26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Stack and Tilt…swingi joka uudisti golfin…

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Stack and Tilt…swingi joka uudisti golfin…

Esillä 25 viestiä, 151 - 175 (kaikkiaan 204)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Tällainen terminologinen juttu alkoi askarruttamaan: Nähdäkseni on eri asia jos pitää päätä paikallaan tai jos se pysyy paikallaan aivan pitämättä. Onko pään pysyminen paikallaan vähemmän tumiollista kuin sen pitäminen paikallaan?
    Lähinnä korkeussuunnassa ja kohteen suuntaan asiaa ajattelen…

    Parti kirjoitti: (15.1.2010 14:48:42)
    Tällainen terminologinen juttu alkoi askarruttamaan: Nähdäkseni on eri asia jos pitää päätä paikallaan tai jos se pysyy paikallaan aivan pitämättä. Onko pään pysyminen paikallaan vähemmän tumiollista kuin sen pitäminen paikallaan?
    Lähinnä korkeussuunnassa ja kohteen suuntaan asiaa ajattelen…

    Kun kaikki menee kaikki swingissä ok nin pää pysyy aika lailla paikoillaan.
    Koskakohan joku tekee tuppeensahatusta laudasta telineen joka pitää pään paikoillaan.
    Olis siinä vakuutusyhtiölle selittämistä: No tuossa se golfia harjoitteli…viimeiset sanat: Nyt kyllä supinoi.

    oon pelant Stack and Tiltiä 4 vuotta. Siitä asti kun Lassi Tilander asiasta mainitsi ja
    luin alkuun kaksi artikkelia Golf Digest Int:sta. Nyt minulla on hyvän ystävän avustamana 4 DVD:tä asiasta. Mielestäni näin 65 v se sopii kuin V-tyyli Janne Ahoselle.

    Kun ei heilu neljään suuntaan eli kaikkiin ilmansuuntiin kuten perinteisissä swingeissä on pal helpomp osua boluun, joka kai on tarkoituskin. Osua 4-5 h samalla tavalla .

    Ajatelkaa nyt miten osuisi kevärilla maalihin, jos hahlo ja jyvä kirjoittaa kaikkiin ilman suuntiin – vuorotellen kontra vain eessun taassun – Stack and Tilt.

    P.S.
    Luin muuten Pekka Holopaisen ’ Kuningaskotkan ’ .
    On snadist stydimpi eepos kuin Nykäs – Matin vastaavat. Jos kiinnostaa saat 20 e ( OVH 24 ) . Suosittelen ja menee Dailysta ja nyt Tiikeristäkin ohi. Tikrult tulee varmasti seuraavaks Playboyn tapaista torinaa.

    EFC

    mäkisuksi kirjoitti: (2.2.2010 16:03:55)
    Suosittelen ja menee Dailysta

    Kuka on tää mystinen Daily? Jo toinen ketju tänään missä nimi vilahtaa 😉

    jaa-a,

    se onkin John Daly – ei Daily – sorry.

    Toisaalta, jos puhuessaan tai kirvatessaan esim. vierailla kielillä jarruna on täydellisyys- ei koskaan uskalla avata suutaan vierailla kielillä. Hyvän pahin vihollinen on täydellisyys.

    Miekin kerran lausuin saksan kielellä germaanivierailleni hotellin huoneen ovella , , että
    ’ Bitte, Warten sie ein wenig der Wachtmeister bringt den Löffel. (= poliisi hakee lusikan) .

    Piti sanoa Hausmeister bringt den Schlussel ( = vahtimestari tuo avaimen )

    Tätä nauroimme yhdessä seuraavana kesänä Kölnissä . Vein tuliaisen molemmille saksipareillle kaulaan ketjussa kannettavan snadin kultalusikan.

    Aina roiskuu, kun rapataan.

    On kiva kuunnella, kun stadissa jo päivittäin Ylenaikaisessakin kuulee viron ’ älä huuta mulle ’ ja venäjän ja saksan ja somalin murteella puhutaan suomea – sehän on vaan positiivista- niin meidänkin suomilaisten enklanti ja ruotti.

    ..notta siit vaan pamlaamaan vähän sumealla logiikalla – kuten swingin heiluntaakin..

    kyl se siitä..

    Mites mäkkäri kun sääkin oot jo aika vanha mies niin kuinka sun selkäs kestää tuota vääntelyä?

    Kas Kebax henkilöprofiilikuvani takapiru,

    Kävimme muuten viime vuonna pelittämässä Säästpankkijohdon Veteraanikilta Ry:n
    epävirallisen SM-kisan Everstissä. Elokuun puolesa välisä. Kyllä Lassin poika Lassi- Pekka on tehnyt teille hulppeen kentän. Ei tartte ees väyläkarttaa – sehä olla möllöttää livenä eessä. En saa kuka voitti.

    Kuule et oo varmaan kokeillut Stack and Tiltiä. Sehän se vartalo pyörii kuin poranterän ympärillä olisi lihaa !! Pysytyssä oleva selkärangan ympäri pyörii siis mun tähän saakka laihtuneet 97 kilua – pyörivä siis paikallaan ja paino koko ajan vasemmalla jalaal. Perinteisessä swingissä heilumme jalalta toiselle jalalle ja mulla ainakin rupes Jack Nicklauksen ja White Shark Normanin tapaan oikeaa lonkkaa jomottaa. Nyt ei jomota .

    Toissa vuonna löin GPI kisaas 270 m väylälle ja se riittää mulle pituus ja tarkkuus. Viime vuonna ei sitten pittuutta lyötykään kilipaa. Ehkä taas tän vuon.

    Stack and Tilt helpotaa jumalattomasti swingiäni – ei rasita – siis päin vastoin , kuin Taatalta kyselit. Eevi, Lilja Lusina , Remi – poikani, tytär on jo 9kk.

    Muuten noi vanhojen staragolfareiden 10 ohjetta – viimeksi luin suosikkini Halle Irwinin
    ohjeet, ovat tosi konkreettisia – Ernie Elsill oli hyviä. Mm , että kokeile samanmerkkistä dreiveriakin useampia enne kuin ostat – no olemme sitten jo janne Ahosen mäkisuksivalinnan tasolla , mutta ne ohjeet ovat tosi käytännöllisisä.

    Tattis vaan mäkkäri. Mä oon myös sitä mieltä että meillä täällä on julmetun selkee ja muutenkin aivan sairaan upea kenttä. Kyllä meidän kelpaa, juu.

    Mä en tiedä sitte mikä tuollainen perinteinen jalalta toiselle hypähtelevä swingi oikein on. Ainakaan koulukuntana. Varmaan tuollaiseen on tullut ja tulee syyllistyttyä. Mutta noin teoriassa kyllä oon sitä mieltä että matala kiertävä swingi johon on kytketty oikea tekemisen suunta olis se idea. En tiedä sitten löytyykö stack & tiltistä noita piirteitä. En myöskään oo varma miksi olen sitä mieltä että stack & tilt rasittaisi selkää. Täytyypä pähkiä asiaa uudestaan.

    Mä en mee sen kummemmin mihkään jalalta toiselle hypähtelyihin taikka hyvään swingiin.

    Mut noi selkä kivut js S&T. Mulla isä kokeili tota, ja sillä tiellä ollaan. Yritti ikäänku klassisesti swingata niin selkä kinnas vastaan ja jumitti. Sitten ku alko tilttaamaan ni ei kuulemma selkä tiltannu. Hyvä niin. Siinä kai kun tilttaa ni vääntö väheni tms, mene ja tiedä. Selkään ei kuitenkaan koske golfatessa ja tekeminen on helpottunut ja sillä hyvä. =)

    Nano,

    me vanhat gubbet sovitaan ehkä paremmin tähän Stack and Tiltiin. Mene ja tiedä.
    Mutta Kebax saa vahvistusta kommentistasi. Lisäksi S and T pitää vakaana betonointia
    ( alakroppa vyötäröstä alaspäin ) varsinkin osumahetkellä.

    Bennet ja Plummerhan studeerasivat KAIKKI golfin suurmiehet ja totesivat ensinnäkin, että ketään heistä ei gripannut, stanssannut, swingannnut, ’ just name it ’ samalla tavalla. Sen sijaan Sam Snead ja Ben Hogan Stack and Tilttasivat jo tavallaan.

    Draivatessa ehkä joutuu S and T vähän sondeeraamaan.

    Muuten MethodRami oli samalla hihgwayllä S and T kaa , mutta par kaistaa vasemmalla.

    Mun mielstä tämä parantaa mahdollisuutta osua palloon ja sitä kautta scorea. Hyvä pallo-osumahan on kaiken a ja o.

    Ei S&T takaa minkäänlaista osumaa eikä pelkästään osumalla skorea tehä.

    mäkisuksi kirjoitti: (4.2.2010 21:12:04)
    Lisäksi S and T pitää vakaana betonointia ( alakroppa vyötäröstä alaspäin ) varsinkin osumahetkellä.

    En betonoinnista tiijä mutta omaa swingisovellustani oon nyt sillee koittanut hahmottaa että takajalka ei nouse maasta oikeestaan missään vaiheessa swingiä. S&T’stä ollaan kyllä luultavasti kaukana mutta idea on nimenomaan vakaus tai oikeastaan tasapaino.

    kebax kirjoitti: (10.8.2010 18:45:52)
    Ei S&T takaa minkäänlaista osumaa eikä pelkästään osumalla skorea tehä.

    Tavallaan ei, mutta antaa siihen paremmat eväät kuin Bobby Jonesin tyyli. Toki ’follow trough’ edelleen on tärkeä jne.

    Oliskohan niin, että s&t olis kumminkin vaan näköharha, josta joku uudenruudinkeksijä on kehittänyt filosofian.

    -no eagle- kirjoitti: (10.8.2010 18:58:22)

    kebax kirjoitti: (10.8.2010 18:45:52)
    Ei S&T takaa minkäänlaista osumaa eikä pelkästään osumalla skorea tehä.

    Tavallaan ei, mutta antaa siihen paremmat eväät kuin Bobby Jonesin tyyli. Toki ’follow trough’ edelleen on tärkeä jne.

    Nyt Jugi pois sieltä S/T-maailmasta, Mike Austinin mantra päähän ja scorea tekemään:

    ’I want mobility, not stability’

    Ja heti perään Ollin kuolematon slogan:

    ’Par’s are for losers, be BOGITIVE!’

    Hei kolhvaarit ja nuoremmatkin kolohvarit,

    oonny 3 vuotta S & T:nut ja mulle se sopii hyvin. Oon kohta 66 v, kolohvanna
    44 v asti siis 22 v – jonniimoisella menestykselläkin joissakin kisoissa. Ens vuonna voisin käydä sr- kisoissakin enemmmän. Lyöntivarmuus – helppo ja tarkka swingi –
    mukavasti itseään toistava on tuonut luottamusta omaan peliin.

    Vuoden ajan olen myös harrastanut kylkien venytystä – siis ottanut jostain oven karminkulmasta kiinni ja vuorotellen venytellyt vasenta puolta sormista varpaisiin ja vice versa dextra. Oon tottakai venytellyt jalkojakin ja selkää, mutta sivujen venytys
    on uutta. Ikääntyvälle miehelle se on antanut liikkuvuutta keski- ja ylävartaloon.
    Swingini on dreiverilla tarkentunut entisestään ja Vanajalla pelasin EM- kisojen 4 päivän toimitsijatyön jälkeen ja palkkiona valkoisilta varmaan 5 vuoteen ekan kerran. Yllätyksekseni pelasin ulos 53 ja sisään 48 . Eli ei mitään mahtavaa, mutta klo 17.00 startti 4 päivän helleduunin perästä ei alkuun sujunut ollenkaan. Lopussa dreivi oli 250 m ja tuli pari par 5 ja ja par 4 ihan samoilla luvuilla kuin EM- amatööritkin. Muutenkin dreivini on ollut 230 m – 250 m ja suoria.

    Se kylkien venytys on hyödyllistä. No talvella hiihdin 600 km ja sauvakävelin rospuuttoaikana tuplasti , että ’ hittaast hyvvee tullooo- uatellen aevan kaanis’.

    mäkisuksi kirjoitti: (16.8.2010 0:14:35)
    Hei kolhvaarit ja nuoremmatkin kolohvarit,

    oonny 3 vuotta S & T:nut ja mulle se sopii hyvin. Oon kohta 66 v, kolohvanna
    44 v asti siis 22 v – jonniimoisella menestykselläkin joissakin kisoissa. Ens vuonna voisin käydä sr- kisoissakin enemmmän. Lyöntivarmuus – helppo ja tarkka swingi –
    mukavasti itseään toistava on tuonut luottamusta omaan peliin.

    Vuoden ajan olen myös harrastanut kylkien venytystä – siis ottanut jostain oven karminkulmasta kiinni ja vuorotellen venytellyt vasenta puolta sormista varpaisiin ja vice versa dextra. Oon tottakai venytellyt jalkojakin ja selkää, mutta sivujen venytys
    on uutta. Ikääntyvälle miehelle se on antanut liikkuvuutta keski- ja ylävartaloon.
    Swingini on dreiverilla tarkentunut entisestään ja Vanajalla pelasin EM- kisojen 4 päivän toimitsijatyön jälkeen ja palkkiona valkoisilta varmaan 5 vuoteen ekan kerran. Yllätyksekseni pelasin ulos 53 ja sisään 48 . Eli ei mitään mahtavaa, mutta klo 17.00 startti 4 päivän helleduunin perästä ei alkuun sujunut ollenkaan. Lopussa dreivi oli 250 m ja tuli pari par 5 ja ja par 4 ihan samoilla luvuilla kuin EM- amatööritkin. Muutenkin dreivini on ollut 230 m – 250 m ja suoria.

    Se kylkien venytys on hyödyllistä. No talvella hiihdin 600 km ja sauvakävelin rospuuttoaikana tuplasti , että ’ hittaast hyvvee tullooo- uatellen aevan kaanis’.

    Mä en kyllä ymmärrä, miten kangistuva golfvaari ei pystyisi kääntymään pelisuuntaan ja käyttämään hoganistista lähestymistapaa, jos hänellä ei muita vaivoja ole kuin vanhuus.

    Muistaakseni vuosi sitten 67-vuotias Bobby Mitchell (epäreilu vertaus, mutta silti) kääntyy paljon, todella paljon paremmin kuin normituuppari ja lyö edelleen palloa kauas, mutta ennen kaikkea tarkasti lähempää.

    Tätä ja montaa muutakin asiaa ihmettelee kohta puoliin eläköityvä

    Pekka Pelimies kirjoitti: (11.8.2010 7:16:01)
    Oliskohan niin, että s&t olis kumminkin vaan näköharha, josta joku uudenruudinkeksijä on kehittänyt filosofian.

    Niin kyllähän tuossa hieman myyntikikan makua on…aivan yhtähyvin voisi sanoa että line up & rip it ! Nimittäin on todella monta asiaa jotka pitä olla oikein kun lyö palloa..erään inssin mukaan 24 asiaa.

    Tomppa…doing the Line Up https://www.youtube.com/watch?v=z-4UEn5q0R4 Rip it !…..:)
    and

    Ikää 60. Kaverilta vieltiin 2009 Open titteli kun laitettiin väsyynenä pelaamaan levännyttä vastaan.

    -no eagle- kirjoitti: (16.8.2010 14:41:57)
    Ikää 60. Kaverilta vieltiin 2009 Open titteli kun laitettiin väsyynenä pelaamaan levännyttä vastaan.

    Ei sääntöjen mukainen pelaaminen ole keneltäkään viemistä. Säännöt ovat kaikille samat ja niiden mukaan pelataan. Ikä vain tekee meille kaikille tepposia, eikä terä ole ihan sama kuin nuorena. Tämän takia on perustettu The Champions Tour.

    Mutta toisaalta tuo kertoo Jugin ajatusmaailmasta paljon. Kaikki on jonkun muun vika tai jostain ulkopuolisesta johtuvaa. Joskus voisi keskittyä siihen mitä pystyy itse tekemään ja ottaa hiukan vastuuta omista tekemisistään, eikä syytellä kaikkea muuta kuin itseään.

    Chipper kirjoitti: (16.8.2010 15:25:53)

    -no eagle- kirjoitti: (16.8.2010 14:41:57)
    Ikää 60. Kaverilta vieltiin 2009 Open titteli kun laitettiin väsyynenä pelaamaan levännyttä vastaan.

    Ei sääntöjen mukainen pelaaminen ole keneltäkään viemistä. Säännöt ovat kaikille samat ja niiden mukaan pelataan. Ikä vain tekee meille kaikille tepposia, eikä terä ole ihan sama kuin nuorena. Tämän takia on perustettu The Champions Tour.

    Mutta toisaalta tuo kertoo Jugin ajatusmaailmasta paljon. Kaikki on jonkun muun vika tai jostain ulkopuolisesta johtuvaa. Joskus voisi keskittyä siihen mitä pystyy itse tekemään ja ottaa hiukan vastuuta omista tekemisistään, eikä syytellä kaikkea muuta kuin itseään.

    Jaa mä olen eri mieltä..mielestäni juuri 72 reikää pelanneelle pitäisi antaa oikeus taukoon jos se on ollut mahdollista toisellekin pelaajalle..en niinkään sen takia että Tom oli 59 vaan siksi, että se olisi reilua. Jostakin olin lukevinani, että tämä peli oli herrasmiehille..miten sun suhde on itseäsi vanhempiin ? Kunnossa ? Sinutteletko siellä Saksassa vanhempia oletko koskaa Teititellyt ? Ymmärrätkö mistä puhun ?

    Ei mun peli nyt kun mulla on asialliset vermeet niin enää muusta kuin kierrosmääristä j a itsestäni. Kiitos tämän foorumin..olen saanut normia pidemmät mailat ja löytänyt Oulusta sepän joka ’tako’ mailani kuntoon..itse ei ole tarvinut kuin maksaa ja pelata.

    -no eagle- kirjoitti: (16.8.2010 16:10:03)
    Jaa mä olen eri mieltä..mielestäni juuri 72 reikää pelanneelle pitäisi antaa oikeus taukoon jos se on ollut mahdollista toisellekin pelaajalle..en niinkään sen takia että Tom oli 59 vaan siksi, että se olisi reilua. Jostakin olin lukevinani, että tämä peli oli herrasmiehille..miten sun suhde on itseäsi vanhempiin ? Kunnossa ? Sinutteletko siellä Saksassa vanhempia oletko koskaa Teititellyt ? Ymmärrätkö mistä puhun ?

    Jugi ei sun tarvitse mun käyttäytymisestä huolehtia. Minun asenteeni vanhempia kohtaan on kunnossa, älä siitäkään huolehdi. Tervehditkö jokaista kadulla vastaantulevaa vanhempaa henkilö vai käveletkö vain tuppisuuna ohi? Ymmärrätkö mistä puhun?

    Koska elämä on ollut reilua? Tom ei ole joutunut odottelemaan klubilla saati rangella vaan oli ’liekeissä’. Pitäisikö esim. 100m juoksijat pysäyttää, kun 80v vanhus ei pysy mukana? Tom varmasti tiesi mihin ryhtyi, kun lähti kilvoittelemaan nuorempien seuraan ja ei sinänsä lähtenyt asiasta edes ’naukumaan’. Ymmärrätkö mistä puhun?
    Mikä sinun mukaasi tuossa on reilua? Golf ei niin kovaa urheilua ole ettei muutamaa uusintareikää ammattilaiset voisi 18 reiän jälkeen pelata. Ja kyllä Tom varmasti ehti levähtää ennen kuin uusintareiät pelattiin. Luulempa, että mitä pienempi tauko sitä parempi, niin ei tarvitse lämmitellä uudestaan, eikä paikat ehdi jäähtymään. Ymmärrätkö mistä puhun?
    Lisäksi Tom oli pelannut kyseisenä päivänä vain 18 reikää eikä suinkaan 72 reikää. Toki nuo aikaisemmat kierrokset varmati painoivat jokaisella, mutta siihen ei muutaman kymmenen minuutin palautuminen auta vaan tarvitaan päiviä. Ymmärätkö mistä puhun?

    Chipper kirjoitti: (16.8.2010 16:35:34)

    -no eagle- kirjoitti: (16.8.2010 16:10:03)
    Jaa mä olen eri mieltä..mielestäni juuri 72 reikää pelanneelle pitäisi antaa oikeus taukoon jos se on ollut mahdollista toisellekin pelaajalle..en niinkään sen takia että Tom oli 59 vaan siksi, että se olisi reilua. Jostakin olin lukevinani, että tämä peli oli herrasmiehille..miten sun suhde on itseäsi vanhempiin ? Kunnossa ? Sinutteletko siellä Saksassa vanhempia oletko koskaa Teititellyt ? Ymmärrätkö mistä puhun ?

    Jugi ei sun tarvitse mun käyttäytymisestä huolehtia. Minun asenteeni vanhempia kohtaan on kunnossa, älä siitäkään huolehdi. Tervehditkö jokaista kadulla vastaantulevaa vanhempaa henkilö vai käveletkö vain tuppisuuna ohi? Ymmärrätkö mistä puhun?

    Koska elämä on ollut reilua? Tom ei ole joutunut odottelemaan klubilla saati rangella vaan oli ’liekeissä’. Pitäisikö esim. 100m juoksijat pysäyttää, kun 80v vanhus ei pysy mukana? Tom varmasti tiesi mihin ryhtyi, kun lähti kilvoittelemaan nuorempien seuraan ja ei sinänsä lähtenyt asiasta edes ’naukumaan’. Ymmärrätkö mistä puhun?
    Mikä sinun mukaasi tuossa on reilua? Golf ei niin kovaa urheilua ole ettei muutamaa uusintareikää ammattilaiset voisi 18 reiän jälkeen pelata. Ja kyllä Tom varmasti ehti levähtää ennen kuin uusintareiät pelattiin. Luulempa, että mitä pienempi tauko sitä parempi, niin ei tarvitse lämmitellä uudestaan, eikä paikat ehdi jäähtymään. Ymmärrätkö mistä puhun?
    Lisäksi Tom oli pelannut kyseisenä päivänä vain 18 reikää eikä suinkaan 72 reikää. Toki nuo aikaisemmat kierrokset varmati painoivat jokaisella, mutta siihen ei muutaman kymmenen minuutin palautuminen auta vaan tarvitaan päiviä. Ymmärätkö mistä puhun?

    Onhan se aivan eri asia chippailla ja katsoa coachin kanssa joku quick fix ja ottaa kunnon suihku ja vaihtaa paita ja jatkaa peliä kuin uuvuttavan 18 kolon jälkeen heti uusinta reijille..Cink saattoi vaikka saada jalkahieronnan ennen jatkokiekkoja.

    En tietenkään sano sitä etteikö Cink pelannut hyvin ja ansasitsisi mestaruutta..harmittaa vaan että eivät olleet samalla viivalla vaan Cink pääsi porhaltamaan 100 m 3 sekunnin etuajalla..siinä tulee 80:lle hiki kun pitää ottaa etumatka kiinni…nitrot loppuu kesken kun ei kerkeä ottaa varikolla uusia.

    Löytyykö Suomesta proota joka osaa opettaa ja ymmärtää stack and tilt swingin?
    Ainaskaan heidän kotisivuiltaan ei tälläistä löydy.

    veneli kirjoitti: (5.2.2015 13:15:24)
    Löytyykö Suomesta proota joka osaa opettaa ja ymmärtää stack and tilt swingin?
    Ainaskaan heidän kotisivuiltaan ei tälläistä löydy.

    Itse kuvittelisin, että monikin osaisi opettaa. Koska ymmärtävät niin eivät sitä mainosta eivätkä opeta.

Esillä 25 viestiä, 151 - 175 (kaikkiaan 204)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #223952 kohteessaStack and Tilt…swingi joka uudisti golfin…

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Stack and Tilt…swingi joka uudisti golfin…