26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Talviharjoittelu?

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Talviharjoittelu?

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 30)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Kertokaa kokemuksia yksittäisistä harjoituisliikkeistä tai kokonaisista treeniohjelmista? Mitkä olette kokeneet hyväksi? Aiheita: Hallissa harjoittelu: svingi, tekniikka, erilaiset lyöntitreenit, putti jne. Fysiikka: peruskunto, voima, motriikka jne… Itse teen molempia sopivassa suhteessa. Peruskuntoa pidetään yllä pallopeleillä, lenkeillä ja voimaharjoittelulla. Erityisen hyväksi olen havainnut voimpallolla treenaamisen, heittelemällä sitä seinää vasten. Kehittää kropan lihaskuntoa, motoriikka ja erityisesti vartalon kiertoa. on tuonut selkeästi lisää voimaa, kimmoisuutta ja räjähtävyyttä svinggin. Hallissa olen tehnyt erilaisia Jim McLeanin kirjassa olevia lyötiharjoitteita. Kerotaa kokemuksia ja hyväksi havaittuja treenejä?

    Itelle riittää tää:

    Kerran kahessa viikossa halliin lyömään kirjan tai pron opastuksella.

    3-4 kertaa viikossa 1,5h lenkki tai esim. sähly tai futis tai yms. harkat.

    Joka päivä illalla lihaskuntoa (painojen nostoa yms.) puoli tuntia.

    Noin neljästi viikossa tunnin harjoitteluohjelma simulaattorissa – puoli tuntia drillejä ja puoli tuntia peliä.

    Punttisalilla käyn viitsiessäni. Silloin kun viitsin paremmin niin 3-4 kertaa viikossa noin 40 minuutin ohjelma.

    Aivan liian vähän aerobista harjoittelua.

    Itse katson ettei maha kasva svingin eteen! Kyllä sitä keväällä on taas rautasessa kunnossa!

    No myönnettäköön, että tulee sitä puttailtua!

    Minä en kuntoa erikseen ylläpidä ellei sitten sellaiseksi lasketa kaukosäätimen kurottamista. Ja yleiskunto onkin sitten vastaavaa luokkaa. Mutta väliäkös hällä kun golf sopii rapakuntoisellekin; kierros taittuu järkevään aikaan ilman juoksuaskeliakin.

    Hallitreenistä on viime kaudelta paljon hyviä kokemuksia; lyönnissä tapahtui isoja askelia eteenpäin. Alkuun vetelin puhdasta tekniikkaharjoittelua josta osa ilman palloa. Kevään lähestyessä keskityin jo pallon lentoon, tekniikkapuurtamisella olin saavuttanut jonkinlaisen pohjan.

    Nämä asiat olisi voinut tehdä paljon paremminkin. Tänä talvena pyrinkin opettelemaan tekemään eroja mitä minkäkin tyyppiseen tekemiseen liittyy.

    En tiedä mitä hyötyä tästä talvitreenaamisesta on, mutta ainakin pääsee palloa pomputtamaan näin kun on lunta maassa.

    Muutin omaa talviharjoittelua totaalisesti sitten viime vuosien. Aikaisempina vuosina treenasin hallissa kerran pari viikossa, mutta tänä talvena mailat on pistetty talviteloille. Kaivan ne sieltä sitten esiin kunhan ulkoranget aukeavat. Tilalle tuli punttisali ja voimaharjoittelu noin kolme kertaa viikossa.

    Mulla taas toistepäin. Nykyään käyn melkeen jokapäivä lyömässä, koska halli on iha vieressä. Samoin käyn siellä kuntosalilla noin 5 kertaa viikossa. Sit oon viä valmennusryhmässä ja reenit on 2 kertaa viikossa.

    Näin se taitaa mennä, jotkut harjoittelevat ja jotkut eivät. Joillain on harjoittelussa ajatusta toiset vaan huitovat. Riippuu jokaisen henkilökohtaisista tavoitteista. Yleiskuntoa on nyt muutenkin järkevää pitää yllä, ei anoastaan golffia varten.

    Mennään sitten siihen oleelliseen eli hyväksi todettuihin drilleihin, teknisiin ja fyysisiin harjoitteisiin.

    Kertokaa minkä olette kokeneet hyväksi? Siis konkreettinen esimerkki?

    Itse olen kehittänyt vartlon kiertoa voimapalloa heittelemällä, menee svingi paremmin läpi ja siihen on tullut voimaa. Aikaisemmin se oli aivan liian löysä. Samaa olen harjoitellut hallissa asettamalla pallon etujalan linjalle. Siinä on pakko tehdä svingille tilaa ja avattava lantiota saadakseen puhtaan osuman.

    kertokaa kokemuksia!!

    Jostain luin että lyönti pituuteen vaikuttaa lihas voimista eniten selkälihakset (n:40%) sitten vatsalihakset(n:30%) sitten taisi olla olkalihakset(n:10%) ja hauislihakset(n:10%) aika tasoissa. Eli noita selkä ja vatsa lihaksia varmaan eniten kehittää.

    Löylykauha kirjoitti: (2.2.2007 16:11:10)
    hauislihakset(n:10%)

    Missä vaiheessa svingiä tarvitaan lihasvoimaa käsivarsien koukistamiseen tai niiden suoristumisen estämiseksi?

    Hörhö kirjoitti: (2.2.2007 17:45:03)

    Löylykauha kirjoitti: (2.2.2007 16:11:10)
    hauislihakset(n:10%)

    Missä vaiheessa svingiä tarvitaan lihasvoimaa käsivarsien koukistamiseen tai niiden suoristumisen estämiseksi?

    No siinä vaiheessa kun just ennen osumaa lisätään keskihakuvoimaa ja supistetaan kehää 😉

    fukke diise saisse kirjoitti: (2.2.2007 20:57:27)

    Hörhö kirjoitti: (2.2.2007 17:45:03)

    Löylykauha kirjoitti: (2.2.2007 16:11:10)
    hauislihakset(n:10%)

    Missä vaiheessa svingiä tarvitaan lihasvoimaa käsivarsien koukistamiseen tai niiden suoristumisen estämiseksi?

    No siinä vaiheessa kun just ennen osumaa lisätään keskihakuvoimaa ja supistetaan kehää 😉

    Ei välttämäti ny ihan hauikseen liity mutta minä singahdin hallista pubin suuntaan josta kuitenkin onnistuin tällä kertaa irtautumaan kotiapäin. Asuntoni ovesta en kuitenkaan sisään päässyt kun tuota perskeleen valkoista töhnää tippuu runsaasti taivaalta. Eli jouduin lumihommiin. Siinä talkkarina tönätessäni huomasin että kolan sisältö purkaantuu parhaiten syöttämällä jarruvoimaa kahvaan.

    Että semmosia tällä kertaa….

    fukke diise saisse kirjoitti: (2.2.2007 20:57:27)

    Hörhö kirjoitti: (2.2.2007 17:45:03)

    Löylykauha kirjoitti: (2.2.2007 16:11:10)
    hauislihakset(n:10%)

    Missä vaiheessa svingiä tarvitaan lihasvoimaa käsivarsien koukistamiseen tai niiden suoristumisen estämiseksi?

    No siinä vaiheessa kun just ennen osumaa lisätään keskihakuvoimaa ja supistetaan kehää 😉

    Kiitos Fukke vinkistä. Minähän olen sitten tähän saakka yrittänyt saada aikaan supistuksia ihan väärällä tavalla. Kovasti olen pyrkinyt juuri ennen osumaa sellaiseen maastaveto-tyyppiseen liikkeeseen. Olen lukenut, että svingiin tarvitaan paljon selkälihaksia ja koska mielestäni tuo maastaveto on paras selkäliike, niin olen ajatellut, että sittenhän sen täytyy sopia svingiinkin. Tosin liikerataa olen pyrkinyt pitämään hieman, mutta todellakin vain hieman pienempänä kuin varsinaisessa maastavedossa. Olen salilla treenannut pelkkiä maastavetoja jo vuosikausia. Pitääkö tässä nyt alkaa treenaamaan haukkareita?

    Nimim. Hikoilinko turhaan?

    Ps. Löylykauha. Tämä ei ole mitään kuittailua tms. sinulle.

    kebax kirjoitti: (2.2.2007 21:20:20)
    Eli jouduin lumihommiin. Siinä talkkarina tönätessäni huomasin että kolan sisältö purkaantuu parhaiten syöttämällä jarruvoimaa kahvaan.

    Että semmosia tällä kertaa….

    Toimiko pönkäjalka?

    Minä ostin lumilingon. Siinä pystyy hyvin havainnoimaan sen keskustapakolaisvoiman ja karuselliefektiivin. Kyllä lumi lentää kivasti naapurin puolelle. Ränniä säätämällä saa lobeja tai matalia puncheja…

    Hörhö kirjoitti: (2.2.2007 21:45:24)
    Toimiko pönkäjalka?

    Tais olla molemmat pönkänä. Oliskohan siitä saanu mimmoset käppyrät?

    Kuten olen jossakin aikaisemmassa ketjussa maininnut, olen nyt todellakin alkanut harjoittelemaan. Teen ihan tavallisia kiertoliikkeitä saadakseni vartalon kiertoon lisää laajuutta. Tämän lisäksi kierrän kahdella kahden ja puolen kilon painolla ranteita tuolilla istuen painot toisiaan vasten, kunnes hapottaa ja sama uudestaan, muutaman kerran illassa.

    Olen myös ensi kertaa n. 20:een vuoteen alkanut käymään hallilla palloja lyömässä. Nyt kun vihdoin on luntakin tullut, olen alkanut hiihtämään, erinomainen harrastus! Kaikki lihakset saavat harjoitusta. Entisenä jääkiekoilijana aion myös aloittaa harrastuspelaamisen, tosin ulkojäillä, ja golfista poiketen leftin puolelta. Händärin pudotus 2.5:een on hyvällä alulla!

    kebax kirjoitti: (2.2.2007 21:20:20)
    Asuntoni ovesta en kuitenkaan sisään päässyt ….

    Vai oliko kantopäki poikittain seljässä pupista tullessa ja se sitten jumitti kamanoissa?

    Chip Greenside kirjoitti: (2.2.2007 21:59:25)
    Olen myös ensi kertaa n. 20:een vuoteen alkanut käymään hallilla palloja lyömässä.

    Missäs hallilla kävit lyömässä 20 vuotta sitten?

    No enpä kerro(anonymiteetti vaarantuu), siellä lyötiin ensi kerran arviolta 35 vuotta sitten n. 40 metrin matkalta.

    fukke diise saisse kirjoitti: (3.2.2007 0:06:02)

    Chip Greenside kirjoitti: (2.2.2007 21:59:25)
    Olen myös ensi kertaa n. 20:een vuoteen alkanut käymään hallilla palloja lyömässä.

    Missäs hallilla kävit lyömässä 20 vuotta sitten?

    Perskule. Chiphän on käynyt salaa harjoittelemassa hallilla ennen kuin on aloittanut pelaamisen. Profiilin mukaan on aloittanut vasta 18 vuotta sitten 😮

    ts

    Chip Greenside kirjoitti: (3.2.2007 0:20:30)
    No enpä kerro(anonymiteetti vaarantuu), siellä lyötiin ensi kerran arviolta 35 vuotta sitten n. 40 metrin matkalta.

    Voi hittiläinen.. toi ei muuten tullu mieleen, että noinkin vois käydä. Se ois muuten aika villi tilanne, jos joku sais vaikka Fukken tai mun henkilöllisyyden tietoon…. sitten ei vois enää esiintyä palstalla napakasti ja värikkäästi. Uuuhhh… siinä meni yöunet

    Juuri tämä pelko on perseessä. Kaikenlaisesta nimimerkilleni tyypillisestä vittuilusta, alapään asioihin liittyvistä rivouksista, vedätyksistä ja provokaatioista olisi luovuttava ja esiinnyttävä arvolleen(?) sopivalla tavalla.

    Ja Pekka 18 on noin 20, pieni plussaaminen on täällä tapana mm. lyöntipituuksissa, kuten olemme havainneet.

    Edelliseen lisätäkseni en ymmärrä, miksi nimimerkki pitäisi paljastaa, mikäli joku on valinnut tuon esiintymistavan omalla kohdallaan oikeaksi.

    Ihmettelin erään onnellisen perhetapahtuman yhteydessä tapahtunutta paljastusta.

    Aikalailla ot:n puolella taas mennään.

    Jäsen XXL kirjoitti: (2.2.2007 23:27:20)

    kebax kirjoitti: (2.2.2007 21:20:20)
    Asuntoni ovesta en kuitenkaan sisään päässyt ….

    Vai oliko kantopäki poikittain seljässä pupista tullessa ja se sitten jumitti kamanoissa?

    No siinä tapauksessahan jarruvoima olis vipannut mut ohjuksena ineen; kenties takaoven ikkunan läpi hankeen kolan viereen samoin tein. Täysin varma tästäkään asiasta en voi olla…

    kebax kirjoitti: (3.2.2007 0:52:32)

    Jäsen XXL kirjoitti: (2.2.2007 23:27:20)

    kebax kirjoitti: (2.2.2007 21:20:20)
    Asuntoni ovesta en kuitenkaan sisään päässyt ….

    Vai oliko kantopäki poikittain seljässä pupista tullessa ja se sitten jumitti kamanoissa?

    No siinä tapauksessahan jarruvoima olis vipannut mut ohjuksena ineen; kenties takaoven ikkunan läpi hankeen kolan viereen samoin tein. Täysin varma tästäkään asiasta en voi olla…

    Olet aliarvioinut viehätysvoimasi. Uskon, että sinut suorastaan riuhtaistiin sisään.

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 30)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #244813 kohteessaTalviharjoittelu?

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Talviharjoittelu?