26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Stack and Tilt…swingi joka uudisti golfin…

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Stack and Tilt…swingi joka uudisti golfin…

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 204)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #169679 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    En tiedä onko koko termi edes vakiintunut Suomeen , mutta tässä varma swingi jolla voittaa. Opettelin tuon viikonloppuna..pallot alkoi pysyä kentällä ja olivat pidempiä kuin ennen. Stack and Tilt

    #223791 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    #223792 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

    -no eagle- kirjoitti: (25.11.2009 10:28:32)
    En tiedä onko koko termi edes vakiintunut Suomeen , mutta tässä varma swingi jolla voittaa.

    Opettelin tuon viikonloppuna..pallot alkoi pysyä kentällä ja olivat pidempiä kuin ennen.

    Stack and Tilt

    Mahtaa käydä Suomen kentät lyhyeksi ensi kesänä kun jo ennenkin olit pitkälyöntisin pelaaja mitä minä tiedän.

    #223793 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Kualeppi kirjoitti: (25.11.2009 10:41:59)

    -no eagle- kirjoitti: (25.11.2009 10:28:32)
    En tiedä onko koko termi edes vakiintunut Suomeen , mutta tässä varma swingi jolla voittaa.

    Opettelin tuon viikonloppuna..pallot alkoi pysyä kentällä ja olivat pidempiä kuin ennen.

    Stack and Tilt

    Mahtaa käydä Suomen kentät lyhyeksi ensi kesänä kun jo ennenkin olit pitkälyöntisin pelaaja mitä minä tiedän.

    No tuon toteuttaminen vaatii myös mailojen saattamisen up to date. Olis mahtavaa jos kaikki pallot alkais pysyä väylällä. Tämä oli niinkuin se puuttuva rengas swingistäni. Lantiokiertoon ja painonsiirtymiseen olin jo keskittynyt aiemmin. Mun ’lämäristä’ on itseasiassa todella helppo siirtyä tähän. Keskityn vaan enemmän bs ja ds osuuteen.

    Ihmettelen, ettei tätä ole käsitelty täällä aiemmin…RR:stä on kuitenkin miljuuna konmenttia.

    Tarvin ehdottomasti swingin jolla alan pelata major voittoja, sillä haluan hyväksi golfkenttäsuunnittelijaksi ( viimeistään eläkeiässä )….:)

    #223794 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    PG

    -no eagle- kirjoitti: (25.11.2009 10:28:32)

    Opettelin tuon viikonloppuna..pallot alkoi pysyä kentällä ja olivat pidempiä kuin ennen.

    Stack and Tilt

    Samalta sivulta löytyyy myös video How to swing a golf club like Tiger Woods. Opettelen sen jo tänään ennen kentälle lähtöä, jotta aika säästyy itse peliin, eikä tuhraannu pallojen etsimiseen… 🙂

    PS. Olen ihan otettu kiitoksestasi siellä toisessa keskusteluketjussa. On harvinaista saada kiitosta sellaiselta henkilöltä, jonka on osoittanut olevan väärässä.

    #223795 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

    Mä en ole koskaan käynyt hallissa lyömässä, mutta tänään ajattelin mennä. Jos siinä samalla opettelis uuden paremman swingin. Eli 14.30 halliin ja 15.30 uusi swingi kainalossa ulos hallista.

    #223796 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Kualeppi kirjoitti: (25.11.2009 12:05:26)
    Mä en ole koskaan käynyt hallissa lyömässä, mutta tänään ajattelin mennä. Jos siinä samalla opettelis uuden paremman swingin. Eli 14.30 halliin ja 15.30 uusi swingi kainalossa ulos hallista.

    Olin 2 tuntia rangella..hyvin toimii S&T ja Vardon grippi, jota ajan sisään. 160 m rangemunkit i6:lla. Hajonta +-2 m.

    #223797 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    PG kirjoitti: (25.11.2009 11:45:30)

    Samalta sivulta löytyyy myös video How to swing a golf club like Tiger Woods. Opettelen sen jo tänään ennen kentälle lähtöä, jotta aika säästyy itse peliin, eikä tuhraannu pallojen etsimiseen… 🙂

    PS. Olen ihan otettu kiitoksestasi siellä toisessa keskusteluketjussa. On harvinaista saada kiitosta sellaiselta henkilöltä, jonka on osoittanut olevan väärässä.

    weir & player

    Löytyy paljon muutakin.

    #223798 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

    -no eagle- kirjoitti: (25.11.2009 10:28:32)
    En tiedä onko koko termi edes vakiintunut Suomeen , mutta tässä varma swingi jolla voittaa.

    Opettelin tuon viikonloppuna..pallot alkoi pysyä kentällä ja olivat pidempiä kuin ennen.

    Stack and Tilt

    Laittasit Jukka koneelles ladaten sen internetin uusimman version, niin pysysit ajan tasalla. Muutama vuosi sitten taas keksittiin pyörää uudelleen ja ainahan siitä joku innostuu. Viimeset pari vuotta on siiten ollu enemmän tarinaa siitä, kun ovat jättäneet tuon harharetken taakseen.

    #223799 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    -no eagle- kirjoitti: (25.11.2009 10:55:30)
    Keskityn vaan enemmän bs osuuteen.

    Etkös sä ole tuohon jo melkoisesti keskittynyt?

    #223800 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    ts kirjoitti: (25.11.2009 20:11:29)

    -no eagle- kirjoitti: (25.11.2009 10:28:32)
    En tiedä onko koko termi edes vakiintunut Suomeen , mutta tässä varma swingi jolla voittaa.

    Opettelin tuon viikonloppuna..pallot alkoi pysyä kentällä ja olivat pidempiä kuin ennen.

    Stack and Tilt

    Laittasit Jukka koneelles ladaten sen internetin uusimman version, niin pysysit ajan tasalla. Muutama vuosi sitten taas keksittiin pyörää uudelleen ja ainahan siitä joku innostuu. Viimeset pari vuotta on siiten ollu enemmän tarinaa siitä, kun ovat jättäneet tuon harharetken taakseen.

    Mutta jos Jugi lyö rautakutosella 160 metrisiä lyöntejä neljän metrin säteelle, niin eihän tuota kannata vaihtaa enää mihinkään. Etenkin kun kaikki tämä tapahtuu viikonlopun pakkasharjoittelun jälkeen.

    #223801 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    ts kirjoitti: (25.11.2009 20:11:29)

    -no eagle- kirjoitti: (25.11.2009 10:28:32)
    En tiedä onko koko termi edes vakiintunut Suomeen , mutta tässä varma swingi jolla voittaa.

    Opettelin tuon viikonloppuna..pallot alkoi pysyä kentällä ja olivat pidempiä kuin ennen.

    Stack and Tilt

    Laittasit Jukka koneelles ladaten sen internetin uusimman version, niin pysysit ajan tasalla. Muutama vuosi sitten taas keksittiin pyörää uudelleen ja ainahan siitä joku innostuu. Viimeset pari vuotta on siiten ollu enemmän tarinaa siitä, kun ovat jättäneet tuon harharetken taakseen.

    Mulla on uusin versio. Ahaa siis weir ja player sekä pelz ovat tehneet harharetken ja RR on tullut takaisin.

    Paljon tosta oli kuitenkin saatu asiaan internettiin tuubaan varsinkin…mutta onhan se hirvee lämäri kun oikeen miettii.

    #223802 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

    Dittis kirjoitti: (25.11.2009 21:06:45)

    ts kirjoitti: (25.11.2009 20:11:29)

    -no eagle- kirjoitti: (25.11.2009 10:28:32)
    En tiedä onko koko termi edes vakiintunut Suomeen , mutta tässä varma swingi jolla voittaa.

    Opettelin tuon viikonloppuna..pallot alkoi pysyä kentällä ja olivat pidempiä kuin ennen.

    Stack and Tilt

    Laittasit Jukka koneelles ladaten sen internetin uusimman version, niin pysysit ajan tasalla. Muutama vuosi sitten taas keksittiin pyörää uudelleen ja ainahan siitä joku innostuu. Viimeset pari vuotta on siiten ollu enemmän tarinaa siitä, kun ovat jättäneet tuon harharetken taakseen.

    Mutta jos Jugi lyö rautakutosella 160 metrisiä lyöntejä neljän metrin säteelle, niin eihän tuota kannata vaihtaa enää mihinkään. Etenkin kun kaikki tämä tapahtuu viikonlopun pakkasharjoittelun jälkeen.

    Toi voi olla muten kyllä hyvinkin totta. Ainakin ton 4m:n säteen osalta.

    Sen mitä oon meinaan videolta Jukan lyöntejä nähnyt, niin tuo on varsin uskottava varsinkin jos siihen otetaan S&T mukaan. Ne on sen jälkeen kaikki 4m:n säteellä… lähtöpaikastaan.

    #223803 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    ts kirjoitti: (25.11.2009 21:10:30)
    Toi voi olla muten kyllä hyvinkin totta. Ainakin ton 4m:n säteen osalta.

    Sen mitä oon meinaan videolta Jukan lyöntejä nähnyt, niin tuo on varsin uskottava varsinkin jos siihen otetaan S&T mukaan. Ne on sen jälkeen kaikki 4m:n säteellä… lähtöpaikastaan.

    Gimme a brake. Uusi i6 on just sellanen kuin kuvittelin sitä tehdessäni…pienempi ilmanvastus osumaalueella ja kevyempi paino takaa suuremman forges osumassa ja 5 cm alempana varressa oleva painopiste antaa lisää tatsia jolloin lapa ei ole tunnoton.

    Vardon grippi alkoi toimia…se on osaltaan antanut lisää näköjään tuota consistencyä jota etsin ja varsinkin suuntatarkkuutta. Tollasta kevyttä keppiä on helppo pyörittää..ei ihme että monet porotkin on siirtyneeet graffoihin. Täysi myytti, että rauta on tarkempi.

    #223804 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

    -no eagle- kirjoitti: (25.11.2009 21:10:27)

    Mulla on uusin versio. Ahaa siis weir ja player sekä pelz ovat tehneet harharetken ja RR on tullut takaisin.

    Hei jos joskus aletaan jakamaan käsitteiden ja asioiden sotkemisesta Nobelia, niin ei tarvi komitean hirveen pitkkän miettiä voittajaa.

    Miten ihmeessä joku jaksaa loputtomiin käyttää termejä ja kirjoittaa asioista, joista ei kummastakaan ole pätkän vertaa hajulla.

    Eikun lipes… siis munhan piti vaan pyytää Jukkaa selittämään noi molemmat swingitekniikat. Ei muuten mutta ois kiva joskus saada itekin tietää mimmonen toi RR-tekniikka on.

    #223805 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    -no eagle- kirjoitti: (25.11.2009 21:15:32)

    …pienempi ilmanvastus osumaalueella ja kevyempi paino takaa suuremman forcen osumassa ja 5 cm alempana varressa oleva painopiste antaa lisää tatsia jolloin lapa ei ole tunnoton.

    Edit: typo

    #223806 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    ts kirjoitti: (25.11.2009 21:16:16)
    Eikun lipes… siis munhan piti vaan pyytää Jukkaa selittämään noi molemmat swingitekniikat. Ei muuten mutta ois kiva joskus saada itekin tietää mimmonen toi RR-tekniikka on.

    Mä uskon tämän…google ei ainakaan tunne koko RR käsitettä..ilmeisesti sekotat sen flip termiin jolloin ranteilla annetaan lisää suuntaa ja loftia lapaan.

    #223807 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

    -no eagle- kirjoitti: (25.11.2009 21:20:52)

    ts kirjoitti: (25.11.2009 21:16:16)
    Eikun lipes… siis munhan piti vaan pyytää Jukkaa selittämään noi molemmat swingitekniikat. Ei muuten mutta ois kiva joskus saada itekin tietää mimmonen toi RR-tekniikka on.

    Mä uskon tämän…google ei ainakaan tunne koko RR käsitettä..ilmeisesti sekotat sen flip termiin jolloin ranteilla annetaan lisää suuntaa ja loftia lapaan.

    No johan pomppas… ai mä sekotan sen ;D Ootsää huikee veikko…

    Mutta tokihan sun koko ’golfymmärrys’ perustuukin googlettamiseen…. ja tietysti sieltä valikoituihin tuloksiin.

    Mutta siis sä olet sitä mieltä, että RR on joku swingitekniikka?

    #223808 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    ts kirjoitti: (25.11.2009 21:28:33)
    Mutta siis sä olet sitä mieltä, että RR on joku swingitekniikka?

    Sunhan se pitäis tietää ettekös sinä ja fukke ja scoop sen pari talvea sitten keksineet.

    #223809 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

    -no eagle- kirjoitti: (25.11.2009 21:36:45)

    ts kirjoitti: (25.11.2009 21:28:33)
    Mutta siis sä olet sitä mieltä, että RR on joku swingitekniikka?

    Sunhan se pitäis tietää ettekös sinä ja fukke ja scoop sen pari talvea sitten keksineet.

    Siinähän se onkin, kun me tiedetään mitä se tarkottaa, mutta sä käytät sitä jatkuvasti, vaikka sulla ei ole pienintäkään käsitystä koko asiasta. Ja toisaalta mä en ole keksiny yhtään mitään. Fukke on keksiny termin.

    Mutta sä et vastannu kysymykseen, eli onko RR sun käsityksen mukaan joku swingitekniikka?

    #223810 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    ts kirjoitti: (25.11.2009 21:46:45)

    Mutta sä et vastannu kysymykseen, eli onko RR sun käsityksen mukaan joku swingitekniikka?

    Mulle on jäänyt siitä sellanen mielikuva että se vastaa muutamien bleideillä ja stiffeillä tai x-stiffeillä pelaajien kavereiden ( pituudeltaan noin 160-175 cm ) käsitykseen tai tarpeesen saada saatto toimimaan oikein silloin kun ylhäältä alaspäin tuleva liike on vähäistä ja voima kehitetään pelkastään vinhalla rotaatiolla.

    Siinä hieman supinoidaan vasenta kättä ja kierretään oikeaa rannetta myötäpäivään…eli flipataan hiukan…näinhän Lee Trevinot ja monet muut proot ovat jo kauan tehneet.

    Se ei ole swingi vaan ainostaan releaseen liittyvä yksityiskohta.

    Korjaa jos olen väärässä.

    #223811 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

    -no eagle- kirjoitti: (25.11.2009 21:56:18)

    ts kirjoitti: (25.11.2009 21:46:45)

    Mutta sä et vastannu kysymykseen, eli onko RR sun käsityksen mukaan joku swingitekniikka?

    Mulle on jäänyt siitä sellanen mielikuva että se vastaa muutamien bleideillä ja stiffeillä tai x-stiffeillä pelaajien kavereiden ( pituudeltaan noin 160-175 cm ) käsitykseen tai tarpeesen saada saatto toimimaan oikein silloin kun ylhäältä alaspäin tuleva liike on vähäistä ja voima kehitetään pelkastään vinhalla rotaatiolla.

    Siinä hieman supinoidaan vasenta kättä ja kierretään oikeaa rannetta myötäpäivään…eli flipataan hiukan…näinhän Lee Trevinot ja monet muut proot ovat jo kauan tehneet.

    Se ei ole swingi vaan ainostaan releaseen liittyvä yksityiskohta.

    Korjaa jos olen väärässä.

    En korjaa.

    Mutta ihan taatanan kuutamolla sä olet koko asiasta edelleen. Se ei tosin ole ihan ainoa.

    Mutta sen sohlaamisen Nobelin sä varmistit viimeistään tuolla postauksellas.

    Mä voisin oikeestaan heittää tohon semmosen vertauksen, että kokisit olevas erittäin pätevä ulkoministeriksi, koska olet kaikesta niin pihalla. Noissa on syvä yhteys.

    #223812 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    ts kirjoitti: (25.11.2009 22:05:04)

    -no eagle- kirjoitti: (25.11.2009 21:56:18)
    Korjaa jos olen väärässä.

    En korjaa.

    Eli olen oikeassa noin 96%:sesti. Hyvä.

    #223813 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

    -no eagle- kirjoitti: (25.11.2009 22:15:54)

    ts kirjoitti: (25.11.2009 22:05:04)

    -no eagle- kirjoitti: (25.11.2009 21:56:18)
    Korjaa jos olen väärässä.

    En korjaa.

    Eli olen oikeassa noin 96%:sesti. Hyvä.

    Ei vaan 138,6 prosenttisen väärässä. Mutta kun sitä tuolla toisaalla sulle jo on koitettu lukuisten ihmisten toimesta selittää, niin en todellakaan ala samaa rumbaa täällä.

    Hae vaan sitä ulkoministerin paikkaa.

    #223814 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    ts kirjoitti: (25.11.2009 22:36:41)

    Ei vaan 138,6 prosenttisen väärässä. Mutta kun sitä tuolla toisaalla sulle jo on koitettu lukuisten ihmisten toimesta selittää, niin en todellakaan ala samaa rumbaa täällä.

    No mun täytyy sitten;

    Toinen vasemman käden ja erityisesti sen kohteenpuoleisia lihaksia venyttävä liike on RR-työ, jossa kättä pyritään kiertämään myötäpäivään koko ds:n ajan ja vielä klo 17:ään saakka. Tässä lihastyössä vasen kynäärpää pyrkii kiertymään poispäin vartalosta, mikä venyttää (2) hartiaseudun ulkopuolisia lihaksia ja (3) olkavarren ulkopuolisia lihaksia – siis kohteenpuoleisia lihaksia.

    Hogan on kertonut paljon supinaatiosta, mikä ’hänen’ määritelmänsä mukaan on vasemman ranteen kupertaminen niin, että kämmenselkä painuu maata vasten. Tämä ds:n puolivälissä osuman läpi tehtävä ranteen sisäpuolisten lihasten supistustyö venyttää (3) käsivarren kohteenpuoleisia lihaksia ja (4) kämmenselän lihaksia.

    Kun osuman alueella vielä pyritään pitämään yllä svingin maksimaalista laajuutta ja lyömään oikealla kädellä palloon päin, jos grippi ja supinaatio on kunnossa, oikea käsi puristaa (nimetön ja keskisormi peukalopäkiää vasten, väliin jää varsi ja vasen peukalo) ja TYÖNTÄÄ vasenta kättä edelleen suoraksi ja palloon päin, mikä (5) venyttää vasenta peukaloa.

    ——

    Onko oikein…fukken swingiteoria ketjusta ?

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 204)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #223798 kohteessaStack and Tilt…swingi joka uudisti golfin…

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Stack and Tilt…swingi joka uudisti golfin…