26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Säännöillä reikäpeli-matsin voittoon?

Etusivu Foorumit Säännöt Säännöillä reikäpeli-matsin voittoon?

Esillä 13 viestiä, 1 - 13 (kaikkiaan 13)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Heipä hei, Noniin tuli vielä mieleen, että mitä kaikkia erityissääntöjä reikäpeleihin on? Onko jotain erikoista, jolla voisi viedä reikiä? Tai onko jotain mitä saa/ei saa tehdä tavalliseeen lyöntipeliin verrattuna?

    ..T.. kirjoitti: (11.9.2006 14:24:05)
    Heipä hei,
    Noniin tuli vielä mieleen, että mitä kaikkia erityissääntöjä reikäpeleihin on? Onko jotain erikoista, jolla voisi viedä reikiä? ?

    Iigeli ja albatrossi ovat aika erikoisia suorituksia, joilla voi hyvällä tuurilla viedä reikiä…

    Ja sitten ihan vakavissaan. Mieleeni tulee seuraavanlainen lisäkymysys foorumin asiantuntijoille:

    Jos annan gimmien ja kaveri haluaa silti putata harjoituksen vuoksi ja puttaa ohi. Onko gimmie edelleen voimassa vai ei? Ihan niinku ’virallisten’ sääntöjen mukaan… jos sellaisia asiasta yleensä on olemassa.

    Kyllä se on voimassa, jo ihan oman terveyden vuoksi. Varmintahan olisi muuten nostaa pallo ilmaan ja asettaa se ’väärään’ paikkaan ja putata se harjoitusputti siitä.

    Eric Everhard kirjoitti: (12.9.2006 2:59:05)
    Jos annan gimmien ja kaveri haluaa silti putata harjoituksen vuoksi ja puttaa ohi. Onko gimmie edelleen voimassa vai ei? Ihan niinku ’virallisten’ sääntöjen mukaan… jos sellaisia asiasta yleensä on olemassa.

    No ei mun mielestä sitä voi molempia saada, eli tulos etukäteen ja sitten vielä putti joka tapauksessa. Gimmie pitää ottaa tai sitten vaan putata, voihan sitä harjoitella sitten sen jälkeenkin.

    januz kirjoitti: (12.9.2006 7:53:44)

    Eric Everhard kirjoitti: (12.9.2006 2:59:05)
    Jos annan gimmien ja kaveri haluaa silti putata harjoituksen vuoksi ja puttaa ohi. Onko gimmie edelleen voimassa vai ei? Ihan niinku ’virallisten’ sääntöjen mukaan… jos sellaisia asiasta yleensä on olemassa.

    No ei mun mielestä sitä voi molempia saada, eli tulos etukäteen ja sitten vielä putti joka tapauksessa. Gimmie pitää ottaa tai sitten vaan putata, voihan sitä harjoitella sitten sen jälkeenkin.

    Noin lyhyeen vastaukseen saa harvoin mahtumaan kahta virhettä.
    1. Annetusta putista, reiästä tai ottelusta ei voi kieltäytyä.
    2. Harjoittelu pelatun reiän greenillä ei välttämättä ole sallittua.

    Sääntö 2-4:
    A player may concede his opponent’s next stroke at any time provided the opponent’s ball is at rest. The opponent is considered to have holed out with his next stroke and the ball may be removed by either side.
    A player may concede a hole at any time prior to the start or conclusion of that hole.
    A player may concede a match at any time prior to the start or conclusion of that match.
    A concession may not be declined or withdrawn.

    ..T.. kirjoitti: (11.9.2006 14:24:05)
    Onko jotain erikoista, jolla voisi viedä reikiä?

    Murskaa vastustaja. Tee scorea alusta alkaen niin kuin eräs nykyään opettava pro teki aikoinaan Talin reikäpelimestikoissa: eagle-birdie-HIO-eagle. Takana neljä reikää ja vastustajan selkäranka totaalisesti poikki… Olisi ollut lyöntipelissäkin aika hyvä score: neljän jälkeen 7 alle!!

    Seuraava pieni reikäpeli knoppi aiheuttaa perinteisesti paljon närää.

    Melko tavallinen tapaus ja tapahtuu hyvin usein reikäpelissä. Vastustaja antaa sinulle reiän viereen jääneen lyhyen puttin. Koska hän on itse lähellä sinun palloasi hän nostaa sen ja heittää sen griiniä pitkin sinulle. Jos pokkasi pitää ja vastustajallasi on vielä putti jäljellä voit kiittää voitettuasi sen reiän ja lähteä kohti seuraavaa tiipaikkaa. Vastustajahan selvästi syyllistyi griinin kokeiluun. Kuvatun kaltainen tapaus on tapahtunut oikeasti SM-kisoissa joitain vuosia sitten. Tuomari seurasi tapausta griinin viereltä ja antoi tuomionsa suoralta kädeltä vaikka kumpikaan pelaajista ei tapausta sinänsä edes ’huomannut’.

    ts

    Vasuri kirjoitti: (12.9.2006 10:22:14)
    Seuraava pieni reikäpeli knoppi aiheuttaa perinteisesti paljon närää.

    Melko tavallinen tapaus ja tapahtuu hyvin usein reikäpelissä. Vastustaja antaa sinulle reiän viereen jääneen lyhyen puttin. Koska hän on itse lähellä sinun palloasi hän nostaa sen ja heittää sen griiniä pitkin sinulle. Jos pokkasi pitää ja vastustajallasi on vielä putti jäljellä voit kiittää voitettuasi sen reiän ja lähteä kohti seuraavaa tiipaikkaa. Vastustajahan selvästi syyllistyi griinin kokeiluun. Kuvatun kaltainen tapaus on tapahtunut oikeasti SM-kisoissa joitain vuosia sitten. Tuomari seurasi tapausta griinin viereltä ja antoi tuomionsa suoralta kädeltä vaikka kumpikaan pelaajista ei tapausta sinänsä edes ’huomannut’.

    Ja antoi vielä väärän tuomion. Tuosta ei nimittäin seuraa rangaistusta, eikä myöskään pallon palauttamisesta vastustajalle putterilla lyöden, jos ei tuota tee harjoitus- tai kokeilumielessä

    vieraspelaaja kirjoitti: (12.9.2006 8:28:41)
    Noin lyhyeen vastaukseen saa harvoin mahtumaan kahta virhettä.
    1. Annetusta putista, reiästä tai ottelusta ei voi kieltäytyä.
    2. Harjoittelu pelatun reiän greenillä ei välttämättä ole sallittua.

    Noin ja sieltähän se provopelaaja taas hyökkäsi normaalin asiallisella kirjoitustyylillään. Oletan että tuo tarpeeton piikki oli minulle osoitettu kun kerran minua lainasit.

    1. Kysehän ei ollut gimmiestä kieltäytymisestä vaan siitä saako sen ottaa ja sitten ’vain harjoitella’ puttia.

    2. Mikä ihmeen ’välttämättä sallittua’? Onpas hieno termi tuollaiselta ’sääntöspesialistilta’ Kyllähän reikäpelissä saa harjoitella. Voit tietysti mennä esimerkiksi Ernie Elsille antamaan penttejä kun näytti taannoin harjoittelevan pelatun reiän jälkeen reikäpelimestaruuskisoissa.

    ts

    1. Reiän pelaaminen päättyy tuohon antamiseen.. öö.. siis Golfissa. Sen jälkeen on aivan yhdentekevää mitä pelaaja tekee. Puttaa sisään tai ei.

    2. Harjoittelu pelatun reiän viheriöllä on sallittua, jollei sitä ole erikseen kielletty. Tourilla näyttää olevan kielletty lyöntipelissä, mutta ei reikäpeleissä.

    ts kirjoitti: (12.9.2006 13:38:50)
    2. Harjoittelu pelatun reiän viheriöllä on sallittua, jollei sitä ole erikseen kielletty. Tourilla näyttää olevan kielletty lyöntipelissä, mutta ei reikäpeleissä.

    Siis onko lyöntipelissä sallittua harjoitella jo pelatulla viheriöllä? Jostain syystä olen itse jäänyt käsitykseen että tuo harjoittelu olisi sallittua ainoastaan reikäpelissä.

    januz kirjoitti: (12.9.2006 13:47:53)
    Siis onko lyöntipelissä sallittua harjoitella jo pelatulla viheriöllä? Jostain syystä olen itse jäänyt käsitykseen että tuo harjoittelu olisi sallittua ainoastaan reikäpelissä.

    Niih, kyllä tosiaan kannattais välillä näitä sääntöjäkin lueskella eikä vain pelata…=)

    Eli puttia saa treenata jo pelatulla viheriöllä tai harjoitusputtiviheriöllä. Tästäkin olisi joskus aamukisassa, kun ei tarpeeksi aikaisin ole jaksanut herätä, ollut hyötyä.=)

    7-2 Practice during round

    A player must not make a practice stroke during play of a hole.
    Between the play of two holes a player must not make a practice stroke, except that he may practise putting or chipping on or near:
    (a) the putting green of the hole last played,
    (b) any practice putting green, or
    (c) the teeing ground of the next hole to be played in the round,

    …ellei kilpailun säännöissä ole erikseen kielletty harjoittelua jo pelatulla viheriöllä.

Esillä 13 viestiä, 1 - 13 (kaikkiaan 13)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #295904 kohteessaSäännöillä reikäpeli-matsin voittoon?

Etusivu Foorumit Säännöt Säännöillä reikäpeli-matsin voittoon?