26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Soketit lyhyissä Pitch-lyönneissä

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Soketit lyhyissä Pitch-lyönneissä

Esillä 25 viestiä, 151 - 175 (kaikkiaan 196)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • B kirjoitti: (21.8.2014 13:16:13)

    Quid Pro Quo kirjoitti: (21.8.2014 12:03:40)
    Tuolla tekniikalla …

    Mitähän tekniikkaa olet kommentoimassa? Aivan, et tarkemmin ajatellen tiedä, vai?

    En dum kan fråga mer än tio vis kan svara på.

    Tuossa kommentoimassani viestissähän se lukee:…downswingin aluksi siirrät painon etujalan päälle…milläköhän lihaksilla pystyt pyörittämään lantiota…pohkeella ponnistaen päkiä maassa…tossa lukkotilassa.

    Connect the dots, moron.

    B

    Moron vaan itsellesi.
    Pääsit diagnoosiin kolmen eri kirjoittajan tekstistä koostamallasi kuvitteelisella tekniikalla, jolla ei ole mitään vastinetta todellisuudessa.

    B kirjoitti: (21.8.2014 13:42:16)
    Moron vaan itsellesi.
    Pääsit diagnoosiin kolmen eri kirjoittajan tekstistä koostamallasi kuvitteelisella tekniikalla, jolla ei ole mitään vastinetta todellisuudessa.

    Joo varmaan vaan kuvittelin mestiksen kakkoskierroksella juuri tuolla tekniikalla svingaavan pelikaverin, jonka lavasta suoraan oikealle lähteneitä palloja väistelin kolme kertaa – etuysillä..

    ts

    B kirjoitti: (21.8.2014 13:42:16)
    Moron vaan itsellesi.
    Pääsit diagnoosiin kolmen eri kirjoittajan tekstistä koostamallasi kuvitteelisella tekniikalla, jolla ei ole mitään vastinetta todellisuudessa.

    Missäs B sun oppilaat sun opettamalla painonsiirtotekniikalla pelailee ja miten hyvin lyövät palloa?

    Ja voin todellakin kertoa, että kirjoitustesi perusteella on täysin selvää, että Quid Pro Quo on tuhannen kertaa suuremmassa ymmärryksessä tekniikasta kuin sinä.

    Mimimerkki ts
    Tämä viestiketju karannut olennaisesta, enkä jaksa lukea kaikkea. Siksi kysynkin Ts:ltä, mistä se soketti tulee. Yksinkertainen vastaus kiitos

    ts

    Äijä55 kirjoitti: (21.8.2014 15:06:25)
    Mimimerkki ts
    Tämä viestiketju karannut olennaisesta, enkä jaksa lukea kaikkea. Siksi kysynkin Ts:ltä, mistä se soketti tulee. Yksinkertainen vastaus kiitos

    Sivuttaisliikkeestä. Joko käsien tai koko kropan. Vaihtoehtoina toki myös se, että pallo on ns. perusympyrän sisällä ja pelaaja joutuu leikkaamaan sen sisään, mutta ei saa tehtyä sitä tarpeeksi.

    Molemmat asiat pitää laittaa kuntoon välttyäkseen moiselta taudilta.

    Äijä55 kirjoitti: (21.8.2014 15:06:25)
    Mimimerkki ts
    Tämä viestiketju karannut olennaisesta, enkä jaksa lukea kaikkea. Siksi kysynkin Ts:ltä, mistä se soketti tulee. Yksinkertainen vastaus kiitos

    Olen erimieltä ts:n kanssa soketin yleisemmästä syystä.. siksi vastaan vaikkei minulta kysyttykkään. Tai sitten en ymmärtänyt ts selitystä?

    Minusta soketti johtuu siitä, että..
    1. Kädet / hartiakirto aloittaa downswingin. Jos näin tehdään => oikea olkapää lähtee downswingissä liikaa eteen (nenän suuntaan) => palloa lyödään ulkoa sisään => soketti, pullihuukki tai slaissi (jos lapa on vieläpä auki)
    2. Toinen syy voi olla se, että hartiat ei kierry riittävästi backswingissä => ollaan helposti downswingissä 1. kohdan tilanteessa, jossa oikea olkapää on lähempänä palloa ennen osumaa kuin vasen olkapää.

    Vika korjautuu, kun backswing tehdään hartioita kiertämällä, eikä käsiä nostamalla JA downswing aloitetaan lantion kierrolla, eikä yläkropalla. Kun lantio aloittaa downswingin, niin oikea olkapää ja kyynärpää tipahtaa automaattisesti alaspäin ja lantionkierron dominoidessa downswingiä oikea olkapää myös pysyy sisemmällä linjalla.
    Kun tekee em. tavalla, niin osumakohdassa lantio on auki, hartialinja kohteeseen ja oikea kyynärpää on edelleen lähempänä vartaloa kuin vasen.. palloon tullaa sisemmältä radalta ja siitä ei sokettia saa aikaiseksi.
    Jos lantio ei aloita downswingiä, niin yleensä se toiminta on koko downswing ajan puutteellista.

    Kokeile peilin edessä ilman mailaa. Kierrä lyöntiasennossa kädet bäkärin huipulle.
    Jos aloitat downswingin käsillä => oikea olkapää lähtee eteenpäin, nenän suuntaan.
    Jos aloitat downswingin lantionkierrolla => oikea olkapää ja kyynärpää tippuu alaspäin, joka on toivottu liike.

    ^ Niin ja tottakai tulee sokettia, jos ollaan liian lähellä palloa jo lähtöasennossa (ts:n perusympyrä kaiketi).

    ts

    Mr. Fairway kirjoitti: (21.8.2014 16:57:30)

    Äijä55 kirjoitti: (21.8.2014 15:06:25)
    Mimimerkki ts
    Tämä viestiketju karannut olennaisesta, enkä jaksa lukea kaikkea. Siksi kysynkin Ts:ltä, mistä se soketti tulee. Yksinkertainen vastaus kiitos

    Olen erimieltä ts:n kanssa soketin yleisemmästä syystä.. siksi vastaan vaikkei minulta kysyttykkään. Tai sitten en ymmärtänyt ts selitystä?

    Minusta soketti johtuu siitä, että..
    1. Kädet / hartiakirto aloittaa downswingin. Jos näin tehdään => oikea olkapää lähtee downswingissä liikaa eteen (nenän suuntaan) => palloa lyödään ulkoa sisään => soketti, pullihuukki tai slaissi (jos lapa on vieläpä auki)
    2. Toinen syy voi olla se, että hartiat ei kierry riittävästi backswingissä => ollaan helposti downswingissä 1. kohdan tilanteessa, jossa oikea olkapää on lähempänä palloa ennen osumaa kuin vasen olkapää.

    Vika korjautuu, kun backswing tehdään hartioita kiertämällä, eikä käsiä nostamalla JA downswing aloitetaan lantion kierrolla, eikä yläkropalla. Kun lantio aloittaa downswingin, niin oikea olkapää ja kyynärpää tipahtaa automaattisesti alaspäin ja lantionkierron dominoidessa downswingiä oikea olkapää myös pysyy sisemmällä linjalla.

    Niin tuota.. kyllä mä ihan mieluusti tulen ulkoa sisään lyhyissä pitcheissä enkä varmasti lyö soketteja tuon vuoksi.

    Toisaalta voin helposti lyödä halutessani soketin ohjeitasi noudattaen.

    Se on se sivuliike, joka usein tosin johtuu mainitsemistasi asioista ja halusta työntää käsiä kohteen suuntaan (=sivuliike jälleen)

    B

    Mr. Fairway kirjoitti: (21.8.2014 16:57:30)
    Olen erimieltä ts:n kanssa soketin yleisemmästä syystä.. siksi vastaan vaikkei minulta kysyttykkään.

    Olet täysin oikeassa.
    Kuvaamasi dsw-aloitus pyrkii tuottamaan ’painonsiirtorotaation’, joka on samalla antisokettimove eli Penickin Magic Move sisältäen lineaarista lateraalisiirtymää ja eräitä muita hyödyllisiä sivutuotteita.
    RR-paikallaan pyörijät olivat aikoinaan RR-’gurujen’ mukaan oikealla tiellä, kun sokettia alkoi pukata, mikä oli tietenkin täyttä tuubaa.

    ts

    B kirjoitti: (21.8.2014 22:35:35)

    RR-paikallaan pyörijät olivat aikoinaan RR-’gurujen’ mukaan oikealla tiellä, kun sokettia alkoi pukata, mikä oli tietenkin täyttä tuubaa.

    Jos joku on täyttä tuubaa niin tuo. Ikinä saanu noilla ajatuksilla shänkkiä aikaiseksi yhdellekään pelaajalle.

    Lakkaisit edes puhumasta täyttä paskaa asioista mistä et mitään tiedä.

    Mr Wairwey tulkinta on minulle helpompi ymmärtää syy sokettiin, kuin ts kuvaus. Toki Ts ympyräteoria selittää saman syyn. Itse pelaan 4,5 tasotuksella ja ymmärrän jotain tästä. Joka kesä tulee ’sokkettikausi’, eli yllätys joko taas. Olen asian korjannut välittömästi palaamalla svingin alkulähteille. Eli vasen käsivarsi suorana backswingissä ja lähtö downswingiin rauhallisesti lantiolla. Muutamia toistoja ja soketi on poissa. Aina ei vaan muista sitä, että svingi elää kauden aikana. Tulee ns. laiskoteltua ja ei kiinnitä perusasioihin riittävästi huomiota. Näin minulla. Hyviä kierroksia kaikille ilman soketteja.

    ts kirjoitti: (21.8.2014 22:15:36)
    Niin tuota.. kyllä mä ihan mieluusti tulen ulkoa sisään lyhyissä pitcheissä enkä varmasti lyö soketteja tuon vuoksi.

    Toisaalta voin helposti lyödä halutessani soketin ohjeitasi noudattaen.

    Se on se sivuliike, joka usein tosin johtuu mainitsemistasi asioista ja halusta työntää käsiä kohteen suuntaan (=sivuliike jälleen)

    Ulkoa sisään voi lyödä monella tavalla. Et varmaankaan lyö lyhyitä pichejä ulkoa sisään hartia- / käsi- johtoisesti (perinteinen ulkoa sisään virhe), vaan lantio on kierrossa edellä?

    Sivuttaissiirtymä itsessään ei soketteja tuota. Jos pelaaja liukuu bäkärissä oikealle ja downswing alussa takaisin lähtöpisteeseen, niin ei se aiheuta sokettia.. pikemminkin tuo liukuma takaisin tiputtaisi kädet lähemmäksi vartaloa. (vrt. drilli, jossa käsien tippumista sisemmälle radalle opetetaan askeltamalla kohteen suuntaan)
    Jos liukumassa ei tapahdu downswing alussa tuota paluuta lähtötilaan, niin se on eri juttu ja ongelma.

    Tuommoisella sveijausswingillä on voitettu majoreitakin (ihan lähihistoriassakin). Homma pelaa siis niinkin, jos vartalon liike muuten ja ajoitus menee oikein. Curtis Strangesta puhuin ja kattelin YouTubesta hänen nykyswingiään.. paljon vähemmän liukuu tänä päivänä kuin voittovuosinaan, eli hänkin on modernisoinut lyöntiliikettään ja vähentänyt liikkuvia osia.
    Sivuliikkeen suuri vaara on varmaankin se, että saattaa kiertyminen korvautua tuolla sivuheijauksella ja ollaan väistämättä käsillälyömisen ja virheellinen ulkoasisään tulon tilanteessa?

    ts

    Mä olen puhunut kahdesta eri sivuliikkeestä, jotka molemmat tekevät samaa vaivaa. Kädethän voi myös liikkua sivuttain, vaikka lantio ei liikkusisikaan.

    Mutta kyllä mä monessa kohti voin lyödä noita vajaita lyöntejä hyvinkin varsin passiivisella lantiolla, eikä soketti siinäkään kiusaa. Samoin voin sen tehdä aikaisella hartiakierrolla ja vaikka tönkköjaloin.

    Mitäpäs jos se minkä koet oikean hartian vääränä liikkeenä onkin juuri tuota kertomaani sivuliikettä? Mulle ainakin tulee kuvaamistasi asioista tunne, että joudut pudottamaan käsiä sisään, etkä voi päästää niitä ulos, koska perusympyrässä on häiriö. Mä en ainakaan halua käsien putoavan sisään missään lyönnissä, vain lavan.

    ^Tarkoitin käsien tippumisella sisemmäksi lähinnä oikeaa kyynärpäätä.. oikeasta olkapäästä taas sitä, että se ei ryntää vasemman edelle (lyönnin kohdesuunnan linjassa) ennen osumaa. Molemmat menee oikein, kun jalat ja lantiokierto aloittaa downswingin ja yläkroppa seuraa perässä.

    ts

    Mr. Fairway kirjoitti: (22.8.2014 13:54:28)
    ^Tarkoitin käsien tippumisella sisemmäksi lähinnä oikeaa kyynärpäätä.. oikeasta olkapäästä taas sitä, että se ei ryntää vasemman edelle (lyönnin kohdesuunnan linjassa) ennen osumaa. Molemmat menee oikein, kun jalat ja lantiokierto aloittaa downswingin ja yläkroppa seuraa perässä.

    Mutta eihän kyynärpää mihinkään tipu tuollaisissa lyhyissä pitcheissä, kun ei se irtoakaan missään vaiheessa. Ollaan taas asian parissa, joka varmaan selviäisi muutamassa sekunissa livenä.

    ts kirjoitti: (22.8.2014 14:46:16)

    Mr. Fairway kirjoitti: (22.8.2014 13:54:28)
    ^Tarkoitin käsien tippumisella sisemmäksi lähinnä oikeaa kyynärpäätä.. oikeasta olkapäästä taas sitä, että se ei ryntää vasemman edelle (lyönnin kohdesuunnan linjassa) ennen osumaa. Molemmat menee oikein, kun jalat ja lantiokierto aloittaa downswingin ja yläkroppa seuraa perässä.

    Mutta eihän kyynärpää mihinkään tipu tuollaisissa lyhyissä pitcheissä, kun ei se irtoakaan missään vaiheessa. Ollaan taas asian parissa, joka varmaan selviäisi muutamassa sekunissa livenä.

    No kun tässä puhutaan (tai minä ainakin) yhtäaikaa täyden swingin suorittamisesta ja otsikon lyhyistä pitcheistä. Joo ei irtoa lyhyessä pitchissä.. pitkässä irtoaa ja siinä downswingin loppuosa kohti osumaa kuin lyhyessä pichissä johtuen oikean kyynärpään putoamisesta.. vauhtia vaan kelattu enemmän.

    ts

    Mr. Fairway kirjoitti: (22.8.2014 15:23:25)

    No kun tässä puhutaan (tai minä ainakin) yhtäaikaa täyden swingin suorittamisesta ja otsikon lyhyistä pitcheistä. Joo ei irtoa lyhyessä pitchissä.. pitkässä irtoaa ja siinä downswingin loppuosa kohti osumaa kuin lyhyessä pichissä johtuen oikean kyynärpään putoamisesta.. vauhtia vaan kelattu enemmän.

    Noiden kahden soketteihin on aivan eri syyt, eli turha sotkea täyttä lyöntiä tähän. Osa toki samoja, mutta lantion käytöllä ja kyynärpään tiputtamisella ei kyllä yhtään sokettia ole korjattu pitkästäkään lyönnistä.

    ts kirjoitti: (22.8.2014 15:27:32)

    Mr. Fairway kirjoitti: (22.8.2014 15:23:25)

    No kun tässä puhutaan (tai minä ainakin) yhtäaikaa täyden swingin suorittamisesta ja otsikon lyhyistä pitcheistä. Joo ei irtoa lyhyessä pitchissä.. pitkässä irtoaa ja siinä downswingin loppuosa kohti osumaa kuin lyhyessä pichissä johtuen oikean kyynärpään putoamisesta.. vauhtia vaan kelattu enemmän.

    Noiden kahden soketteihin on aivan eri syyt, eli turha sotkea täyttä lyöntiä tähän. Osa toki samoja, mutta lantion käytöllä ja kyynärpään tiputtamisella ei kyllä yhtään sokettia ole korjattu pitkästäkään lyönnistä.

    Nuo mitä sanoin, estää ulkoa sisään lyömistä, joista oman kokemuksen mukaan tulee sokettia ja toista, lähes yhtä pahaa riesaa, eli pullihuukkia.
    Sokettia tulee monista syistä.. tuo oli minulla aikoinaan syy ja arvelen että se on yleisin vika.

    Butch Harmon väittää samaa..
    Butch

    Tätä on hieman vaikea kirjoittamalla vatvoa.. minulla toimi nuo esittämäni mielikuvat.

    ts

    Mr. Fairway kirjoitti: (22.8.2014 16:40:36)

    ts kirjoitti: (22.8.2014 15:27:32)

    Mr. Fairway kirjoitti: (22.8.2014 15:23:25)

    No kun tässä puhutaan (tai minä ainakin) yhtäaikaa täyden swingin suorittamisesta ja otsikon lyhyistä pitcheistä. Joo ei irtoa lyhyessä pitchissä.. pitkässä irtoaa ja siinä downswingin loppuosa kohti osumaa kuin lyhyessä pichissä johtuen oikean kyynärpään putoamisesta.. vauhtia vaan kelattu enemmän.

    Noiden kahden soketteihin on aivan eri syyt, eli turha sotkea täyttä lyöntiä tähän. Osa toki samoja, mutta lantion käytöllä ja kyynärpään tiputtamisella ei kyllä yhtään sokettia ole korjattu pitkästäkään lyönnistä.

    Nuo mitä sanoin, estää ulkoa sisään lyömistä, joista oman kokemuksen mukaan tulee sokettia ja toista, lähes yhtä pahaa riesaa, eli pullihuukkia.
    Sokettia tulee monista syistä.. tuo oli minulla aikoinaan syy ja arvelen että se on yleisin vika.

    Butch Harmon väittää samaa..
    Butch

    Tätä on hieman vaikea kirjoittamalla vatvoa.. minulla toimi nuo esittämäni mielikuvat.

    Pullihukki tulee nimenomaan siitä kun lapa rytää ulos ja lähtee kiertymään kiinni. Aika päinvastainen tilanne soketin kanssa.

    Push-slice ja soketti ovat sen sijaan melko läheistä sukua toisilleen ja johtuvat usein liian sisään pudonneista käsistä, niiden työntämiseen sisältä ulos ja sivuttaisliikkeestä.

    Mielikuvat ovat sitten jokaisen oma asia, mutta geometrian kannalta tuossa on ydin

    ts kirjoitti: (22.8.2014 16:50:32)

    Mr. Fairway kirjoitti: (22.8.2014 16:40:36)

    ts kirjoitti: (22.8.2014 15:27:32)

    Mr. Fairway kirjoitti: (22.8.2014 15:23:25)

    No kun tässä puhutaan (tai minä ainakin) yhtäaikaa täyden swingin suorittamisesta ja otsikon lyhyistä pitcheistä. Joo ei irtoa lyhyessä pitchissä.. pitkässä irtoaa ja siinä downswingin loppuosa kohti osumaa kuin lyhyessä pichissä johtuen oikean kyynärpään putoamisesta.. vauhtia vaan kelattu enemmän.

    Noiden kahden soketteihin on aivan eri syyt, eli turha sotkea täyttä lyöntiä tähän. Osa toki samoja, mutta lantion käytöllä ja kyynärpään tiputtamisella ei kyllä yhtään sokettia ole korjattu pitkästäkään lyönnistä.

    Nuo mitä sanoin, estää ulkoa sisään lyömistä, joista oman kokemuksen mukaan tulee sokettia ja toista, lähes yhtä pahaa riesaa, eli pullihuukkia.
    Sokettia tulee monista syistä.. tuo oli minulla aikoinaan syy ja arvelen että se on yleisin vika.

    Butch Harmon väittää samaa..
    Butch

    Tätä on hieman vaikea kirjoittamalla vatvoa.. minulla toimi nuo esittämäni mielikuvat.

    Pullihukki tulee nimenomaan siitä kun lapa rytää ulos ja lähtee kiertymään kiinni. Aika päinvastainen tilanne soketin kanssa.

    Push-slice ja soketti ovat sen sijaan melko läheistä sukua toisilleen ja johtuvat usein liian sisään pudonneista käsistä, niiden työntämiseen sisältä ulos ja sivuttaisliikkeestä.

    Mielikuvat ovat sitten jokaisen oma asia, mutta geometrian kannalta tuossa on ydin

    Minulla tulee pullihuukit, kun oikea olkapää on lian edessä ja oikea käsi pyrkii kiertymään vasemman päälle ennen osumaa => lapa sulkeutuu.
    =>vähän samaa ilmiötä minkä kerroit: ’Pullihukki tulee nimenomaan siitä kun lapa rytää ulos ja lähtee kiertymään kiinni’
    Lapahan ei voi rynnätä ulos, jos oikea kyynäpää osoittaa downswingissä kohti kroppaa / kohti maata.. ja tähän juuri pyrin.
    Puch- sliceja tai ylipäätään sliceja en ole lyönyt koskaan, mutta soketteja olen => minun kropalla noilla ei ole mitään yhteistä.

    ts

    Mr. Fairway kirjoitti: (22.8.2014 17:13:27)

    Lapahan ei voi rynnätä ulos, jos oikea kyynäpää osoittaa downswingissä kohti kroppaa / kohti maata.. ja tähän juuri pyrin.
    Puch- sliceja tai ylipäätään sliceja en ole lyönyt koskaan, mutta soketteja olen => minun kropalla noilla ei ole mitään yhteistä.

    Kyllä se voi monella tavalla rynnätä ulos silti. EI vaan ole kohdallesi ilmeisesti osunut.

    Mä vaan kovin ihmettelen että sulkeutuvalla / suljetulla lavalla soketin saa aikaiseksi jos perusympyrä yhtään on kohdallaan. Avoimella lavalla kun holkki kulkee edellä se on varsin helppo tehtävä. No toisaalta toki sulkeutuva ja ulko tuleva lapa kertovat aika paljon siitäkin, että pallo ei perusympyrälle osu ja siitä saattaa hyvinkin löytyä pullihookien ja soketin yhteys

    ts

    Ihan kuin maailmallakin käytäis aiheesta keskustelua. Lainaus erään kolleegan postuksesta:

    Lateral Move versus FREE-RELEASE
    the lateral move is one of the swing principals of the ’old’ method … there are some disadvantages:
    – health: hip-, knee-, ankle – cartialge, shear force ….
    – performance: passive leg work,
    – precision: the deepest point moves to the right and to the left; the hip rotation it tooooo late
    FREE-RELEASE:
    – no shear force
    – active leg work
    – fixed deepest point
    – perfect timing of the hip rotation

    Sama kaveri postailee tietoja pelaajien loukkaantumisista ja vaivoista ja käy niiden syitä läpi videoiden kautta. Ymmärrys on tavoittanut hänet kyllä.

    Laitanpa tähän muutamia omia ajatuksia…

    Tuossa meni muutamaviikko sitten pari range käynti pahasi käsille. Tuli soketti / kärki lyöntejä paljon. Tuli istuttua rangen penkillä parikertaa ennen kuin sain ajatuksia kohdalleen.

    Muutamia huomioita, joilla homma lähti jälleen hyvin käyntiin ja sain pelini hyvään malliin… 🙂

    Viimeisen vuoden aikana on tullut käytyä paljon salilla ja siksi myös yläkroppa on ollut paljon jumissa, en ole saanut paikkoja kunnolla auki. Se taas on meinannut sitä, että liike taaksevientiin on lähtenyt käsillä. BS on mennyt liian jyrkästi taakse ja lapa suljettuna. Kun olen ollut BS:n huipulla, niin lapa on ollut pahasti suljettu. DS aikana kädet heittävät lavan liiaksi auki, koska suljetulla lavalla lyöminen on ainakin minun kierrolleni aivan mahdotonta. Pitäisi kuvata pitkästä aikaa ja katsoa miten oikea ja vasenkäsi on tällaisessa lyönnissä, mutta osumassa tullaa rajusti sisältä ulos ja osuma on todella ohut. Mitä isomman raudan ottaa käteen niin sitä enemmän asia on helpottunut, mutta wedgeillä – 8 lyöminen on tällä tavalla mahdotonta.

    Tämä nyt siis vain minun omia aivoituksia. Kun sain jälleen taakseviennin kulkemaan normaalisti, lapa avoimena, niin lyöntini itseasiassa parani erittäin paljon mitä se oli ennen tätä sokettikokeilua. Minulle suurin ongelma on ollut taaksevienti ja juuri käsillä vienti. Suljettu lapa ahdistaa kaikissa BS:n ja DS:n kohdissa… 🙂

    Voiko tuosta ymmärtää jotain ? Jos kaikki on noin sekaisin, niin -> PROlle käynti xx-kertaa !

Esillä 25 viestiä, 151 - 175 (kaikkiaan 196)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #200799 kohteessaSoketit lyhyissä Pitch-lyönneissä

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Soketit lyhyissä Pitch-lyönneissä