26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

PRON OIKEUS OPETTAA

Etusivu Foorumit Yleistä PRON OIKEUS OPETTAA

Esillä 25 viestiä, 51 - 75 (kaikkiaan 1,979)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • ts

    piispanen kirjoitti: (5.3.2011 10:43:55)

    Tarkoitatko,että näitä opetusmatkoja varten on nämä kyltit laiettu,kun suomalaiset prot ei asiaa tunne.

    Kyllä n ekuitenkin on englanniksi kirjoitettu ja suomalaisten Proiden osuus noissa kohteissa on olematon.

    ts

    KL kirjoitti: (5.3.2011 11:00:40)
    [
    Nyt kyllä menevät ts:llä puurot ja vellit täysin sekaisin.

    Opetustoiminta tarkoittaa maksua vastaan annettua opetusta. .

    Ei todellakaan mene eikä tarkoita. Se tarkoittaa kaikkea opettamista, vaikka harva meikäläisistä siihen puuttuukaan. Sopimuksellisesti asia on siis näin, käytäntö arkielämässä sitten tuosta joustaa tilanteen mukaan.

    Montako tuollaista sopimusta olet KL tehnyt tai allekirjoittanut, kun sinulla on varaa väittää jonkun olevan asiasta pihalla? Jostain syystä veikkaan minun nähneen ja tehneen niitä useamman ja myös neuvotellut asiat ennen allekirjoittamista. Samoin on tilanne Harrin ja muiden Proiden osalta.

    Taas kerran asioista tietämätön kertoo mielipiteitä sellaisille, jotka niiden kanssa ovat oikeesti olleet tekemisissä.

    Nimetön

    KL kirjoitti: (5.3.2011 11:00:40)

    ts kirjoitti: (5.3.2011 10:16:27)

    piispanen kirjoitti: (5.3.2011 10:11:34)

    Täytyy myös kysästä,miksi tällaista ei sitten ole kielletty ja ohjeistettu.

    Ei ole itsellekään Suomessa tullut vastaan kieltokylttejä, maailmalla hieman yllättäen kyllä tyyliin: ’Opettaminen sallittu vain PGA ammattilaisille, joilla on lisäksi sopimus kentän kanssa’

    Yllättäen siksi, koska luulisi vanhoissa golfmaissa tuon olevan niin selvää, että moisia lappuja ei tarvittaisi. Ehkäpä ne on turisteja varten.

    Nyt kyllä menevät ts:llä puurot ja vellit täysin sekaisin.

    Opetustoiminta tarkoittaa maksua vastaan annettua opetusta. Kuka tahansa kaveri saa neuvoa ketä tahansa kaveria ihan missä tahansa, kunhan tämä neuvoja ei ole pro. Tätä oikeutta ei voida keneltäkään riistää, ei sitten millään.

    Asia on melko lailla yhteneväinen opetustoimintaan yleensäkin. Kouluissa ja oppilaitoksissa opetusta saavat antaa vain siihen pätevöityneet henkilöt. Kavereitaan saa neuvoa ihan kuka tahansa, ja poikkeuksena golfiin saa siitä kaiken lisäksi ottaa rahaakin vastaan. Minäkin olen aikoinaan tehnyt sitä, opettanut kemiaa, fysiikkaa, matematiikkaa ja kitaransoittoa, kaikkia ihan maksusta.

    Harrin toiminta ei ollut millään muotoa ammattimaista eikä XP:n toiminta minkään valtakunnan sääntöjen vastaista, ELLEI ko. harjoitusalue ollut nimenomaisesti varattu vain pron toimintaan. Siinäkin tapauksessa asian olisi kenties voinut esittää toisin.

    Täytyy yhtyä tähän.
    Tätähän ovat edellä useat kyselleet.
    Kyllä minusta tässä nyt taitaa mennä ammattimainen opettaminen ja pelaajien välinen seurustelu,harrastuksesta keskustelu ja normaali kahdenkeskinen kanssakäymien sekaisin.

    Siinä mielessä Golffinnin kirjoituksen viimeinen kappale oli oivallinen,että hän ymmärsi asian oikein.

    ts

    KL kirjoitti: (5.3.2011 11:00:40)
    [
    Asia on melko lailla yhteneväinen opetustoimintaan yleensäkin. Kouluissa ja oppilaitoksissa opetusta saavat antaa vain siihen pätevöityneet henkilöt. Kavereitaan saa neuvoa ihan kuka tahansa, ja poikkeuksena golfiin saa siitä kaiken lisäksi ottaa rahaakin vastaan. Minäkin olen aikoinaan tehnyt sitä, opettanut kemiaa, fysiikkaa, matematiikkaa ja kitaransoittoa, kaikkia ihan maksusta.

    .

    Niin… eli kuten tuossakin, voit golfia opettaa kenelle vaan, mutta et missä vaan. Kaupungin puistossa se esim on aivan sallittua ja rahaakin saat ottaa vapaasti vastaan. Mikään ei sitä kiellä ja ainoa seuraamus on amatöörioikeuksien menetys.

    Nimetön

    ts kirjoitti: (5.3.2011 11:18:30)

    KL kirjoitti: (5.3.2011 11:00:40)
    [
    Asia on melko lailla yhteneväinen opetustoimintaan yleensäkin. Kouluissa ja oppilaitoksissa opetusta saavat antaa vain siihen pätevöityneet henkilöt. Kavereitaan saa neuvoa ihan kuka tahansa, ja poikkeuksena golfiin saa siitä kaiken lisäksi ottaa rahaakin vastaan. Minäkin olen aikoinaan tehnyt sitä, opettanut kemiaa, fysiikkaa, matematiikkaa ja kitaransoittoa, kaikkia ihan maksusta.

    .

    Niin… eli kuten tuossakin, voit golfia opettaa kenelle vaan, mutta et missä vaan. Kaupungin puistossa se esim on aivan sallittua ja rahaakin saat ottaa vapaasti vastaan. Mikään ei sitä kiellä ja ainoa seuraamus on amatöörioikeuksien menetys.

    Niin oletko samaa mieltä ,mitä Golffinn totesi postauksensa viimeisessä kappaleessa.
    Ilmoitit jo kerran yhtyväsi golffinnin postaukseen.
    Kiipesitkö puihin?

    KL

    ts kirjoitti: (5.3.2011 11:16:09)

    KL kirjoitti: (5.3.2011 11:00:40)
    [
    Nyt kyllä menevät ts:llä puurot ja vellit täysin sekaisin.

    Opetustoiminta tarkoittaa maksua vastaan annettua opetusta. .

    Ei todellakaan mene eikä tarkoita. Se tarkoittaa kaikkea opettamista, vaikka harva meikäläisistä siihen puuttuukaan. Sopimuksellisesti asia on siis näin, käytäntö arkielämässä sitten tuosta joustaa tilanteen mukaan.

    Montako tuollaista sopimusta olet KL tehnyt tai allekirjoittanut, kun sinulla on varaa väittää jonkun olevan asiasta pihalla? Jostain syystä veikkaan minun nähneen ja tehneen niitä useamman ja myös neuvotellut asiat ennen allekirjoittamista. Samoin on tilanne Harrin ja muiden Proiden osalta.

    Taas kerran asioista tietämätön kertoo mielipiteitä sellaisille, jotka niiden kanssa ovat oikeesti olleet tekemisissä.

    Tehdäänpäs testi heti kun ranget aukeavat. Minä menen viiden paikallisen pron pakeille ja kysyn saanko neuvoa vaimoani miten hänen tulee pitää mailaa ja miten svingata vai tarvitsenko siihen jonkunlaisen sopimuksen. Tarjoan sinulle ison tuopin jokaisesta sopimuksesta, joka minun pitää tehdä. Sinä tarjoat minulle ison tuopin jokaisesta rangesta, jolla minun ei tarvitse tehdä sopimusta.

    Sovittu?

    ts

    piispanen kirjoitti: (5.3.2011 12:35:13)

    .

    Niin… eli kuten tuossakin, voit golfia opettaa kenelle vaan, mutta et missä vaan. Kaupungin puistossa se esim on aivan sallittua ja rahaakin saat ottaa vapaasti vastaan. Mikään ei sitä kiellä ja ainoa seuraamus on amatöörioikeuksien menetys.

    Niin oletko samaa mieltä ,mitä Golffinn totesi postauksensa viimeisessä kappaleessa.
    Ilmoitit jo kerran yhtyväsi golffinnin postaukseen.
    Kiipesitkö puihin?

    TÄH???

    Ymmärsitköhän sanaakaan kirjoituksestani? Onko tarkoitus tekeytyä ymmärtämättömäksi että keskustelu jatkuisi, vai onko selvän asian ymmärtäminen todellakin näin vaikeaa? En minä ole missään kohti esittänyt mitään poikkeavaa tuosta Golfinnin tekstistä. Opettaa saa missä vaan, paitsi siellä, missä se on rajattu sopimuksella jonkun ykisnoikeudeksi. Sielläkin saa sitten tietysti opettaa tuon oikeudenhaltijan luvalla, mutta hänellä on se myös mahdollisuus kieltää.

    Myös KL:lle: Sopimuksen kautta Prolla on tuo valta antaa lupa opettaa tai kieltää se. Kuten jo sanoin aiemmin, itse en ole koskaan kieltänyt esim puolisoiden tai kavereiden välillä tapahtuvaa opettamista, vaikka oppilaan suojelemiseksi monesti mieli olisi tehnyt. Se ei kuitenkaan poista minulta tai Harrilta tai keltään muulta vastaavassa tilanteessa olevalta valtaa asiaa ratkaista, koska niin on tilojen omistajan ja haltijan kanssa sovittu.

    Nimetön

    KL kirjoitti: (5.3.2011 12:47:17)

    ts kirjoitti: (5.3.2011 11:16:09)

    KL kirjoitti: (5.3.2011 11:00:40)
    [
    Nyt kyllä menevät ts:llä puurot ja vellit täysin sekaisin.

    Opetustoiminta tarkoittaa maksua vastaan annettua opetusta. .

    Ei todellakaan mene eikä tarkoita. Se tarkoittaa kaikkea opettamista, vaikka harva meikäläisistä siihen puuttuukaan. Sopimuksellisesti asia on siis näin, käytäntö arkielämässä sitten tuosta joustaa tilanteen mukaan.

    Montako tuollaista sopimusta olet KL tehnyt tai allekirjoittanut, kun sinulla on varaa väittää jonkun olevan asiasta pihalla? Jostain syystä veikkaan minun nähneen ja tehneen niitä useamman ja myös neuvotellut asiat ennen allekirjoittamista. Samoin on tilanne Harrin ja muiden Proiden osalta.

    Taas kerran asioista tietämätön kertoo mielipiteitä sellaisille, jotka niiden kanssa ovat oikeesti olleet tekemisissä.

    Tehdäänpäs testi heti kun ranget aukeavat. Minä menen viiden paikallisen pron pakeille ja kysyn saanko neuvoa vaimoani miten hänen tulee pitää mailaa ja miten svingata vai tarvitsenko siihen jonkunlaisen sopimuksen. Tarjoan sinulle ison tuopin jokaisesta sopimuksesta, joka minun pitää tehdä. Sinä tarjoat minulle ison tuopin jokaisesta rangesta, jolla minun ei tarvitse tehdä sopimusta.

    Sovittu?

    Kysäsimpä parilta tutulta prolta ja kolmelta tutulta seuran puheenjohtajalta ko. asiasta.
    Prot ihmetteli asiaa ja totesivat,ettei tule mieleenkään mennä puheille,jos joku neuvoo ja opastaa vaimoaan tai lapsiaan rangella.
    Sopimuksesta totesivat lyhyesti,että siinä annetaan lupa harjoittaa elinkeinoa ko. kentän alueella tietyin ehdoin.
    Puheenjohtajatkin ihmettelivät sitä,että prot olisivat jotain rangepoliiseja.
    Ohjesäännöissäkin on ilmoitettu,ketkä ovat valvojien asemassa ja prot ei niihin kuulu.
    Koko rangea ei ole annettu heidän käyttöön,vaan heille on annettu vain lupa toimia määrätyin edellytyksin.
    Myös puheenjohtajat totesivat,että tällaine sosiaalinen kanssakäynti,mitä tällaine pelaajien välinen keskustelu ja neuvominen on ,on täysin hyväksyttävää.
    Täysin eri asia on,jos se on ammattimaista,jatkuvaa ja siitä opa ilmoitellaan.

    Lopputoteamana.
    Saattaahan tällaisia golfyhteisöjäkin olla,joissa on tiukemmat säännöt.
    Hyvä,että tulee ilmi,niin voi kiertä’ä nämä clubit kaukaa.
    Perheystävällisyys niistä näyttää olevan kaukana.

    Nimetön

    ts kirjoitti: (5.3.2011 13:04:03)

    piispanen kirjoitti: (5.3.2011 12:35:13)

    .

    Niin… eli kuten tuossakin, voit golfia opettaa kenelle vaan, mutta et missä vaan. Kaupungin puistossa se esim on aivan sallittua ja rahaakin saat ottaa vapaasti vastaan. Mikään ei sitä kiellä ja ainoa seuraamus on amatöörioikeuksien menetys.

    Niin oletko samaa mieltä ,mitä Golffinn totesi postauksensa viimeisessä kappaleessa.
    Ilmoitit jo kerran yhtyväsi golffinnin postaukseen.
    Kiipesitkö puihin?

    TÄH???

    Ymmärsitköhän sanaakaan kirjoituksestani? Onko tarkoitus tekeytyä ymmärtämättömäksi että keskustelu jatkuisi, vai onko selvän asian ymmärtäminen todellakin näin vaikeaa? En minä ole missään kohti esittänyt mitään poikkeavaa tuosta Golfinnin tekstistä. Opettaa saa missä vaan, paitsi siellä, missä se on rajattu sopimuksella jonkun ykisnoikeudeksi. Sielläkin saa sitten tietysti opettaa tuon oikeudenhaltijan luvalla, mutta hänellä on se myös mahdollisuus kieltää.

    Myös KL:lle: Sopimuksen kautta Prolla on tuo valta antaa lupa opettaa tai kieltää se. Kuten jo sanoin aiemmin, itse en ole koskaan kieltänyt esim puolisoiden tai kavereiden välillä tapahtuvaa opettamista, vaikka oppilaan suojelemiseksi monesti mieli olisi tehnyt. Se ei kuitenkaan poista minulta tai Harrilta tai keltään muulta vastaavassa tilanteessa olevalta valtaa asiaa ratkaista, koska niin on tilojen omistajan ja haltijan kanssa sovittu.

    Tämähän muistuttaa jo Vanhasen selittelyä.
    Ensin hyväkyt,sitten et hyväksy ja taas hyväksyt.
    Sinusta tulisi hyvä soutaja.
    Tosin huopaisit niin tiuhaan ,ettei matka edistyisi ollenkaan.

    ts

    piispanen kirjoitti: (5.3.2011 13:07:01)

    Kysäsimpä parilta tutulta prolta ja kolmelta tutulta seuran puheenjohtajalta ko. asiasta.
    Prot ihmetteli asiaa ja totesivat,ettei tule mieleenkään mennä puheille,jos joku neuvoo ja opastaa vaimoaan tai lapsiaan rangella.
    Sopimuksesta totesivat lyhyesti,että siinä annetaan lupa harjoittaa elinkeinoa ko. kentän alueella tietyin ehdoin.
    Puheenjohtajatkin ihmettelivät sitä,että prot olisivat jotain rangepoliiseja.
    Ohjesäännöissäkin on ilmoitettu,ketkä ovat valvojien asemassa ja prot ei niihin kuulu.
    Koko rangea ei ole annettu heidän käyttöön,vaan heille on annettu vain lupa toimia määrätyin edellytyksin.
    .

    Jatkat edelleen ihmeellisten tulkintojen linjalla, vaikka olen moneen kertaan todennut, että itse en esimerkiksi asiaan ole koskaan puuttunut. Jos joku toinen siihen sopimuksensa pohjalta puuttuu, ei hän mielestäni toimi väärin, vaan oikeuksiensa mukaisesti. Jossain päin maailmaa saattaa olla tuossa varsin tiukka käytäntö, jossain väljempi.

    Sopimuksia on varmasti erilaisia ja jotkut Prot ovat saattaneet tuollaiseenkin nimensä laittaa, jossa yksinoikeutta ei ole. Ei siinä ole mitään ihmeellistä. Silloin kun yksinoikeus siinä on mainittu, on Pro vahvoilla tuon luvan suhteen jos niin haluaa. Tuon seikan ymmärrykseen saattaminen on ollut kirjoitusteni pohja. Toisen toimitilaan ei saa mennä ilman lupaa hänen töitään tekemään edes ilmaiseksi. Ei luulisi tuon olevan vaikea ymmärtää.

    ts

    piispanen kirjoitti: (5.3.2011 13:11:14)
    [
    Tämähän muistuttaa jo Vanhasen selittelyä.
    Ensin hyväkyt,sitten et hyväksy ja taas hyväksyt.
    Sinusta tulisi hyvä soutaja.
    Tosin huopaisit niin tiuhaan ,ettei matka edistyisi ollenkaan.

    Mitä ristiriitaista olen mielestäsi esittänyt. Yksilöi tuo niin selitän sen sinulle paremmin.

    KL

    ts kirjoitti: (5.3.2011 13:17:39)

    piispanen kirjoitti: (5.3.2011 13:07:01)

    Kysäsimpä parilta tutulta prolta ja kolmelta tutulta seuran puheenjohtajalta ko. asiasta.
    Prot ihmetteli asiaa ja totesivat,ettei tule mieleenkään mennä puheille,jos joku neuvoo ja opastaa vaimoaan tai lapsiaan rangella.
    Sopimuksesta totesivat lyhyesti,että siinä annetaan lupa harjoittaa elinkeinoa ko. kentän alueella tietyin ehdoin.
    Puheenjohtajatkin ihmettelivät sitä,että prot olisivat jotain rangepoliiseja.
    Ohjesäännöissäkin on ilmoitettu,ketkä ovat valvojien asemassa ja prot ei niihin kuulu.
    Koko rangea ei ole annettu heidän käyttöön,vaan heille on annettu vain lupa toimia määrätyin edellytyksin.
    .

    Jatkat edelleen ihmeellisten tulkintojen linjalla, vaikka olen moneen kertaan todennut, että itse en esimerkiksi asiaan ole koskaan puuttunut. Jos joku toinen siihen sopimuksensa pohjalta puuttuu, ei hän mielestäni toimi väärin, vaan oikeuksiensa mukaisesti. Jossain päin maailmaa saattaa olla tuossa varsin tiukka käytäntö, jossain väljempi.

    Sopimuksia on varmasti erilaisia ja jotkut Prot ovat saattaneet tuollaiseenkin nimensä laittaa, jossa yksinoikeutta ei ole. Ei siinä ole mitään ihmeellistä. Silloin kun yksinoikeus siinä on mainittu, on Pro vahvoilla tuon luvan suhteen jos niin haluaa. Tuon seikan ymmärrykseen saattaminen on ollut kirjoitusteni pohja. Toisen toimitilaan ei saa mennä ilman lupaa hänen töitään tekemään edes ilmaiseksi. Ei luulisi tuon olevan vaikea ymmärtää.

    Ei tämä ole maailman tärkein asia enkä lähde tästä enempää vääntämään. Elinkeinon harjoittamisen ja kaverin opastamisen välillä on kuitenkin valtava ero eikä mikään kentän ja pron välillä solmittu sopimus voi estää kaveria neuvomasta toista, siihen ei vain ole minkään valtakunnan juridisia oikeuksia vapaan ilmaisun maassa. Lisäksi pidän sellaista prota, joka moisen sopimuksen perusteella tulee hätistämään kavereitaan neuvovan henkilön pois harjoitusalueelta henkisiltä ominaisuuksiltaan jokseenkin kykenemättömäksi toimimaan asiakaspalveluammatissa. Tosin onhan kyseessä voinut olla huono päiväkin, joten ei tuomita kaveria liian hätäisesti.

    ts

    KL kirjoitti: (5.3.2011 13:27:50)
    [ Lisäksi pidän sellaista prota, joka moisen sopimuksen perusteella tulee hätistämään kavereitaan neuvovan henkilön pois harjoitusalueelta henkisiltä ominaisuuksiltaan jokseenkin kykenemättömäksi toimimaan asiakaspalveluammatissa. Tosin onhan kyseessä voinut olla huono päiväkin, joten ei tuomita kaveria liian hätäisesti.

    Aika kovaa tekstiä Harria kohtaan. Nyt KL varovasti…..mennään nimittäin sille puolelle kirjoittelua johon et varmasti halua.

    ts kirjoitti: (5.3.2011 9:27:29)

    SnagaXP kirjoitti: (5.3.2011 9:06:28)

    Esim viime kesänä, olin Vaimon, Apin ja Anopin kanssa Chippailee ja tutustumassa golfiin EGS:n harjoutusgreenillä niin Harri The Pro tuli keskeyttä chippailun ja piti luennon kuinka hän on paikan pro, vain hän saa opettaa ja vain häneltä saa ottaa tunteja siellä. Kerroin Harrille että tässä ollaan vain perheen kesken tutustumassa niin se vaan jatko luentoaan.
    Jos Harri olisi Pro. Olisi pitänyt mölyt mahassaan, ja tullut chippien jälkeen kysymään että mikäs on juttu ja mahdollisesti ehkä saanut seuraan pyrkiviltä pyyntöjä tehdä opetusta.

    Tai jos sinulla olisi ollut tieto ja ymmärrys tuosta asiasta, ei Harrin olisi tarvinut tulla selvästä asiasta huomauttamaan.

    En toki syyllistä sinua, mutta älä sinäkään Harria. Sinä, kuten hyvin suuri osa harrastajista ei tuota tilannetta voi tietää eikä ymmärtää, koska ei sitä ole koskaan kerrottu. Hyvä kun nyt tuli täällä esille.

    Harjoitusalueet ovat sopimuksen tehneen Pron valtakuntaa hänen sovittuaan yksinoikeudesta opettaa siellä. Se on osa kentän ja Pron välistä sopimusta, jolla on päästy molempia tyydyttävään ratkaisuun ja yleensä ehto jonka Pro vaatii sopimukseen heti alkuunsa.

    Höpohöpöhöpö!!! Jos tosiaan poro on käyttäytynyt tuolla lailla, niin todistaa todella pientä sielua. Jos opastaja olisi ottanut anopilta rahaa tai todettaisiin hänen käyvän siellä opettamassa koko sukua, niin sitten voisi mennä sanomaan. Jos rangella tai muilla harkka-alueilla aletaan kieltämään kaverin neuvominen, niin ihan aikusiten oikeesti!!!!

    Tätä pitää lähteä ensi kesänä testaamaan. Kuka lähtee mukaan? Mennään porukalla vaikka Hyvinkäälle toisialle sparraamaan!

    Husqvarna kirjoitti: (5.3.2011 13:50:16)
    … Kuka lähtee mukaan? …

    Varmaan KL ja piispanen. Ja ehkä muutama muukin lapsekkaan uhmakas pikkupoika kuten te.

    Nimetön

    ts kirjoitti: (5.3.2011 13:17:39)

    piispanen kirjoitti: (5.3.2011 13:07:01)

    Kysäsimpä parilta tutulta prolta ja kolmelta tutulta seuran puheenjohtajalta ko. asiasta.
    Prot ihmetteli asiaa ja totesivat,ettei tule mieleenkään mennä puheille,jos joku neuvoo ja opastaa vaimoaan tai lapsiaan rangella.
    Sopimuksesta totesivat lyhyesti,että siinä annetaan lupa harjoittaa elinkeinoa ko. kentän alueella tietyin ehdoin.
    Puheenjohtajatkin ihmettelivät sitä,että prot olisivat jotain rangepoliiseja.
    Ohjesäännöissäkin on ilmoitettu,ketkä ovat valvojien asemassa ja prot ei niihin kuulu.
    Koko rangea ei ole annettu heidän käyttöön,vaan heille on annettu vain lupa toimia määrätyin edellytyksin.
    .

    Jatkat edelleen ihmeellisten tulkintojen linjalla, vaikka olen moneen kertaan todennut, että itse en esimerkiksi asiaan ole koskaan puuttunut. Jos joku toinen siihen sopimuksensa pohjalta puuttuu, ei hän mielestäni toimi väärin, vaan oikeuksiensa mukaisesti. Jossain päin maailmaa saattaa olla tuossa varsin tiukka käytäntö, jossain väljempi.

    Sopimuksia on varmasti erilaisia ja jotkut Prot ovat saattaneet tuollaiseenkin nimensä laittaa, jossa yksinoikeutta ei ole. Ei siinä ole mitään ihmeellistä. Silloin kun yksinoikeus siinä on mainittu, on Pro vahvoilla tuon luvan suhteen jos niin haluaa. Tuon seikan ymmärrykseen saattaminen on ollut kirjoitusteni pohja. Toisen toimitilaan ei saa mennä ilman lupaa hänen töitään tekemään edes ilmaiseksi. Ei luulisi tuon olevan vaikea ymmärtää.

    Laitappa edes yksi esim. clubista.
    Kenen sivuilta löytyy tällainen maininta pron opettamisesta ja muitten osakkaitten rajoittaminen rangen käytöstä.
    Luulisi siitä olevan maininnan jossain clubin sivuilla pelaamisen ohjeissa,eikä ainoastaan jossain kahdenvälisessä sopimuksessa,joka ei edes ole julkinen.

    Hojo

    Yleensä ammattilaisilla on niin sanottu herrasmies soppari että ne ei tule tositensa alueelle opettaa, erikseen voi aina sopia poikkeiksia, mutta kyllä.

    Asiakas ottaa omalla kentällä omalta pro:lta tunteja.

    KL

    Husqvarna kirjoitti: (5.3.2011 13:50:16)
    Tätä pitää lähteä ensi kesänä testaamaan. Kuka lähtee mukaan? Mennään porukalla vaikka Hyvinkäälle toisialle sparraamaan!

    Juu, ja annetaan ihan karsean huonoja neuvoja, ja kovalla äänellä!

    Tuntuu, että nyt eräät yrittää väkisten vääntää asiaa ja käännellä sitä ympäriämpäri.

    Aikas selkeesti on minun mielestäni asian esittänyt ts ja minun mielestä tuosta ei ole mitään ihmeellistä. Ei olisi minulle tullut mieleenkään mennä kenenkään rangelle noin vaan asiakkaan kanssa testailemaan ja mittailemaan erilaisia mailoja. Kyllä ensimmäisenä kysyin lupaa niin Prolta kuin TJ:lta.

    Mutta menkää poijat Hyvinkäälle opettaa toisianne, saa sitten jäkikäteen pro kerätä sadon :D.

    Pääseekö rundille mukaan?

    SnagaXP kirjoitti: (5.3.2011 14:31:05)
    Asiakas ottaa omalla kentällä omalta pro:lta tunteja.

    Ei pidä täysin paikkaansa. Golfinharrastajat voivat nimittäin turvautua kenen tahansa pron apuun. Protokollan mukaan toki opetus tapahtuiu niissä omissa tiloissa. Aika jäykähkö meininki tuo jollain tapaa on mutta sen ruotiminen lienee PGA’n asia.

    SnagaXP kirjoitti: (5.3.2011 9:06:28)
    Jos tämä ’Vanha’ Pro alkaa jäämään ilman tunteja ja toinen vie kaikki niin aika katsoa peiliin.

    Katsotko sinä 50-kymppisenä peiliin, kun nuori leijona ottaa sinulta työpaikan? Suostutko lähtemään kilometritehtaalle siksi, että asiakkaat hyötyvät?

    Hyvin yksipuolista ajattelutapaa, mikä sopii kyllä ajan henkeen, valitettavasti
    ’Yrittänyttä ei auteta’.

    Tutkaisin joskus lukuja golfinharrastajista ja proffista. Kehitys on ollut selkeästi se että proffien määrä suhteessa harrastajamäärään on pienentynyt. Yhtäkkiä voisi kuvitella että proffillahan on työsarkaa vaikka kuinka paljon ja yhdestä rangesta riittää enemmällekin töitä. Proffien hommat liittynee kuitenkin aika pitkälti tuohon kilpagolfiin ja hommaa ei siis tule lisää. Eli hommia ei ole lisää vaan harrastajia on liikaa. Siinä mielessä onkin aivan sama opettavatko harrastelijat toisilleen samoja virheitä. Kyse on ainoastaan siitä että annetaan näille ammattilaisille työrauha heidän omalla tontillaan. Eli pikkuisen kunnioitusta toisten duunille.

    Sen verran tyohon aloitusviestiin, että kiinnostaisi tietää onko ko. kentän vanhalla Prolla nyt uusi kenttä eli paikka missä opettaa? Mielstäni se tahtoo kuitenkin mennä niin päin että asiakas menee haluamansa palvelun perässä ja oppilas sinne missä opetetaan eikä painvastoin. On tuolla Golfworksissa tullut seurattua erästäkin keskustelua, jonka perusteella aika pitkiä reissuja tuupparit tekevät sinne jonnekin Texasin nurkkaan, kun kerran siellä se guru opettaa.

    KL

    Jamasa kirjoitti: (5.3.2011 15:19:26)
    Tuntuu, että nyt eräät yrittää väkisten vääntää asiaa ja käännellä sitä ympäriämpäri.

    Aikas selkeesti on minun mielestäni asian esittänyt ts ja minun mielestä tuosta ei ole mitään ihmeellistä. Ei olisi minulle tullut mieleenkään mennä kenenkään rangelle noin vaan asiakkaan kanssa testailemaan ja mittailemaan erilaisia mailoja. Kyllä ensimmäisenä kysyin lupaa niin Prolta kuin TJ:lta.

    Mutta menkää poijat Hyvinkäälle opettaa toisianne, saa sitten jäkikäteen pro kerätä sadon :D.

    Pääseekö rundille mukaan?

    Asiakas tarkoittaa sitä, että raha liikkuu. Kaverin neuvomisessa ei raha liiku. Siinä on vissi ero ja sitä olen yrittänyt toitottaa.

Esillä 25 viestiä, 51 - 75 (kaikkiaan 1,979)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #442904 kohteessaPRON OIKEUS OPETTAA

Etusivu Foorumit Yleistä PRON OIKEUS OPETTAA