26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Stack and Tilt…swingi joka uudisti golfin…

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Stack and Tilt…swingi joka uudisti golfin…

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 204)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #223815 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

    Miten ihmeessä sä kuvittelet esittäväs ymmärrystäs postaamalla jonkun lainauksen? Sitähän sä teet joka hetki, etkä tajua siitä pätkän vertaa, kunhan postailet.

    Kaikki toi postaaminen kertoo vaan siitä, että sun pitää saada postata kaikesta kaikkea, vaika et koko asiaa olisi edes ymmärtänyt. Sen takia käytät termejä aivan väärässä merkityksessä ja sotket asioita keskenään.

    Mutta mä paan nyt shakkilaudan pois… ei jaksa pulun kanssa.

    #223816 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    -no eagle- kirjoitti: (25.11.2009 23:11:17)


    Toinen vasemman käden ja erityisesti sen kohteenpuoleisia lihaksia venyttävä liike on RR-työ, jossa kättä pyritään kiertämään myötäpäivään koko ds:n ajan ja vielä klo 17:ään saakka. Tässä lihastyössä vasen kynäärpää pyrkii kiertymään poispäin vartalosta, mikä venyttää (2) hartiaseudun ulkopuolisia lihaksia ja (3) olkavarren ulkopuolisia lihaksia – siis kohteenpuoleisia lihaksia.

    TS

    Kiinnittyi huomio tuossa Fukken vanhassa tekstissä tuohon boldattuun osaan jota en aiemmin muista lukeneeni. Onko noin, että mielikuvallisesti vain tuohon asti ja sitten läpi? Vai mites päin tuon Ameriikan kello käy?

    #223817 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    -no eagle- kirjoitti: (25.11.2009 10:55:30)
    Tarvin ehdottomasti swingin jolla alan pelata major voittoja, sillä haluan hyväksi golfkenttäsuunnittelijaksi ( viimeistään eläkeiässä )….:)

    Vieläkö täällä on joku joka ottaa tämän Oulun miehen vakavasti….?

    #223818 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    ts kirjoitti: (25.11.2009 23:19:48)
    Miten ihmeessä sä kuvittelet esittäväs ymmärrystäs postaamalla jonkun lainauksen? Sitähän sä teet joka hetki, etkä tajua siitä pätkän vertaa, kunhan postailet.

    Niin siis edellyttäisitkö sinä jokaiselta golfarilta joka valmistautuu swingiin myös 2 sivuisen fukken matran kertaamisen ulkoa ?

    Herää jo. Mä hain ton koska olit haluton antamaan asiasta mitään tarkennusta vaikka pyysin. Tämä tuli sinulle nyt pyytämättä ja tilaamatta.

    #223819 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Ballmarker kirjoitti: (26.11.2009 6:03:06)

    -no eagle- kirjoitti: (25.11.2009 10:55:30)
    Tarvin ehdottomasti swingin jolla alan pelata major voittoja, sillä haluan hyväksi golfkenttäsuunnittelijaksi ( viimeistään eläkeiässä )….:)

    Vieläkö täällä on joku joka ottaa tämän Oulun miehen vakavasti….?

    Toivottavasti…sillä olen vakavissani…tosin en major voiton suhteen. Se alkaa olla mennyttä kantaa…singelipelaajaksi vielä on teoreettiset mahdollisuudet.

    Golfkenttäsuunnittelijat tienaa 0.7 miljoonaa dollaria enemmän, jos ovat major vottajia kuten Jack Nicklaus.

    Onko sinulle tämä merkintä tuttu; …..:) ?

    #223820 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

    -no eagle- kirjoitti: (26.11.2009 7:33:47)

    ts kirjoitti: (25.11.2009 23:19:48)
    Miten ihmeessä sä kuvittelet esittäväs ymmärrystäs postaamalla jonkun lainauksen? Sitähän sä teet joka hetki, etkä tajua siitä pätkän vertaa, kunhan postailet.

    Niin siis edellyttäisitkö sinä jokaiselta golfarilta joka valmistautuu swingiin myös 2 sivuisen fukken matran kertaamisen ulkoa ?

    Herää jo. Mä hain ton koska olit haluton antamaan asiasta mitään tarkennusta vaikka pyysin. Tämä tuli sinulle nyt pyytämättä ja tilaamatta.

    Itse asiassa juuri heräsinkin.

    Ja mitä tarkennusta sä muka pyysit. Pyysit korjaamaan jos olet vääräsää, mutta kun siinä tekstissä oli kaikki väärin, niin paha sitä on oikeestaan korjaamaan lähteä.

    Mut mä positun täältä nyt. Toiselta puolelta saatiin sun älyttömyydet loppumaan hiettämällä sut pihalle, ikävä kyllä täällä mulla ei siihen ole valtaa, joten mun on poistuttava.

    Pahoittelut palstan lukijoille siitä, että tui bannattua Jukka tuolla toisella palstalla, jolloin siirtyi takaisin tänne meuhkaamaan. Mä tuun joskus taas kattomaan onko tlanne rauhottunu.

    #223821 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    -no eagle- kirjoitti: (26.11.2009 7:36:40)
    olen vakavissani…tosin en major voiton suhteen. Se alkaa olla mennyttä kantaa…singelipelaajaksi vielä on teoreettiset mahdollisuudet.

    Älä luovuta, nuori mies. Ei noiden välillä ole kuin yksi pieni askel.

    #223822 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    ts kirjoitti: (26.11.2009 8:21:13)

    -no eagle- kirjoitti: (26.11.2009 7:33:47)

    ts kirjoitti: (25.11.2009 23:19:48)
    Miten ihmeessä sä kuvittelet esittäväs ymmärrystäs postaamalla jonkun lainauksen? Sitähän sä teet joka hetki, etkä tajua siitä pätkän vertaa, kunhan postailet.

    Niin siis edellyttäisitkö sinä jokaiselta golfarilta joka valmistautuu swingiin myös 2 sivuisen fukken matran kertaamisen ulkoa ?

    Herää jo. Mä hain ton koska olit haluton antamaan asiasta mitään tarkennusta vaikka pyysin. Tämä tuli sinulle nyt pyytämättä ja tilaamatta.

    Itse asiassa juuri heräsinkin.

    Ja mitä tarkennusta sä muka pyysit. Pyysit korjaamaan jos olet vääräsää, mutta kun siinä tekstissä oli kaikki väärin, niin paha sitä on oikeestaan korjaamaan lähteä.

    Mut mä positun täältä nyt. Toiselta puolelta saatiin sun älyttömyydet loppumaan hiettämällä sut pihalle, ikävä kyllä täällä mulla ei siihen ole valtaa, joten mun on poistuttava.

    Pahoittelut palstan lukijoille siitä, että tui bannattua Jukka tuolla toisella palstalla, jolloin siirtyi takaisin tänne meuhkaamaan. Mä tuun joskus taas kattomaan onko tlanne rauhottunu.

    No ei se aivan näin mennyt. Yritin opettaa teille siellä mailan ilmanvastuksen ja lavan vipuvaikutuksen osuutta osumassa palloon ja miten se esimerkiksi voi vaikuttaa negatiivisesti peliin. Yritin myös kertoa painovoiman osuudesta ’ilmaisena’ energiana swingissä. Oikeastaan mikäännäistä asioista ei mennyt jakeluun.

    Tosinmyönnän, että ottamieni videoiden pohjalta syntyi hyvinkin kiivas keskustelu joka johti 1.10.2009 swingimuutokseen joka jatkuu edelleen. Kiitos hyvien kommenttien mm Kebaxin ja A. Aron toimesta. Posturessani oli jotain mätää..tosin tämä stack and tilt lyöntini koettiin golfin vastaisena nou nouna ja lämärinä.

    Mun käsittääkseni toi RR ja Hoganin lyönti on aivan sama kuin crossaus koska vasen käsi supinoi. Jotenkin musta tuntuu edelleen että flippaus sotketaan tässä herttaisesti tuon supinoivan lyönnin kanssa.

    Muistakaa siellä toisella saitilla että tuon lavan vipuvoiman päässä on hetkellisesti 9000 N voima.

    #223823 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

    -no eagle- kirjoitti: (26.11.2009 10:56:07)

    Mun käsittääkseni toi RR ja Hoganin lyönti on aivan sama kuin crossaus koska vasen käsi supinoi. Jotenkin musta tuntuu edelleen että flippaus sotketaan tässä herttaisesti tuon supinoivan lyönnin kanssa.

    .

    Ei taatana… kyllä on taas porukkaa lattialla kun putoilevat tuoleiltaan toimistoissa.

    Miten ihmeessä jollain on jatkuva tarve osoittaa kirjotuksillaan, että hän on ymmrtänyt kaiken niin päin P:tä kuin ikinä mahdollista.

    Nyt en tuu tänne enää edes vinkin perusteella. Toi pulu yksinkertasesti tappaa nää palstat tolla jauhannallaan.

    #223824 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    -no eagle- kirjoitti: (26.11.2009 10:56:07)
    Yritin opettaa teille siellä mailan ilmanvastuksen ja lavan
    vipuvaikutuksen osuutta osumassa palloon ja miten se esimerkiksi voi vaikuttaa negatiivisesti peliin. Yritin myös kertoa painovoiman osuudesta ’ilmaisena’ energiana swingissä. Oikeastaan mikäännäistä asioista ei mennyt jakeluun.

    Tosinmyönnän, että ottamieni videoiden pohjalta syntyi hyvinkin kiivas keskustelu…

    Älä ole Jukka vaatimaton. Kyllä käynnistämäsi keskustelu mullisti paitsi svingin, myös koko golf-teollisuuden.

    Mailanvalmistajien silmät ovat ansiostasi avautuneet ja standardit pantu uusiin puihin. Ensi kevään rautamailamallisto on innovaatioittesi mukaan 2,5 tuumaa entistä pitempi ja hiilikuituvarsin varustettu.

    Uudet mailat antavat lyöjälle mahdollisuuden entistä syvempiin lanne- ja polvikulmiin, jolloin lyöjä laskeutuu ikään kuin tekemään tarpeitaan ja on valmis toteuttamaan niin sanotun tyrnäväläisen nurmiporavoimalyönnin.

    Pelz on tekemässä videoittesi perusteella lyönnistä ohjekirjaa. Ensimmäiset 200 sivua on jo valmiina. Kirja julkaistaan pääsiäisen tietämissä Tyrnävän kirjastossa josta saa ostaa tarjoushintaan tosi hyviä rhododendroneita tai jotain.

    #223825 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Johtaja XXL kirjoitti: (26.11.2009 11:37:05)
    Älä ole Jukka vaatimaton. Kyllä käynnistämäsi keskustelu mullisti paitsi svingin, myös koko golf-teollisuuden.

    Mailanvalmistajien silmät ovat ansiostasi avautuneet ja standardit pantu uusiin puihin. Ensi kevään rautamailamallisto on innovaatioittesi mukaan 2,5 tuumaa entistä pitempi ja hiilikuituvarsin varustettu.

    No tämäkin olisi parempi kuin 1990 alkanut trendi mailoissa joissa yritettiin imitoida tennismailan lapaa golfmailaan…jättiläismäinen sweetspot ja sitä varten überpaksut gripit jotta osumassa aiheutunut torque eli vääntö ei vie kaikkia nahkoja kätösistä ennen kuin 18 koloa on pelattu. Onneksi nuo uudet kehäpainotteiset on joten alkaneet jo näyttää ’normaaleilta’ golfmailoilta.

    Ohjekirja mailoille olisi pitänyt sisältää maininnan; tämä maila on suunniteltu vain wrestlemaniaan perehtyneille Hulk Hoganeille eikä missään tapauksessa esim Ben Hoganin kaltaisille auto-onnettomuudessa loukkaantuneille pelaajille. Sekä maininnan uuden vipu(keski)pisteen aiheuttamasta lisääntyneestä 2000 – 3000 N väännnöstä sekä edes sivulauseessa pienellä präntillä 5%-10% kasvaneen ilmanvastuksen swingissä. Hetkeä ennen osumaa kun kuluu mailan liikuttamiseen 95-97% energiasta ilmanvastuksen voittamiseen.

    #223826 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    -no eagle- kirjoitti: (26.11.2009 11:53:30)

    Johtaja XXL kirjoitti: (26.11.2009 11:37:05)
    Älä ole Jukka vaatimaton. Kyllä käynnistämäsi keskustelu mullisti paitsi svingin, myös koko golf-teollisuuden.

    Mailanvalmistajien silmät ovat ansiostasi avautuneet ja standardit pantu uusiin puihin. Ensi kevään rautamailamallisto on innovaatioittesi mukaan 2,5 tuumaa entistä pitempi ja hiilikuituvarsin varustettu.

    No tämäkin olisi parempi kuin 1990 alkanut trendi mailoissa joissa yritettiin imitoida tennismailan lapaa golfmailaan…jättiläismäinen sweetspot ja sitä varten überpaksut gripit jotta osumassa aiheutunut torque eli vääntö ei vie kaikkia nahkoja kätösistä ennen kuin 18 koloa on pelattu. Onneksi nuo uudet kehäpainotteiset on joten alkaneet jo näyttää ’normaaleilta’ golfmailoilta.

    Ohjekirja mailoille olisi pitänyt sisältää maininnan; tämä maila on suunniteltu vain wrestlemaniaan perehtyneille Hulk Hoganeille eikä missään tapauksessa esim Ben Hoganin kaltaisille auto-onnettomuudessa loukkaantuneille pelaajille. Sekä maininnan uuden vipu(keski)pisteen aiheuttamasta lisääntyneestä 2000 – 3000 N väännnöstä sekä edes sivulauseessa pienellä präntillä 5%-10% kasvaneen ilmanvastuksen swingissä. Hetkeä ennen osumaa kun kuluu mailan liikuttamiseen 95-97% energiasta ilmanvastuksen voittamiseen.

    Etkö sinä tajua edes sitä, että sweetspottiin osuneessa lyönnissä mailan varteen ei käytännössä tule vääntöä tai oikeastaan kiertoa varren ympäri? Mainitsemissasi jättimäisen sweetspotin mailoissa tämä alue on mahdollisimman iso, mutta samalla tuntuma ja lyöjän saama palaute osumasta yleensä heikkenee. Sen sijaan haaveilemissasi bladeissa sweetspotin ulkopuolelle osunut lyönti iaheuttaa paljon suuremman väännön samalla heikentäen lyöntejä epäpuhtaissa osumissa.

    #223827 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    aakoo64 kirjoitti: (26.11.2009 12:12:49)
    Etkö sinä tajua edes sitä, että sweetspottiin osuneessa lyönnissä mailan varteen ei käytännössä tule vääntöä tai oikeastaan kiertoa varren ympäri? Mainitsemissasi jättimäisen sweetspotin mailoissa tämä alue on mahdollisimman iso, mutta samalla tuntuma ja lyöjän saama palaute osumasta yleensä heikkenee. Sen sijaan haaveilemissasi bladeissa sweetspotin ulkopuolelle osunut lyönti iaheuttaa paljon suuremman väännön samalla heikentäen lyöntejä epäpuhtaissa osumissa.

    Ei se ole näin yksinkertaista..muutamat oversizet vaatii swetarista huolimatta täydellisesti oikean tulokulman palloon. Eli sekä tuntuma on kadoksissa lyönnistä osumahetkellä…ja ns osumia tulee harvoin jotka vie pallo eteenpäin. Usein näissä oversizeissa kun on myös aivan tolkuttomasti offsettia joka mailakohtaisesti heikentää mailan lavan tukevuutta.

    Nykyaikaiset kehäpainotteiset toimii parhaimmillaan kuten bladet, mutta antaa enemmän pituutta tramboliininsa takia…ja tapauskohtaisesti vähemmän feedbackiä.

    Mulla on ollut kahdet kehäpainotteiset, joten mulle tätä asiaa on turha opettaa…ja saatan ostaa kolmannet.

    #223828 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    -no eagle- kirjoitti: (26.11.2009 12:30:54)
    mulle tätä asiaa on turha opettaa

    Monesta asiasta meillä on hieman mielipide-eroja, arvoisa herra Jukka, mutta tästä olemme täysin samaa mieltä.

    Oletko koskaan miettinyt että löisit pelkillä varsilla, kokonaan ilman lapaa? Tällöinhän lavan aiheuttama ilmavastus olisi nollassa, eikä maximaalisen kokoinen sweetspottikaan hirveällä offsetillä aiheuttaisi tramboliiniefektiä? Oletko miettinyt mitä vaikutusta lavan bouncella on sweetspotin tramboliiniefektin vääntömomenttivoiman kiihtyvyyteen? Entä ilmanvastuksen aiheuttaman kiihtyvyyden vaikutus lavan ja pallon välisen kitkakertoimen työhön (9000N), liike-energiaan (180000 W), tehoon (11J) ja vääntömomenttiin (12km)?

    Näin minä sen näkisin.

    #223829 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Mil Phickelson kirjoitti: (25.11.2009 23:45:09)

    -no eagle- kirjoitti: (25.11.2009 23:11:17)


    Toinen vasemman käden ja erityisesti sen kohteenpuoleisia lihaksia venyttävä liike on RR-työ, jossa kättä pyritään kiertämään myötäpäivään koko ds:n ajan ja vielä klo 17:ään saakka. Tässä lihastyössä vasen kynäärpää pyrkii kiertymään poispäin vartalosta, mikä venyttää (2) hartiaseudun ulkopuolisia lihaksia ja (3) olkavarren ulkopuolisia lihaksia – siis kohteenpuoleisia lihaksia.

    TS

    Kiinnittyi huomio tuossa Fukken vanhassa tekstissä tuohon boldattuun osaan jota en aiemmin muista lukeneeni. Onko noin, että mielikuvallisesti vain tuohon asti ja sitten läpi? Vai mites päin tuon Ameriikan kello käy?

    PRKLE TS 🙂

    Lue sulle osoitetutkin viestit!!

    #223830 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

    Mil Phickelson kirjoitti: (26.11.2009 13:58:28)

    Mil Phickelson kirjoitti: (25.11.2009 23:45:09)

    -no eagle- kirjoitti: (25.11.2009 23:11:17)


    Toinen vasemman käden ja erityisesti sen kohteenpuoleisia lihaksia venyttävä liike on RR-työ, jossa kättä pyritään kiertämään myötäpäivään koko ds:n ajan ja vielä klo 17:ään saakka. Tässä lihastyössä vasen kynäärpää pyrkii kiertymään poispäin vartalosta, mikä venyttää (2) hartiaseudun ulkopuolisia lihaksia ja (3) olkavarren ulkopuolisia lihaksia – siis kohteenpuoleisia lihaksia.

    TS

    Kiinnittyi huomio tuossa Fukken vanhassa tekstissä tuohon boldattuun osaan jota en aiemmin muista lukeneeni. Onko noin, että mielikuvallisesti vain tuohon asti ja sitten läpi? Vai mites päin tuon Ameriikan kello käy?

    PRKLE TS 🙂

    Lue sulle osoitetutkin viestit!!

    No pakko kai jos huudetaan. Mun mielestä vaan toi kysymys pitää osottaa Fukkelle. Toisekseen se on niin täynnä epäselviä määreitä, että maalaispoika pyörty sitä meittiessään.

    Mutta tuolla foralla Pulli-Paavon avaamassa ketjussa saattaa olla sulle vastaus. Pitäähän toki läpi tulla, mutta millä tavoin. Sen verran voin sanoa, että varsin samaa mieltä olen Fukken kanssa tuosta tapahtumasta, mutta en hänen kirjoittamastaan kuvailusta. Kyllä se vaan aina vaatii näyttämisen, että nuo tekstin ja tarkoituksen ristiriidat selviävät.

    #223831 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    ts kirjoitti: (26.11.2009 14:44:44)

    Mil Phickelson kirjoitti: (26.11.2009 13:58:28)

    Mil Phickelson kirjoitti: (25.11.2009 23:45:09)

    -no eagle- kirjoitti: (25.11.2009 23:11:17)


    Toinen vasemman käden ja erityisesti sen kohteenpuoleisia lihaksia venyttävä liike on RR-työ, jossa kättä pyritään kiertämään myötäpäivään koko ds:n ajan ja vielä klo 17:ään saakka. Tässä lihastyössä vasen kynäärpää pyrkii kiertymään poispäin vartalosta, mikä venyttää (2) hartiaseudun ulkopuolisia lihaksia ja (3) olkavarren ulkopuolisia lihaksia – siis kohteenpuoleisia lihaksia.

    TS

    Kiinnittyi huomio tuossa Fukken vanhassa tekstissä tuohon boldattuun osaan jota en aiemmin muista lukeneeni. Onko noin, että mielikuvallisesti vain tuohon asti ja sitten läpi? Vai mites päin tuon Ameriikan kello käy?

    PRKLE TS 🙂

    Lue sulle osoitetutkin viestit!!

    No pakko kai jos huudetaan. Mun mielestä vaan toi kysymys pitää osottaa Fukkelle. Toisekseen se on niin täynnä epäselviä määreitä, että maalaispoika pyörty sitä meittiessään.

    Mutta tuolla foralla Pulli-Paavon avaamassa ketjussa saattaa olla sulle vastaus. Pitäähän toki läpi tulla, mutta millä tavoin. Sen verran voin sanoa, että varsin samaa mieltä olen Fukken kanssa tuosta tapahtumasta, mutta en hänen kirjoittamastaan kuvailusta. Kyllä se vaan aina vaatii näyttämisen, että nuo tekstin ja tarkoituksen ristiriidat selviävät.

    Ok, tutkitaan toisaalta kun ehditään. Mulle ainakin toi asia on mielikuvatasolla ollut suuri kompastuskivi.

    PS. en huutanut, pyysin varovasti ja kauniisti:)

    #223832 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Jokkedokke kirjoitti: (26.11.2009 13:55:52)
    Oletko koskaan miettinyt että löisit pelkillä varsilla, kokonaan ilman lapaa?

    Mikä sen varren ilmanvastuksen hävittää ?

    #223833 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    -no eagle- kirjoitti: (26.11.2009 16:18:48)

    Jokkedokke kirjoitti: (26.11.2009 13:55:52)
    Oletko koskaan miettinyt että löisit pelkillä varsilla, kokonaan ilman lapaa?

    Mikä sen varren ilmanvastuksen hävittää ?

    Ei mikään, mutta eihän siitä ole haittaa vielä ollut, rautamailojen LAVAN ilmanvastushan sinulta oli swingin pilannut, kunnes syynä olikin se Callawayn hybridi. Kokeilepa huviksesi joskus pelkän varren päähän jotain lavan muotoista hyvin kevyttä, mutta jäykkää esinettä ja sitten heti perään koko mailaa. Huomaat varsin pian, että lavan massan liikuttaminen voittaa aika lailla 100-0 ilmanvastuksen vaikutuksen.

    #223834 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    -no eagle- kirjoitti: (26.11.2009 16:18:48)
    Mikä sen varren ilmanvastuksen hävittää ?

    Ai perhana, kyllä huomaa että on partaveitsen terävä kaveri siellä toisessa päässä. Eihän tämä nyt itselleni tullut mieleenkään.

    Koska käsittääkseni myös varren eliminoiminen swingistä veisi monesta lyönnistä sen parhaan terän kannattaisi ehkä tarmo laittaa mahdollisimman ohuen ja litteän varren tekemiseen. Samuraimiekka varmaan ajaisi asian? Siihen hitsipillillä mahdollisimman pieni bladelapa kiinni, ja katos, mailahan leikkaisi ilmaa kuin veitsi voita! Ja varmaan voisi rautakutosella pallo lentää yli 300 metriä (ja dragsterin, hävittäjän ja fotonin voittaisi ensimmäisen 290 metrin matkalla)!!1

    Ei varmaan tarvitsisi enää tehdä työtä 9000N teholla, vipuvarren päässä olevalla sentrimunaalivoimalla.

    #223835 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    aakoo64 kirjoitti: (26.11.2009 17:17:19)

    -no eagle- kirjoitti: (26.11.2009 16:18:48)

    Jokkedokke kirjoitti: (26.11.2009 13:55:52)
    Oletko koskaan miettinyt että löisit pelkillä varsilla, kokonaan ilman lapaa?

    Mikä sen varren ilmanvastuksen hävittää ?

    Ei mikään, mutta eihän siitä ole haittaa vielä ollut, rautamailojen LAVAN ilmanvastushan sinulta oli swingin pilannut, kunnes syynä olikin se Callawayn hybridi. Kokeilepa huviksesi joskus pelkän varren päähän jotain lavan muotoista hyvin kevyttä, mutta jäykkää esinettä ja sitten heti perään koko mailaa. Huomaat varsin pian, että lavan massan liikuttaminen voittaa aika lailla 100-0 ilmanvastuksen vaikutuksen.

    Callyn hybridi sotki vain posturen…

    Kokeile huvikses lyödä 18 mm dia voimistelukepillä ilmaa..vastusta on enemmän kuin mun uudessa i6:ssa ( joka on 75 gr kevyempi kuin lyhyempi vanha rauta 5 ).

    #223836 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    PG

    Jokkedokke kirjoitti:
    …pallo lentää yli 300 metriä

    …työtä 9000N teholla,

    …kitkakertoimen työhön (9000N), liike-energiaan (180000 W), tehoon (11J) ja vääntömomenttiin (12km)

    no eagle kirjoitti:
    uuden vipu(keski)pisteen aiheuttamasta lisääntyneestä 2000 – 3000 N väännnöstä

    En ota muuten kantaa näihin kiperiin kysymyksiin, mutta huomauttaisin ystävällisesti, että siinä järjestelmässä, jossa työn yksikkönä on N, energian yksikkönä W, tehon yksikkönä J tai N, vääntömomentin yksikkönä kilometri sekä väännön yksikkönä N, niin pituuden yksikkönä on ehdottomasti käytettävä Celsiusastetta.

    #223837 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    PG kirjoitti: (26.11.2009 18:39:52)

    Jokkedokke kirjoitti:
    …pallo lentää yli 300 metriä

    …työtä 9000N teholla,

    …kitkakertoimen työhön (9000N), liike-energiaan (180000 W), tehoon (11J) ja vääntömomenttiin (12km)

    no eagle kirjoitti:
    uuden vipu(keski)pisteen aiheuttamasta lisääntyneestä 2000 – 3000 N väännnöstä

    En ota muuten kantaa näihin kiperiin kysymyksiin, mutta huomauttaisin ystävällisesti, että siinä järjestelmässä, jossa työn yksikkönä on N, energian yksikkönä W, tehon yksikkönä J tai N, vääntömomentin yksikkönä kilometri sekä väännön yksikkönä N, niin pituuden yksikkönä on ehdottomasti käytettävä Celsiusastetta.

    Joo…se oli USGAn sivulla…800 pounds oli konvertoitu 8800 N:ksi…tarvittava voima koloallomailalla lyömiseksi.

    Mikä on väännön yksikkö ?

    #223838 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    -no eagle- kirjoitti: (26.11.2009 17:54:02)

    aakoo64 kirjoitti: (26.11.2009 17:17:19)

    -no eagle- kirjoitti: (26.11.2009 16:18:48)

    Jokkedokke kirjoitti: (26.11.2009 13:55:52)
    Oletko koskaan miettinyt että löisit pelkillä varsilla, kokonaan ilman lapaa?

    Mikä sen varren ilmanvastuksen hävittää ?

    Ei mikään, mutta eihän siitä ole haittaa vielä ollut, rautamailojen LAVAN ilmanvastushan sinulta oli swingin pilannut, kunnes syynä olikin se Callawayn hybridi. Kokeilepa huviksesi joskus pelkän varren päähän jotain lavan muotoista hyvin kevyttä, mutta jäykkää esinettä ja sitten heti perään koko mailaa. Huomaat varsin pian, että lavan massan liikuttaminen voittaa aika lailla 100-0 ilmanvastuksen vaikutuksen.

    Callyn hybridi sotki vain posturen…

    Kokeile huvikses lyödä 18 mm dia voimistelukepillä ilmaa..vastusta on enemmän kuin mun uudessa i6:ssa ( joka on 75 gr kevyempi kuin lyhyempi vanha rauta 5 ).

    Ja se posture pilaa koko swingin, mutta tästä on väitelty niin paljon, että se asia ei etene.

    Pelkän golfmailan varrenkin heiluttelussa ilmanvastus tuntuu, koska varsi on niin kevyt, mutta kokonaisessa rautamailassa on kuitenkin massan keskittymä lavassa. Jos pistät lavan painoisen metallimokkulan sinne voimistelukepinkin päähän, sen heiluttamisessa ilmanvastus ei enää tunnukaan, vaan suurin osa voimasta tarvitaan ’lavan’ massan liikuttamiseen. Toisekseen mailan varren halkaisija on aika paljon vähemmän kuin 18 mm. Mutta yritä nyt tuota, mitä yllä ehdotin, niin huomaat ilmanvastuksen merkityksettömyyden rautamailalla lyönnissä.

    Vaikka ethän sinä tätä uskonut aikaisemminkaan, vaikka kuinka moni sinulle asian jopa laskemalla todisti toisella forumilla. Nytkin vänkäsit vastaan ilman, että olit ilmeisesti edes kunnolla lukenut yllä olevaa kirjoitusta.

    #223839 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    PG

    -no eagle- kirjoitti: (26.11.2009 18:47:44)

    Mikä on väännön yksikkö ?

    Nm

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 204)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #223836 kohteessaStack and Tilt…swingi joka uudisti golfin…

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Stack and Tilt…swingi joka uudisti golfin…