26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Rentoa meininkiä?

Etusivu Foorumit Säännöt Rentoa meininkiä?

Esillä 9 viestiä, 76 - 84 (kaikkiaan 84)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • ts

    Ballmarker kirjoitti: (26.2.2014 16:47:39)

    ts kirjoitti: (26.2.2014 9:36:47)
    Mutta hauskoja tulkintoja on taas tehty kirjoituksistani. Toisilla ilmeisesti on vaan kova tarve sellaiseen

    Voitko antaa jonkun esimerkin sinun kirjoitustesi hauskoista tulkinnoista tässä ketjussa?

    Tuossa nyt vaikka nopeimmin poimittu:

    hristol kirjoitti: (25.2.2014 12:05:26)
    Onneksi ts totesikin asiakasryhmän: senioreiden toimesta. Siihen kuuluu että alastulojälkiä ei tarvi korjata eikä divotteja,.. Olen huomannut saman lyhyen golf urani aikana, harvemmin ne nuoret jättävät nämä korjaamatta, vaikka taas nuoret useammin pelaavat sitä rennompaa golffia, jossa ei sitä korttia täytellä. Samoin huomiona, että, sääntötuntemus monilla senioreilla jäänyt päivittämättä vuosiin ja jäänyt päähän ’ihmeellisiä’ uskomuksia olemattomista säännöistä.

    Mitä hauskaa tulkintaa tässä on? Suora lainaus sun viestistä ja olen huomannut saman kuin sinä. En tiedä sitten onko syynä senioreilla em. asioista puhuttaessa se, että heillä se täydellinen muisti ja oikeassa oleminen pätkii, ettei muista mihin pallo on pudonnut tai sitten näkökyky sellainen, ettei huomaa alastulojälkiä, tai sitten yksinkertaisesti ikä tuonut kankean selän.
    Vaikka mun pelikokemukseni onkin vuosissa vähäinen, tosin kierroksia on takana enemmän kuin keskiverto golffari pelaa elämänsä aikana, eli olen pelannut muutaman tuhannen pelaajan kanssa. En myöskään pelaa samassa senioriporukassa kotikentälläni, vaan hyvin monilla kentillä vuosittain ja meen ensimmäiseen lähtöön mihin mahtuu mukaan valikoimatta ikää, sukupuolta tai tasoitusta. Joten katsontakantani on hieman erilainen kuin monilla muilla. Yleensä räikeimmät tapaukset on ollut niin sanotuilla ’paremmilla kentillä, jossa selvästi omistajatason pelaaja tekee niinkuin huvittaa, eli korjailkoon jäljet joku muu.
    Jokaiselta jää varmaan joskus joku jälki korjaamatta, mutta voihan sitä yrittää hienovaraisesti kuitenkin vihjaista asiasta ja näyttää itse esimerkkiä omalla toiminallaan.
    Itse en kaljoittelijoista pelaamisen aikana tykää ja siinä taas törkeimmät tapaukset mitä olen nähnyt, eli sammuneet kentälle ja siinä kunnossa olijat jotka eivät pysy enää pystyssä ovat kyllä olleet arviolta jotain 25 – 40 vuotiaita, eli ’nuoria’.
    Jos joku tästä viestistä suuttuu, voisi ehkä katsella ympärilleen ensi kesänä. Tämä ei ole myöskään ikärasismia, sillä silloinhan haukkuisin itseäni samoista asioista, koska taitaa olla näitä elinvuosia mullakin paljon vähemmän jäljellä kuin takanapäin, vaan havainnot perustuu puhtaasti omiin kokemuksiini.
    Mutta edelleen olen vankasti rennomman ja nopeamman pelaamisen kannalla, kuin hampaat irvessä kiroilevien, mailojaan maahan hakkaavien, puttilinjoja joka puolelta kiertävien ja tihrustavien, sääntöfriikkien jotka puuttuvat toisten pelaajien harkkarunduilla tekemiin asioihin
    jne. eli ajan kuluttajien kanssa.
    Ja edelleen niin kuin jo todettu: KILPAGOLF ja TASOITUSKIERROKSET ovat eri asia, joissa täytyy noudattaa sääntöjä tarkemmin.

    ts

    hristol kirjoitti: (26.2.2014 23:40:44)
    Mitä hauskaa tulkintaa tässä on? Suora lainaus sun viestistä ja olen huomannut saman kuin sinä. En tiedä sitten onko syynä senioreilla em. asioista puhuttaessa se, että heillä se täydellinen muisti ja oikeassa oleminen pätkii, ettei muista mihin pallo on pudonnut tai sitten näkökyky sellainen, ettei huomaa alastulojälkiä, tai sitten yksinkertaisesti ikä tuonut kankean selän.

    Ensinnäkään se ei ollut millään tavalla suora lainaus, vaan virheellinen viittaus.

    Virheellinen siinä mielessä, että yleistit tuon koskemaan kaikkia senioreita, jota viestiä minä en ainakaan koskaan ole lähettänyt, vaan useamman kriteerin sattuessa yhteen on seurauksena tuo välinpitämättömyys. Suurimapana yhdistävänä tekijänä se, että tuloksella ei ole mitään merkitystä, jolloin ei myöskään sillä miten se syntyy (esim palloa siirtelemällä).

    Tämä onneton porukka ei sitten vaan pysty tajuamaan, että kentällä on sitäkin väkeä, jolle yhdellä lyönnillä on merkitystä, kuten myös sääntöjen mukaan toimimisella. Kun tuo takaa tuleva vaikkapa leirikisan voitosta taisteleva peluri sitten löytää pallonsa bunkkerista jalanjäljestä, on hyvä että nuo kaksi eri kulttuureissa elävää ovat riittävän kaukana fyysisesti toisistaan.

    Oheinen kuva on valitettavasti Suomesta, mutta pari viikkoa reissussa kertoi taas karua kieltään eräiden länsinaapurien kulttuurista vastaavassa asiassa

    Voisko joku selittää mulle, montako ja minkä tason k-päätä tarvitaan moisen tilanteen aikaansaamiseen?

    hristol kirjoitti: (26.2.2014 23:40:44)

    Vaikka mun pelikokemukseni onkin vuosissa vähäinen, tosin kierroksia on takana enemmän kuin keskiverto golffari pelaa elämänsä aikana, eli olen pelannut muutaman tuhannen pelaajan kanssa.

    Miten joku voi olla pelannut vähäisinä pelivuosinaan jo tuhansien pelaajien kanssa? Joku tässä ei täsmää ja kohta kuullaan ilmeisesti yhtä uskottava selitys kuin eräältä Bäckströmiltä toisessa asiassa.

    Chip Greenside kirjoitti: (27.2.2014 10:19:40)
    Miten joku voi olla pelannut vähäisinä pelivuosinaan jo tuhansien pelaajien kanssa? Joku tässä ei täsmää ja kohta kuullaan ilmeisesti yhtä uskottava selitys kuin eräältä Bäckströmiltä toisessa asiassa.

    Helpostihan se onnistuu, kunhan laskee mukaan kaikki muutkin kuin oman ryhmän. Minäkin pelasin viime kesänä yhdessä klubikisassa ’200 muun golfarin kanssa’ 😉

    KL

    Putti-Possu kirjoitti: (27.2.2014 13:09:52)

    Chip Greenside kirjoitti: (27.2.2014 10:19:40)
    Miten joku voi olla pelannut vähäisinä pelivuosinaan jo tuhansien pelaajien kanssa? Joku tässä ei täsmää ja kohta kuullaan ilmeisesti yhtä uskottava selitys kuin eräältä Bäckströmiltä toisessa asiassa.

    Helpostihan se onnistuu, kunhan laskee mukaan kaikki muutkin kuin oman ryhmän. Minäkin pelasin viime kesänä yhdessä klubikisassa ’200 muun golfarin kanssa’ 😉

    Kunnioitettava osallistujamäärä. Meillä suurin kilpailijamäärä yksittäisenä päivänä on mestikoiden 1. päivä, enintään 156 pelaajaa. Tosin jos mukaan lasketaan kaikki toisella kentällä samana päivänä pelaavat, niin päästään jo yli kolmensadan. Tuolla vauhdilla muutama tuhat pelikaveria saadaan kasaan muutamassa viikossa :DD

    KL kirjoitti: (27.2.2014 13:24:04)

    Putti-Possu kirjoitti: (27.2.2014 13:09:52)

    Chip Greenside kirjoitti: (27.2.2014 10:19:40)
    Miten joku voi olla pelannut vähäisinä pelivuosinaan jo tuhansien pelaajien kanssa? Joku tässä ei täsmää ja kohta kuullaan ilmeisesti yhtä uskottava selitys kuin eräältä Bäckströmiltä toisessa asiassa.

    Helpostihan se onnistuu, kunhan laskee mukaan kaikki muutkin kuin oman ryhmän. Minäkin pelasin viime kesänä yhdessä klubikisassa ’200 muun golfarin kanssa’ 😉

    Kunnioitettava osallistujamäärä. Meillä suurin kilpailijamäärä yksittäisenä päivänä on mestikoiden 1. päivä, enintään 156 pelaajaa. Tosin jos mukaan lasketaan kaikki toisella kentällä samana päivänä pelaavat, niin päästään jo yli kolmensadan. Tuolla vauhdilla muutama tuhat pelikaveria saadaan kasaan muutamassa viikossa :DD

    Sensijaan, jos pelaa aina vieraalla ja eri kentällä, eikä ole kavereita, niin voisi olettaa että maksimissaan kierrokselle osuu keskimäärin aina kaksi kokonaan eri (uutta) pelaajaa. Mikäli tällä tavoin pelaa tuhansien (+/- 5000 pelaajaa) ja vaikkapa 100 kierrosta vuodessa, tulee pelata jo 25 vuotta tuohon tuhansiin pelaajiin päästäkseen. Hristol kuitenkin kertoi pelanneensa vasta vähän aikaa (5 vuotta?), jolloin kierroksia pitää jo tahkota 500 vuodessa ja aina uudessa peliseurassa.

    Ehkä kannattaisi opetella lukemaan ja laskemaan.
    Kaikki on suhteellista, esim Chip ajattelee että vähäinen määrä vuosia on 5, minä taas ajattelen, että se on jotain muuta kuin 5 etenkin kun sitä vertaa Chipin 25:een. Samoin jonkun mielestä 100 kierrosta vuodessa on paljon, mun mielestä ei, täytyy tosin tunnustaa, että yhtenä vuotena suomessa pelatuissa kierroksissa jäin vain vähän yli 100:n.

    Ymmärtääkseni tässä viestiketjussa oli tarkoitus keskustella ihan jostain muusta kuin jonkun pelikierroksien määrästä, eli edelleen minunkin kantani asiaan on, että kannatan huomattavasti rennompaa pelaamista, koska se on paljon nopeampaa, kuin esim PÄÄSÄÄNTÖISESTI (poikkeuksiakin on joskus) alhaisen tasoituksen pelaajilla. Ilmeisesti johtuu siitä, että yrittävät ottaa kaiken niin tosissaan, eli peli hidastuu.
    No nyt taas suututin paremmat pelaajat, kun sanoin, että pelaavat hitaasti, mutta se on tosiasia, kun katsotaan kisakierrosten peliaikoja.
    Mutta pääasia, että kenttä rullaa ja noudatetaan etikettiä, pelaa joku tosissaan tai rennommin.
    Hyviä pelejä vaan kaikille, tavataan huomenna kentällä ja taas tuli uusia tuttavuuksia..
    Ystävällisin terveisin hristol

    hristol kirjoitti: (27.2.2014 16:27:28)
    että kannatan huomattavasti rennompaa pelaamista, koska se on paljon nopeampaa, kuin esim PÄÄSÄÄNTÖISESTI (poikkeuksiakin on joskus) alhaisen tasoituksen pelaajilla. Ilmeisesti johtuu siitä, että yrittävät ottaa kaiken niin tosissaan, eli peli hidastuu.
    No nyt taas suututin paremmat pelaajat, kun sanoin, että pelaavat hitaasti, mutta se on tosiasia, kun katsotaan kisakierrosten peliaikoja.

    En käsitä missä tää kaveri pelaa, sillä niin huuhaata on nää puheet. Vaikka noudatammekin sääntöjä ihan rennosti niissä ryhmissä jossa pelaan, kuluu kierrokseen aikaa neljän pienitasoituksisen pelaajan ryhmässä tauon kanssa 3:15-3:30. Sensijaan joudumme kyllä usein odottelemaan niitä isomman tasoituksen pelaajia ennenkuin pääsemme ohitse. Kun pelaaminen eikä moni muukaan ole heillä kovinkaan hääppöisessä kuosissa, menee heillä aikaa yleensä 1:00- 1:30 enemmän kierroksiinsa. Lyöntejä kun tulee luultavasti satakunta enemmän ryhmää kohti ja kaikkia asioita pitää funtsia pitkään ja hartaasti.

Esillä 9 viestiä, 76 - 84 (kaikkiaan 84)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #271945 kohteessaRentoa meininkiä?

Etusivu Foorumit Säännöt Rentoa meininkiä?