Aihe: Suunnan vaihto - Golfpiste.com

24.9.–1.10. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][22]
KilpailuaSuomalaista

Suunnan vaihto

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Suunnan vaihto

Esillä 25 viestiä, 1,826 - 1,850 (kaikkiaan 2,469)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • ts

    B kirjoitti: (2.11.2011 13:15:35)

    ts kirjoitti: (2.11.2011 12:21:27)

    Oikeestaan hetki hetkeltä enemmän valkenee, miten pari herraa täällä swingin liikkeen ovat ymmärtäneet.

    Don’t jump into conclusions mr TeeAce!

    Itsehän noita jatkuvasti tuotte julki.

    ts kirjoitti: (2.11.2011 11:51:34)
    [Ja pelaaja voi tehdä kuvaamiani liikkeitä vain omaan kehoonsa nähden, myös lavalle. Tämä sinulta on ymmärtämättä. Käsikolmion avaava kierto avaa lapaa vartaloon nähden, kohdelinjalla ei ole mitään tekemistä sen liikkeen kanssa. Se muodostuu sitten kokonaisuudesta.

    Mitä hyötyä on, että lapa avautuu vartaloon nähden ylipäänsä. Itseäni ei sinänsä ole koskaan kiinnostanut lavan asento suhteessa vartaloon sinänsä, koska tieto siitä olisi täysin tarpeetonta. Järkevämpää olisi sitten tutkia vaikka swingitason asentoa suhteessa vartaloon esimerkiksi. Jos tason suunta muuttuu, muuttuu myös lavan asento suhteessa vartaloon, vaikka lavan asento nopeusvektoriin nähden ei muutu. Tämä ei siis vaikuta lavan sulkeutumiseen välillä klo9-osuma, mutta voi vaikuttaa merkittävästi muihin kulmiin, miten maila tulee paloon.
    Kaveri kuvassa pitää oikeata kyynärpäätä taaempana pitäen swingitason flätimpänä ja enemmän kohteesta oikealle suuntautuvana. Vastakohtana OTT swingi, jossa oikeata kyynärpäätä lähdetään viemään heti ja voimalla eteen. Silloin tasosta tulee pysty ja vasemmalle suuntautunut. Tässä nyt lyhyt ja vajaa selostus, mutta idea varmaan tuli esiin. Eli mielestäni amatöörit voisivat hyötyä ottamalla oppia ammattilaisten liikkeistä yläasennossa. Mielestäni liikkeille voi kukin antaa oman nimityksensä, jos katsoo siitä olevan etua oppimiselle. Itse uskon enemmän opetuksen sisältöön kuin nimikkeisiin.

    Mainittakoon, että on myös ammattilaisia, joilla taso on pystympi kuin kuvassa. Se ei haittaa, koska vartalon kierto toimii heillä oikein.

    B kirjoitti: (2.11.2011 11:48:03)

    ts kirjoitti: (2.11.2011 11:40:20)

    B kirjoitti: (2.11.2011 11:36:25)
    [
    Eli sulla ei ole mittaustuloksia. Mutta sulla on laskelmat. Pistäpä esiin.

    Ei tuohon tarvita edes laskelmia. Jokainen pystyy sen ihan järjellä päättelemään noin sekunissa. Ja on mittauksiakin, mutta en todellakaan tällaisen asian takia lähde niitä kaivelemaan esiin. Ei niissä näy mitään mitä ei voisi muutenkin ymmärtää.

    Pidätkö lukijoita tyhminä?
    Mitä mittauksesi kertovat eroista voimantuotossa, jos samassa svingissä bsw:n huipulla vasen ranne on cupped tai bowed?
    Jos mittausta ei ole, mitä sanoo järkesi?

    Mä luulen, että nyt sinä yleistät ja isosti. Vain kahta, uskoisin.
    Edelleen ihmettelen miksi sinä et vastaa sinulle esitettyihin kysymyksiin, mutta hirveästi itse niitä esität. Siis sen verran mitä päänaukomiselta ehdit… Eli missä ja milloin voimme porukalla tavata? Jos et tähän suostu pidän sinua aivan housuna ja vitsinä täällä forumilla. Ja jos nyt taas keksit jotain lipevää, niin laita edes jotain omia meriittejä itsestäsi tai valmennettavista… Ja se, että vain sinä itse uskot olevasi hyvä ei riitä… Voitaisihan me pitää vaikka neuvoa antava äänestys siitä kaipaako kukaan sun jauhamista täällä!? Mä en kaipaa. Saat muuten äänestää itseäsi.. Jos sä pystyt asiallisesti jotain täällä kertoa tai kysyä niin se on eri asia.
    Data nyt selkeästi yrittää edes jotain todistaa, mutta ei saa mua vakuuttuneeksi.

    ts

    data kirjoitti: (2.11.2011 13:22:29)

    Mitä hyötyä on, että lapa avautuu vartaloon nähden ylipäänsä. Itseäni ei sinänsä ole koskaan kiinnostanut lavan asento suhteessa vartaloon sinänsä, koska tieto siitä olisi täysin tarpeetonta. .

    Me kaikki olemme tuon huomanneet, mutta voit miettiä miksi juuri tuota tekevät. Siihen löytyy erittäin hyvät syyt, mutta ne jätän pohdittaviksesi.

    data kirjoitti: (2.11.2011 13:22:29)

    ts kirjoitti: (2.11.2011 11:51:34)
    [Ja pelaaja voi tehdä kuvaamiani liikkeitä vain omaan kehoonsa nähden, myös lavalle. Tämä sinulta on ymmärtämättä. Käsikolmion avaava kierto avaa lapaa vartaloon nähden, kohdelinjalla ei ole mitään tekemistä sen liikkeen kanssa. Se muodostuu sitten kokonaisuudesta.

    Mitä hyötyä on, että lapa avautuu vartaloon nähden ylipäänsä. Itseäni ei sinänsä ole koskaan kiinnostanut lavan asento suhteessa vartaloon sinänsä, koska tieto siitä olisi täysin tarpeetonta. Järkevämpää olisi sitten tutkia vaikka swingitason asentoa suhteessa vartaloon esimerkiksi. Jos tason suunta muuttuu, muuttuu myös lavan asento suhteessa vartaloon, vaikka lavan asento nopeusvektoriin nähden ei muutu. Tämä ei siis vaikuta lavan sulkeutumiseen välillä klo9-osuma, mutta voi vaikuttaa merkittävästi muihin kulmiin, miten maila tulee paloon.
    Kaveri kuvassa pitää oikeata kyynärpäätä taaempana pitäen swingitason flätimpänä ja enemmän kohteesta oikealle suuntautuvana. Vastakohtana OTT swingi, jossa oikeata kyynärpäätä lähdetään viemään heti ja voimalla eteen. Silloin tasosta tulee pysty ja vasemmalle suuntautunut. Tässä nyt lyhyt ja vajaa selostus, mutta idea varmaan tuli esiin. Eli mielestäni amatöörit voisivat hyötyä ottamalla oppia ammattilaisten liikkeistä yläasennossa. Mielestäni liikkeille voi kukin antaa oman nimityksensä, jos katsoo siitä olevan etua oppimiselle. Itse uskon enemmän opetuksen sisältöön kuin nimikkeisiin.

    Mainittakoon, että on myös ammattilaisia, joilla taso on pystympi kuin kuvassa. Se ei haittaa, koska vartalon kierto toimii heillä oikein.

    Mielenkiintoinen ketju…

    mistä muuten Data tiedät tämän väittämäsi asian ’Mainittakoon, että on myös ammattilaisia, joilla taso on pystympi kuin kuvassa. Se ei haittaa, koska vartalon kierto toimii heillä oikein’

    onko sinulla(kin) käytössä todellista dataa ammattilaisten svingistä, minulla ei ainakaan ole

    mihin perustuu väitteesi ’Eli mielestäni amatöörit voisivat hyötyä ottamalla oppia ammattilaisten liikkeistä yläasennossa.’ ja mitä liikkeitä tarkoitat, osaatko siis itse tehdä ne oikeat liikkeet, koska selvästikin väität tietäväsi mitkä ovat ne oikeat liikkeet

    ts osaa tietääkseni tämän teorian ja käytännön, teoriahan on aina pelkistetty kuvaus todellisuudesta

    mutta ainakin toistaiseksi väittelyn Suomen Mestariksi ts, ja data hyvänä kakkosena, tosin ts scr-sarjassa ja data hcp-sarjassa, eli todetaan että omaan tasoonsa nähden data on ymmärtänyt golfsvingin hyvin!

    Todellinen helmien helmi TP Compolta. +1

    Oman golfurani aikana olen päässyt siihen tulokseen, että mailalla kannattaa lyödä alaspäin. Vartta ei kannata liikuttaa sivusuuntaisesti oikeastaan ollenkaan. Eikä liikaa pystysuunassakaan. Aivan kuten vasaralla lyödessäkään. Eli tämä varren vetäminen on yksi myytti. Lavan kannataisi antaa mennä sinne minne painovoima sitä haluaa. Tietääkseni, vaikka en ole fyysikko, se ei ole sivusuuntaan. Energia heti lapaan, sanoi Rauhala kerran. Vetämällä sitä ei siihen saa.
    Geometriasta ja biomekaniikan termeistä en rupea väittelemmään, koska en niistä tarpeeksi tiedä.
    Kokemusta on siinä mielessä jonkin verran, koska olen aika monta tyyliä kokeillut 25- vuoden aikana.
    Varren vetämisellä saa kyllä vauhtia mailanpäähän, mutta ongelmana oli se, että oli liiankin epävarmaa mihin se pallo lähti ja mihin kiersi. Huonopäivä olikin sitten erittäin huono.
    Aikaisemmin TS:n mielikuva lyödä palloa stanssin takaa on itse asiassa erittäin hyvä tapa kokeilla. Mahdottomalta ja järjettömältä se tuntuu varmasti, mutta tulos jos on loistava.
    Ja kyllä mä joskus uskoin olevani oikeassa tietysti, mutta onneksi sitä piti korvat auki ja kuunteli välillä niitä jotka oikeasti tiesivät. Enkä mä vieläkään tiedä tarpeeksi… Onhan tässä vielä toivottavasti kymmeniä vuosia aikaa oppia.

    ts

    Monelle voi olla yllätys, miten se mailan varsi oikeesti käyttäytyy yläkuvasta katsottuna.

    Pahoittelut Youtuben tavasta sotkea noita videoita, mutta ajatuksesta saa varmaan kiinni tuollakin laadulla. Liikkeelle siis lähdetään transitiosta ja jokaine voi tuosta miettiä millaista kuvaa se maila piirtää ja minkä ympäri

    3Dscene

    Oli mulla muutama kysymyskin. Ensimmäiset niille, jota haluavat sulkea lapaa, koska ilman sitä menee oikealle. Miksi pallo menee kuitenkin yleensä missatessa vasemmalle paremmilla pelaajilla? Sulkevatko he lapaa liikaa? Miten se saadaan sulkeutumaan juuri oikea määrä?
    Toinen ehkä sitten kaikille pohdittavaksi. Kuinka paljon lapa sitten on auki kun lapa on tippunut tuohon kello 9? Itselläni ei mitään hajua siksi kysynkin. Itsellä on mielikuva, että se on suorassa kokoajan. Vaikka onkin hieman auki. Puhutaan nyt kehoon nähden koska sillä on vain merkitystä.

    Näistä pojista toinen missaa vasemmalle:) Paitsi kun vetää hieman suljetusta asennosta. Toinen taas ei läheskää niin usein, eikä oikeastaan oikeallekaan.. Kannattaa kokeill junnujen tai omien ipanoiden kanssa vastaavaa. Nämä ois jaksanut tätä leikkiä vaikka koko päivän!! Kuvaaja ei:(linkki

    TP Combo kirjoitti: (2.11.2011 13:42:23)
    Mielenkiintoinen ketju…

    mistä muuten Data tiedät tämän väittämäsi asian ’Mainittakoon, että on myös ammattilaisia, joilla taso on pystympi kuin kuvassa. Se ei haittaa, koska vartalon kierto toimii heillä oikein’

    onko sinulla(kin) käytössä todellista dataa ammattilaisten svingistä, minulla ei ainakaan ole

    mihin perustuu väitteesi ’Eli mielestäni amatöörit voisivat hyötyä ottamalla oppia ammattilaisten liikkeistä yläasennossa.’ ja mitä liikkeitä tarkoitat, osaatko siis itse tehdä ne oikeat liikkeet, koska selvästikin väität tietäväsi mitkä ovat ne oikeat liikkeet

    ts osaa tietääkseni tämän teorian ja käytännön, teoriahan on aina pelkistetty kuvaus todellisuudesta

    mutta ainakin toistaiseksi väittelyn Suomen Mestariksi ts, ja data hyvänä kakkosena, tosin ts scr-sarjassa ja data hcp-sarjassa, eli todetaan että omaan tasoonsa nähden data on ymmärtänyt golfsvingin hyvin!

    Tason kulmaa voi arvioida takaa otetuista kuvista.
    Pystylläkin tasolla pelataan hyvin.

    Mä pystyisin suunnittelemaan hyvin toimivan swingin, vaikka en olisi ikinä mailaan koskenutkaan.
    Toisaalta maailmasta löytyy paljon pelaajia, joilla on oikeat liikkeet, mutta eivät tiedä,
    mikä niistä oikean tekee. Eli ei tuohon käytännön tekemiseen voi niin hirveästi katsoa.
    Siihen vaikuttavat niin monet muutkin tekijät kuin tieto.

    data kirjoitti: (2.11.2011 14:43:24)
    [

    Tason kulmaa voi arvioida takaa otetuista kuvista.
    Pystylläkin tasolla pelataan hyvin.

    .

    Tuota….niin moni luulee. Kuten luulee tuollaisen tason olevan olemassaki. Tilanne sen suhteen on vaan sama kuin Viialan viinakaupan edelleen.

    Plane on harhaa ja johtanut juuri kaltaiseesi ajatteluun. Tosin tämähän ei sinun käsitykseesi vakuta millään tavoin, mutta jollekin muulle saattaa avata uusia näkemyksiä.

    Ja ettei ihna väärää kuvaa annettaisi, niin jossain vaiheessa swingiä toki tullaan tuolle ns planelle, mutta varsin pitkään se on muttuvassa tilassa joka hetki.

    Mä oon hirveen ihastunu nyt tohon pelkän mailan liikkeen katseluun. Yks ukko ihan Australiasta asti ihastu kans. Sen se tekee kun elää pää alaspäin…

    data kirjoitti: (2.11.2011 14:43:24)

    TP Combo kirjoitti: (2.11.2011 13:42:23)
    Mielenkiintoinen ketju…

    mistä muuten Data tiedät tämän väittämäsi asian ’Mainittakoon, että on myös ammattilaisia, joilla taso on pystympi kuin kuvassa. Se ei haittaa, koska vartalon kierto toimii heillä oikein’

    onko sinulla(kin) käytössä todellista dataa ammattilaisten svingistä, minulla ei ainakaan ole

    mihin perustuu väitteesi ’Eli mielestäni amatöörit voisivat hyötyä ottamalla oppia ammattilaisten liikkeistä yläasennossa.’ ja mitä liikkeitä tarkoitat, osaatko siis itse tehdä ne oikeat liikkeet, koska selvästikin väität tietäväsi mitkä ovat ne oikeat liikkeet

    ts osaa tietääkseni tämän teorian ja käytännön, teoriahan on aina pelkistetty kuvaus todellisuudesta

    mutta ainakin toistaiseksi väittelyn Suomen Mestariksi ts, ja data hyvänä kakkosena, tosin ts scr-sarjassa ja data hcp-sarjassa, eli todetaan että omaan tasoonsa nähden data on ymmärtänyt golfsvingin hyvin!

    Tason kulmaa voi arvioida takaa otetuista kuvista.
    Pystylläkin tasolla pelataan hyvin.

    Mä pystyisin suunnittelemaan hyvin toimivan swingin, vaikka en olisi ikinä mailaan koskenutkaan.
    Toisaalta maailmasta löytyy paljon pelaajia, joilla on oikeat liikkeet, mutta eivät tiedä,
    mikä niistä oikean tekee. Eli ei tuohon käytännön tekemiseen voi niin hirveästi katsoa.
    Siihen vaikuttavat niin monet muutkin tekijät kuin tieto.

    Joko sun täytyy mennä Talent Finlandiin koska olet selvästikin ns. pitänyt kynttilääsi vakan alla todella kauan eivätkä kykysi ole koskaan paljastuneet kenelläkään tai sitten olet jo tunnettu Driving Range Pro tai oikea Pro, jolta kaikki kysyvät ja saavat oikeita neuvoja ja valmennuksessasikin on ja on ollut useita hyviä ainakin kansallisen huipputason pelaajia

    Itse ainakin usein annan pieniä vinkkejä rangella pelikavereille, jos lyönnissä on jotain häikkää, ja sitten niistä yhdessä keskustellaan ja lopuksi sanon aina että ’paras neuvo on se että älä ota keneltäkään neuvoja…’ Tarkoitan näillä kavereilla niitä kavereita jotka eivät juuri lue golflehtiä tai ainakaan tätä ketjua datan osalta…! Tsemppi vaan data, mikä muuten on ns. pluraalimuoto sanasta datum

    Voisitko muuten vaihtaa nimimerkiksesi datum koska selvästikään sinulla ei ole tietoa (data)…

    TP Combo kirjoitti: (2.11.2011 15:08:33)

    data kirjoitti: (2.11.2011 14:43:24)]

    Joko sun täytyy mennä Talent Finlandiin koska olet selvästikin ns. pitänyt kynttilääsi vakan alla todella kauan eivätkä kykysi ole koskaan paljastuneet kenelläkään tai sitten olet jo tunnettu Driving Range Pro tai oikea Pro, jolta kaikki kysyvät ja saavat oikeita neuvoja ja valmennuksessasikin on ja on ollut useita hyviä ainakin kansallisen huipputason pelaajia

    Itse ainakin usein annan pieniä vinkkejä rangella pelikavereille, jos lyönnissä on jotain häikkää, ja sitten niistä yhdessä keskustellaan ja lopuksi sanon aina että ’paras neuvo on se että älä ota keneltäkään neuvoja…’ Tarkoitan näillä kavereilla niitä kavereita jotka eivät juuri lue golflehtiä tai ainakaan tätä ketjua datan osalta…! Tsemppi vaan data, mikä muuten on ns. pluraalimuoto sanasta datum

    Voisitko muuten vaihtaa nimimerkiksesi datum koska selvästikään sinulla ei ole tietoa (data)…

    Kehittyneissä yhteisöissä ymmärretään ihmisten erilaisuus ja osataan hyödyntää erilainen osaaminen yhteistyön merkeissä.

    TP Combo kirjoitti: (2.11.2011 15:08:33)
    Joko sun täytyy mennä Talent Finlandiin koska olet selvästikin ns. pitänyt kynttilääsi vakan alla todella kauan eivätkä kykysi ole koskaan paljastuneet kenelläkään tai sitten olet jo tunnettu Driving Range Pro tai oikea Pro, jolta kaikki kysyvät ja saavat oikeita neuvoja ja valmennuksessasikin on ja on ollut useita hyviä ainakin kansallisen huipputason pelaajia

    Itse ainakin usein annan pieniä vinkkejä rangella pelikavereille, jos lyönnissä on jotain häikkää, ja sitten niistä yhdessä keskustellaan ja lopuksi sanon aina että ’paras neuvo on se että älä ota keneltäkään neuvoja…’ Tarkoitan näillä kavereilla niitä kavereita jotka eivät juuri lue golflehtiä tai ainakaan tätä ketjua datan osalta…! Tsemppi vaan data, mikä muuten on ns. pluraalimuoto sanasta datum

    Voisitko muuten vaihtaa nimimerkiksesi datum koska selvästikään sinulla ei ole tietoa (data)…

    Kehittyneissä yhteisöissä ymmärretään ihmisten erilaisuus ja osataan hyödyntää erilainen osaaminen yhteistyön merkeissä.

    Hyödynnetään nyt hieman. Jos lähtisit suunnittelemaan toimivaa swingiä tyhjältä pöydältä, ottaisitko lähtökohdaksi mailan geometrisen liikkeen vai ihmiskehon nivelten toiminnan?

    B

    Arsu kirjoitti: (2.11.2011 14:22:56)
    Oli mulla muutama kysymyskin. Ensimmäiset niille, jota haluavat sulkea lapaa, koska ilman sitä menee oikealle. Miksi pallo menee kuitenkin yleensä missatessa vasemmalle paremmilla pelaajilla? Sulkevatko he lapaa liikaa? Miten se saadaan sulkeutumaan juuri oikea määrä?
    Toinen ehkä sitten kaikille pohdittavaksi. Kuinka paljon lapa sitten on auki kun lapa on tippunut tuohon kello 9? Itselläni ei mitään hajua siksi kysynkin. Itsellä on mielikuva, että se on suorassa kokoajan. Vaikka onkin hieman auki. Puhutaan nyt kehoon nähden koska sillä on vain merkitystä.

    Kysellään lisää, kun kyselemään päästiin. Miksi paremmat pelaajat , jotka missaavat vasemmalle, lyövät valtaosin vahvalla (=sulkevalla) gripillä? Ovatko he typeryksiä? Vai haluavatko he varmistaa, että lavan face on pienemmällä sulkevalla kierrolla kohtisuorassa nopeusvektoriin nähden osumassa. Mitä iloa siitä on, että lapa on ’kehoon’ nähden esimerkiksi 30 astetta auki, jos se on samalla kuitenkin kiinni esim 15 astetta nopeusvektoriinsa nähden?

    B kirjoitti: (2.11.2011 17:09:25)

    Arsu kirjoitti: (2.11.2011 14:22:56)
    Oli mulla muutama kysymyskin. Ensimmäiset niille, jota haluavat sulkea lapaa, koska ilman sitä menee oikealle. Miksi pallo menee kuitenkin yleensä missatessa vasemmalle paremmilla pelaajilla? Sulkevatko he lapaa liikaa? Miten se saadaan sulkeutumaan juuri oikea määrä?
    Toinen ehkä sitten kaikille pohdittavaksi. Kuinka paljon lapa sitten on auki kun lapa on tippunut tuohon kello 9? Itselläni ei mitään hajua siksi kysynkin. Itsellä on mielikuva, että se on suorassa kokoajan. Vaikka onkin hieman auki. Puhutaan nyt kehoon nähden koska sillä on vain merkitystä.

    Kysellään lisää, kun kyselemään päästiin. Miksi paremmat pelaajat , jotka missaavat vasemmalle, lyövät valtaosin vahvalla (=sulkevalla) gripillä? Ovatko he typeryksiä? Vai haluavatko he varmistaa, että lavan face on pienemmällä sulkevalla kierrolla kohtisuorassa nopeusvektoriin nähden osumassa. Mitä iloa siitä on, että lapa on ’kehoon’ nähden esimerkiksi 30 astetta auki, jos se on samalla kuitenkin kiinni esim 15 astetta nopeusvektoriinsa nähden?

    Eli sun vastaus oli? Osaatko edes sanoa miten gripinvahvuus määritellään ja miksi neutraali voi näyttää jollakin vahvalta? Ja jos mietit mihin se V osoittaa tai monta rystystä näkyy niin olet jo hakoteillä. Eli vastaisitko edes tähän kysymykseen?

    B

    Arsu kirjoitti: (2.11.2011 18:23:53)
    Osaatko edes sanoa miten gripinvahvuus määritellään… Eli vastaisitko edes tähän kysymykseen?

    Osaan.

    ts

    B kirjoitti: (2.11.2011 17:09:25)

    Arsu kirjoitti: (2.11.2011 14:22:56)
    Oli mulla muutama kysymyskin. Ensimmäiset niille, jota haluavat sulkea lapaa, koska ilman sitä menee oikealle. Miksi pallo menee kuitenkin yleensä missatessa vasemmalle paremmilla pelaajilla? Sulkevatko he lapaa liikaa? Miten se saadaan sulkeutumaan juuri oikea määrä?
    Toinen ehkä sitten kaikille pohdittavaksi. Kuinka paljon lapa sitten on auki kun lapa on tippunut tuohon kello 9? Itselläni ei mitään hajua siksi kysynkin. Itsellä on mielikuva, että se on suorassa kokoajan. Vaikka onkin hieman auki. Puhutaan nyt kehoon nähden koska sillä on vain merkitystä.

    Kysellään lisää, kun kyselemään päästiin. Miksi paremmat pelaajat , jotka missaavat vasemmalle, lyövät valtaosin vahvalla (=sulkevalla) gripillä? Ovatko he typeryksiä? Vai haluavatko he varmistaa, että lavan face on pienemmällä sulkevalla kierrolla kohtisuorassa nopeusvektoriin nähden osumassa. Mitä iloa siitä on, että lapa on ’kehoon’ nähden esimerkiksi 30 astetta auki, jos se on samalla kuitenkin kiinni esim 15 astetta nopeusvektoriinsa nähden?

    Taivas varjele mitä ajattelua… mitä sieltä oikeen tulee… ilmav… eikun ilmahuti

    B kirjoitti: (2.11.2011 19:09:07)

    Arsu kirjoitti: (2.11.2011 18:23:53)
    Osaatko edes sanoa miten gripinvahvuus määritellään… Eli vastaisitko edes tähän kysymykseen?

    Osaan.

    Mutta voisitko jakaa sen kaikille? Jos menee vikaan niin voin korjata tai jos oikein niin asiahan on silloin erittäin hyvin. Nyt vastasit jo kysymykseen. Kerro siis miten määrittelet milloin grippi on neutraali, heikko tai vahva?

    Nopeusvektorin avulla???

    B

    Arsu kirjoitti: (2.11.2011 20:20:22)
    Mutta voisitko jakaa sen kaikille?

    En

    Arsu kirjoitti: (2.11.2011 20:20:22)
    Jos menee vikaan niin voin korjata tai jos oikein niin asiahan on silloin erittäin hyvin.

    Turha jatkaa tuolla linjalla. Kapasiteettisi ei riitä.

    B kirjoitti: (2.11.2011 17:09:25)Kysellään lisää, kun kyselemään päästiin. Miksi paremmat pelaajat , jotka missaavat vasemmalle, lyövät valtaosin vahvalla (=sulkevalla) gripillä? Ovatko he typeryksiä? Vai haluavatko he varmistaa, että lavan face on pienemmällä sulkevalla kierrolla kohtisuorassa nopeusvektoriin nähden osumassa. Mitä iloa siitä on, että lapa on ’kehoon’ nähden esimerkiksi 30 astetta auki, jos se on samalla kuitenkin kiinni esim 15 astetta nopeusvektoriinsa nähden?

    Tuskin suurin osa pelaajista tietää mitään nopeusvektoreita vaan pelaa sillä minkä ovat oppineet ja saaneet mielestään toimimaan.Paitsi ehkä nykyään osa niistä jotka harjoittelevat Tracmanin tai Flightscopen kanssa.
    Toisaalta löytyy paljon esimerkkejä pelaajista jotka pelaavat vahvalla gripillä eivätkä missaa vasemmalle vaan lyövät varmaa fadea. Myös nopeusvektori pitää saada menemään oikeaan suuntaan. Jos on ei ole oikeassa suunnassa tavoiteltuun lyöntiin nähden, ei auta vaikka lavan asento olisi nopeusvektoriin nähden tavoteltu.

    B

    duffeli kirjoitti: (2.11.2011 20:30:39)
    Nopeusvektorin avulla???

    Itseasiassa tuo on hyvä konsti käytännössä sopivan vahvuisen gripin löytymiseen pelaajalle. Hieno havainto!

Esillä 25 viestiä, 1,826 - 1,850 (kaikkiaan 2,469)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #240447 kohteessaSuunnan vaihto

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Suunnan vaihto