26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Sivuvesiestesäännöstä

Etusivu Foorumit Säännöt Sivuvesiestesäännöstä

Esillä 5 viestiä, 26 - 30 (kaikkiaan 30)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Tässä voisi olla sopivan mallinen tilanne (toivottavasti näkyy):

    Pallon lyödään esteen yli linjaa A pitkin, se menee esteen yli toiselle puolelle pisteestä B, josta pomppii takaisin veteen pisteessä C. Lipun ollessa tuolla viheriön peränurkassa, pallo pitäisi kai dropata linjalle X, joka on tuossa kuvassa kyllä aavistuksen liikaa rannan puolella, mutta asia tullee selväksi.

    Mutta kuten KL totesi, siinä minun ekassa ajatuksessani mielessäni oli toisenlainen tilanne. Tämänkin kuvan tilanteessa vesieste voisi ihan hyvin muuttua sen vasemmassa kulmassa vesiesteestä sivuvesiesteeksi, jos se olisi normaali lähestymissuunta.

    Uusi yritys. Tässä voisi olla sopivan mallinen tilanne (toivottavasti nyt näkyy):

    Pallon lyödään esteen yli linjaa A pitkin, se menee esteen yli toiselle puolelle pisteestä B, josta pomppii takaisin veteen pisteessä C. Lipun ollessa tuolla viheriön peränurkassa, pallo pitäisi kai dropata linjalle X, joka on tuossa kuvassa kyllä aavistuksen liikaa rannan puolella, mutta asia tullee selväksi.

    Mutta kuten KL totesi, siinä minun ekassa ajatuksessani mielessäni oli toisenlainen tilanne. Tämänkin kuvan tilanteessa vesieste voisi ihan hyvin muuttua sen vasemmassa kulmassa vesiesteestä sivuvesiesteeksi, jos se olisi normaali lähestymissuunta.

    ts

    Paksupekka kirjoitti: (21.9.2006 20:51:56)
    Uusi yritys. Tässä voisi olla sopivan mallinen tilanne (toivottavasti nyt näkyy):

    Pallon lyödään esteen yli linjaa A pitkin, se menee esteen yli toiselle puolelle pisteestä B, josta pomppii takaisin veteen pisteessä C. Lipun ollessa tuolla viheriön peränurkassa, pallo pitäisi kai dropata linjalle X, joka on tuossa kuvassa kyllä aavistuksen liikaa rannan puolella, mutta asia tullee selväksi.

    Mutta kuten KL totesi, siinä minun ekassa ajatuksessani mielessäni oli toisenlainen tilanne. Tämänkin kuvan tilanteessa vesieste voisi ihan hyvin muuttua sen vasemmassa kulmassa vesiesteestä sivuvesiesteeksi, jos se olisi normaali lähestymissuunta.

    Juu, ja itse ajattelin tuohon vielä joen, joka jatkuisi siis vasemmalle, mutta samalla loittonisi verkallen griinistä. Mutta siis jatkuisi tuon droppipaikan alaouolella. Silloin dropataan sääntöjen mukaan, mutta silti joen viheriön puoleiselle rannalle.

    Nimetön

    KL kirjoitti: (21.9.2006 13:42:06)
    No, ei tämä nyt niin kauhean tärkeätä ole, periaate lienee kuitenkin kaikille selvä.

    Tuo nyt lienee virheensä myöntämistä, vaikka sitä ei kuitenkaan myönnä olleensa väärässä.
    Säännöthän ovat siitä hyvät että ne ovat juuri eikä melkein, eli mitään ei jää jossiteltavata, se nyt vaan on toinen juttu jos niitä ei ymmärrä, sillehän muut ei mitään voi.

    KL

    Tämän ketjun loppuosa on ollut puhdasta semantiikka- eikä enää sääntökeskustelua. Jos katsot tuota esitettyä kuvaa, niin missä on se viheriön puoleinen ranta? Vaikka siitä se jokikin vielä vasemmalle lähtisi, kuten ts asian ajatteli, niin minun tarkoittamani viheriön puoleinen ranta on tuo pisteiden C ja B osoittama alue eikä enää siellä pudotuslinjalla vaikkapa kohdassa X (vaikka sekin joen tapauksessa itse asiassa olisi viheriön puoleista rantaa). Tämä siis on sitä semantiikkaa, josta keskustelemisen en enää katsonut kovin tärkeäksi, koska säännön periaate tuli (jos ei sitä aiemmin ollut) jo kaikille selväksi.

    Elämässä taitaa olla niin, että aina ottaessaan kantaa ihminen voi olla väärässä. Ne jotka eivät koskaan ota kantaa, eivät tietenkään voi olla väärässä. Vai mitä?

Esillä 5 viestiä, 26 - 30 (kaikkiaan 30)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #295942 kohteessaSivuvesiestesäännöstä

Etusivu Foorumit Säännöt Sivuvesiestesäännöstä