26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Soketit lyhyissä Pitch-lyönneissä

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Soketit lyhyissä Pitch-lyönneissä

Esillä 21 viestiä, 176 - 196 (kaikkiaan 196)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • ts kirjoitti: (22.8.2014 18:07:50)

    Mr. Fairway kirjoitti: (22.8.2014 17:13:27)

    Lapahan ei voi rynnätä ulos, jos oikea kyynäpää osoittaa downswingissä kohti kroppaa / kohti maata.. ja tähän juuri pyrin.
    Puch- sliceja tai ylipäätään sliceja en ole lyönyt koskaan, mutta soketteja olen => minun kropalla noilla ei ole mitään yhteistä.

    Kyllä se voi monella tavalla rynnätä ulos silti. EI vaan ole kohdallesi ilmeisesti osunut.

    Mä vaan kovin ihmettelen että sulkeutuvalla / suljetulla lavalla soketin saa aikaiseksi jos perusympyrä yhtään on kohdallaan. Avoimella lavalla kun holkki kulkee edellä se on varsin helppo tehtävä. No toisaalta toki sulkeutuva ja ulko tuleva lapa kertovat aika paljon siitäkin, että pallo ei perusympyrälle osu ja siitä saattaa hyvinkin löytyä pullihookien ja soketin yhteys

    Ulkoa sisään lyödessä, kun hartiat / kädet dominoi liikaa downswingin alussa, ’perusympyrä’ .. jos sen nyt oikein ymmärrän, siirtyy enemmän takajalan puolelle. Osumakohdassa lapa on tällöin suljettu (ainakin minulla, silloin kun tätä virhettä esiintyy) JA slicenlyöjällä lapa on kohteeseen tai peräti auki.
    Oikea olkapää on tässä tilanteessa lähempänä palloa kuin alkuasennossa ja oikea käsi oikennut liian aikaisin, koska kädet on etuajassa => sokettivaara.
    Tuo lavan sulkeutuminen on varmaankin refleksi, kun lyöjä tajuaa tulevansa palloon kohdelinjan ulkopuolelta.. yritetään korjata vetämällä käsiä sisään. Joskus korjaus onnistuu => pullihuukki (slice jos lapa ei suljettu).. joskus ei => soketti.

    ts

    Mr. Fairway kirjoitti: (23.8.2014 16:03:15)

    ts kirjoitti: (22.8.2014 18:07:50)

    Mr. Fairway kirjoitti: (22.8.2014 17:13:27)

    Lapahan ei voi rynnätä ulos, jos oikea kyynäpää osoittaa downswingissä kohti kroppaa / kohti maata.. ja tähän juuri pyrin.
    Puch- sliceja tai ylipäätään sliceja en ole lyönyt koskaan, mutta soketteja olen => minun kropalla noilla ei ole mitään yhteistä.

    Kyllä se voi monella tavalla rynnätä ulos silti. EI vaan ole kohdallesi ilmeisesti osunut.

    Mä vaan kovin ihmettelen että sulkeutuvalla / suljetulla lavalla soketin saa aikaiseksi jos perusympyrä yhtään on kohdallaan. Avoimella lavalla kun holkki kulkee edellä se on varsin helppo tehtävä. No toisaalta toki sulkeutuva ja ulko tuleva lapa kertovat aika paljon siitäkin, että pallo ei perusympyrälle osu ja siitä saattaa hyvinkin löytyä pullihookien ja soketin yhteys

    Ulkoa sisään lyödessä, kun hartiat / kädet dominoi liikaa downswingin alussa, ’perusympyrä’ .. jos sen nyt oikein ymmärrän, siirtyy enemmän takajalan puolelle. Osumakohdassa lapa on tällöin suljettu (ainakin minulla, silloin kun tätä virhettä esiintyy) JA slicenlyöjällä lapa on kohteeseen tai peräti auki.
    Oikea olkapää on tässä tilanteessa lähempänä palloa kuin alkuasennossa ja oikea käsi oikennut liian aikaisin, koska kädet on etuajassa => sokettivaara.
    Tuo lavan sulkeutuminen on varmaankin refleksi, kun lyöjä tajuaa tulevansa palloon kohdelinjan ulkopuolelta.. yritetään korjata vetämällä käsiä sisään. Joskus korjaus onnistuu => pullihuukki (slice jos lapa ei suljettu).. joskus ei => soketti.

    Eihän se perusympyrä noin päin ole. Sehän on vaakatasossa (tai ainakin liki) makaava kaari

    Silloin kun se on kohdallaan, on liki mahdotonta saada lapa pallon ulkopuolelle.

    Tuollaista ’perusympyrä’ muuria ei pelaajan ympärillä kentällä ole => lapa voi käydä sen ulkopuolella.
    Aloittaa vain downswingin väärillä lihaksilla, niin hartioiden ja käsien toiminta on etuajassa suhteessa alakroppaan (myös ranteiden osalta) => Lapa käy tän pahuksen perusympyrän ulkopuolella. Jos lapaa ei onnistu kauhomaan tämän kuvitellun ympyrän kaarelle ennen osumaa => soketti.

    ts

    Mr. Fairway kirjoitti: (23.8.2014 17:15:55)
    Tuollaista ’perusympyrä’ muuria ei pelaajan ympärillä kentällä ole => lapa voi käydä sen ulkopuolella.
    Aloittaa vain downswingin väärillä lihaksilla, niin hartioiden ja käsien toiminta on etuajassa suhteessa alakroppaan (myös ranteiden osalta) => Lapa käy tän pahuksen perusympyrän ulkopuolella. Jos lapaa ei onnistu kauhomaan tämän kuvitellun ympyrän kaarelle ennen osumaa => soketti.

    Niinkö? Onko sinulla vaikkapa mittaustuloksia tuosta geometriasta väitteesi tueksi?

    Mä tuossa jokunen vuosi sitten koitin saada testilyönneillä aikaiseksi ulkoa sisään tulevan lyönnin. Meni tunti ja piti varsin erikoiseen asentoon vääntäytyä onnistuakseen siinä.

    Joudun valitettavasti toteamaan sinun olevan tuossa asiassa väärässä, ja livenä noin 5s menevän sen asian todistamiseen. Kuvakulmaharhaa koko ulkoa sisään path pääosalla pelaajista. Sen kun ymmärtää ja tietää, alkaa ihan oikea pohdinta osuman geometriasta ja sen vaikutuksesta pallon lentoon.

    ts kirjoitti: (23.8.2014 17:22:14)

    Mr. Fairway kirjoitti: (23.8.2014 17:15:55)
    Tuollaista ’perusympyrä’ muuria ei pelaajan ympärillä kentällä ole => lapa voi käydä sen ulkopuolella.
    Aloittaa vain downswingin väärillä lihaksilla, niin hartioiden ja käsien toiminta on etuajassa suhteessa alakroppaan (myös ranteiden osalta) => Lapa käy tän pahuksen perusympyrän ulkopuolella. Jos lapaa ei onnistu kauhomaan tämän kuvitellun ympyrän kaarelle ennen osumaa => soketti.

    Niinkö? Onko sinulla vaikkapa mittaustuloksia tuosta geometriasta väitteesi tueksi?

    Mä tuossa jokunen vuosi sitten koitin saada testilyönneillä aikaiseksi ulkoa sisään tulevan lyönnin. Meni tunti ja piti varsin erikoiseen asentoon vääntäytyä onnistuakseen siinä.

    Joudun valitettavasti toteamaan sinun olevan tuossa asiassa väärässä, ja livenä noin 5s menevän sen asian todistamiseen. Kuvakulmaharhaa koko ulkoa sisään path pääosalla pelaajista. Sen kun ymmärtää ja tietää, alkaa ihan oikea pohdinta osuman geometriasta ja sen vaikutuksesta pallon lentoon.

    Ei ole mittaustuloksia.. videolta olen katsonut lyöntiäni ja siitä näkee omat virheet riittävän tarkasti, kun ei ole leipä kiinni harrastuksesta. Pallon lentoradasta voi päätellä loput. Esim. pullia on mahdoton lyödä, jollein maila tule ulkoa sisään. Vasemman kautta lähtevä slice sama juttu.. Olettaen, että hommaa ei ole alkuasennossa jo tarkoituksellisesti haettu, esim. suuntaamalla kroppa kohteesta vasempaan ja fadea haetaan.

    Itse olin taannoin saanut aikaiseksi tuon ulkoa sisään lyömisen vian.. se vain hiljalleen tuli kuvioihin. Se aiheutti satunnaisia soketteja lyhyissä ja pullihukkia pitkissä. Homma on nyt kutakuinkin korjattu aimmin kertomallani tavalla ja olen tyytyväinen.

    Ulkoa sisään lyöminen voi olla vaikeaa sellaiselle, joka on alunperin opetellut asiat oikein. Itseoppineelle swingaajalle se ei ole temppu eikä mikään. Yksinkertaisesti aloitat downswingin työntämällä oikeaa olkapäätä enemmän eteenpäin ja release etuajassa => maila pakko vetää ikäänkuin kainaloon, jotta osuu palloon.
    Toinen tapa on tehdä backswing käsillä, ilman kunnon hartiakiertoa ja yrittää sitten lyödä normaalisti.. helppoa.. ja tuhoisaa 🙂

    ts

    Mr. Fairway kirjoitti: (23.8.2014 20:43:07)

    ts kirjoitti: (23.8.2014 17:22:14)

    Mr. Fairway kirjoitti: (23.8.2014 17:15:55)
    Tuollaista ’perusympyrä’ muuria ei pelaajan ympärillä kentällä ole => lapa voi käydä sen ulkopuolella.
    Aloittaa vain downswingin väärillä lihaksilla, niin hartioiden ja käsien toiminta on etuajassa suhteessa alakroppaan (myös ranteiden osalta) => Lapa käy tän pahuksen perusympyrän ulkopuolella. Jos lapaa ei onnistu kauhomaan tämän kuvitellun ympyrän kaarelle ennen osumaa => soketti.

    Niinkö? Onko sinulla vaikkapa mittaustuloksia tuosta geometriasta väitteesi tueksi?

    Mä tuossa jokunen vuosi sitten koitin saada testilyönneillä aikaiseksi ulkoa sisään tulevan lyönnin. Meni tunti ja piti varsin erikoiseen asentoon vääntäytyä onnistuakseen siinä.

    Joudun valitettavasti toteamaan sinun olevan tuossa asiassa väärässä, ja livenä noin 5s menevän sen asian todistamiseen. Kuvakulmaharhaa koko ulkoa sisään path pääosalla pelaajista. Sen kun ymmärtää ja tietää, alkaa ihan oikea pohdinta osuman geometriasta ja sen vaikutuksesta pallon lentoon.

    Ei ole mittaustuloksia.. videolta olen katsonut lyöntiäni ja siitä näkee omat virheet riittävän tarkasti, kun ei ole leipä kiinni harrastuksesta. Pallon lentoradasta voi päätellä loput. Esim. pullia on mahdoton lyödä, jollein maila tule ulkoa sisään. Vasemman kautta lähtevä slice sama juttu.. Olettaen, että hommaa ei ole alkuasennossa jo tarkoituksellisesti haettu, esim. suuntaamalla kroppa kohteesta vasempaan ja fadea haetaan.

    Itse olin taannoin saanut aikaiseksi tuon ulkoa sisään lyömisen vian.. se vain hiljalleen tuli kuvioihin. Se aiheutti satunnaisia soketteja lyhyissä ja pullihukkia pitkissä. Homma on nyt kutakuinkin korjattu aimmin kertomallani tavalla ja olen tyytyväinen.

    Ulkoa sisään lyöminen voi olla vaikeaa sellaiselle, joka on alunperin opetellut asiat oikein. Itseoppineelle swingaajalle se ei ole temppu eikä mikään. Yksinkertaisesti aloitat downswingin työntämällä oikeaa olkapäätä enemmän eteenpäin ja release etuajassa => maila pakko vetää ikäänkuin kainaloon, jotta osuu palloon.
    Toinen tapa on tehdä backswing käsillä, ilman kunnon hartiakiertoa ja yrittää sitten lyödä normaalisti.. helppoa.. ja tuhoisaa 🙂

    Nyt kannattaa vaan kyseenalaistaa sekä videokuva, että myös kaikki kerrottu. Mieti sitä perusympyrää ja sitä että mulla on oikeesti sitä mittausdataa aika runsaasti.

    Sä vaikutat sen verran fiksulta kaverilta, että jossain vaiheessa oivallat olennaisen ja sen mitä on vuosia luultu olevan toisin. Mieti stä geometrista perusympyrää ihan oikeesti.

    Jossain vaiheessa löin usein soketin lyhyissä pitcheissä. Tuskailin asian kanssa, kunnes huomasin että juuri noissa lyönneissä paino meni varpaille ja kun tajusin syyn, ongelma korjaantui välittömästi.

    Rauta 1 kirjoitti: (22.8.2014 22:31:36)
    Voiko tuosta ymmärtää jotain ? Jos kaikki on noin sekaisin, niin -> PROlle käynti xx-kertaa !

    Heh… 🙂 Ei varmaan pitäisi, mutta koska olen avoin ihminen, niin olen valmis myös laittamaan oman swingini esille… Ehkä siitä joku saa jotain irti.

    Alussa siis ’kylmiltään’ lyöty soketti. Tuota PW:llä tulee useinkin rangen aluksi ja johtuu siis siitä (muiden vajaavuuksien sekä osaamattomuuden lisäksi), että liike lähtee taakse käsillä. Linja on liian taakse ja lapa suljettuna. BS lopussa näkee kuinka lapa on kiinni reippaasti. Nyt kun vartalo ei lähde mukaan tarpeeksi hyvin niin tullaa alas lapa suljettuna. Tuosta ei saa aikaseksi kuin vi**sti vasemmalle kun lapa menee niin rajusti kiinni tai niin kuin useimmilla sokettina oikealle, koska lapaa ei saa linjaan vaan se jää pahasti auki.

    Toivottavasti nyt ymmärsit ja katso myös kooste.

    Toinen video koosteella on driver lyönti jossa paikat on jo ns. auki, eli vaikka menen omalla swingilläni taakse normaalia suljetummalla lavalla (tai siis näin ainakin luulen, ei ole tiedon…) niin koska paikat ovat jo lämmenneet niin saan ajoituksen kuntoon ja lyönti on hyvä.

    Pitäisikö mennä Pro:lle… 🙂 Ehkä, mutta onneksi soketit jäävät vain rangelle. Itse kun olen porukkaa rangella katsonut, niin aikalailla samojen asioiden kanssa painivat, tosin puhuvat kärkiosumista ja pyrkivät viemään taakse voimakkaammin. Mielestäni tämä vain pahentaa asioita, kun pitäisi saada taaksevienti hyvään linjaa ja lopettaa käsillä rykiminen…

    Ai niin, tässä se video –> Yhdistetty – Soketti ja hyvä

    Mäkeläinen kirjoitti: (23.8.2014 23:25:24)

    Ai niin, tässä se video –> Yhdistetty – Soketti ja hyvä

    Mun mielestä lantio ei käänny kun pysäyttää osuman jälkeiseen tilanteeseen.

    Jossain vaiheessa löin usein soketin lyhyissä pitcheissä. Tuskailin asian kanssa, kunnes huomasin että juuri noissa lyönneissä paino meni varpaille ja kun tajusin syyn, ongelma korjaantui välittömästi.

    Mulla on samaa vikaa, nyt kun soketteja on alkanut tulla pitcheissä (30-50 metriä) niin alkaa jo pelkäämään lyöntiä valmiiksi mikä tietysti ei ole kauhean hyvä lähtökohta lyönnille. Saisiko nyt ihan oikean ,lyhyen neuvon mikä tuohon voisi auttaa? Näitä keskusteluja olen lukenut ja aika sivuun menty paikka paikoin.

    MarkkuRe kirjoitti: (27.8.2014 14:03:21)
    Jossain vaiheessa löin usein soketin lyhyissä pitcheissä. Tuskailin asian kanssa, kunnes huomasin että juuri noissa lyönneissä paino meni varpaille ja kun tajusin syyn, ongelma korjaantui välittömästi.

    Mulla on samaa vikaa, nyt kun soketteja on alkanut tulla pitcheissä (30-50 metriä) niin alkaa jo pelkäämään lyöntiä valmiiksi mikä tietysti ei ole kauhean hyvä lähtökohta lyönnille. Saisiko nyt ihan oikean ,lyhyen neuvon mikä tuohon voisi auttaa? Näitä keskusteluja olen lukenut ja aika sivuun menty paikka paikoin.

    Kun kyseessä lyhyt swingi, niin pidä oikea kyynärpää kiinni vartalossa backswing ja downswing ajan osumaan saakka (pidä se samassa paikassa, elä liuta sitä). Se varmistaa ,että.. 1. Et voi viedä mailaa taakse pelkillä käsillä 2. Myös downswing tulee kiertoliikkeellä eikä käsillä.
    Aloita downswing lantiokierrolla, joka varmistaa, että ylävartalon kierto ei karkaa lantion edelle.

    -no eagle- kirjoitti: (26.8.2014 12:20:59)

    Mäkeläinen kirjoitti: (23.8.2014 23:25:24)

    Ai niin, tässä se video –> Yhdistetty – Soketti ja hyvä

    Mun mielestä lantio ei käänny kun pysäyttää osuman jälkeiseen tilanteeseen.

    Ei käänny, ei… Alakerran liike jää vajaaksi, mutta noissa ensimmäisten lyöntien kohdalla soketteja saa aikaiseksi juuri käsillä repiminen. Kun tulee muutama lyönti alle, niin homma alkaa sujua. Sama juttu jos on viikon pelaamatta, niin ensimmäiset lyönnit on usein tuollaisia.

    Normaalistihan jalat ponnistaa ja lantio siirtyy pois alta, minulta tuota ei siis nyt tule, mutta kun lyöntejä kertyy alle, niin ajoitus menee kuntoon. Muutama soketti ei rangella haittaa, itseasiassa se aina herättää miettimään ja ottamaan lyönnit paremmalla ajatuksella.

    Lyhyissä lyönneissä (40-60m) ongelmaksi tulee se (minulla ja monella muulla myös), että lyödään käsillä. BS hidastuu ja lopuksi rykäistään käsillä, lantion kierrolla ja läpilyönnillä ei ongelmia tulisi. Nyt itse hoidan nuo lyhyet lyönnit niin, että kavennan asentoa ja pyrin lyömään lyhyemmällä BS:llä, jolloin saan lyötyä läpi normaalilla vauhdilla. Normaalilla jalkojen leveydellä tulee käytettyä liikaa käsiä koska BS:n pituus lyhenee, mutta jaloista ei tule tarpeeksi potkua.

    Mutta hyvin tuolla lyönnillä mennään ja tulokset on tällaiselle klubi tuupparille hyviä. Tietenkin on hyviä ja huonoja päiviä, mutta itseasiassa nyt tämän kesän aikana on tullut omalle tekemiselle huojennus ja on huomannut, että tästä voi ihan nauttia… 🙂 Kaikkia virheitä ei saada tästä ruhosta korjattua ja monen muunkin varmasti tulisi niin ajatella. Kaikki alle 80 kierrokset ovat minulle erinomaisia, toivotan, että niitä vielä tälle vuodelle muutama mahtuisi… 🙂

    Kun kyseessä lyhyt swingi, niin pidä oikea kyynärpää kiinni vartalossa backswing ja downswing ajan osumaan saakka (pidä se samassa paikassa, elä liuta sitä). Se varmistaa ,että.. 1. Et voi viedä mailaa taakse pelkillä käsillä 2. Myös downswing tulee kiertoliikkeellä eikä käsillä.
    Aloita downswing lantiokierrolla, joka varmistaa, että ylävartalon kierto ei karkaa lantion edelle.

    Kiitos, sen verran vielä että kuinka noiden ranteiden kanssa? Ovatko mukana vai ei? Olen saanut kahta eri tietoa ja ainakin mulle olisi luontaisempaa käyttää ranteita.

    MarkkuRe kirjoitti: (27.8.2014 20:20:02)

    Kun kyseessä lyhyt swingi, niin pidä oikea kyynärpää kiinni vartalossa backswing ja downswing ajan osumaan saakka (pidä se samassa paikassa, elä liuta sitä). Se varmistaa ,että.. 1. Et voi viedä mailaa taakse pelkillä käsillä 2. Myös downswing tulee kiertoliikkeellä eikä käsillä.
    Aloita downswing lantiokierrolla, joka varmistaa, että ylävartalon kierto ei karkaa lantion edelle.

    Kiitos, sen verran vielä että kuinka noiden ranteiden kanssa? Ovatko mukana vai ei? Olen saanut kahta eri tietoa ja ainakin mulle olisi luontaisempaa käyttää ranteita.

    Käytä ihmeessä ranteita. Tarvitset lyhyemmän swingin samaan lyöntipituuteen ja saat puhtaampia osumia. Jos ranteet on pitchissä jäykät, niin koko lyöntikin näyttääkin jäykältä pökkelöltä. Eihän ranteiden käyttöä kannata liioitella.. tuossa varmaan luontaista eroa eri lyöjillä.
    OIkeastaa ainoa syy miksi pitchissä pitäisi erityisesti rajoittaa ranteiden käyttöä on, jos haluaa pitää pallon lentoradan matalampana.. lapa tulee palloon matalammalta radalta ja saa vähemmän kierrettä.
    Nämä nyt vain minun näkemyksiä, kokeile mikä tuntuu luontevalta.

    Niin ja tuosta oikea kyynärpää kyljessä pitchailusta. Se siis tipsi, mikä varmistaa ettei lyödä käsillä. Kun kroppa toimii oikein, niin ei tuota tarvitse erikseen miettiä ja vartavasten ankkuroida kyynärpäätä kylkeen kiinni.

    Mäkeläinen kirjoitti: (27.8.2014 19:01:22)

    -no eagle- kirjoitti: (26.8.2014 12:20:59)

    Mäkeläinen kirjoitti: (23.8.2014 23:25:24)

    Ai niin, tässä se video –> Yhdistetty – Soketti ja hyvä

    Mun mielestä lantio ei käänny kun pysäyttää osuman jälkeiseen tilanteeseen.

    Ei käänny, ei… Alakerran liike jää vajaaksi, mutta noissa ensimmäisten lyöntien kohdalla soketteja saa aikaiseksi juuri käsillä repiminen. Kun tulee muutama lyönti alle, niin homma alkaa sujua. Sama juttu jos on viikon pelaamatta, niin ensimmäiset lyönnit on usein tuollaisia.

    Normaalistihan jalat ponnistaa ja lantio siirtyy pois alta, minulta tuota ei siis nyt tule, mutta kun lyöntejä kertyy alle, niin ajoitus menee kuntoon. Muutama soketti ei rangella haittaa, itseasiassa se aina herättää miettimään ja ottamaan lyönnit paremmalla ajatuksella.

    Lyhyissä lyönneissä (40-60m) ongelmaksi tulee se (minulla ja monella muulla myös), että lyödään käsillä. BS hidastuu ja lopuksi rykäistään käsillä, lantion kierrolla ja läpilyönnillä ei ongelmia tulisi. Nyt itse hoidan nuo lyhyet lyönnit niin, että kavennan asentoa ja pyrin lyömään lyhyemmällä BS:llä, jolloin saan lyötyä läpi normaalilla vauhdilla. Normaalilla jalkojen leveydellä tulee käytettyä liikaa käsiä koska BS:n pituus lyhenee, mutta jaloista ei tule tarpeeksi potkua.

    Mutta hyvin tuolla lyönnillä mennään ja tulokset on tällaiselle klubi tuupparille hyviä. Tietenkin on hyviä ja huonoja päiviä, mutta itseasiassa nyt tämän kesän aikana on tullut omalle tekemiselle huojennus ja on huomannut, että tästä voi ihan nauttia… 🙂 Kaikkia virheitä ei saada tästä ruhosta korjattua ja monen muunkin varmasti tulisi niin ajatella. Kaikki alle 80 kierrokset ovat minulle erinomaisia, toivotan, että niitä vielä tälle vuodelle muutama mahtuisi… 🙂

    Avaa stanssia tai etujalkaa ainakin..se voi pakottaa lantion kääntymään.

    Lapaa vaa vähä auki ni ei shänkkiä tuu

    Avaamalla stanssia saa lavan paremmin läpi, olet oikeassa, mutta omaan lyöntiini tuo on nyt hyvä. Avaamalla stanssia kaikki lyöntini ovat fade lyöntejä ja nykyisellä asennolla saan parhaimman tuntuman lyöntiini, eli suora joka kääntyy lopuksi draw puolelle. Pelaan tuolla paremmin, mutta kun haluan pelata fade puolelle, niin avaan vain stanssia ja hartialinjaa hieman.

    Mutta se pointtini soketti keskusteluun oli, että usein se tulee ’kylmällä’ kropalla niin kuin varmasti monella muullakin. Sitä on ehkä turha lähteä myöskään dramatisoimaan, koska silloin usein vain pahentaa sitä, näin ainakin minulla. Suurin vika on varmasti käsillä kiskominen ja kun sen tajuaa ja alkaa rytmittämään uudestaan niin se laukaisee ongelman ja lyönnit alkavat sujumaan.

    Ei siis kylmiltään kentälle… 🙂

    KL

    joo-o kirjoitti: (27.8.2014 22:03:42)
    Lapaa vaa vähä auki ni ei shänkkiä tuu

    Eipä tuo taida olla kovin hyödyllinen ohje.

    Kiitos asiallisista vastauksista, eikun treenaamaan.

    joo-o kirjoitti: (27.8.2014 22:03:42)
    Lapaa vaa vähä auki ni ei shänkkiä tuu

    Ei missään tapauksessa vaan stanssia vaan hieman auki.

    Mäkeläinen kirjoitti: (27.8.2014 22:04:40)
    Mutta se pointtini soketti keskusteluun oli, että usein se tulee ’kylmällä’ kropalla niin kuin varmasti monella muullakin. Sitä on ehkä turha lähteä myöskään dramatisoimaan,

    Hep!

    Minulla myös, rangella saattaa tulla pitcheissä useitakin soketteja aluksi, luulen että etupäässä juuri jäykkyydestä on kyse.

    Itselläni eräs syy on joskus myös että keväällä proon kanssa korjattiin lyhyillä mailoilla alkuasentoa lähemmäksi palloa, ja vastaavasti swingitasoa pystymmäksi – se toimii kyllä paremmin, sivusuunnassa tuli tarkkuutta lisää.
    Mutta joskus lipsahtaa ’vanhaan’ loivempaan alkuasentoon ja vastaavaan swingitasoon joka ei sitten enää sovikaan ’uuteen’ pallon paikkaan, jolloin maila tavallaan kiertää vähän kauempaa kengänkärjistä alhaalla, ja tulee soketti.

    Virhe on oikeastaan jo heti alkuasennossa, joka siis on ’uudessa’ lyönnissä vähän erilainen kuin ’vanhassa’. .

    Oma korjausajatus on yksinkertainen, teen muutaman lyönnin ilman palloa ajatuksella joka korostaa muutosta uuteen alkuasentooni päin, eli ’vähän pystympi swingi ja osuma lavan swetarilla eikä soketilla’, yleensä tepsii.

    Kentällä soketteja ei tule juuri koskaan. Duffeja sekä kylkkäreitä kylläkin joskus, varsinkin rinteistä lyödessä (sekä sivu-, ylä- että alamäet on mulle vaikeita) lienee suurelta osin kokemuksen puutetta kun pelaan niin vähän kentällä. Rangella kun hakkaa tasaiselta, ei opi rinteitä.

Esillä 21 viestiä, 176 - 196 (kaikkiaan 196)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #200807 kohteessaSoketit lyhyissä Pitch-lyönneissä

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Soketit lyhyissä Pitch-lyönneissä