26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Supergolf Oy:n vastaus Tilanderin tuuletukseen!

Etusivu Foorumit Yleistä Supergolf Oy:n vastaus Tilanderin tuuletukseen!

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 154)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Vastaus Tilanderin blogiin: ’Supergolfia’ Mahtoi messujen anti olla aika köyhää, kun tämä oli se ainut asia mikä pisti silmään. Kyllä nyt Herra Tilander haukkuu aivan väärää puuta antaessaan ymmärtää että Supergolfin pelaajat ovat syypäät hitaisiin kierroksiin. Vaikkakin Supergolfin päiväpelioikeuksilla pelatessa on mahdollista pelata kaikilla kentillämme tasoituksella 54, niin luonnollista on että kenttien ryhmätasoitukset ovat normaalit. Ei niitä aloittelijoita kahta enempää yhteen flightiin mene vaikka Supergolfilla pelaisikin. Iät ja ajat on esimerkiksi pelilipuilla pelatessa päässyt kentälle kolmekutosta heikommalla tasoituksella, vaikka green feen maksamalla virallisesti vaadittaisiinkin parempi händäri. Tässäkin on nykypäivänä joustoa melkein kentällä kuin kentällä. Valtaosa kentistä on vastannut kilpailutilanteeseen sekä ymmärtää muuttuneen tilanteen ja toivottavat myös isommalla tasoituksella pelaavat tervetulleeksi – ja hyvä niin. Niinkin kokeneen ja ansioituneen golfvaikuttajan kuin Herra Tilanderin näkemys siitä, että kierrosajat venyisivät 5-6 tuntiin uusien palaajien löytäessä golfin, on melko syyllistävä ja jopa loukkaava. Meidän golffareiden, kenttäorganisaatioiden, kuten myös golfliitonkin tavoitteena sekä toiveena on ollut jo vuosia saada uusia pelaajia tämän hienon lajin pariin – näin ainakin teoriassa. Meidän pitäisi olla tyytyväisiä aina kun harrastajamäärät kasvavat, koska silloin laji kehittyy ja voi hyvin. On hyvä asia mitä suurempi joukko uusia pelaajia pääsee nopeammin lajin pariin ja saa golfkärpäsen pureman. Parhaiten se tapahtuu pelaamalla sekä kokemalla hienoja uusia ja erilaisia kenttiä. Uskon, että Supergolf on viime vuosina aktivoinut uusia golfareita ikään ja sukupuoleen katsomatta pelaamaan aktiivisemmin ja uskaltautumaan kentälle enemmän kuin mikään muu yksittäinen taho. Tällainen epäsuora uusien, korkealla tasoituksella pelaavien syyllistäminen ei aja golfin etua, vaan päinvastoin! Golfin lajina tulisi päästä eroon tällaisesta vanhasta suljetusta kuppikunta ajattelusta, jossa golfia ei voi pelata kuin seniorina, mikäli ruutuhousuissa on prässi kohdallaan, oma golfosake taskussa ja tasoitus alle 10. Olkaamme iloisia kentällä aina tavatessamme uusia vasta lajiin vihkiytyneitä harrastajia! Heitä pitää kannustaa ja opastaa – ei syyllistää! Faktana kerrottakoon että Supergolfin päiväpelioikeuksilla kaudella 2008 pelanneista golfareista 84,6 % pelaa tasoituksella 36 tai alle. Kaikista Supergolfin kautta pelatuista kierroksista ainoastaan 6,8 % tapahtui sellaisen pelaaja toimesta, kenen tasoitus oli 37-54. Taitaa siis syyllinen hitaisiin kierroksiin löytyä ihan jostain muualta kuin niistä muutamasta Supergolfilaisesta joka kentällä Herra Tilanderin mielestä liian suurella tasoituksella pelaavat. Herra Tilander, turhaa siis huolestut. Supergolf ei kenttiä tuki eikä lajia pilaa, vaikka muutama pelaaja paremmin golfiin innostuu. Mainitsemaasi ”vihtiläisyyttä” tai green cardin kirjoittajien ammattitaitoa emme sen sijaan aliarvioi, ja SGKY:n Kultakortista olemme kanssasi täysin samaa mieltä. Golf tarvitsee uusia ja tuoreita ideoita sopeutuakseen nykygolfarin muuttuneisiin tarpeisiin. Aurinkoista golfkesää ja nopeita kierroksia odotellessa! Kunnioittaen, Jari Koski Toimitusjohtaja Supergolf Oy

    Ottamatta kantaa kummankaan osapuolen mielipiteisiin, puolesta tai vastaan on kuitenkin pakko todeta, että Jari Kosken tekstissään viljelemä ’Herra Tilander’ on niin huonosti piilotettua pottuilua että ei luulisi firman toimitusjohtajan omalla ja firman nimellä moiseen syyllistyvän. Sivistyksen puutetta ja pitkä miinus Supergolfille.

    Toinen kommentti tekstiin. Jos 84,6% pelaajista pelaa tasurilla 36 tai alle ja 6,8% pelaa tasurilla 37 ja yli niin loppu 8,6% pelaajista pelaa ilman että heillä on tasoitusta lainkaan. Voikohan ne ehkä aiheuttaa ruuhkaa ja olla tukkimassa kiirellisempien pelaajien tietä.

    Koska Duffer ystävällisesti opastat minua sivistyksestä, niin voin vastavuoroisesti opastaa sinua luetun ymmärtämisessä:

    Jari Koski kirjoitti:
    Faktana kerrottakoon että Supergolfin päiväpelioikeuksilla kaudella 2008 pelanneista golfareista 84,6 % pelaa tasoituksella 36 tai alle. Kaikista Supergolfin kautta pelatuista kierroksista ainoastaan 6,8 % tapahtui sellaisen pelaaja toimesta, kenen tasoitus oli 37-54.

    Ensimmäinen prosenttiluku siis kertoi kuin suuri prosenttiosuus Supergolfin pelaajista omaa tasoituksen 0-36.
    Jälkimmäinen prosenttiluku kertoo kuin suuren osan kauden 2008 Supergolfkierroksista pelasivat pelaajat joiden tasoitus on 37-54.

    Ymmärrätkö nyt eron?

    duffer kirjoitti: (18.3.2009 12:27:37)
    Jos 84,6% pelaajista pelaa tasurilla 36 tai alle ja 6,8% pelaa tasurilla 37 ja yli niin loppu 8,6% pelaajista pelaa ilman että heillä on tasoitusta lainkaan.

    Pientä tilastokikkailua kirjoittajalta. Ensin puhutaan pelaajista ja toisessa kierroksista. Siitä vaikutelma gapista, jos ei ole tarkkana

    Aika pikkumaista, että pitää vastata tuolla tavalla Tilanderin kirjoituksiin mutta jokainen tavallaan…

    Olisiko herra Tilanderin ihmettely kuitenkin johtunut siitä että supergolf keskittää mainontansa pitkälti juuri tuohon tasoitusraja asiaan ja markkinoi itseään juuri aloittaneiden keskuudessa periaatteella ’mitäs noista rajoista kun pelaat meidän kautta’?!?
    Ainakin minullekin pisti silmään juuri sama asia ja kysymys, miksi noin suureen ääneen pitää moista asiaa mainostaa.

    Noh, minulle sama millä tasoituksella ihmiset pelaavat kunhan tekevät sen ripeästi.

    Ihan turhaa kitinää Herra Koskelta. Tilander otti yhden näkökohdan esiin, perustellusti ja asiallisesti.

    Tottakai kaikki uudet innovaatiot ovat tervetulleita – Supergolf mukaanlukien. Mutta saahan – ja pitää – toimittajan puuttua havaitsemiinsa epäkohtiin.

    Itse olen aina ihmetellyt samaa: tasoitusrajat ovat muka olemassa, mutta eivät sitten kaikille pädekään.

    Asiallisen ja miellyttävänoloinen henkilö tämä ’Herra’ Koski. Arvostan tuonkaltaista miellyttävää ja empaattista vastaamista!

    Älkää ampuko Koskea, mielestäni oli hyvä että hän tuli rohkeasti ja avoimesti itse ja yhtiönsä puolesta esiin eikä piiloutuen jonkun nimimerkin alle, kuten useimmat meistä.

    Toisaalta tässä keskustelussa olen kyllä aika lailla Tilanderin mielipiteen kannoilla, ja samoja ajatuksiahan oli tuotu esiin monen kirjoittajan puolelta tuossa pari päivää sitten aktiivisena olleessa Supergolfia koskevassa viestiketjussakin, Kosken olisi kannattanut mielummin siihen vastata.

    Koski ei kuitenkaan kommentoi eikä vastaa tuohon ainakin omasta mielestäni ehkä olennaisimpaan Tilanderin huomioimaan kohtaan, eli Tilander toteaa Supergolfin perustuvan lähinnä tai pelkästään kenttäyhtiöiden yhtiöjärjestyksen ja osakesarjojen mahdollistamaan ’porsaanreikään’ (=nimeämättömät pelioikeudet).

    Pyytäisinkin Koskea kommentoimaan tätä, sillä esim. Peuramaalla jonka ilmoititte liittyneen järjestelmäänne ei tällaista ’porsaanreikää’ ole olemassa, ts. osakkeita ostamalla ette tällaista järjestelyä seillä voi tehdä? Perustuuko busineksenne siis osittain myös esim. pelilippuihini joita tietyille kentille tavallaan lunastatte ja sovitte yhtiön kanssa järjestelystä että varsinaisia ’lippuja’ ei käytetä tms? Esim. Peuramaalla ei kenttäyhtiön puolelta ole (uskallettu?) kommentoida lainkaan siellä tästä asiasta ja ilmoituksestanne herännyttä keskustelua.

    KL

    J.J. kirjoitti: (18.3.2009 13:42:28)
    Ihan turhaa kitinää Herra Koskelta. Tilander otti yhden näkökohdan esiin, perustellusti ja asiallisesti.

    Tottakai kaikki uudet innovaatiot ovat tervetulleita – Supergolf mukaanlukien. Mutta saahan – ja pitää – toimittajan puuttua havaitsemiinsa epäkohtiin.

    Yksi yrityksen viestintästrategian peruspilareista on, että kaikkiin julkisiin syytöksiin vastataan julkisesti, olivat ne sitten aiheellisia tai aiheettomia. Pään pistäminen pensaaseen on se kaikkein huonoin vaihtoehto. Näin ollen Kosken vastine Tilanderin kirjoitukseen oli paitsi aivan paikallaan, myös Supergolfin imagon ja bisneksen kannalta välttämätön.

    Tlanderin mielestä supergolffaajia ovat vain sellaiset pelaajat, joilla ei ole osaketta tai pelioikeutta. Minä puolestani uskon, että varsin merkittävä osa supergolffaajista haluaa vaihtelua omaan kotikenttäänsä kohtuullisin kustannuksin. Itse kuulun tähän joukkoon, vaikken Supergolfia kovin ahkerasti käytäkään. Sitä silmällä pitäen klubitasoituksella pelaavien houkuttelu vieraskentille mainostamalla tuota tasoitusrajaa, tai sen puuttumista, on vähintään yhtä validi seikka kuin vaikkapa automerkin XXX mainos ’nyt ilmastointi ja navigaattori vakiona’. Kumpikin mainoslause saattaa toimia vaa’an kielenä ja houkutella kahden vaihtoehdon välillä horjuvan henkilön ostopäätökseen tekoon. Toisaalta luultavasti melko harva tekee päätöstä vain tuon yhden ominaisuuden perusteella.

    Tilander nimenomaan tuulettaa noissa kirjoituksissaan eikä niitä mielestäni tule ottaa aivan niin tosissaan kuin Koski tuossa vastineessaan teki. Sinänsä asiallisen kirjoituksen jossain määrin pilasi tuohtuneisuuden paistaminen läpi. Olisi ehkä kannattanut vetäistä ennemmin henkeä pari kertaa kuin se herne sinne sieraimeen. Supergolf toimii kuitenkin niin loistavana kanavana hypätä tämän hienon harrastuksen pariin, ettei ihan niin agressiivisia puolustautumisia tarvita, ei yksi Tilanderin puolileikillinen kirjoitus tuota bisnestä mihinkään kaada.

    Jari Koski kirjoitti: (18.3.2009 12:08:47)
    Vastaus Tilanderin blogiin: ’Supergolfia’

    Uskon, että Supergolf on viime vuosina aktivoinut uusia golfareita ikään ja sukupuoleen katsomatta pelaamaan aktiivisemmin ja uskaltautumaan kentälle enemmän kuin mikään muu yksittäinen taho.Tällainen epäsuora uusien, korkealla tasoituksella pelaavien syyllistäminen ei aja golfin etua, vaan päinvastoin! Golfin lajina tulisi päästä eroon tällaisesta vanhasta suljetusta kuppikunta ajattelusta, jossa golfia ei voi pelata kuin seniorina, mikäli ruutuhousuissa on prässi kohdallaan, oma golfosake taskussa ja tasoitus alle 10.
    Olkaamme iloisia kentällä aina tavatessamme uusia vasta lajiin vihkiytyneitä harrastajia! Heitä pitää kannustaa ja opastaa – ei syyllistää!
    Faktana kerrottakoon että Supergolfin päiväpelioikeuksilla kaudella 2008 pelanneista golfareista 84,6 % pelaa tasoituksella 36 tai alle. Kaikista Supergolfin kautta pelatuista kierroksista ainoastaan 6,8 % tapahtui sellaisen pelaaja toimesta, kenen tasoitus oli 37-54.
    Taitaa siis syyllinen hitaisiin kierroksiin löytyä ihan jostain muualta kuin niistä muutamasta Supergolfilaisesta joka kentällä Herra Tilanderin mielestä liian suurella tasoituksella pelaavat.
    Herra Tilander, turhaa siis huolestut. Supergolf ei kenttiä tuki eikä lajia pilaa, vaikka muutama pelaaja paremmin golfiin innostuu.

    Mitenkään mollaamatta Supergolfia. En ihan ymmärrä tuon tekstin ajatuskulkua?

    Yksi viestinnän peruspilareista on, että on oltava provosoitumatta.

    Jos syytetään, tietysti voidaan puolustautua ja esittää vastine – asiallisesti perustellen ja mieluiten huumorilla.

    Nyt on puolustauduttu – asian vierestä, huonolla maulla ja negatiivisella sävyllä – vaikkei edes varsinaisesti ole mistään suoraan syytetty.

    Herää kysymys, kumpi kirjoitus on aiheuttanut enemmän hallaa Supergolfille, Herra Tilanderin vai Herra Kosken kirjoitus?

    EFC

    Kyllä tuo Tilanderin bloki sisälsi tukun asiaa, Herra Kosken on turha siitä närkästyä. Itse en mm. kaipaa 54 tasoituksen vieras/superpelaajia kentälleni lajia opettelemaan.

    Mun mielestä Tilander teki Supergolfille palveluksen tuomalla heitä esille. Toki oikeus mielipiteeseen kaikille, mutta minusta on jo pidempään tuntunut että aika on on ajanut Tilanderin ohi ja hän liitele ajatuksineen jossain Skotlannin nummilla.

    Jokainen aloittaa tasoituksella 54 ja turhaa siitä on syyllistää ja halveerata kuin … öh,
    tautisia. Se on sitten eri juttu onko siellä teidänkään kentillä mennyt etiketit ja sääntötuntemukset perille, että tarvittaessa annetaan ohitukset tai nostetaan palloa taskuun.Supergolf on taas yksi vaihtoehto ja varmasti toimiva ja hyvä vaikken itse
    olekaan sitä kokeillut. Hyvä, että keksitään uusia vaihtoehtoja pelaamiselle ja tämä
    on yksi tapa. Tuosta aloittelijoiden joukosta löytyy myös niitä jotka jo ekana vuonna
    pelaavat paremmin ja alemmalla tasoituksella kuin moni (tälläkin palstalla esiintyvä) ’sarjajyrä’.
    Koittakaa itse tehdä hyvällä idealla toimiva business.

    EFC kirjoitti: (18.3.2009 15:37:07)
    Itse en mm. kaipaa 54 tasoituksen vieras/superpelaajia kentälleni lajia opettelemaan.

    Huisaa! Vielä kun olisi poikuuden voinut menettää kokeneelle neitsyelle.

    Tällaisesta haaveilee

    onnenpekka kirjoitti: (18.3.2009 15:38:51)
    Mun mielestä Tilander teki Supergolfille palveluksen tuomalla heitä esille. Toki oikeus mielipiteeseen kaikille, mutta minusta on jo pidempään tuntunut että aika on on ajanut Tilanderin ohi ja hän liitele ajatuksineen jossain Skotlannin nummilla.

    Tilander on hyvin ajassa mukana! Olen useimmiten hänen kanssaan samaa mieltä, niin tässäkin case’ssa. Skotlannin nummien ajattelutapaa ja kulttuuria golfin alalla soisi meilläkin enemmän noudatettavan. Kaikenlaisten etiketistä ja käytöstavoista ymmärtämättömien hitaiden resupekkojen toivoisi pysyvän kaukana golfkenttien vaikutuspiiristä.

    Kahta asiaa olen aina ihmetellyt golfiin liittyvissä keskusteluissa: Toinen on tämä, että golfin pitäisi ’uudistua’. Mikä siinä on niin suuren uudistumisen tarpeessa? Toinen on tämä pelaajamäärän kasvattaminen, jota hoetaan lähes kaikilla tahoilla ikäänkuin jonkinlaista mantraa. Miksi meillä pitäisi olla enempi pelaajia ruuhkauttamassa jo muutenkin ruuhkaisia kenttiämme?

    Golfissa ei ole nykymuodossaan mielestäni mitään vikaa. Säännöt, etiketti ja muukin pelaamiseen liittyvä on niinkuin sen pitääkin olla.

    hc

    haamu kirjoitti: (18.3.2009 14:07:12)
    Esim. Peuramaalla ei kenttäyhtiön puolelta ole (uskallettu?) kommentoida lainkaan siellä tästä asiasta ja ilmoituksestanne herännyttä keskustelua.

    Asiaa käsiteltiin monelta kantilta yhtiökokouksessa ja päätös oli lopulta yksimielinen. TJ on lisäksi käsitellyt asiaa laajasti omalla palstallaan. Mitä vielä vaaditaan? Ja tämä ei edes liity sinällään supergolfiin mitenkään, osakkaat voivat kenttänsä täyttää kuten parhaakseen näkevät.

    KL

    EFC kirjoitti: (18.3.2009 15:37:07)
    Kyllä tuo Tilanderin bloki sisälsi tukun asiaa, Herra Kosken on turha siitä närkästyä. Itse en mm. kaipaa 54 tasoituksen vieras/superpelaajia kentälleni lajia opettelemaan.

    Mutta oman seuran jäsenet ovat ok? Voi että se oma napa on niin tärkeä!

    Pitikö tähänkin asiaan sotkea Skotlannin nummet? Noh, noilla suunnilla olen kyllä kentillä nähnyt huomattavasti enemmän resupekkoja kuin Suomessa. Tosin näillä resupekoilla oli peli- ja klubikulttuuri paremmin hanskassa kuin ylipukeutuneilla spedeillämme.

    KL

    Chip Greenside kirjoitti: (18.3.2009 16:03:12)

    onnenpekka kirjoitti: (18.3.2009 15:38:51)
    Mun mielestä Tilander teki Supergolfille palveluksen tuomalla heitä esille. Toki oikeus mielipiteeseen kaikille, mutta minusta on jo pidempään tuntunut että aika on on ajanut Tilanderin ohi ja hän liitele ajatuksineen jossain Skotlannin nummilla.

    Tilander on hyvin ajassa mukana! Olen useimmiten hänen kanssaan samaa mieltä, niin tässäkin case’ssa. Skotlannin nummien ajattelutapaa ja kulttuuria golfin alalla soisi meilläkin enemmän noudatettavan. Kaikenlaisten etiketistä ja käytöstavoista ymmärtämättömien hitaiden resupekkojen toivoisi pysyvän kaukana golfkenttien vaikutuspiiristä.

    Kahta asiaa olen aina ihmetellyt golfiin liittyvissä keskusteluissa: Toinen on tämä, että golfin pitäisi ’uudistua’. Mikä siinä on niin suuren uudistumisen tarpeessa? Toinen on tämä pelaajamäärän kasvattaminen, jota hoetaan lähes kaikilla tahoilla ikäänkuin jonkinlaista mantraa. Miksi meillä pitäisi olla enempi pelaajia ruuhkauttamassa jo muutenkin ruuhkaisia kenttiämme?

    Golfissa ei ole nykymuodossaan mielestäni mitään vikaa. Säännöt, etiketti ja muukin pelaamiseen liittyvä on niinkuin sen pitääkin olla.

    Olen vahvasti sitä mieltä, että Sinun pitäisi avata omat blogisivut otsikolla vaikkapa otsikolla ’Chip tuulettaa’, on Sinulla nimittäin sen verran hyviä provoja, että joku voisi ne ottaa vaikka tosissaan ja saataisiin tämä näivettynyt palsta taas kukoistamaan 🙂

    KL kirjoitti: (18.3.2009 16:19:19)

    Olen vahvasti sitä mieltä, että Sinun pitäisi avata omat blogisivut otsikolla vaikkapa otsikolla ’Chip tuulettaa’, on Sinulla nimittäin sen verran hyviä provoja, että joku voisi ne ottaa vaikka tosissaan ja saataisiin tämä näivettynyt palsta taas kukoistamaan 🙂

    Kun joku oikein painokkaasti esittää jotakin asiaa, niin tapaan joskus esittää avoimen ja yksinkertaisen kysymyksen: Miksi? Se onkin sitten vaikea kysymys. Mitä vastauksiin tulee, niin usein joutuu kuuntelemaan perusteluina väitteille aivan puuta heinää, mikäli vastaaja yleensä hämmennykseltään saa jotain vastattua.

    EFC

    KL kirjoitti: (18.3.2009 16:15:52)

    Mutta oman seuran jäsenet ovat ok? Voi että se oma napa on niin tärkeä!

    Jotakuinkin näin, lajin perustaidot opetellaan omalla tutulla kentällä ja sitten vasta lähdetään vieraskentille pelaamaan. Se nyt vaan on niin että vaikka mr 54 pelaa kotikentällä vielä kohtuu vauhtia, niin meno hidastuu vieraissa aikalailla.

    EFC kirjoitti: (18.3.2009 17:38:21)

    KL kirjoitti: (18.3.2009 16:15:52)
    Mutta oman seuran jäsenet ovat ok? Voi että se oma napa on niin tärkeä!

    Jotakuinkin näin, lajin perustaidot opetellaan omalla tutulla kentällä ja sitten vasta lähdetään vieraskentille pelaamaan. Se nyt vaan on niin että vaikka mr 54 pelaa kotikentällä vielä kohtuu vauhtia, niin meno hidastuu vieraissa aikalailla.

    Mä olen tässä asiassa aika pitkälle EFC:n & Chipin kanssa samoilla linjoilla. Pitää muistaa, että oikeat tasoitukset loppuvat 36:een ja sitä suuremmat ovan ns. seuratasoituksia. Kotikentällä opetellaan ensin pelaamaan ja taitojen karttuessa saadaan lopulta tasoitus 36:n alle ja voidaan alkaa pelaamaan enempikin vieraskentillä.
    Näiden aloittelijoiden joukossa on paljon esim. kaukoja jotka eivät koskaan saa kunnollista etiketti/sääntöopetusta kotiseurastaan. Nämä tyypit sitten käyvät kuokkimassa ja tukkimassa kenttiä. Sitten valitetaan kalliita hintoja ja vaaditaan enemmän oikeuksia muiden maille halvemmalla. …tu mitä porukkaa. Tässäkin asiassa ns. ’uudistuksista’ ei ole ollut kuin harmia.

    KL

    EFC kirjoitti: (18.3.2009 17:38:21)

    KL kirjoitti: (18.3.2009 16:15:52)

    Mutta oman seuran jäsenet ovat ok? Voi että se oma napa on niin tärkeä!

    Jotakuinkin näin, lajin perustaidot opetellaan omalla tutulla kentällä ja sitten vasta lähdetään vieraskentille pelaamaan. Se nyt vaan on niin että vaikka mr 54 pelaa kotikentällä vielä kohtuu vauhtia, niin meno hidastuu vieraissa aikalailla.

    Uskotko sinä tuohon ihan aikuisten oikeasti?

    Minä taas uskon siihen, että nuo viisneloset ovat paljon herkempiä nostamaan pallonsa hidastelun estämiseksi kuin KL:t ja EFC:t konsaan. Kentästä riippumatta.

    EFC kirjoitti: (18.3.2009 17:38:21)

    KL kirjoitti: (18.3.2009 16:15:52)

    Mutta oman seuran jäsenet ovat ok? Voi että se oma napa on niin tärkeä!

    Jotakuinkin näin, lajin perustaidot opetellaan omalla tutulla kentällä ja sitten vasta lähdetään vieraskentille pelaamaan. Se nyt vaan on niin että vaikka mr 54 pelaa kotikentällä vielä kohtuu vauhtia, niin meno hidastuu vieraissa aikalailla.

    Aikanaan mua jännitti aivan hirvesti kun hyvinkäälle läksin ensimmäistä kertaa oikein 18 reikäisä kiertämään. Kotikenttää mulla ei ollut mutta olin onnellinen että oli tälläinen mahdollisuus kokeilla lajia. Ja silloin ei ollut kaiken mahdolllistavaa Supergolfia. Meitä oli kaks viisnelosta mutta 4m mittaisista lyönneistä huolimati pysyimme meille tiskiltä annetun aikataulun mukana heleposti. Tuskin siitä hitammaksi oltais tultu vaikka olisi ollut Supergolf olemassa. Pelaajan vastuulla se pelinopeus on pelitaidoista tai maksutavoista riippumati.

    Mut siis niin. Supergolf kauppaa pelioikeuksia kymmenen kappaleen nipuissa. Hitaampi hämmentyy sanamuodosta niin että miten sitten nykygolfari? En löytänyt sivuilta muuta kuin ostoskanavamaista hulinaa. Mitään itse pelaamiseen en löytänyt. Vain ajanvarauksiin ja niiden monipuolisen manipulointii liittyvää mainoshenkistä tohtusta. Ehkä ne ovat uudenaikaisen golfvaikuttajan virtaviivaistetut suunnat ja linjat jotka ovat koko valtakunnan golfin parhaaksi. Nykyihminen tarvitsee mutkattomia juttuja. Ja ne tämän on saatava.

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 154)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #396871 kohteessaSupergolf Oy:n vastaus Tilanderin tuuletukseen!

Etusivu Foorumit Yleistä Supergolf Oy:n vastaus Tilanderin tuuletukseen!