26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Skineistä

Etusivu Foorumit Säännöt Skineistä

Esillä 21 viestiä, 1 - 21 (kaikkiaan 21)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Mites se nyt menikään? Jos pelataan skinejä tasoituksella vaikka ryhmän sisällä, niin miten ne etulyönnit lasketaan kullekin pelaajalle. Ovatko suoraan verrattavissa bogeypisteisiin? Eli slopen ja väylän hcp:n avulla. 0 pisteen jälkeen tässä tapauksessa sitten tulisi miikatkin mukaan.

    Ja vielä mikä tässä ihmetyttää on se, että jos ryhmällä on tasoitukset A:9, B:18, C:35, niin B saa A:han nähden helpotusta lyönnin kentän 9 HELPOIMMALLA väylällä. Reikäpelissähän (kai) lasketaan erotus kahden pelaajan kesken ja lyönnin (tai useampia) saa eteen yhtä monella reiällä kentän VAIKEIMMASTA päästä.

    HaHAHAHAHAHA…..Kandee jättää ne skinit näköjään toisten pelattavaksi, ku on noin sekasin systeemit. Kysy glubiltas joltain vanhalta gubbelta ni se kertoo miten skinien händärit menee

    ME

    Silloin harvoin kun pelaan tasoituksellisia skinejä, niin laskemme esimerkkisi mukaan tasoitukset seuraavasti:

    A ei saa mitään eteen
    B saa 1 lyönnin eteen kentän 9 vaikeimmalla väylällä
    C saa 26 lyöntiä yhteensä eteen eli 8 vaikeimmalla 2 ja muilla yhden.

    Jos esim. kentän 8. vaikeimmalla väylällä tulokset ovat

    A5
    B6
    C7

    niin panokset menee pottiin. Jos taas samalla väylällä tulokset olisivat

    A5
    B6
    C6

    niin rahat menis C:lle, koska hänen nettotulos olisi 4.

    Oliko riittävän sekavasti kerrottu?

    ts

    Tasotuksellisia skinejä…. no voi hemmetti. Nyt oon sit kaiken nähny 🙂

    Skinit ei oikein sovellu pelattaviksi tasoituksilla. Siinä kun pitää laskea vielä extrat birdielle ja eaglella. Ei ole oikein reilua jos niihin mennään tasoituksilla. Itse pelaan aina scratchistä, mutta olen joskus antanut pelikavereille muutamalle nimetylle väylälle lyönnin eteen, jotta on saata paremmin kisaa aikaiseksi. Silloinkin on sovittu että vain pelatut birdiet hyväksytään kerrattuina.

    Kyllä se niin on ettei skiniä juuri kannata pelata kuin scratchistä. Tasoituksellakaan ei ole niin kovin suurta merkitystä, jos pelaajat ovat suurin piirtein saman tasoisia.

    Pistebogiskini.. ihan hauska idea 🙂 ..ja miinukset toki mukaan 🙂

    Eipäsilti – en kyllä itse lähtisi pelaamaan..
    Tuossahan voittaa pääsääntöisesti händärin tiputusputkessa oleva tuuppari..
    ..ja kun itse olen pelannut viimeiset 15v samalla händärillä – ei houkuta 🙂

    Kiitos rakentavista(kin) vastauksista. mscorecard näyttäisi laskevan skinit tasoituksilla juurikin pb menetelmällä. Ja mitäs siinä on väärin jos pelaa skinejä tasoituksella?
    Jos händärierot on luokkaa 20-30 muihin pelureihin eikä hommasta kuitenkaan tiliä tee? Lisäjännitystä sillä vaan haetaan.

    Jos händärierot on tota luokkaa ja haluaa kuitenkin panoksen peliin, kannattaa varmaan pelata tasoituksellinen lyöntipeli ja voittaja saa häviäjältä/-jiltä ilmaset ruuat/juomat pelin jälkeen. Skinit eritasoisten jätkien kesken on tympeitä.

    Eihän tasoituksellinen skini mitään hakalaa ole. Pitää vaan suhteuttaa tulokset pelaajien omiin paareihin. Mä pelasin muutaman kaverin kanssa kisaa sellaisilla slope arvoilla että mulla oli 3, toisella kaverilla 29 ja aloittelevalla 54. Ei siinä mitään kumma ole, meikä tekee parin niin 54:lla pelaava pysyy tasaan triplalla tai voittamaan tuplalla. Niillä väylilä jossa minä saan yhden etteen niin par on mun birkku eli 54:lla pelaava tasaa tuplalla mutta hävii triplalla.

    Jos haluu ottaa vielä extrat mukaan birkuista niin niihin ei ole tapana ottaa tasoituksia mukaan vaan ’oikeet’ birkut kelpaa.

    hc

    Tasoituksellinen skini. Ei mitään tolkkua. Käy vielä samalla tavalla kuin Ram Vaswanille:
    1,6 miljoonaa takkkiin skinissä

    Skinissä on mielestäni juuri ideana, että reiät menevät melko usein tasan ja hyvillä suorituksilla vedetään skinit kotiin. Ei sillä, että jollain reiällä saat taikabonuksen joka muuttaa tuloksesi hyväsi.

    Jos oikeasti haluat silti pelata rahasta eritaitoisien kavereiden kanssa, on mahdollisuuksia toki useampiakin. Käyttäkää erivärisiä tiibokseja. Paras valkoisille, huonoin punasille. Kuittaa helposti jo kymmenen lyönnin eron tasoituksissa. Lisäksi punaisilta pelaava saa jonkun verran böröhyötyä, tämä kannattaa ottaa huomioo.

    Toinen vaihtoehto on antaa kaverille ensimmäisellä tiillä skinejä eteen. Eli huonoin pelaaja saa vaikkapa 5 skiniä ja keskimmäinen kaksi jo ennen ensimmäistä reikää.

    Ja jos pelaatte isoista rahoista, viralliset tasoitukset ovat paperia. Kaverit pitää tuntea hyvin ja ehdot sopia päiväkohtaisesti. Ja vedätys on OK.

    Ja oululaiset b-skinit onkin asia erikseen.

    SideSpin kirjoitti: (15.6.2007 11:00:27)
    Eihän tasoituksellinen skini mitään hakalaa ole. Pitää vaan suhteuttaa tulokset pelaajien omiin paareihin. Mä pelasin muutaman kaverin kanssa kisaa sellaisilla slope arvoilla että mulla oli 3, toisella kaverilla 29 ja aloittelevalla 54. Ei siinä mitään kumma ole, meikä tekee parin niin 54:lla pelaava pysyy tasaan triplalla tai voittamaan tuplalla. Niillä väylilä jossa minä saan yhden etteen niin par on mun birkku eli 54:lla pelaava tasaa tuplalla mutta hävii triplalla.

    Jos haluu ottaa vielä extrat mukaan birkuista niin niihin ei ole tapana ottaa tasoituksia mukaan vaan ’oikeet’ birkut kelpaa.

    Juuri nuin me ollaan pelailtukin. Tuossakin tilanteessa on juuri se kummallisuus/ristiriita, että helpoimmilla reiillä (hcp 4-18) 54 tasurilla pelaava saa enemmän etua kuin vaikeimmilla kolmella.

    Ja kyllä niitä skinejä ilman tasureitakin tulee pelailtua, sattui vain tuommoinen tapaus eräskin päivä.

    tos

    hc kirjoitti: (15.6.2007 11:35:25)
    Jos oikeasti haluat silti pelata rahasta eritaitoisien kavereiden kanssa, on mahdollisuuksia toki useampiakin. Käyttäkää erivärisiä tiibokseja. Paras valkoisille, huonoin punasille.

    Nää on vissiin jotain laskutaidottomien duunarigolffareitten laskukeinoja.

    Skiniä on tarkoitus pelata tasoitusten kera, aina.

    hc

    tos kirjoitti: (17.6.2007 23:06:03)

    Nää on vissiin jotain laskutaidottomien duunarigolffareitten laskukeinoja.

    Skiniä on tarkoitus pelata tasoitusten kera, aina.

    Toki jos on sinun kaltainen tuuppari. Jos toisella on händäri 54 ja toisella 42 ja panoksena kupillinen tiskivettä esson baarista on tasoituslyönnit ihan ok.

    Käyppä vaikka huviksesi ehdottamassa seurasi pro’lle tasoituksellista skiniä täysin händärein kympin skinillä.

    tos

    hc kirjoitti: (18.6.2007 9:41:19)
    Käyppä vaikka huviksesi ehdottamassa seurasi pro’lle tasoituksellista skiniä täysin händärein kympin skinillä.

    Onhan noita pelattu kympin, satasen, tonnin ja isommilla panoksilla.

    Pari numeroa vanhassa Pro golf magazinessa skineistä oli pitkä juttu ja sielläkin puhuttiin aina tasoituksista.

    Jep, kyllä skinejä aika yleisesti tosiaan tasoituksilla pelataan. Tosin usein ilman slope-taulukoita, jolloin pelaajan tarkka tasoitus vain pyöristetään lähimpään kokonaislukuun josta saadaan pelaajan tasoituslyönnit.

    Kyllä se parempi pelaaja on kuitenkin yleensä etulyöntiasemassa, varsikin jos tasoitusten erot on suuret. Itsellä ainakin oli usean kerran helppo työ harjata pöytä tyhjäksi koska tasoituksilla 54 ja 29 niitä isoja yli 10 löynnin väyliä vielä kierrokselle aika useita tulee. Tietenkin mitä pienemmät tasoitusten erot ovat niin sitä vähäisempi on paremman pelaajan etulyöntiasema. Toisten kavereiden kanssa joilla tasoitukset ovat hyvin lähellä omaani olemme pelanneet skinit luonnollisesti ilman tasoituksia.

    hc kirjoitti: (15.6.2007 11:35:25)

    Tasoituksellinen skini. Ei mitään tolkkua. Käy vielä samalla tavalla kuin Ram Vaswanille:
    1,6 miljoonaa takkkiin skinissä

    Skinissä on mielestäni juuri ideana, että reiät menevät melko usein tasan ja hyvillä suorituksilla vedetään skinit kotiin. Ei sillä, että jollain reiällä saat taikabonuksen joka muuttaa tuloksesi hyväsi.

    Jos oikeasti haluat silti pelata rahasta eritaitoisien kavereiden kanssa, on mahdollisuuksia toki useampiakin. Käyttäkää erivärisiä tiibokseja. Paras valkoisille, huonoin punasille. Kuittaa helposti jo kymmenen lyönnin eron tasoituksissa. Lisäksi punaisilta pelaava saa jonkun verran böröhyötyä, tämä kannattaa ottaa huomioo.

    Toinen vaihtoehto on antaa kaverille ensimmäisellä tiillä skinejä eteen. Eli huonoin pelaaja saa vaikkapa 5 skiniä ja keskimmäinen kaksi jo ennen ensimmäistä reikää.

    Ja jos pelaatte isoista rahoista, viralliset tasoitukset ovat paperia. Kaverit pitää tuntea hyvin ja ehdot sopia päiväkohtaisesti. Ja vedätys on OK.

    Ja oululaiset b-skinit onkin asia erikseen.

    Nii, liittykös toi sun mainitsema linkki siihen pokeriammattilaisten skini-härdelliin??
    Eikös tuokin kahakka ois vältetty, jos nuo jampat ois pelannu händäreillä….(ja vieläpä jos noi händärit ois kohillaan)??!

    Duuniliigassa ollaan pelattu skinejä kovinkin eritasoisien pelaajien kesken. Onnistuu ihan hyvin jos porukkaa on vähän enemmän, vaikkapa 2 ryhmää (ihan hyvin on yhdelläkin mennyt), seuraavilla varsin yksinkertaisilla säännöillä. Skinin voi voittaa vain parilla tai paremmalla. Tasapelit tietenkin siirtävät nahat seuraavalle reiälle kaikkien tavoiteltavaksi. Tällä tavoin ei voittaja ole aina sama, oikeassa paikassa upotettu putti tai chippi voi tuoda aimotilin skinejä orrelle. Tietenkin jos on vain yksi parempi pelaaja ja loput eivät voi parista haaveilla, tämä ei oikein toimi (paitsi jos on itse tuo parempi pelaaja)

    Isommalla porukalla skinipeli on muutenkin hauskempaa, hävitä ei voi hirveästi mutta jos onnistuu kaikki skinit keräämään voi porukallle tarjota useammankin virvokkeen.

    Pokerimiehet ne vasta osaakin pelata skinejä 🙂

    Phil Ivey

    Aina kun händärit on mukana kuvioissa niin riittää puhetta siitä onko ne kohdillaan vai ei.

    ’Händäri-skini on on yhtä tarpeellinen keksintö kuin alkoholiton Koskenkorva.’

    Ei se ole tyhmä joka tasoitusta pyytää…

Esillä 21 viestiä, 1 - 21 (kaikkiaan 21)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #294706 kohteessaSkineistä

Etusivu Foorumit Säännöt Skineistä