26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Sääntökysymys n:o 168

Etusivu Foorumit Säännöt Sääntökysymys n:o 168

Esillä 10 viestiä, 1 - 10 (kaikkiaan 10)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Tällainen case: reikäpeli ja tilanne kutkuttava. Olen lyömässä lähestymislyöntiä ja sijaintini on väylän oikeassa reunassa. Noin 8 – 10 metrin päässä kulkee vastaantulevan väylän reuna. Tämän väylän raffissa on vaskinen kello, te tiedätte, näitähän on ympäri maailmaa golf-kentillä ja niitä kilauttamalla ilmoitetaan perässä tuleville, notta nyt väylä on vapaa. Väylän katvealueella, kellon tuntumassa, tussaroikin kolmen pelaajan ryhmä. Sillä välin kun keskityin omaan lyöntiini, hivuttautui eräs näitä vastaantulijoista kellon vierelle. Lopun arvaattekin. Pallo makasi kohtuullisen hyvin, hieman alarinteessä ja kierrettä oikealle oli odotettavissa, siksi tarkistin greenin viereisen teeboxin olevan tyhjän. Matkaa oli 180 – 190 metriä. Varsinainen taitolyönti ei ollut kysymyksessä, mutta silti muistin Jyrkkä Drawn antaman ohjeen: – Mieti, mitä Jukka – 62 nyt tekisi! No, juuri kun olin aloittamassa downswingin ja kiihdytin mailaa saattaakseni pallon poraavalle lentoradalle alkoi vieressä perkeleellinen kilkatus ja kalkatus. Ajoitus oli mestarillinen; kalkatus ei tullut hetkeäkään liian aikaisin eikä yhtään myöhässä. Kertakaikkisen yllättävä ja tajuntaa laajentava kokemus. Häkellyttävyydessään voisi verrata taannoin Bilbaon satamassa kohtaamani transvestiitin aikaansaamaan yllätysmomenttiin. Mainittakoon, notta lyönti ei ollut täysin epäonnistunut; mitta oli riittävä mutta 20 metriä oikealla. Ja tämä 20 metriä herätti kysymyksen joka kuuluu: – olenko oikeutettu uuteen lyöntiin?

    Jäsen XXL kirjoitti: (28.8.2006 10:22:04)
    – olenko oikeutettu uuteen lyöntiin?

    Kyllä vaan. Kannattaa kuitenkin odottaa hetki että se kalkattaja siitä virkoaa ja näin ollen hyöty uudesta lyönnistä olisi maksimaalinen.

    ts

    Olet… yhdellä penaltilla tosin 🙂 Ilmaseks et.

    Et, et edes siinäkään tapauksessa, että olisit lyönyt hudin/vesiesteeseen/outiin.

    Ajoitus oli tosiaan vallan perkeleellisen onnistunut. Sivusilmällä huomasin notta olit jo sulkenut silmätkin, kuten bäkärin huipulla kovaa sivaltavat tekevät. Rystyset hohkasivat valkeaa ranteisiin asti kuin isoisälläni pilkillä. Että kutkutti!

    Totesitko muuten Bilbaossa saman kuin tälle kaverille (KIITTI VITUSTI)? Tavallaanhan se olisi ollut inan ristiriitaista. Siis siinä Bilbaon tapauksessa.

    Jäsen XXL kirjoitti: (28.8.2006 10:22:04)
    Tällainen case: reikäpeli ja tilanne kutkuttava……….
    ………mutta silti muistin Jyrkkä Drawn antaman ohjeen: – Mieti, mitä Jukka – 62 nyt tekisi…………
    …………No, juuri kun olin aloittamassa downswingin ja kiihdytin mailaa saattaakseni pallon poraavalle lentoradalle…………
    ….Häkellyttävyydessään voisi verrata taannoin Bilbaon satamassa kohtaamani transvestiitin aikaansaamaan yllätysmomenttiin.

    – olenko oikeutettu uuteen lyöntiin?

    Kerrassaan mielenkiintoinen case ja dilemma. Jätän kotoisella golfkentällä tapahtuneen episodin palstan sääntönikkareille osaaviin käsiin, mutta tämä Bilbaon Harbour Golf Clubin reikäpeliturnauksessa sattunut tapaus vaatii epäilemättä tarkempaa pohdintaa.
    Näissä skineissä on, muuallakin kuin Oulussa, aina ollut pieniä ongelmia sääntöjen kanssa.
    Ja ennenkuin Mizunot tai muut tulevat vääntämään tähän ketjuun potentiaalisista ja toteutuneista niin annan seuraavan vinkin: Bilbaossa ei kannata alkaa kinaamaan pelaamisesta niillä rei’illä joista ei ole maksanut pottiin. Sheriffit noilla kentillä on isoja ja karvaisia.

    Takaisin alkuperäiseen ongelmaan:
    Mielestäni XXL:n tapauksessa yllätysmomentin suuruuteen, ja sitä kautta uusintalyönnin oikeutukseen, vaikuttaa ratkaisevasti missä vaiheessa swingiä tämä yllätys tapahtui.

    On ymmärrettävästi eri asia tekeekö kiero pelikumppani yllätyksen harkkaswingien aikana, alkuasentoa tai grippiä otettaessa vaiko vasta loppuasennossa. Mielestäni annetuilla lähtötiedoilla ei vielä voi decisionia antaa.
    Lisäksi BHGC:n paikallissäännöissä voi olla jotain erityismääräyksiä pelaamattomasta paikasta vapautumiseen.

    Jyrkkä Draw kirjoitti: (28.8.2006 17:55:59)
    Rystyset hohkasivat valkeaa ranteisiin asti kuin isoisälläni pilkillä. Että kutkutti!

    Totesitko muuten Bilbaossa saman kuin tälle kaverille (KIITTI VITUSTI)? Tavallaanhan se olisi ollut inan ristiriitaista. Siis siinä Bilbaon tapauksessa.

    Teidän suvun miesten pilkkireissuista jotain kuulleena, epäilen, notta erinäisten pakkasnesteitten ansiosta rystyset on enempi punoittaneet kuin hohkaneet valkeaa.

    Ja sitä paitsi oli mulla vasen silmä puoliksi auki, vähän sirrillään, mutta pallon näin melko selkeästi! Et vain sitä huomannut kun olit niin kaukana siellä TOISELLA VÄYLÄLLÄ!

    Kyllä Bilbaossa taisi jäädä kiittelemättä; kielimuuri! Asia, jota myöhemmin olen syvästi katunut!

    Parti kirjoitti: (28.8.2006 19:22:48)

    … tapauksessa yllätysmomentin suuruuteen, ja sitä kautta uusintalyönnin oikeutukseen, vaikuttaa ratkaisevasti missä vaiheessa swingiä tämä yllätys tapahtui.

    On ymmärrettävästi eri asia tekeekö kiero pelikumppani yllätyksen harkkaswingien aikana, alkuasentoa tai grippiä otettaessa vaiko vasta loppuasennossa. Mielestäni annetuilla lähtötiedoilla ei vielä voi decisionia antaa.
    Lisäksi BHGC:n paikallissäännöissä voi olla jotain erityismääräyksiä pelaamattomasta paikasta vapautumiseen.

    Voisi sanoa, notta olin forella kun huomasin joutuneeni pelaamattomaan paikkaan ja tein niin sanotut Mizunot.

    Herään vieläkin silloin tällöin, en enää niin usein kuin aikana, jolloin case oli tuoreempana muistissa, hiestä märkänä painajaiseen, jossa olen joutumassa loppuasentoon!

    Kannaltasi hyvä asia että osasit säännöt ja otit vapaan dropin pelaamattomasta paikastas ennen stanssia.
    Hutilointi moisessa paikassa johtaa melko vääjäämättä pilalle menneeseen scoreen ja syntynyt trauma saattaapi vaikuttaa myös tuleviin peleihin. Tämä mahdollisuus ei sinunkaan juttusi perusteella (painajaisista) ollut kaukana.
    Loppu hyvin, kaikki hyvin 😉

    Jäsen XXL kirjoitti: (29.8.2006 8:59:41)

    Ja sitä paitsi oli mulla vasen silmä puoliksi auki, vähän sirrillään, mutta pallon näin melko selkeästi! Et vain sitä huomannut kun olit niin kaukana siellä TOISELLA VÄYLÄLLÄ!

    Kyllä Bilbaossa taisi jäädä kiittelemättä; kielimuuri! Asia, jota myöhemmin olen syvästi katunut!

    Se kiittämättä jättäminen oli varmasti viisas ratkaisu. Epäilen, enkä täysin vailla pohjaa, notta olisi tullut sottaista jälkeä. Kilisyttäjän pelasti nololta tilanteelta epäilemättä vain tiukat kalsonkin kumminauhat. Itselläkin meinasi lirahtaa sadan metrin päässä, kun mietin että mitä mää ny tein.

    Sitä paitsi sieltä toiselta väylältä kerni avautuu paremmin.

Esillä 10 viestiä, 1 - 10 (kaikkiaan 10)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #296116 kohteessaSääntökysymys n:o 168

Etusivu Foorumit Säännöt Sääntökysymys n:o 168