26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Shoot Out

Etusivu Foorumit Yleistä Shoot Out

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 32)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Katsoiko kukaan eilistä Draivia Neloselta. Siinähän on se kisa ja eilen se pelattiin Kalajärvellä. Lopussa oli kaksi kisailijaa, jotka pelasi viimeisen reiän tasan, jota seurasi äkkikuolema lyönnit bunkkerista. Nuorempi kaveri aloitti ja SAI LYÖDÄ HARJOITUS LYÖNNIN BUNKKREISSA, hiekka vaan pölisi ! Jossain säännössähän tämä lienee kiellettyä …

    Saahan sen harjoituslyönnin lyödä kierroksella, kunhan muistaa olla kuopimata sitä hiekkaa…

    Ihan samaan kiinnitin huomiota. Onhan se kiellettyä, mutta eihän näiden tv-kisojen säännöistä koskaan tiedä. Olisivat edes leikanneet pois kyseisen huitomisen hiekkaesteessä.

    Kyllä bunkkerissa saa lyödä hiekkaan, vaikkei palloon osuisikaan, ja vaikka kuinka monta kertaa. Miten pistelasku Kalajärvellä hoidettiin, siitä ei minulla ole tietoa, kartan näet tietyntasoisten tv-ohjelmien katsomista.

    Kyllä säännöt kieltävät mailalla bunkkerin hiekan tunnustelemista/koskemista ennen lyönitä. Ennen lyönitä bunkkerista ei pelaaja saa tunnustella hiekkaa millään muulla kuin jalassa olevilla kengillään.

    Kyseistä kisaa en nähnyt mutta jos kysessä oli joku taitokilpailu niin niissä saattaa olla eri säännöt.

    Olet ihan oikeassa, kyllähän sitä hiekkaa saa lyödä vaikka kuinka monta kertaa esim. mailalla, kunhan vaan muistat merkitä lyöntisi tuloskorttiin.

    Ei muuta, kuin mukavia kierroksia jatkossakin.

    Taitaa Kalajoenkenttä olla hiekkakankaalla niin kuin on Oulun Sankivaara. Kaikki paikat missä on hiekkaa ei ole bunkkeria niissä saa mäiskiä niin paljon kun kerkiää. Paikat tunnistaa _pääsääntöisesti_ siten, että jos lähettyvillä ei haravaa niin eiku vaan pölistelemään.

    Tervetuloa Ouluun. Hiekkaa piisaa joka puolella 😉

    Lukutaitoa perättiin jossakin muussakin ketjussa.

    Minulle on sama onko kyseessä Kalajoki vai Kalajärvi – vai Oulu.

    Itse totesin, etten tiedä kuinka pisteet laskettiin – missä se nyt sitten tapahtuikaan.

    On ylentävää huomata, että Divot osaa joitain sääntöjä golfista, vaikkei osaakaan lukea kovin hyvin.

    Ollaampa sitä tänään ärhäkällä päällä. On muuten hienoa, että saatiin tänne palstalle ensimmäinen lukutaitoinen ja älykäs lajitoveri. Liisa, älä ikinä jätä meitä raukkoja.

    Asiaan. Luulempa, että tällaisissa taitokisoissa säännöt eivät ole täysin samat, kuin kierroksella. Kyllä siellä varmaan joku tuomari ko. toiminnan hyväksyi.

    BZ

    Divotin lukutaidosta ja sääntötuntemuksesta en tiedä (ainoastaan rohkenen epäillä, koska tällä palstalla nyt vaan on tapana epäillä toisten lukutaitoa). Liisan kirjoitustaitoa ja sääntötuntemusta puolestaan epäilen hyvinkin vahvasti ja perusteena käytän sitä tosiseikkaa, että hän laskee pisteitä golfkentällä… Pisteitä lasketaan jääkiekossa, murtomaahiihdossa ja muutamassa muussa Suomessa suositussa urheilulajissa.

    Hyvä Liisa. Älä välitä muista vaan jatka samaa rataa.

    Kyllä golfissa pisteitäkin lasketaan ja varmaan bunkkeristakin…

    Jääkiekossa lasketaan pisteitä? Meinasin laskea alleni! Tarkoitit varmaankin pesäpalloa tai jalkapalloa. Näissä lajeissahan pisteitä vasta lasketaankin.

    Lätkässä maaleja, pisteitä ja eriä.

    Sopupallossa juoksuja, pisteitä ja jaksoja.

    Kuningaslajissa maaleja, pisteitä ja puoliajat.

    Golfissa lyöntejä, pisteitä ja ’ysit’.

    Jos joku tekee bunkkerissa hiekkaa osuvia harjoitussvingejä tai huteja, oletin kyseessä olevan PISTEBOGEY kisan.

    Surullista, venyttelemättä, ettei tunneta sääntöjä juuri lainkaan, vai onkohan se lukutaito sittenkin ongelmista suurin?

    Mikä on ’ysi’?

    No nyt mä en ymmärtänyt Liisan edellisen viestin sisältöä:

    >Jos joku tekee bunkkerissa hiekkaa osuvia harjoitussvingejä tai huteja, oletin kyseessä olevan PISTEBOGEY kisan.<

    Kuinkas tuo pistebogey-kisa vaikuttaa noihin hiekkaan osuviin harjoitussvingeihin bunkkerissa, eikö niitä lyöntejä lasketa mukaan reiän kokonaislyöntitulokseen, joka taas antaa kokonaislyöntimäärän mukaiset pb-pisteet/reikä?

    Olen ainakin itse kuvitellut näin olevan.

    'Nyt mä oon iha hukas'

    ’ysit’!

    Etuysi (-yhdeksikkö) ja takaysi. Out ja In.

    Tasatuloksissa aletaan vertailemaan ’takaysin’ reikiä. Näin ainakin meillä puhutaan.

    Itse asiaan, kyllä minäkin olen kuvitellut, ettei estettä ilman rankkuja tunnustella missään kisassa. Ei edes harjoituskiekalla.

    Satuin näkemään eilen tuon kyseisen ohjelman uusintana ja eihän siinä mitään ihmeellistä ollu.

    Peli pelattiin siten että alussa mukan oli kourallinen pelaajia joista jokaisella reiällä huonoimman tuloksen tehnyt pelaaja putosi pois pelistä. Tasatulosten sattuessa putoaja ratkaistiin ’äkkikuolemalla’ siten että griinibunkkerista lyötiin lipulle ja kauimmaksi jäänyt putosi pois.

    Kun tässä tapauksessa ei kerran lyöntejä laskettu eikä luonnollisesti rankkujakaan niin bunkkerissa sallittiin hiekkaan osuva harjoitusswingi.

    Eikö tämä vaihtoehto kelpaa kellekään?

    Jos on kilpailtu siitä, kumpi saa bunkkerista lähemmäksi lippua, niin kyllä se varmaan oli bunkkeri 🙂

    TA5:n selitys oli uskottava, looginen ja perustui ilmeisesti vielä hänen omiin kokemuksiinsa. Miksi sitä ei voi hyväksyä?

    Se missä kaveri huiski ja pölisytti hiekkaa, näytti kyllä ihan joltai muulta kuin bunkkerilta. No enpäs tiedä tarkemmin. Antaapa olla.

    ’Se missä kaveri huiski ja pölisytti hiekkaa, näytti kyllä ihan joltai muulta kuin bunkkerilta. No enpäs tiedä tarkemmin. Antaapa olla.’

    Olen kyllä täysin samaa mieltä. Koko väylää/griiniä ympäröivä ’metsä’ oli hiekkapohjainen, joten en itsekään usko sen olevan bunkkeri.

    Ei se varmaankaan ollut bunkkeri(ei ainakaan näyttänyt), mutta kyllä sen oli tarkoitus olla bunkkerista lähimmäs lippua -kisa.

    Samapa tuo sille on, kun ei edes saanut pelioikeutta ensi vuoden Euroopan Tourille.

    Nimetön

    Kyllä se vaan niin on, että ennen bunkkeria lyöntiä ei mennä huitomaan sitä hiekkaa tai edes hieman koskettamaan jos se nyt sattuisi olemaan niin pehmeää, että se pallo vaikka vähän siitä lyöntijäljestä irrottautuisi ns. ’luonnoliseen’ paikkaansa. En nyt muista sääntönumeroa mutta kyllä se ainut asia mitä minulle bunkkerilyönnissä painotettiin oli juuri tuo, että harjotuslyöntejä ei lyödä. Tai no harjotuslyönti ja 1-2 rankkia.. se on aika kallis hinta harjotuslyönnistä.

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 32)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #509619 kohteessaShoot Out

Etusivu Foorumit Yleistä Shoot Out