60 rundia

    Toukokuu-Lokakuu 2003 10,9-5,3 n.100 rundia

    Nyt on 35 rundia takana ja tasoitus 4,9 taitaneen hidastua…

    1. kesä ——- 17.9

    2. kesä ——- 8.9

    3. kesä ——- 4.2

    nyt ———— 4.1

    Vähän on tahti hidastunut, mutta on kyllä rundien ja harjoittelun määräkin tippunut paljon..

    Sunnuntaiseen seurueeseemme tuli viime tipassa kolmanneksi kaveri, joka esittäytyessään kertoi pelavaansa kolmatta kierrosta ja tasoituksella 32,5. Vasta parin väylän jälkeen ymmärsin hänen tarkoittaneen ei kesän kolmatta rundia, vaan elämänsä…

    Pelasi muuten 30 pokipojoa. Itsellä ei tasoitus vielä kahden kesän jälkeen ole kuin 31,5. Mutta en minä sitä murehdi enkä golfia pelaa laskeakseni tasoitusta vaan saadakseni nauttia pelaamisesta.

    Jatkona tuohon edelliseen viestiin, että itse olen kanssa saanut hyvän alun harrastukselleni.

    Kahden täyden kierroksen jälkeen punaisilta tasoitus oli 36. Tämän jälkeen olen kerran pelannut keltaisilta 18 reikää saaden 35 bpistettä. Eli ei alku aina hankalaa, mutta vaikuttaa, että tästä eteenpäin homma vaikeutuu.

    Ennen noita ensimmäistä 2 täyttä kierrosta takana oli tosin viime syksyltä 10 kierrosta par3-kenttiä ja satoja palloja rangelta.

    Ja nyt treenaamaan lisää.

    Minä ja kaverini aloitimme golffin viime vuoden heinäkuussa. Itselläni on nyt tasuri 25 ja kaverillani 14.8. Itse olen pelannut noi 70 kiekkaa ja kaverini noin 150.

    1. kesä 54 -> 23 50 kierrosta

    tai oikeastaan tasoitus tippui heti kolmella ensimmäisellä tasoituskierroksella tuohon 23:een seuraavasti: 54 -> 44 -> 37 -> 23.

    2. 23 -> 22 40 kierrosta

    3. 22 -> 17 60 kierrosta

    4. 17 -> 16 25 kierrosta

    5. 16 -> 14 20 kierrosta

    6. 14 -> 12 20 kierrosta

    Nyt pelaan toista kesää golfia ja tasoitus tällä hetkellä 16,3.

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 36)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #375523 kohteessatas. tiputtaminen 54 -> ~20?

Etusivu Foorumit Yleistä tas. tiputtaminen 54 -> ~20?