16.4.–23.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][17]
KilpailuaSuomalaista

Sääntöasiantuntijoista parasta peliseuraa harjoituskierroksilla

Etusivu Foorumit Säännöt Sääntöasiantuntijoista parasta peliseuraa harjoituskierroksilla

Esillä 10 viestiä, 1 - 10 (kaikkiaan 10)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Pelaaja -jolla ko. lajin säännöt ovat vähintäänkin hyvin hanskassa- on erittäin hyvää peliseuraa jos: * hän huomaa peliseurueessa olevan mukana aloittelijoita, joille palloon osuminen ja pelin eteneminen sitä kautta tuntuu olevan tärkeintä, ja ottaa tämän huomioon * ottaa kantaa sääntörikkomuksiin (vähän pidemmälle edenneiden pelaajien kanssa) kun niitä huomaa. Asioiden esittämistavalla voi olla merkittävä vaikutus! Mielenkiinnosta kysyn, onko pelaajien joukossa esiintynyt niitä, jotka eivät kerro (eli eivät ota millään tavalla kantaa) säännöstä tietyssa tilanteessa, vaan haluavat pitää tiedon itsellään, jotta voivat sitten vaikka kisoissa ’pelastaa’ itselleen jotain tai ajattelevat, että mitä vähemmän löytyy niitä jotka tämän tietävät, sen parempi mulle.

    Jyrkkä ehkä!

    Jamasa kirjoitti: (13.8.2010 22:51:23)
    Jyrkkä ehkä!

    ***

    Näin arvelinkin asian olevan.

    Toivottavasti siihen tulee muutos!

    KL

    Ulla Heikkinen kirjoitti: (13.8.2010 22:33:11)
    Mielenkiinnosta kysyn, onko pelaajien joukossa esiintynyt niitä, jotka eivät kerro (eli eivät ota millään tavalla kantaa) säännöstä tietyssa tilanteessa, vaan haluavat pitää tiedon itsellään, jotta voivat sitten vaikka kisoissa ’pelastaa’ itselleen jotain tai ajattelevat, että mitä vähemmän löytyy niitä jotka tämän tietävät, sen parempi mulle.

    Tuo riippuu tilanteesta ja peliseurueesta. Kaikki eivät ole kiinnostuneita kuulemaan säännöistä eivätkä varsinkaan kommentteja omasta virheellisestä toiminnastaan. Jotkut taas ottavat vinkin mielellään vastaan. Ja asian esittämistavalla on todellakin merkitystä.

    Tiedon panttaamisella ei pitkälle pötkitä, mutta sen tyrkyttäminenkään ei ole kohteliasta.

    Ulla Heikkinen kirjoitti:
    Mielenkiinnosta kysyn, onko pelaajien joukossa esiintynyt niitä, jotka eivät kerro (eli eivät ota millään tavalla kantaa) säännöstä tietyssa tilanteessa, vaan haluavat pitää tiedon itsellään, jotta voivat sitten vaikka kisoissa ’pelastaa’ itselleen jotain tai ajattelevat, että mitä vähemmän löytyy niitä jotka tämän tietävät, sen parempi mulle.

    Itse en paljon vielä säännöistä tiedä, mutta joskus kyllä neuvoa olen tarjonnut, kun esim. vapautuksista ja lähimmästä pelattavasta paikasta on ollut epäselvyyttä. En usko, että suurin osa porukkaa panttaa tietoa saadakseen itselleen ’etua’. Enemmänkin tuo KL:n mainitsema asia, eli ihmiset eivät halua kuulla omista virheistään, estää ainkin mua ottamasta harjoituskierroksilla kantaa muiden tekemisiin, ellei erikseen kysytä. Kyllä kertaalleen tuli vastaan sellainenkin tilanne, että multa kysyttiin neuvoa tiestä vapautumiseen ja kun osoitin lähimmän pelattavat paikan, niin vastaus ei mielyttänytkään. Droppi tuli kuitenkin väylän puolelle vaikka metrin verran lyhyempi pallon liike olisi ollut raffissa.

    janus kirjoitti: (14.8.2010 10:37:50)

    Ulla Heikkinen kirjoitti:
    Mielenkiinnosta kysyn, onko pelaajien joukossa esiintynyt niitä, jotka eivät kerro (eli eivät ota millään tavalla kantaa) säännöstä tietyssa tilanteessa, vaan haluavat pitää tiedon itsellään, jotta voivat sitten vaikka kisoissa ’pelastaa’ itselleen jotain tai ajattelevat, että mitä vähemmän löytyy niitä jotka tämän tietävät, sen parempi mulle.

    Itse en paljon vielä säännöistä tiedä, mutta joskus kyllä neuvoa olen tarjonnut, kun esim. vapautuksista ja lähimmästä pelattavasta paikasta on ollut epäselvyyttä. En usko, että suurin osa porukkaa panttaa tietoa saadakseen itselleen ’etua’. Enemmänkin tuo KL:n mainitsema asia, eli ihmiset eivät halua kuulla omista virheistään, estää ainkin mua ottamasta harjoituskierroksilla kantaa muiden tekemisiin, ellei erikseen kysytä. Kyllä kertaalleen tuli vastaan sellainenkin tilanne, että multa kysyttiin neuvoa tiestä vapautumiseen ja kun osoitin lähimmän pelattavat paikan, niin vastaus ei mielyttänytkään. Droppi tuli kuitenkin väylän puolelle vaikka metrin verran lyhyempi pallon liike olisi ollut raffissa.

    Muistithan että kyseessä on lähin vapauttava paikka,ei pelattava(no nythän täältä tuli neuvoo vaikkei kysytty)…

    EFC

    KL kirjoitti: (14.8.2010 9:35:10)
    Kaikki eivät ole kiinnostuneita kuulemaan säännöistä eivätkä varsinkaan kommentteja omasta virheellisestä toiminnastaan.

    Näin se usein on. Viime kesänä pelikaveri löi Hygin #18 lähestymislyönnin pitkäksi outtiin ja lähti kuitenkin kävelemään pallolle ja mumisi samalla että jatkaa sieltä… Mä tietty tokasin, että tästä se uus pallo tulee lyödä. Sieltä tuli sitten semmonen ’ystävällinen’ katse ja löi kuin löikin uuden oikeasta paikasta.

    KL kirjoitti: (14.8.2010 9:35:10)

    Ulla Heikkinen kirjoitti: (13.8.2010 22:33:11)
    Mielenkiinnosta kysyn, onko pelaajien joukossa esiintynyt niitä, jotka eivät kerro (eli eivät ota millään tavalla kantaa) säännöstä tietyssa tilanteessa, vaan haluavat pitää tiedon itsellään, jotta voivat sitten vaikka kisoissa ’pelastaa’ itselleen jotain tai ajattelevat, että mitä vähemmän löytyy niitä jotka tämän tietävät, sen parempi mulle.

    Tuo riippuu tilanteesta ja peliseurueesta. Kaikki eivät ole kiinnostuneita kuulemaan säännöistä eivätkä varsinkaan kommentteja omasta virheellisestä toiminnastaan. Jotkut taas ottavat vinkin mielellään vastaan. Ja asian esittämistavalla on todellakin merkitystä.

    Tiedon panttaamisella ei pitkälle pötkitä, mutta sen tyrkyttäminenkään ei ole kohteliasta.

    Olen jopa kuullut sanottavan, että peli on tarpeeksi vaikea vaikka ei sääntöjä pilkulleen noudatakkaan.

    En yleensä sääntöjä tuputa, mutta jos kysytään, tai joltain seurueesta kysytään, ja hänen vastauksensa on virheellinen, kerron kyllä oman tulkintani.

    KL kirjoitti: (14.8.2010 9:35:10)

    Ulla Heikkinen kirjoitti: (13.8.2010 22:33:11)
    Mielenkiinnosta kysyn, onko pelaajien joukossa esiintynyt niitä, jotka eivät kerro (eli eivät ota millään tavalla kantaa) säännöstä tietyssa tilanteessa, vaan haluavat pitää tiedon itsellään, jotta voivat sitten vaikka kisoissa ’pelastaa’ itselleen jotain tai ajattelevat, että mitä vähemmän löytyy niitä jotka tämän tietävät, sen parempi mulle.

    Tuo riippuu tilanteesta ja peliseurueesta. Kaikki eivät ole kiinnostuneita kuulemaan säännöistä eivätkä varsinkaan kommentteja omasta virheellisestä toiminnastaan. Jotkut taas ottavat vinkin mielellään vastaan. Ja asian esittämistavalla on todellakin merkitystä.

    Tiedon panttaamisella ei pitkälle pötkitä, mutta sen tyrkyttäminenkään ei ole kohteliasta.

    ***

    Hyvä kommentti ja ’vaikea’ asia.

    Puhumme urheilulajista jossa tässäkin on omat sääntönsä. Ovatko ne sitten liian monimutkaiset vai onko liian vaikeaa puuttua sääntörikkomuksiin? Mikä rajoittaa sääntörikkomuksiin puuttumista tässä pelissä:

    * pelaajien tietämättömyys säännöistä

    * kehtaaminen eli ’herrasmieslaji’

    * tukkoisuus: liian paljon sääntöjä, joiden opettelu/omaksuminen on mahdotonta esim. ilman kokemusta/ajan puutteesta golf -kentällä => green card -kokeen suorittaminen?

    Joskus, kun pelaillessa joku noudattaa ’omia sääntöjään’, saatan sanoa, että kisoissa toi ei kävis, mutta nythän sillä ei sinänsä ole väliä.

    Jos samalla kierroksella myöhemmin kohdataan epävarmuutta herättävä tilanne, niin usein ao. kysäisee huolettoman kuuloisesti, miten tässä pitäisi menetellä.

    Ehkä se on *tuilua, mutta auliisti vastaan tai kaivan sääntökirjan bägistä kertoakseni asian oikean laidan.

Esillä 10 viestiä, 1 - 10 (kaikkiaan 10)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #286281 kohteessaSääntöasiantuntijoista parasta peliseuraa harjoituskierroksilla

Etusivu Foorumit Säännöt Sääntöasiantuntijoista parasta peliseuraa harjoituskierroksilla