Aihe: Suunnan vaihto - Golfpiste.com

24.9.–1.10. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][22]
KilpailuaSuomalaista

Suunnan vaihto

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Suunnan vaihto

Esillä 25 viestiä, 2,151 - 2,175 (kaikkiaan 2,469)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #242569 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    ts kirjoitti: (12.11.2011 11:33:20)

    Itse asiassa toi pyöräilyvertaus oli vallan mainio. Sitä voi ajatella myös sen kautta, mitä tapahtuu kun kovassa vauhdissa koittaa heittää shittiä oman pyörän selästä sen veturina kulkevan päälle 😉

    Shitti osuu ihailijaan?

    #242570 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

    Lavantauti kirjoitti: (12.11.2011 12:16:29)

    ts kirjoitti: (12.11.2011 11:33:20)

    Itse asiassa toi pyöräilyvertaus oli vallan mainio. Sitä voi ajatella myös sen kautta, mitä tapahtuu kun kovassa vauhdissa koittaa heittää shittiä oman pyörän selästä sen veturina kulkevan päälle 😉

    Shitti osuu ihailijaan?

    Ja katsojiin, jotka pysyvät jatkossa kotona.

    #242571 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

    Kualeppi kirjoitti: (12.11.2011 12:32:10)

    Lavantauti kirjoitti: (12.11.2011 12:16:29)

    ts kirjoitti: (12.11.2011 11:33:20)

    Itse asiassa toi pyöräilyvertaus oli vallan mainio. Sitä voi ajatella myös sen kautta, mitä tapahtuu kun kovassa vauhdissa koittaa heittää shittiä oman pyörän selästä sen veturina kulkevan päälle 😉

    Shitti osuu ihailijaan?

    Ja katsojiin, jotka pysyvät jatkossa kotona.

    Varmaan sitä vähän roiskuu ympäriinsä, mutta kyllä onneks suurin osa tulee heittäjän naamalle.

    #242572 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    B kirjoitti: (11.11.2011 21:42:34)
    Yritän pysyä faktoissa. Onko sinulla parempaa tietoa? Ethän kyistä itse varmaankaan ole liikkeellä arvauspohjalta?? Valitettavasti sinun täytyy itse arvioida tuon vaikutus mailanpään nopeuteen.

    Yritä nyt ihan ensin päättää ootko oksentamassa vai paskomassa.

    Matematiikka on eksakti laji, jossa ei -isittelylle- ole sijaa.

    Arvioisin, että piin arvo olisi kirjattu nykyistä suuremmaksi jos olisin saanut sen päättää. Samoin väitän edelleen että kissa on suurempi kuin päästäinen ja riisinviljely on Kiinassa perin yleistä.

    #242573 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Kualeppi kirjoitti: (12.11.2011 12:32:10)

    Lavantauti kirjoitti: (12.11.2011 12:16:29)

    ts kirjoitti: (12.11.2011 11:33:20)

    Itse asiassa toi pyöräilyvertaus oli vallan mainio. Sitä voi ajatella myös sen kautta, mitä tapahtuu kun kovassa vauhdissa koittaa heittää shittiä oman pyörän selästä sen veturina kulkevan päälle 😉

    Shitti osuu ihailijaan?

    Ja katsojiin, jotka pysyvät jatkossa kotona.

    Tässä vaiheessa vois sanoo että se on osunut pinnoihin..

    #242574 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

    Ihan hirvee crossaaminen tossakin menossa

    Varmaan puuttuu lavasta hirveesti nopeutta tuollakin , kun on niin lyhytlyöntinen.

    #242575 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Miten mulla tulee aina tuosta crossaamisesta mieleen AJ Bonerin megamuuvi:

    Pikkasen etsimällä netin syövereitä löytyy myös Bonerin mahtava klinikka (TRUTH about golf, saatavana myös DVD:nä halpaan hintaan), jossa hän opettaa kouralliselle innosta hehkuvia lahkolaisiaan (lue: maksaneita asiakkaita?) tätä megamuuvia, apuvälineenään opetuksen kulmakivi, eli erikoismaila jossa lapa on korvattu pesismailalla. Tällä analogialla Boner perustelee crossaamisen ihanuutta.

    Kas tässä, AJ Bonerin DABat!

    Onkohan Mahan käyny Bonerin klinikalla, kun se käsittääkseni krossaa tahallaan.

    #242576 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

    Lavantauti kirjoitti: (12.11.2011 20:01:12)
    Miten mulla tulee aina tuosta crossaamisesta mieleen AJ Bonerin megamuuvi:

    Ja itse asiaas tuo Bonarin movikaan ei ole varsinaista crossaamista, vaan lähempänä sitä mistä Schlee ja Bertrand puhuvat. Jossain siellä välimaastossa sanoisin.

    Jos mulla olis aikaa opetella se Schleen liike / Hoganin saatto, varmaan sitä tekisin. On se huikea tunne ja pallon lento kun sen saa oikeen tehtyä. Se vaan vaatii rinnalleen niin pirun ison avaamisen kolmiosta, että ei mulla siihen rahkeet riitä.

    #242577 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    ts kirjoitti: (12.11.2011 20:35:35)

    Ja itse asiaas tuo Bonarin movikaan ei ole varsinaista crossaamista, vaan lähempänä sitä mistä Schlee ja Bertrand puhuvat. Jossain siellä välimaastossa sanoisin.

    Jos mulla olis aikaa opetella se Schleen liike / Hoganin saatto, varmaan sitä tekisin. On se huikea tunne ja pallon lento kun sen saa oikeen tehtyä. Se vaan vaatii rinnalleen niin pirun ison avaamisen kolmiosta, että ei mulla siihen rahkeet riitä.

    On tää nyt just se mitä Dustin Johnson tekee? Sillähän on vasen ranne ns. kuperana ku menee osumasta läpi eli kämmenselkä on niinku maahan päin eikä niinku crossatessa jolloin se osoittaa taivaalle.

    Crossaamisella ei mun mielestä ole vaikutusta lyöntien pituuteen mutta jos ei crossaa niin lapa pysyy kauemman aikaa squarena eli se on vaan tarkempaa. Itsehän en osaa kuin crossata mutta niinhän tekee myös crossaajien kuningas Ernie Els : )

    #242578 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Tuossa kun Ernie mainittiin, tässä kuva jota itse pidän lompakossa, tyynyn alla ja kentällä housuntaskussa. Sitä on hyvä vilkuilla kun peli tökkii, ja johan alkaa lähteä pari mailaa
    pidemmälle pikkudrawlla…

    #242579 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL

    greeninone kirjoitti: (12.11.2011 21:44:51)

    ts kirjoitti: (12.11.2011 20:35:35)

    Ja itse asiaas tuo Bonarin movikaan ei ole varsinaista crossaamista, vaan lähempänä sitä mistä Schlee ja Bertrand puhuvat. Jossain siellä välimaastossa sanoisin.

    Jos mulla olis aikaa opetella se Schleen liike / Hoganin saatto, varmaan sitä tekisin. On se huikea tunne ja pallon lento kun sen saa oikeen tehtyä. Se vaan vaatii rinnalleen niin pirun ison avaamisen kolmiosta, että ei mulla siihen rahkeet riitä.

    On tää nyt just se mitä Dustin Johnson tekee? Sillähän on vasen ranne ns. kuperana ku menee osumasta läpi eli kämmenselkä on niinku maahan päin eikä niinku crossatessa jolloin se osoittaa taivaalle.

    Just eikä melkein. Tuota fukke mulle yritti rautalangasta vääntää pari vuotta sitten näissä merkeissä tavatessamme ja käytti Vijay Singhiä esimerkkinä.

    #242580 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL

    Johtaja XXL kirjoitti: (11.11.2011 20:34:41)

    yeux de serpent kirjoitti: (11.11.2011 15:56:21)

    Niin, ja modeille tiedoksi, että tuo sanapari ’kosteammalla kelillä’ ei nyt sitten ollut kirjoitettu mitenkään härskissä mielessä.. ja tähän hymiö..

    Et siis viittaa emättimeen?

    Tämä ketju alkaa yhä enemmän pysyä asialinjalla.

    #242581 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

    J.J. kirjoitti: (12.11.2011 21:56:38)
    Tuossa kun Ernie mainittiin, tässä kuva jota itse pidän lompakossa, tyynyn alla ja kentällä housuntaskussa. Sitä on hyvä vilkuilla kun peli tökkii, ja johan alkaa lähteä pari mailaa
    pidemmälle pikkudrawlla…

    Hieno kuva ja tuossa se iso salaisuus. Tosin aika hukkiherkkää touhua on tuokin jos muut tasapainottavat palaset puuttuvat.

    Jos joku haluaa tuosta vähän jotain ymmärtää, niin tuossa hätäinen videokyhäelmä aiheesta

    #242582 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    B

    Tilpehööri kirjoitti: (12.11.2011 16:15:50)
    Matematiikka on eksakti laji, jossa ei -isittelylle- ole sijaa.

    Matematiikka on eksakti laji, Golf-svingi ei ole. Oletko tyytyväisempi, jos vastaan 9.8% lyönnissä ja 11.8% maksimaalisen isometrisen voimantuoton osalta. En takaa, että kaikki maailman lyönnit sijoittuvat 1:1 näihin lukemiin.

    #242583 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    B

    ts kirjoitti: (12.11.2011 20:35:35)

    Lavantauti kirjoitti: (12.11.2011 20:01:12)
    Miten mulla tulee aina tuosta crossaamisesta mieleen AJ Bonerin megamuuvi:

    Ja itse asiaas tuo Bonarin movikaan ei ole varsinaista crossaamista, vaan lähempänä sitä mistä Schlee ja Bertrand puhuvat. Jossain siellä välimaastossa sanoisin.

    Bonar on tyypillinen golfguru. Oma huttu pitää keittää kokoon vanhasta soossista. Tässä varastetaan Hoganilainen versio sulkevasta kierrosta ja nimitetään sitä krossaamiseksi, mitä se ei ole, kuten ts huomasi mainita, koska siinähän on ’käsikolmio’ auki eivätkä kyynärvarret ’krossaa’ ennenkuin saatossa. Krossaaminen, jolla ei tosin ole enää merkitystä, kun pallo on jo ilmassa. Lavan sulkemisella sen sijaan on.

    #242584 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

    B kirjoitti: (13.11.2011 10:47:59)

    Tilpehööri kirjoitti: (12.11.2011 16:15:50)
    Matematiikka on eksakti laji, jossa ei -isittelylle- ole sijaa.

    Matematiikka on eksakti laji, Golf-svingi ei ole. Oletko tyytyväisempi, jos vastaan 9.8% lyönnissä ja 11.8% maksimaalisen isometrisen voimantuoton osalta. En takaa, että kaikki maailman lyönnit sijoittuvat 1:1 näihin lukemiin.

    En tietenkään ole, koska kysyin sen vaikutusta lavan nopeuteen. Väitätkö siinäkin liikuttavan tuolla 10% eron suuruusluokassa?

    #242585 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    B

    Ernietä tässä Sloumoussa.
    Pysäyttäkää impactiin n. ajanhetki 0.16. Missä crossi-ikonin crossaus luuraa? Oikein, crossaus tapahtuu pallon ollessa ilmassa. Sulkeva kierto tapahtuu ennen impactiä. Ei pidättelyä. Hieno svingi.

    #242586 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    ts kirjoitti: (9.11.2011 13:02:47)
    Mutta paljon on totuudenvastaista ja fiilispohjaista juttua 5L:ssä, niin loistava kirja kun onkin. Hogan myös kertoo, että tuossa
    pari jalkaa osuman jälkeen myös lapa vasta saavuttaa surimman nopeutensa, joka ei tietenkään voi olla totta. Tavoite ja ajatus tekemisen pohjalla se voi olla varsin mainiosti, mutta totta se ei ole.

    Totta se on. Kyseessä on swingi.
    Jos siihen lisätään pallo niin tilanne onkin sitten toinen.

    Supinoimisesta sen verran että Hogan tiesi kyllä tarkkaan mitä kirjoitti.
    ’The left wrist begins to supinate at impact.’
    Tuo siis näkyvän tapahtumisen osalta.

    #242587 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

    Näprääjä kirjoitti: (13.11.2011 11:04:49)

    ts kirjoitti: (9.11.2011 13:02:47)
    Mutta paljon on totuudenvastaista ja fiilispohjaista juttua 5L:ssä, niin loistava kirja kun onkin. Hogan myös kertoo, että tuossa
    pari jalkaa osuman jälkeen myös lapa vasta saavuttaa surimman nopeutensa, joka ei tietenkään voi olla totta. Tavoite ja ajatus tekemisen pohjalla se voi olla varsin mainiosti, mutta totta se ei ole.

    Totta se on. Kyseessä on swingi.
    Jos siihen lisätään pallo niin tilanne onkin sitten toinen.

    Supinoimisesta sen verran että Hogan tiesi kyllä tarkkaan mitä kirjoitti.
    ’The left wrist begins to supinate at impact.’
    Tuo siis näkyvän tapahtumisen osalta.

    Voi kun edes perustermistö olisi hallussa. Supinaation ei ole ranteen liikkeeseen liittyvä termi lainkaan, eikä Hoganin kyynärvarsi todellakaan supinoitunut osumaan tultaessa.

    Ranne alkoi taipumaan osumaan tultaessa palmaariflexion suuntaan, ei kiertymään, kuten kyynärvarren supinaatiossa tapahtuisi.

    #242588 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

    B kirjoitti: (13.11.2011 11:03:22)
    Ernietä tässä Sloumoussa.
    Pysäyttäkää impactiin n. ajanhetki 0.16. Missä crossi-ikonin crossaus luuraa? Oikein, crossaus tapahtuu pallon ollessa ilmassa. Sulkeva kierto tapahtuu ennen impactiä. Ei pidättelyä. Hieno svingi.

    Kaikki tuo sulkeva kierto on tapahtunut vasemman olkapään liikkeen seurauksena, joka on kiertänyt koko käsivarren kohdelinjaan nähden suoraksi. Ei käsivarren rotaatiolla. Tosin sitäkin on Elsillä enemmän, joka näkyy oikean kyynärpään ponnahtamisena ulos.

    Toisekseen sinulla taisi nyt mennä sekaisin Els ja Pili tuossa ikonijutussa. Ne on helppo erottaa, koska lyövät eri puolilta.

    #242589 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Kiitokset taas videosta. On oikeasti arvostettavaa touhua, että viitseliäisyyttä löytyy tehdä näitä, vaikka paskaa sataa niskaan. Tuosta asennosta kuitenkin sen verran, että noin pitkälle viivytetty PF rajoittaa kyllä mailan vapautumista. Jos lisäät tuohon oikean käden, olet pakotettu pitämään oikean ranteen taivutettuna, eikä mailan vapautumista tapahdu. Hoganin oikea ranne suoristui useissa lyönneissä osuman jälkeen, jolloin vasurin PF purkautui. Kyynärvarsi edelleen kuitenkin esittämälläsi tavalla.

    #242590 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

    duffeli kirjoitti: (13.11.2011 11:49:20)
    Kiitokset taas videosta. On oikeasti arvostettavaa touhua, että viitseliäisyyttä löytyy tehdä näitä, vaikka paskaa sataa niskaan. Tuosta asennosta kuitenkin sen verran, että noin pitkälle viivytetty PF rajoittaa kyllä mailan vapautumista. Jos lisäät tuohon oikean käden, olet pakotettu pitämään oikean ranteen taivutettuna, eikä mailan vapautumista tapahdu. Hoganin oikea ranne suoristui useissa lyönneissä osuman jälkeen, jolloin vasurin PF purkautui. Kyynärvarsi edelleen kuitenkin esittämälläsi tavalla.

    Niin se tapahtui, mutta kulmaa purkautui minimaalisesti ennen osumaa ja Hogan nimenomaan halusi , ihan omien sanojensa mukaankin viivästyttää lavan kiihtymistä.

    Koko juttu on kristallinkirkas heti kun ymmärretään vasemman ranteen liikenopeuden vaikutus lavan nopeuteen. Sen saavuttama maksiminopeus dsw:n aikana korreloi aika liki 1=1 lavan nopeuden kanssa. Saavutettiin tuo maksimi missä kohden swingiä tahansa ja oli swingissä mukana käsivarsien kiertymää tai ei. Siksi niitä voi huoletta jättää myös kiertämättä.

    #242591 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    B

    ts kirjoitti: (13.11.2011 11:00:42)

    B kirjoitti: (13.11.2011 10:47:59)

    Tilpehööri kirjoitti: (12.11.2011 16:15:50)
    Matematiikka on eksakti laji, jossa ei -isittelylle- ole sijaa.

    Matematiikka on eksakti laji, Golf-svingi ei ole. Oletko tyytyväisempi, jos vastaan 9.8% lyönnissä ja 11.8% maksimaalisen isometrisen voimantuoton osalta. En takaa, että kaikki maailman lyönnit sijoittuvat 1:1 näihin lukemiin.

    En tietenkään ole, koska kysyin sen vaikutusta lavan nopeuteen. Väitätkö siinäkin liikuttavan tuolla 10% eron suuruusluokassa?

    Sinun tyytyväisyyttäsi en tässä kysynyt. Lukutaito?
    En väitä mitään.

    #242592 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

    B kirjoitti: (13.11.2011 11:57:54)

    ts kirjoitti: (13.11.2011 11:00:42)

    B kirjoitti: (13.11.2011 10:47:59)

    Tilpehööri kirjoitti: (12.11.2011 16:15:50)
    Matematiikka on eksakti laji, jossa ei -isittelylle- ole sijaa.

    Matematiikka on eksakti laji, Golf-svingi ei ole. Oletko tyytyväisempi, jos vastaan 9.8% lyönnissä ja 11.8% maksimaalisen isometrisen voimantuoton osalta. En takaa, että kaikki maailman lyönnit sijoittuvat 1:1 näihin lukemiin.

    En tietenkään ole, koska kysyin sen vaikutusta lavan nopeuteen. Väitätkö siinäkin liikuttavan tuolla 10% eron suuruusluokassa?

    Sinun tyytyväisyyttäsi en tässä kysynyt. Lukutaito?
    En väitä mitään.

    Tuota…

    Oletko tyytyväisempi, jos vastaan 9.8% lyönnissä ja 11.8% maksimaalisen isometrisen voimantuoton osalta’

    Kyllä se varmaan on lukutaito juu… mutta hienoa että lopetat väittämisen, jota olet kuitenkin harrastanut asian tiimoilta useamman vuoden.

    #242593 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    B

    ts kirjoitti: (13.11.2011 11:57:10)
    Koko juttu on kristallinkirkas heti kun ymmärretään vasemman ranteen liikenopeuden vaikutus lavan nopeuteen. Sen saavuttama maksiminopeus dsw:n aikana korreloi aika liki 1=1 lavan nopeuden kanssa. Saavutettiin tuo maksimi missä kohden swingiä tahansa ja oli swingissä mukana käsivarsien kiertymää tai ei. Siksi niitä voi huoletta jättää myös kiertämättä.

    Tutkimuksesi ja johtopäätöksesi liikkuu samalla tasolla kuin tukivoimassa. Totta kai käsinopeuden ja mailanpään nopeuden kesken on tiukka korrelaatio. Pystytkö miettimään, mistä syystä? Yritä edes.

Esillä 25 viestiä, 2,151 - 2,175 (kaikkiaan 2,469)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #240470 kohteessaSuunnan vaihto

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Suunnan vaihto