26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Tarvitsenko Suomen Golfliiton tasoituskorttia?

Etusivu Foorumit Yleistä Tarvitsenko Suomen Golfliiton tasoituskorttia?

Esillä 25 viestiä, 176 - 200 (kaikkiaan 241)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • No toi 24 hcp on kyllä liian löysä ’peränurkkaan’ ahdetuilta golffareilta.
    Talissa, bäcktee – hcp 24, ei ..tana vai onko joku nähnyt?

    Vaihdetaan Jii vaikka huomenna Siggessä mielipiteitä ip. (siis jos Jii Talissa händäriäsi vielä ylläpidät), mut jouhevan kentän etenemisen puolestapuhujana suosittelisin tuosta 24- händäristä parikyt pinnaa pois ennen valkoisia tee- pulikoita lähestyessä.
    Varsinkin, jos olet pelaamassa golffia ja avauslyönti on aikeissa.

    Kartanon keittiö on vastannut (golffareiden lisäksi) ohikulkijoiden ja satunnaisten piipahtajien haasteisiin oivasti.
    Keittiö toteuttaa pyydettäessä erityistoiveita, mutta ei pelaa puolestasi tasoituskierrosta.

    (Lipulle 4.10.2010 0:47:17)

    KL kirjoitti: (4.10.2010 0:19:31)
    …Seuratasoituksesta 54 suoraan tasoitukseen 36 yhdeksän reiän tuloksella vaaditaan todellakin bogitahti, eli 36 bongoa pitää saada aikaiseksi noiden yhdeksän reiän aikana. Jos kenttä on kovin vaikea ja 54 seuratasurilla saa vaikkapa 58 lyöntiä, niin reikien vaikeuden jakaumasta kentän ysien välillä riippuen voi tehdä 0-4 tuplaa.

    Broidi tais aikoinaan olla GC:n-pelikokeessa 3:n reiän jälkeen +1, kun hänet lähetettiin pois…

    Jii kirjoitti: (4.10.2010 0:02:50)

    Minusta KENTTÄYHTIÖT voivat edelleen päästää ’klubivierailijoita’ kentälle. Avaus punaisilta tai jopa niiden edestä. Par3-kenttiä (ja niillä pelaajia!) kun ei vielä ole läheskään tarpeeksi.

    Talissa oli aikoinaan vierailurajana 24 – ja minusta tuokin on liian löysä takatiille muutamalla kentällä. Mutta luotan tässä yhtiöihin, toimistohenkilökuntaan ja marshalleihin paikallisen ja ajallisen tilanteen huomioonottamisessa.

    Golfkentät ovat erilaisia, eri hintaisia ja erilaisille pelaajaryhmille tarkoitettuja. Myös kysyntä vaihtelee kesän mittaan. Eiköhän kenttien selkeä oma-aloitteinen profiloituminen ole koko lajille enemmän eduksi kuin jäykät keskimääräissuositukset.

    Olen eri mieltä. Eikös Janne Uotila tuossa joku aika sitten kertonut, että heidänkin kaikin puolin kelpo par-3 kenttänsä oli aivan vajaakäytössä. Pääkaupunkiseudulla on mahdollisuuksia aivan tarpeeksi, kunhan vaan vaivautuu käyttämään. Minä suoritin green cardin heinäkuussa. Luulin, että ennen kunnollista harjoittelua ei ole mitään asiaa oikealle kentälle. Niinpä pelasin Vihdin, Lövkullan ja Peuramaan par-3 kenttiä ahkerasti ja hakkasin rangella hulluna palloa koko loppukesän. Ainoat sloupatut kentät olivat Luukki mustana maanantaina ja Paloheinä kumpikin kerran. Luukissa huomasin, että ei minulla tänne ole mitään asiaa, Paloheinä taas oli oikeastaan par-3-kentän tasoinen ja siellä olisin saanut kolmosella alkavan tasoituksen. No hakkasin palloa vielä hallissa koko talven muutama kerta viikossa, kunnes uskalsin liittyä keväällä jäseneksi oikeaan golfseuraan. Kolme ensimmäistä kierrosta meni totutellessa. Neljännen jälkeen tasoitus oli 34,5.

    Golf on vaativaa. Se vaatii todellista sitoutumista ja nimen omaan peliin ja sen harjoitteluun (ei kuitenkaan mihinkään halvatun yhtiöön!). Mielestäni on äärimmäistä itsekkyyttä esim. tulla kentälle ja sanoa heinäkuussa ruuhka-aikana pelikumppaneille, että tämä on ensimmäinen kierros tänä vuonna enkä ole koskenut mailoihin sitten viime heinäkuun. Tunnustan, että en halua juuri missään olosuhteissa pelata henkilön kanssa, jonka tasoitus on yli 36, kun tiedän omasta kokemuksesta, että sen alitus ei vaadi kuin pikkuisen tahtoa ja vähän enemmän harjoittelua. Eihän elämässä muutenkaan keskimäärin saa juuri mitään ilman työtä.

    Harjoittelun paikka on kotikentällä ja silloin kun siellä on tilaa.

    califjornian kirjoitti: (30.9.2010 18:09:59)

    Pitääkö Suomessa pelaamiseen olla suomalainen tasoituskortti?

    Ja sitten myös Espanjassa ja kaikkialla muuallakin pelaamiseenkin vaaditaan suomalainen tasoituskortti?

    Onko tasoituskortti oltava samasta maasta jonka kansalainen tai verovelvollinen on?

    Eikö esimerkiksi EU-kansalaisuus ole avannut tätä?

    Ei pidä, eikä edes EU-maahan kuuluvan liiton tasoitus/jäsenkorttia. Ulkomailla asuneena milloin missäkin ja kesät Suomessa viettäneenä, olen täällä pelaillut useankin eri maan tasoituskorteilla. Pelasin melkein kokonaisen vuoden Espanjalaisen seuran (Las Brisas Golf) kortilla ennen kun seuraavana vuonna liityin SGL:oon. Myös ulkomaalaisilla vieraillani ei ole ollut mitään ongelmaa pelaamisilleen täällä.

    EFC kirjoitti: (3.10.2010 23:36:02)
    Juu, ollaan kirjoiteltu hieman eri näkökulmista, mutta se on varmaa ettei 36 tasuriin tarvita bogitasoon pelaamista.

    Joo ei tartte, mutta toi kahden tunnin suoritus voipi vaatia bogivauhtia paremmankin. Se slope nääs.

    Nimetön

    visionääri kirjoitti: (2.10.2010 19:19:17)

    KL kirjoitti: (2.10.2010 19:08:42)

    visionääri kirjoitti: (2.10.2010 17:45:34)
    Luonnollisesti jokainen klubi voi laatia vaikka millaiset pääsyvaatimukset tahasa halutessaan oli sitten kyseessä golf tai mikä tahansa urheilu.

    Niin voi, kunhan tukea ei tule yhteiskunnalta.

    Kuinka monta urheilulajia vaikkapa Suomesta tunnet, joiden harrastamista ei merkittävässä määrin tuettaisi yhteiskunnan varoin? Nimeä noin aluksi vaikka kolme.

    Näinhän se on, että sosialismi on läpitunkeutunut läpi koko yhtieiskunnan. Golfliittokin on kuin metallliliitto pahinpina kommunistiaikoinaan. On ollut Suomessa aikoja jolloin työtekokin on ollut mahdotonta ilman liiton jäsenkirjaa nykyään sentään vain golfinpeluu onneksi. Kommunismi elää vielä vahvasti Suomessa.

    Vai että sosialismia. Tämä visionääri ei tiedä golfista mitään, mutta nyt hän osoittaa täydellisen avuttomuutensa myös politiikan tuntemisessa.

    KL

    Paksupekka kirjoitti: (4.10.2010 9:35:40)

    KL kirjoitti: (4.10.2010 0:19:31)
    …Seuratasoituksesta 54 suoraan tasoitukseen 36 yhdeksän reiän tuloksella vaaditaan todellakin bogitahti, eli 36 bongoa pitää saada aikaiseksi noiden yhdeksän reiän aikana. Jos kenttä on kovin vaikea ja 54 seuratasurilla saa vaikkapa 58 lyöntiä, niin reikien vaikeuden jakaumasta kentän ysien välillä riippuen voi tehdä 0-4 tuplaa.

    Broidi tais aikoinaan olla GC:n-pelikokeessa 3:n reiän jälkeen +1, kun hänet lähetettiin pois…

    Pitäisikös sinunkin mennä siihen kokeeseen…? Broidisi kun tuntuu olevan jo ko. kokeessa niin paljon edellä veljeään… 😀

    KL

    Prboy kirjoitti: (4.10.2010 9:48:21)
    Golf on vaativaa. Se vaatii todellista sitoutumista ja nimen omaan peliin ja sen harjoitteluun (ei kuitenkaan mihinkään halvatun yhtiöön!). Mielestäni on äärimmäistä itsekkyyttä esim. tulla kentälle ja sanoa heinäkuussa ruuhka-aikana pelikumppaneille, että tämä on ensimmäinen kierros tänä vuonna enkä ole koskenut mailoihin sitten viime heinäkuun. Tunnustan, että en halua juuri missään olosuhteissa pelata henkilön kanssa, jonka tasoitus on yli 36, kun tiedän omasta kokemuksesta, että sen alitus ei vaadi kuin pikkuisen tahtoa ja vähän enemmän harjoittelua. Eihän elämässä muutenkaan keskimäärin saa juuri mitään ilman työtä.

    Harjoittelun paikka on kotikentällä ja silloin kun siellä on tilaa.

    Suunnilleen samoilla linjoilla, tosin tuosta tasurin alentamisesta hieman eri mieltä.

    Suomenkin kentillä pyörii erityisesti naispelaajia, jotka eivät koskaan pysty pelaamaan kierrostaan alle 120:n lyönnin (ulkomailla olen nähnyt sellaisia, joilla 150:n alitus on lähinnä epärealistinen haave…). Näillä henkilöillä ei raa’asti määräyksiä tulkiten pitäisi olla mitään asiaa muualle kuin kotiseuransa kentälle. Homma kuitenkin toimii joten kuten pistebogiperiaatteen vuoksi. Näillä pelureilla tasoitus on jossain siellä välillä 28-36 ja pistebogituloksetkin likimain aina alle 25 pinnaa. Siitä huolimatta he nauttivat lajista eivätkä tuki kenttää hyvin harvoja poikkeuksia lukuun ottamatta.

    Mikään mahti maailmassa ei saisi näitä golffareita harjoittelemaan niin paljon, että bruttotulos putoaisi 20 lyöntiä. Mieluummin he lopettavat koko lajin.

    visionääri kirjoitti: (3.10.2010 19:04:03)
    Mikä on kuinka nopeasti on mahdollista pudottaa 54 händäri 36. Luulen että aika nopsaan se käy hyvässä kaveriporukassa jos tarve vaatii.

    Itse kannattaisin tälläistä hirvikokeen tyylistä golfkoetta jossa valvotuissa oloissa olisi kyettävä osoittamaan pelikykynsä ja etenemiskykynsä kentällä. Jos tulos menee yli 100 lyönnin ei sinä vuonna ole asiaa muille kentille. Alle 10 händärilla pelaavat voitaisiin vapauttaa kokeesta sillä edellytyksellä että on 3 kilpailutulosta edelliseltä vuodelta joiden kaikkien tulos on alle tuo 100 lyönnin.

    Loppuisi samalla ne klubituuppareiden paskapuheet omista golfkyvyistä.

    Aika uskomaton takinkääntö visionääriltä. Yleensähän sieltä tulee vain Paloheinän toiminnan ylistystä, jossa GreenCard kuuluu osana alkeiskurssin maksuun riippumatta siitä, onko mitään opittu.

    EFC kirjoitti: (3.10.2010 23:40:26)
    Edit: Kerrataan vielä siltä ajalta kun itse aloitin lajin: Pelikokeen hyväksytysti suorittanut EI saanut kaupanpäälle lainkaan tasoitusta, vaan se oli ansaittava pelaamalla (9 reikää riitti). Suurin näin saatava tasoitus oli 45 ja mainittakoon että mun ensimmäinen tasoitus oli 38. Siihen asti kuokittiin kiltisti kotikentällä ilman mitään pulinoita.

    Näin oli minunkin aloittaessani. Suurin mahdollinen (seura)tasoitus oli 45 ja se piti saada pelaamalla, GreenCard ei vielä antanut minkäänlaista tasoitusta. Niissä maissa, missä yli 36 tasoitusta ei tunnusteta lainkaan, sekin pitänee saada pelaamalla. Tämän jälkeen vasta saa tasoituskortin käteensä.

    MacG kirjoitti: (4.10.2010 10:07:59)

    califjornian kirjoitti: (30.9.2010 18:09:59)

    Pitääkö Suomessa pelaamiseen olla suomalainen tasoituskortti?

    Ja sitten myös Espanjassa ja kaikkialla muuallakin pelaamiseenkin vaaditaan suomalainen tasoituskortti?

    Onko tasoituskortti oltava samasta maasta jonka kansalainen tai verovelvollinen on?

    Eikö esimerkiksi EU-kansalaisuus ole avannut tätä?

    Ei pidä, eikä edes EU-maahan kuuluvan liiton tasoitus/jäsenkorttia. Ulkomailla asuneena milloin missäkin ja kesät Suomessa viettäneenä, olen täällä pelaillut useankin eri maan tasoituskorteilla. Pelasin melkein kokonaisen vuoden Espanjalaisen seuran (Las Brisas Golf) kortilla ennen kun seuraavana vuonna liityin SGL:oon. Myös ulkomaalaisilla vieraillani ei ole ollut mitään ongelmaa pelaamisilleen täällä.

    ja

    (KL 2.10.2010 10:17:45) Kyllä ulkomaiset jäsen- ja tasoituskortit kelpaavat kaikkialla Suomessa. Tuossa on taas ollut joku pässi cädäri muka palvelemassa asiakasta.

    Kiitos teille, tämä voi olla monelle ihan todellinen vaihtoehto.

    Onko tuo vaivan väärti? Ei pysty ymmärtään näitä tyyppejä. Ei edes halua.

    kebax kirjoitti: (9.10.2010 12:27:49)
    Onko tuo vaivan väärti? Ei pysty ymmärtään näitä tyyppejä. Ei edes halua.

    Tätä ihmettelen myös. Hirveä vaiva muutaman kympin takia.
    Toisaalta mulla on myös toisensuuntaisia lähipiirin kokemuksia, eli tiedän porukkaa esim. Sveitsistä, jotka ovat liittyneet suomalaiseen golfseuraan pystyäkseen pelaamaan ne satunnaiset rundinsa kauden aikana.

    KL

    Paksupekka kirjoitti: (9.10.2010 14:05:42)

    kebax kirjoitti: (9.10.2010 12:27:49)
    Onko tuo vaivan väärti? Ei pysty ymmärtään näitä tyyppejä. Ei edes halua.

    Tätä ihmettelen myös. Hirveä vaiva muutaman kympin takia.
    Toisaalta mulla on myös toisensuuntaisia lähipiirin kokemuksia, eli tiedän porukkaa esim. Sveitsistä, jotka ovat liittyneet suomalaiseen golfseuraan pystyäkseen pelaamaan ne satunnaiset rundinsa kauden aikana.

    Taas hyvä syy omistaa osake!

    Nk. ’luotettavalta taholta’ kuulemani tiedon perusteella osakas saa käyttää osakkeeseensa kuuluvaa pelioikeutta ilman mitään jäsenyyksiä. Miksi siis maksaa viisikymppiä vuodessa tuikiturhaan jäsenyyteen, kun voi ostaa kymppitonnin osakkeen ja säästää sen hinnan jo 200:ssa vuodessa?

    Paksupekka kirjoitti: (9.10.2010 14:05:42)
    Toisaalta mulla on myös toisensuuntaisia lähipiirin kokemuksia, eli tiedän porukkaa esim. Sveitsistä, jotka ovat liittyneet suomalaiseen golfseuraan pystyäkseen pelaamaan ne satunnaiset rundinsa kauden aikana.

    Ei oo lähipiirissä mutta meillä on klubilla jäsenenä yksi kaveri Luxemburgista.

    Kuntogolfari kirjoitti: (30.9.2010 17:40:51)
    Mutta ilman liiton jäsen- ja tasoituskorttia golfin harrastaminen on pakosta varsin vajavaista. Urheilulajit ovat erilaisia, golf on poikkeuslaji moniin muihin lajeihin verrattuna.

    Pelattuani golfia vuosikymmenet sekä porukoissa joissa ei tarvita golfliiton tai minkään puolueen jäsenkorttia, että kerhoissa, joiden jäsenillä on joko Golfliiton tai jinkun muun organisaation jäsen-tasoituskortti, en ymmärrä miten golf ilman korttia olisi vajavaista. Se, että minulla on taskussa muutama tasoitus ja kerhon jäsenkortti ei ole mitenkään lisännyt pelin nautintoa. Tiedän useita singeli ja scratch golfareita, joilla ei koskaan ole ollut tasoituskorttia. Onko heidän pelinsä vajavaista.

    Jii

    KL kirjoitti: (9.10.2010 14:17:28)
    Nk. ’luotettavalta taholta’ kuulemani tiedon perusteella osakas saa käyttää osakkeeseensa kuuluvaa pelioikeutta ilman mitään jäsenyyksiä.

    KL, kiitos vastauksestasi kysymykseeni.
    Golfliiton ’mitään ei ole päätetty’-tiedotehan tuli mielestäni myös yllä olevilla linjoille eli oy-kentät päättävät itse vieraiuista. – Tietämäni tiukin vieraspelaamisen raja Suomessa muuten on M 24 ja N 30.

    Arvelen ensi kesänä pääseväni edelleen osakkaiden vieraana useimmille kentille. Voinen myös tuoda kotikentälleni vieraita – tarvittaessa ilman liiton jäsenkorttia. Isäntänä toki vastaan ryhmämme pelinopeudesta, turvallisuudesta ja jälkiemme paikkaamisesta.

    Rauski – mitä arvelet SGKY:n Kultakortti-vierailujen osalta osakeyhtiöiden päättävän?

    KL

    Jii kirjoitti: (9.10.2010 20:26:01)

    KL kirjoitti: (9.10.2010 14:17:28)
    Nk. ’luotettavalta taholta’ kuulemani tiedon perusteella osakas saa käyttää osakkeeseensa kuuluvaa pelioikeutta ilman mitään jäsenyyksiä.

    KL, kiitos vastauksestasi kysymykseeni.

    Arvelen ensi kesänä pääseväni edelleen osakkaiden vieraana useimmille kentille. Voinen myös tuoda kotikentälleni vieraita – tarvittaessa ilman liiton jäsenkorttia. Isäntänä toki vastaan ryhmämme pelinopeudesta, turvallisuudesta ja jälkiemme paikkaamisesta.

    Ilman esitettyä kysymystä en koe antaneeni mitään vastausta. Esitin vain kolmannen tai useamman käden tiedon, jonka luotettavuudesta olen kaikkea muuta kuin varma, siitä ne lainausmerkit.

    Edelleenkin Oy päättää kentän käytöstä eivätkä jäsenkortittomat vieraasi mitenkään hyödy omasta osakkeestasi ellei Oy ole niin päättänyt. Hämmästyisin kovasti, jos tästä meneillään olevasta keskustelusta sikiäisi valtaisa halu päästää jäsenkortittomat pelaajat kaikille mahdollisille kentille. Itse asiassa epäilen moista mitä suurimmassa määrin.

    #456437 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Jii

    KL kirjoitti: (9.10.2010 20:43:55)
    [Ilman esitettyä kysymystä en koe antaneeni mitään vastausta. Esitin vain kolmannen tai useamman käden tiedon, jonka luotettavuudesta olen kaikkea muuta kuin varma, siitä ne lainausmerkit..

    Lainaus tämän ketjun aloitusviestistäni:

    Tarvitsenko Golfliiton tasoituskortin, jos pelaan omistamani osakkeen pelioikeudella oy:n kentällä?

    Tietolähteesi luotettavuuteen voi olla syytä liittää JOS, mutta noin minäkin tulkitsin liiton tiedotetta ’golfyhtiön itsenäisestä päätösvallasta’.

    Edelleenkin Oy päättää kentän käytöstä eivätkä jäsenkortittomat vieraasi mitenkään hyödy omasta osakkeestasi ellei Oy ole niin päättänyt.

    Onneksi Oy on päättänyt antaa tiettyjä etuoikeuksia myös vierailleni. (Tälle kaudelle SGL:n jäsenkortti ei ollut kynnyskysymys.) Kenttäyhtiön hallituksen päätökset ovat omalta osaltaan – tasapuolisen yhtiöjärjestyksen ohellla – vaikuttaneet kenttävalintaani.
    Myös tasoitusrajat ovat kunnossa.

    Erityisesti osakkaat (ja myös pelioikeutetut) ovat kuninkaita – jopa golfissa!

    Mukavia ja iloisia kierroksia!

    #456438 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL

    Jii kirjoitti: (9.10.2010 21:12:50)

    KL kirjoitti: (9.10.2010 20:43:55)
    [Ilman esitettyä kysymystä en koe antaneeni mitään vastausta. Esitin vain kolmannen tai useamman käden tiedon, jonka luotettavuudesta olen kaikkea muuta kuin varma, siitä ne lainausmerkit..

    Lainaus tämän ketjun aloitusviestistäni:

    Tarvitsenko Golfliiton tasoituskortin, jos pelaan omistamani osakkeen pelioikeudella oy:n kentällä?

    Nyt sinun on syytä lukea omat kysymyksesi vähän tarkemmin:

    Jii kirjoitti: (30.9.2010 17:15:32)
    Tarvitsenko Golfliiton tasoituskortin, jos

    – pelaan omistamani osakkeen pelioikeudella oy:n kentällä? (Olen myös seuran jäsen.)

    #456439 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Jii

    Hei KL,
    menee vähän nokitteluksi, mutta niinhän tällä palstalla usein käy.

    Jii kirjoitti: (30.9.2010 17:15:32)
    Tarvitsenko Golfliiton tasoituskortin, jos

    – pelaan omistamani osakkeen pelioikeudella oy:n kentällä? (Olen myös seuran jäsen.)
    – pelaan toisella pelioikeudellani (loma)kentälläni? (En ole paikallisen seuran jäsen.)

    Voisitko ystävällisesti ottaa perustellusti kantaa myös muihin alkuperäisen kysymykseni kohtiin?

    #456440 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL

    Jii kirjoitti: (9.10.2010 21:36:59)
    Hei KL,
    menee vähän nokitteluksi, mutta niinhän tällä palstalla usein käy.

    Jii kirjoitti: (30.9.2010 17:15:32)
    Tarvitsenko Golfliiton tasoituskortin, jos

    – pelaan omistamani osakkeen pelioikeudella oy:n kentällä? (Olen myös seuran jäsen.)
    – pelaan toisella pelioikeudellani (loma)kentälläni? (En ole paikallisen seuran jäsen.)

    Voisitko ystävällisesti ottaa perustellusti kantaa myös muihin alkuperäisen kysymykseni kohtiin?

    Ystävällisesti vastaan:

    Oman persoonani sijaan kunkin kentän Oy ottaa noihin kysymyksiisi kantaa, poislukien tuo ulkomailla pelaaminen, siellä jäsenkorttia kysytään hyvin vaihtelevasti. Monet kirjoittajat ovat sitä mieltä, ettei muualla kuin Suomessa moista korttia tarvita. Itselläni on omakohtainen kokemus Saksasta vuodelta 2004 tai 2005, jolloin pyysin seurastani erillisen saksankielisen todistuksen jäsenyydestäni, koska jäsenkortti ei vielä ollut kolahtanut postiluukusta huhtikuun alussa. Esitin paperin paikalliselle cädärille ja kaikki meni mukavasti. Ilman tuota paperia pelaaminen olisi jäänyt ainakin sillä kentällä. Paikallisen ystäväni mukaan myös useimmilla muilla ko. alueen kentillä.

    #456441 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    KL kirjoitti: (9.10.2010 14:17:28)
    Nk. ’luotettavalta taholta’ kuulemani tiedon perusteella osakas saa käyttää osakkeeseensa kuuluvaa pelioikeutta ilman mitään jäsenyyksiä.

    Minulla on tiedossa työkaveri, joka osti osakkeen eräältä golfkentältä mutta ei koskaan suorittanut greencardia saadakseen tasoituskortin. Häntä ei päästetty missään vaiheessa pelaamaan tuolle kentälle jonka osakas hän oli. Tämä tapahtui 1990-luvulla.

    Olen pelannut ulkomailla lähes sadalla eri kentällä. Joskus 1990-luvun alussa Espanjassa kysyttiin kerran jäsenkorttia. Se on jäänyt ainoaksi kerraksi.

    #456442 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Ballmarker kirjoitti: (10.10.2010 7:32:50)

    KL kirjoitti: (9.10.2010 14:17:28)
    Nk. ’luotettavalta taholta’ kuulemani tiedon perusteella osakas saa käyttää osakkeeseensa kuuluvaa pelioikeutta ilman mitään jäsenyyksiä.

    Minulla on tiedossa työkaveri, joka osti osakkeen eräältä golfkentältä mutta ei koskaan suorittanut greencardia saadakseen tasoituskortin. Häntä ei päästetty missään vaiheessa pelaamaan tuolle kentälle jonka osakas hän oli. Tämä tapahtui 1990-luvulla.

    Olen pelannut ulkomailla lähes sadalla eri kentällä. Joskus 1990-luvun alussa Espanjassa kysyttiin kerran jäsenkorttia. Se on jäänyt ainoaksi kerraksi.

    Minultakin on kysytty tasoitusta mm. Portugalissa, jossa kentälle pääsy kaveriltani estyi, kun oli liian korkea – enkä mennyt minäkään sitten sille kentälle yksin.

    Tuskinpa kukaan täysin pystymesästä golf-kentille lähtee, joten cädärit voivat arvioida porukan muun käytöksen mukaan.
    Lisäksi monissa ruuhkaisemmissa paikoissa on valvojia ja starttereita, jotka vielä huolehtivat kentällä sujuvan ja turvallisen pelaamisen järjestelyistä.

    #456443 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    KL kirjoitti: (2.10.2010 13:31:09)
    On siis hyvä muistaa, että samat vaatimukset ovat ihan joka puolella maailmaa. Kentällä on osattava liikkua etikettiä noudattaen, kentän rytmissä ja toiset huomioon ottaen. Ajallisesti pitkän golfkulttuurin maissa ihmiset kasvavat tuohon kulttuuriin jo golfyhteisön ulkopuolella, koska lajin harrastaminen on niin vanhaa ja sen vaatimukset tunnetaan muuallakin kuin vain golfpiireissä.

    Hyviä kommentteja siitä mitä golfarin pitäisi tietää. Ketjussa kysymys lienee, miksi tarvitaan kortti. Pelattuani Los Angelesin seudulla melkein koko ikäni pidän kysymystä aiheellisena. Siellä ei yleisölle avoimilla kentillä vaadita minkäänmoista korttia tai koulutodistusta. Vaikka golfareita alueella onkin moninkertainen määrä Suomeen verrattuna, en ole huomannut yhtään enempää ´sopimattomia´ golfareita siellä kuin Suomessa. Eivätkö suomalaiset osaa noudattaa sääntöjä ilman koulutusta.

Esillä 25 viestiä, 176 - 200 (kaikkiaan 241)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #456427 kohteessaTarvitsenko Suomen Golfliiton tasoituskorttia?

Etusivu Foorumit Yleistä Tarvitsenko Suomen Golfliiton tasoituskorttia?