Aihe: Suunnan vaihto - Golfpiste.com

24.9.–1.10. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][22]
KilpailuaSuomalaista

Suunnan vaihto

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Suunnan vaihto

Esillä 25 viestiä, 2,001 - 2,025 (kaikkiaan 2,469)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • ts

    data kirjoitti: (5.11.2011 13:23:50)

    MakeeK kirjoitti: (5.11.2011 13:02:41)
    Saatasko me ny datalta vastaus siihen ts:n kysymykseen, joka koski kolmea tekijää jotka sulkee lapaa?

    Sieltä mun Mahan-linkistä selviää mun laskelmat. Lisäksi lapaa voi sulkea esim. vasemman käden palmaarifleksion avulla. Hartiakiertoonhan on tuossa summautunut tietysti myös jo kaikki alakerran kierto. Jos nyt löytyy, joku muu geometrinen liike, joka sulkee avausteorian toimivuuteen tarvittavat 100 astetta ajassa 0.04 s , niin kertokaa toki. Sitä olen odottanut.

    Kysymyksen täsmennys: mitkä kolme kehon liikettä ovat ne määräävät lapaa sulkevat elementit ja kuinka paljon mikäkin niistä sulkee lapaa kohdelinjaan nähden. Lähtötilanne kädet klo 9 kohdalla ja lavan kärki kohteeseen varsi face on kuvasta katsoen pystyssä ylös.

    ts kirjoitti: (5.11.2011 13:05:04)
    . Ajatukset suuntautuvat sen jälkeen kysymykseen ’miten’, sen sijaan että pyörisi kysymyksen ’mitä’ ympärillä.

    Voi jospa tämä olisi yleisellä tasolla tajuttu 20 vuotta sitten, saattaisi Suomen lippuakin näkyä tuloslistoilla hieman enemmän.

    ts

    mesikämmen kirjoitti: (5.11.2011 13:45:51)

    ts kirjoitti: (5.11.2011 13:05:04)
    . Ajatukset suuntautuvat sen jälkeen kysymykseen ’miten’, sen sijaan että pyörisi kysymyksen ’mitä’ ympärillä.

    Voi jospa tämä olisi yleisellä tasolla tajuttu 20 vuotta sitten, saattaisi Suomen lippuakin näkyä tuloslistoilla hieman enemmän.

    Voi kun se tajuttaisiin edes nyt! Ei tarvis yhdellekään 15-vuotiaalle opettaa swingiä enää lainkaan vaan panna ne griinille ja sen ympäristöön upottamaan palloja reikään. Ja opettelemaan peliä.

    ts kirjoitti: (5.11.2011 13:34:32)

    data kirjoitti: (5.11.2011 13:23:50)

    MakeeK kirjoitti: (5.11.2011 13:02:41)
    Saatasko me ny datalta vastaus siihen ts:n kysymykseen, joka koski kolmea tekijää jotka sulkee lapaa?

    Sieltä mun Mahan-linkistä selviää mun laskelmat. Lisäksi lapaa voi sulkea esim. vasemman käden palmaarifleksion avulla. Hartiakiertoonhan on tuossa summautunut tietysti myös jo kaikki alakerran kierto. Jos nyt löytyy, joku muu geometrinen liike, joka sulkee avausteorian toimivuuteen tarvittavat 100 astetta ajassa 0.04 s , niin kertokaa toki. Sitä olen odottanut.

    Kysymyksen täsmennys: mitkä kolme kehon liikettä ovat ne määräävät lapaa sulkevat elementit ja kuinka paljon mikäkin niistä sulkee lapaa kohdelinjaan nähden. Lähtötilanne kädet klo 9 kohdalla ja lavan kärki kohteeseen varsi face on kuvasta katsoen pystyssä ylös.

    Ei kannata viedä asentoa tuohon, koska meillä on tietoa lähempääkin osumaa. Suurimmalla osalla huippuja lavan asento suhteessa nopeusvektoriin ei hirveästi muutu välillä klo 12 -klo 9. Ne joilla tapahtuu palmaarifleksio voi sulkeutumista tapahtua luokkaa 10-20 astetta välillä klo 12 -klo 9.
    Klo9-osuma mennään aiemman mukaan.

    Uskallan varovasti olla eri mieltä suomalaisten huippujen näkymisestä maailman huipulla, jos valmennus olisi…

    Maailman parhaat pelaajat ovat varsin suurin joukoin kehittäneet swinginsä ja pelinsä omin avuin. Ja kun näin tekee ja nuorena aloittaa, on tuo rr juttu ainakin melko automaatio.

    ihan itse väsättyjä swingejä täälläkin pyritään kopioimaan. lisäksi peli kuitenkin on lopulta myös niin monesta muusta tekijästä kiinni. Huipuilla on aina mieletön tahto ja harjoittelumotivaatio.

    ts kirjoitti: (5.11.2011 13:53:20)

    mesikämmen kirjoitti: (5.11.2011 13:45:51)

    ts kirjoitti: (5.11.2011 13:05:04)
    . Ajatukset suuntautuvat sen jälkeen kysymykseen ’miten’, sen sijaan että pyörisi kysymyksen ’mitä’ ympärillä.

    Voi jospa tämä olisi yleisellä tasolla tajuttu 20 vuotta sitten, saattaisi Suomen lippuakin näkyä tuloslistoilla hieman enemmän.

    Voi kun se tajuttaisiin edes nyt! Ei tarvis yhdellekään 15-vuotiaalle opettaa swingiä enää lainkaan vaan panna ne griinille ja sen ympäristöön upottamaan palloja reikään. Ja opettelemaan peliä.

    Niin, mutta se pitäisi tajuta ensin ylemmällä tasolla. Esim. eräässä järjestössä, jonka yhtenä tehtävänä on vastata mm. valmentajien koulutuksesta..

    Mä arvaan, kun Data ei näköjään uskalla. 1. hartian kierto noin 40 astetta riippuen hieman selän kulmasta.

    James Pivot kirjoitti: (5.11.2011 13:58:23)
    Uskallan varovasti olla eri mieltä suomalaisten huippujen näkymisestä maailman huipulla, jos valmennus olisi…

    Maailman parhaat pelaajat ovat varsin suurin joukoin kehittäneet swinginsä ja pelinsä omin avuin. Ja kun näin tekee ja nuorena aloittaa, on tuo rr juttu ainakin melko automaatio.

    ihan itse väsättyjä swingejä täälläkin pyritään kopioimaan. lisäksi peli kuitenkin on lopulta myös niin monesta muusta tekijästä kiinni. Huipuilla on aina mieletön tahto ja harjoittelumotivaatio.

    Jos valmennus olisi, on hieman väärin muotoiltu, vaan oikemampi voisi olla jos valmmennus ei olisi..

    Olisi ihan hyvä tietää kuinka monelle juniorille swingiä opettaa henkilö, jolla ei ole tuontaivaallista käsitystä koko hommasta..

    ts

    data kirjoitti: (5.11.2011 13:55:50)

    ts kirjoitti: (5.11.2011 13:34:32)

    data kirjoitti: (5.11.2011 13:23:50)

    MakeeK kirjoitti: (5.11.2011 13:02:41)
    Saatasko me ny datalta vastaus siihen ts:n kysymykseen, joka koski kolmea tekijää jotka sulkee lapaa?

    Sieltä mun Mahan-linkistä selviää mun laskelmat. Lisäksi lapaa voi sulkea esim. vasemman käden palmaarifleksion avulla. Hartiakiertoonhan on tuossa summautunut tietysti myös jo kaikki alakerran kierto. Jos nyt löytyy, joku muu geometrinen liike, joka sulkee avausteorian toimivuuteen tarvittavat 100 astetta ajassa 0.04 s , niin kertokaa toki. Sitä olen odottanut.

    Kysymyksen täsmennys: mitkä kolme kehon liikettä ovat ne määräävät lapaa sulkevat elementit ja kuinka paljon mikäkin niistä sulkee lapaa kohdelinjaan nähden. Lähtötilanne kädet klo 9 kohdalla ja lavan kärki kohteeseen varsi face on kuvasta katsoen pystyssä ylös.

    Ei kannata viedä asentoa tuohon, koska meillä on tietoa lähempääkin osumaa. Suurimmalla osalla huippuja lavan asento suhteessa nopeusvektoriin ei hirveästi muutu välillä klo 12 -klo 9. Ne joilla tapahtuu palmaarifleksio voi sulkeutumista tapahtua luokkaa 10-20 astetta välillä klo 12 -klo 9.
    Klo9-osuma mennään aiemman mukaan.

    Eli kannattaa jättää olennainen huomioimatta, koska se ei miellytä?

    Näin se homma etenee.

    ts

    duffeli kirjoitti: (5.11.2011 14:00:48)
    Mä arvaan, kun Data ei näköjään uskalla. 1. hartian kierto noin 40 astetta riippuen hieman selän kulmasta.

    Ihan kiva arvaus 😉

    Pakko arvailla, kun ei ole neljädeetä. Helppoakos se sulla on…

    ts

    duffeli kirjoitti: (5.11.2011 14:21:38)
    Pakko arvailla, kun ei ole neljädeetä. Helppoakos se sulla on…

    Valitettavasti täytyy myöntää hienon järjestelmä puutteelisuus tuolta osin ja esittää se jossain vaiheessa ihan vaan 2D videona. Kunhan nyt saadaan vähän lisää arvauksia ensin.

    Ei kannata odotella vastauksia, pelko itsensä nolaamisesta ja foorumin lisenssin menetyksestä toimii tehokkaana suodattimena. Olemmehan kuitenkin ennen kaikkea suomalaisia.

    James Pivot kirjoitti: (5.11.2011 13:58:23)
    Uskallan varovasti olla eri mieltä suomalaisten huippujen näkymisestä maailman huipulla, jos valmennus olisi…

    Maailman parhaat pelaajat ovat varsin suurin joukoin kehittäneet swinginsä ja pelinsä omin avuin. Ja kun näin tekee ja nuorena aloittaa, on tuo rr juttu ainakin melko automaatio.

    ihan itse väsättyjä swingejä täälläkin pyritään kopioimaan. lisäksi peli kuitenkin on lopulta myös niin monesta muusta tekijästä kiinni. Huipuilla on aina mieletön tahto ja harjoittelumotivaatio.

    100 %sesti samaa mieltä..koko RR on ylimainostettu…pelaaja ymmärtää että lapa pitää osoittaa kohteeseen osumassa ja tekee ranteilla tarvittavan varmistuksen jotta niin käy.

    ts

    -no eagle- kirjoitti: (5.11.2011 14:35:23)

    James Pivot kirjoitti: (5.11.2011 13:58:23)
    Uskallan varovasti olla eri mieltä suomalaisten huippujen näkymisestä maailman huipulla, jos valmennus olisi…

    Maailman parhaat pelaajat ovat varsin suurin joukoin kehittäneet swinginsä ja pelinsä omin avuin. Ja kun näin tekee ja nuorena aloittaa, on tuo rr juttu ainakin melko automaatio.

    ihan itse väsättyjä swingejä täälläkin pyritään kopioimaan. lisäksi peli kuitenkin on lopulta myös niin monesta muusta tekijästä kiinni. Huipuilla on aina mieletön tahto ja harjoittelumotivaatio.

    100 %sesti samaa mieltä..koko RR on ylimainostettu…pelaaja ymmärtää että lapa pitää osoittaa kohteeseen osumassa ja tekee ranteilla tarvittavan varmistuksen jotta niin käy.

    Tuota… etkös sä luvannu jotain?

    Lyönnin mekaniikan ymmärtäminen on ylimainostettua samoin valmennus. Junnut kentälle keskenään huiskimaan, kyllä ne itse keksii. Ja eikun kohti kansainvälisiä koitoksia. Jep jep.

    duffeli kirjoitti: (5.11.2011 14:00:48)
    Mä arvaan, kun Data ei näköjään uskalla. 1. hartian kierto noin 40 astetta riippuen hieman selän kulmasta.

    2. Palmaarifleksio? Väkisinhän se sulkee lapaa.
    Jos menee oikein, niin jään vielä seuraamaan palstaa ja väittelyä. Jos menee väärin, siirryn treenaan tripla-tupla -comboja.

    ts

    MakeeK kirjoitti: (5.11.2011 15:12:11)

    duffeli kirjoitti: (5.11.2011 14:00:48)
    Mä arvaan, kun Data ei näköjään uskalla. 1. hartian kierto noin 40 astetta riippuen hieman selän kulmasta.

    2. Palmaarifleksio? Väkisinhän se sulkee lapaa.
    Jos menee oikein, niin jään vielä seuraamaan palstaa ja väittelyä. Jos menee väärin, siirryn treenaan tripla-tupla -comboja.

    Noin 20 astetta tapahtuu sulkeutumista sen seurauksena.

    Joudut jatkamaan palstan seuraamista.

    B

    ts kirjoitti: (5.11.2011 15:20:41)
    Noin 20 astetta tapahtuu sulkeutumista sen seurauksena.

    Annatko lähdeviitteitä? Jos luvut perustuvat omiin havaintoihisi tai mittauksiisi, viitsitkö näyttää millä metodilla olet luvut saanut??

    data kirjoitti: (5.11.2011 13:23:50)
    Jos nyt löytyy, joku muu geometrinen liike, joka sulkee avausteorian toimivuuteen tarvittavat 100 astetta ajassa 0.04 s , niin kertokaa toki. Sitä olen odottanut.

    Minä taas olen odottanut sitä että sinä selittäisit mikä laki golf-swingissä/mekaniikassa edellyttää että tuo 100/0,04 tapahtuu hyvässä swingissä.

    Minä en voi mitenkään uskoa että noin paljon rotaatiota olisi optimaalista jättää noin pieneen aikaan.
    ts: Onko tuo rotaatio/aika oikeasti noin, vai onko datan malli metsässä?

    Kävin heittämässä tässä välissä ysin kauniissa syyssäässä ja koin heureka-hetken tämän väännön suhteen. Tai enemmänkin tämän datan swingi-ajatuksen suhteen. data ymmärtää että lapaa voi sulkea sekä vartalokierrolla että käsivarsia kiertämällä. Hän sanoo että vartalokierto ei riitä vaan lavan sulkeutumista pitää avittaa käsivarsia kiertämällä.
    Tästä päästään kohtaan jossa loogisesti datan swingin voi nimetä premature-swingiksi. Siinä maila kohtaa pallon liian aikaisin. Aktiiviset kädet vievät mailan osumaan niin aikaisin että vartalonkierto ei vielä ulje lapaa tarpeeksi. Siksi krossaava liike on ainoa tapa saada lapa suoraksi osumassa.
    Tämä aihettaa noidankehän jossa käsien aktiivinen rooli ruokkii kropan passivoitumista. Wrong way.

    ts

    B kirjoitti: (5.11.2011 16:50:02)

    ts kirjoitti: (5.11.2011 15:20:41)
    Noin 20 astetta tapahtuu sulkeutumista sen seurauksena.

    Annatko lähdeviitteitä? Jos luvut perustuvat omiin havaintoihisi tai mittauksiisi, viitsitkö näyttää millä metodilla olet luvut saanut??

    Lähdeviitteitä… taivas varjele taas 🙂

    Ja eipäs nyt ruveta turhaan kiirehtimään…. tietysti ton voi jokainen aika helposti itsekin kokeilla.

    Mua oikeestaan harmittaa yks asia. Siinä vaiheessa kun mä läväytän ton videon esiin, niin sinä ja data häivytte täältä, eikä kukaan pääse ikinä kysymään miksi menitte niin pahasti metsään noissa ajatuksissanne. Se on silleen harmi kun me mut ollaan kuitenkin porukkaa tavattu ja tavataan jatkossakin, niin meitin pitää vähän niinkun olla tolkullisesti, kun ollaan ikäänkuin omana itsenämme täällä. Sieltä anonyymin nimimerkin takaa on niin hauska heittää shittiä ja sitten paeta kun faktat pamahtaa näytölle.

    Sen takia mä vähän mietin, että josko tota videota taas vaan jakais meilien perusteella. Tosin mä en kyllä oo ihan varma tosta astemäärästä. Oikeen reilusti taivutettuna se saatto olla jopa reilusti yli 30. Pitää vielä ottaa parempi otos tosta.

    ts

    Parti kirjoitti: (5.11.2011 17:01:02)

    Minä taas olen odottanut sitä että sinä selittäisit mikä laki golf-swingissä/mekaniikassa edellyttää että tuo 100/0,04 tapahtuu hyvässä swingissä.

    Minä en voi mitenkään uskoa että noin paljon rotaatiota olisi optimaalista jättää noin pieneen aikaan.
    ts: Onko tuo rotaatio/aika oikeasti noin, vai onko datan malli metsässä?

    Kyllä tuo datan aikajänne varmaan aika oikea on. Sen sijaan loppuosassa postaustasi olet varsin jäljillä. Itse asiassa siinä vaan grippi liikkuu väärään suuntaan ja väärässä asennossa. Ja kaiken lisäksi yksi isoimpia asioita on täysin ymmärtämättä. Niin on tosin lähes kaikilta aiheen kanssa painivilta. Tai oli vielä eilen.

    * menee virittelemään kameraa katoon…

    B

    ts kirjoitti: (5.11.2011 17:17:48)

    B kirjoitti: (5.11.2011 16:50:02)

    ts kirjoitti: (5.11.2011 15:20:41)
    Noin 20 astetta tapahtuu sulkeutumista sen seurauksena.

    Annatko lähdeviitteitä? Jos luvut perustuvat omiin havaintoihisi tai mittauksiisi, viitsitkö näyttää millä metodilla olet luvut saanut??

    Lähdeviitteitä… taivas varjele taas 🙂

    Ja eipäs nyt ruveta turhaan kiirehtimään…. tietysti ton voi jokainen aika helposti itsekin kokeilla.

    Mua oikeestaan harmittaa yks asia. Siinä vaiheessa kun mä läväytän ton videon esiin, niin sinä ja data häivytte täältä, eikä kukaan pääse ikinä kysymään miksi menitte niin pahasti metsään noissa ajatuksissanne.
    Sen takia mä vähän mietin, että josko tota videota taas vaan jakais meilien perusteella. Tosin mä en kyllä oo ihan varma tosta astemäärästä. Oikeen reilusti taivutettuna se saatto olla jopa reilusti yli 30. Pitää vielä ottaa parempi otos tosta.

    Olet varmaan huomannut, etten ole ottanut kantaa puoleen enkä toiseen liikkeisiin ja niiden suhteeseen astelukuihin.
    Nyt kun nähdään otoksia livesvingeistä hienoilla mittalaitteilla mitattuna tuo asia selviää kerralla.
    Löytyykö Noren ja Kaske myös?

    B kirjoitti: (5.11.2011 17:37:43)

    Löytyykö Noren ja Kaske myös?

    Muistaaksi JK lyönti on näkyvissä kun kävin viimeksi katsomassa. Norenia ei ollut silloin ainakaan.
    Muidenkin lyöntejä löytyi myös.

    Parti kirjoitti: (5.11.2011 17:01:02)

    data kirjoitti: (5.11.2011 13:23:50)
    Jos nyt löytyy, joku muu geometrinen liike, joka sulkee avausteorian toimivuuteen tarvittavat 100 astetta ajassa 0.04 s , niin kertokaa toki. Sitä olen odottanut.

    Minä taas olen odottanut sitä että sinä selittäisit mikä laki golf-swingissä/mekaniikassa edellyttää että tuo 100/0,04 tapahtuu hyvässä swingissä.

    Minä en voi mitenkään uskoa että noin paljon rotaatiota olisi optimaalista jättää noin pieneen aikaan.
    ts: Onko tuo rotaatio/aika oikeasti noin, vai onko datan malli metsässä?

    Kävin heittämässä tässä välissä ysin kauniissa syyssäässä ja koin heureka-hetken tämän väännön suhteen. Tai enemmänkin tämän datan swingi-ajatuksen suhteen. data ymmärtää että lapaa voi sulkea sekä vartalokierrolla että käsivarsia kiertämällä. Hän sanoo että vartalokierto ei riitä vaan lavan sulkeutumista pitää avittaa käsivarsia kiertämällä.
    Tästä päästään kohtaan jossa loogisesti datan swingin voi nimetä premature-swingiksi. Siinä maila kohtaa pallon liian aikaisin. Aktiiviset kädet vievät mailan osumaan niin aikaisin että vartalonkierto ei vielä ulje lapaa tarpeeksi. Siksi krossaava liike on ainoa tapa saada lapa suoraksi osumassa.
    Tämä aihettaa noidankehän jossa käsien aktiivinen rooli ruokkii kropan passivoitumista. Wrong way.

    Klo9-osuma kestää hyvillä pelaajilla n. 0.04 s ,
    jos haluaa lyödä lyhyempiä lyöntejä voi toki kasvattaa aikaa

    Tuon jälkimmäisen tekstisi osalta totean, että mä en esitä täällä mitään omia swingi-metodeja lainkaan. Analysoin vain , mitä Mahanin swingissä tapahtuu. Jos joku esittää täällä videon, jossa toimitaan selkeästi eri tavalla kuin Mahan, tutustun mielelläni. Voin lähettää Mahanille arviosi hänen swingistään (premature-swingi) 🙂

Esillä 25 viestiä, 2,001 - 2,025 (kaikkiaan 2,469)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #240470 kohteessaSuunnan vaihto

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Suunnan vaihto