26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Pörssin ilmoituksista

Etusivu Foorumit Yleistä Pörssin ilmoituksista

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 54)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • LOL

    Hei, olen aiemminkin kirjoittanut samasta asiasta, eli Pörssin ilmoituksista. Kun kaupat on tehty, miksi on niin vaikea poistaa ilmoitusta? Pelioikeuksia on vuokralla ja kun otan yhteyttä – sori, meni jo etc. Yritä sitten olla ärtymättä. Poistakaa ilmoituksenne kaupat tehtyänne – osasittehan laittaakin sen ilmoituksen.

    KL

    Suhu kirjoittaa asiaa.

    Ärsyttävää on myös se,että hintasarakkeessa on .nolla. 0 eur.olisi suotavaa laittaa lähelle oikeaa pyyntihintaa oleva summa ettei tarttis arvuutella hintaa,itse en noihin nolla hintoihin ota ikinä yhteyttä,laittakaa hinta,osaattehan laittaa ilmoituksenkin.

    eskoseni kirjoitti: (22.3.2012 8:59:19)
    Ärsyttävää on myös se,että hintasarakkeessa on .nolla. 0 eur.olisi suotavaa laittaa lähelle oikeaa pyyntihintaa oleva summa ettei tarttis arvuutella hintaa,itse en noihin nolla hintoihin ota ikinä yhteyttä,laittakaa hinta,osaattehan laittaa ilmoituksenkin.

    Kaikesta sitä ihmiset ärsyyntyvätkin 😀

    Khelde kirjoitti: (22.3.2012 9:50:51)

    eskoseni kirjoitti: (22.3.2012 8:59:19)
    Ärsyttävää on myös se,että hintasarakkeessa on .nolla. 0 eur.olisi suotavaa laittaa lähelle oikeaa pyyntihintaa oleva summa ettei tarttis arvuutella hintaa,itse en noihin nolla hintoihin ota ikinä yhteyttä,laittakaa hinta,osaattehan laittaa ilmoituksenkin.

    Kaikesta sitä ihmiset ärsyyntyvätkin 😀

    Mielestäni ihan hyvä paikka ärsyyntyä. Veikkaan nimittäin, että kun henkilö on laittanut esim. pelioikeuden vuokralle, niin hänellä on jo jokin hinta mielessä. Ja kun erittäin suurella todennäköisyydellä tuo hinta on jotain nollasta poikkeavaa, niin miksi sitä ei voi siihen ilmoitukseen laittaa!?

    Minkä takia henkilön,joka haluaa vuokrata palstalla jotain ,ei voi pyytää siitä tarjouksia.
    Miksi hinta pitää olla näkyvillä,sitä minä en ymmärrä.
    Hyvin yleistähän on pyytää tekemään tarjouksia.
    On levinnyt jo autokauppaan ja jopa asuntokauppaankin.
    Yksityistähän henkilöä ei kukuttajansuojalaki kosketa.

    Mitä tulee sitten tähän nollapyyntöön,niin se johtuu siitä,että ilmoitusta ei voi jättää muutoin kuin hintapyynnön kanssa.
    Systeemi hylkii,jos kohdan jättää tyhjäksi.

    tuplabogi kirjoitti: (22.3.2012 11:10:19)
    Minkä takia henkilön,joka haluaa vuokrata palstalla jotain ,ei voi pyytää siitä tarjouksia.
    Miksi hinta pitää olla näkyvillä,sitä minä en ymmärrä.
    Hyvin yleistähän on pyytää tekemään tarjouksia.
    On levinnyt jo autokauppaan ja jopa asuntokauppaankin.
    Yksityistähän henkilöä ei kukuttajansuojalaki kosketa.

    Mitä tulee sitten tähän nollapyyntöön,niin se johtuu siitä,että ilmoitusta ei voi jättää muutoin kuin hintapyynnön kanssa.
    Systeemi hylkii,jos kohdan jättää tyhjäksi.

    Yksi vaihtoehto vuokralleantajille on käyttää esim. Huuto.nettiä hyväksi. Nykyäänhän siellä voi laittaa ’lähtöhinnan’, ’hintavarauksen’, jonka alle ei sitä myy/vuokraa tai sitten ’osta heti’-hinnan. Näin ei luulisi tulevan huonoja kauppoja, korkeitaan ei-kauppoja ollenkaan.

    Ei muutakuin GP:n pörssi-ilmoitukseen linkki Huuto.nettiin.

    P.S. Pelioikeuteni käytän itse.

    Itse itseäni piikitellen. Huuto.netistä löytyy tällä hetkellä ainakin kolme pelioikeutta vuokrattavaski (Harjattula, Aurinko ja Rönnes).

    Huuto.netin pelioikeudet

    PG

    eskoseni kirjoitti: (22.3.2012 8:59:19)
    Ärsyttävää on myös se,että hintasarakkeessa on .nolla. 0 eur.olisi suotavaa laittaa lähelle oikeaa pyyntihintaa oleva summa ettei tarttis arvuutella hintaa,itse en noihin nolla hintoihin ota ikinä yhteyttä,laittakaa hinta,osaattehan laittaa ilmoituksenkin.

    Tutkin hieman asiaa. Pörssissä oli 411 pelioikeuksien vuokraamiseen liittyvää ilmoitusta. Niistä nollahintaisia vuokralle tarjotaan-ilmoituksia oli 29 ja nollahintaisia vuokrata halutaan-ilmoituksia 24. (Lähes kaikissa oli myös maininta tee tarjous tai vastaava). Siis 13 % ilmoituksista oli 0- hintaisia (pyydettiin tarjousta) ja 87 % hintapyynnöllisiä. Tällä perusteella nollahinnat eivät ole suuri ongelma pelioikeuksien vuokrauksen kyseessä ollen.

    Suurempi ongelma onkin juuri tuo vanhentuneen ilmoituksen poistamisen laiminlyönti. Varsinkin vanhentunut edullinen osakkeen myyntitarjous harmittaa. Meni jo sori ottaa päähän.

    P.S. Noihin ’Tarjoa rohkeasti’ – ilmoituksiin en tartu koskaan. Kuinka voisinkaan…

    PG kirjoitti: (22.3.2012 13:30:50)
    P.S. Noihin ’Tarjoa rohkeasti’ – ilmoituksiin en tartu koskaan. Kuinka voisinkaan…

    Nuo ’Tarjoa rohkeasti’-heebot ovat busineksen yrittäjiä, jotka ovat vuodesta toiseen myyneet ja/tai vuokranneet pelioikeuksia tuolla pörssissä. Tuo business ei ole tainnut olla muutamana viime vuotena kyllä kovin hyvää:) Kyrsii, kun nuo heebot uusivat ilmoituksensa kahden-kolmen päivän välein, jotta saavat omat ilmoituksensa ylimmäiseksi. GP:n pyörittät voisivat puuttua siihen yhtä päättäväisesti kuin tämän siten moderointiin:=D

    Minua taas harmittaa aivan vietävästi se, että tavaralle laitetaan pörssissä liian alhaisia hintoja.
    Nythän käy niin, että jopa pers’aukiset lokit pääsevät ostamaan golfkamaa.
    Käytetyllekin tavaralle pitäisi laittaa vähintään uden vastaavan tuotteen OVH-hinta näkyviin.

    Finnwin kirjoitti: (22.3.2012 17:41:44)

    PG kirjoitti: (22.3.2012 13:30:50)
    P.S. Noihin ’Tarjoa rohkeasti’ – ilmoituksiin en tartu koskaan. Kuinka voisinkaan…

    Nuo ’Tarjoa rohkeasti’-heebot ovat busineksen yrittäjiä, jotka ovat vuodesta toiseen myyneet ja/tai vuokranneet pelioikeuksia tuolla pörssissä. Tuo business ei ole tainnut olla muutamana viime vuotena kyllä kovin hyvää:) Kyrsii, kun nuo heebot uusivat ilmoituksensa kahden-kolmen päivän välein, jotta saavat omat ilmoituksensa ylimmäiseksi. GP:n pyörittät voisivat puuttua siihen yhtä päättäväisesti kuin tämän siten moderointiin:=D

    Tämä myyntipalsta on tarkoitettu Johtaja XXXL mainitsemia köyhiä varten.

    Kuka kehtää pelata halvalla ostetun osakkeen pelioikeudella.
    Siinähän hyvin helposti saa köyhän leiman persuukssiin.eikä kehtaa mennä koko kentälle.

    Poistinpa juuri ilmoitukseni, tavara myyty jo viime kesänä 😀

    Oikean hinnan esittäminen vuokrausilmoituksessa on oikeaa strategiaa,siinä tiedetään mitä vuokrataan ja mihin hintaan,ja tässä tullaan siihen, että vuokraaja ja vuokranantaja tietävät alusta alkaen millä hinta-alueella liikutaan,tästä johtuen yleensä kaupat syntyy nopeammin.
    Veromessujen vuokranantaja-luennoilla kannatta käydä jos haluaa tietää oikeat strategiat,
    Suomi ei ole kehitysmaa,jossa hinnat alkaa miljoonasta,ja korvasta repimällä tingitään hintaa alaspäin,sitten on vielä huutokaupat erikseen.

    Minulle sattui hiljattain pörssissä surkeimmat kaupat ikinä. Tapaus oli niin erikoinen että halusin muidenkin kuulevan sen. Pörssissä oli ilmoitus otsikolla: ’GOLF-MESSUJEN SATOA’ kaikenlaisia golfiin soveltuvia vaatteita. Hyväuskoisena ostin kahdet housut ja kahdet shortsit. Kyselin tuotteiden alkuperää sähköpostitse ja sain vastaukseksi että ne ovat olleet messuilla joko mallilla tai mallinukella päällä ja ’käytännössä uudet’. Eivät siis käytetyt muualla. Tästä päättelin että ne ovat lähes uudenveroiset ja tein kaupat.

    Maksoin tuotteet ja paketti saapui ihan normaalisti. Paketin aukastua leuka loksahti auki. Molemmat housut oli käyttökelvottomat ja toiset shortsit kokoa liian isot mitä oli sovittu. Housut oli molemmat selkeästi käytetty kierroksilla. Taskuissa oli multaa kummassakin housuissa oli vasen lahje lika roiskeita täynnä, oikea etutasku mustunut ulkopuolelta ja kaiken kruunasi hikirannut takapuolessa. Yritin tiedustella että miten mallinukke tai malli saa housut tuohon kuntoon niin myyjän mielestä havainnot oli erikoisia ja että hän ei ota kantaa niihin.

    Ilmoitin myyjälle että palautin paketin ja lähetin hänelle seurantakoodin. Myyjä ei aikonut hakea pakettia takaisin vaan ilmoitti ettei tämä ole mikään tavaratalo johon voi laittaa paketit takaisin. Kaiken lisäksi tuli tuutin täydeltä pään aukomista ja alatyylisiä kommentteja. Sitten aloin selvittelemään että mikä mies tämä oikein on. Erikoista oli mielestäni sen verran että paketin kyljessä oli eri sukunimi mitä sähköpostitiedoissa. Ilmoituksissa oli myös kaksi eri puhelinnumeroa joista toiseen vastattiin mutta sieltä kiellettiin olevansa kyseinen henkilö. Toinen numero kuuluikin sitten todennäköisesti aivan eri henkilölle. Miten saman henkilön tekemissä myynti-ilmoituksissa voi olla kaksi eri puhelinnumeroa?

    Taidan pysytellä tästä lähtien kaupan tuotteissa.

    Tik_Tak kirjoitti: (26.4.2014 18:38:48)
    Minulle sattui hiljattain pörssissä surkeimmat kaupat ikinä.

    Päivänselvää on, että olet joutunut huijatuksi. Rikosilmoitus on ilman muuta paikallaan.

    Ballmarker kirjoitti: (26.4.2014 19:29:19)

    Tik_Tak kirjoitti: (26.4.2014 18:38:48)
    Minulle sattui hiljattain pörssissä surkeimmat kaupat ikinä.

    Päivänselvää on, että olet joutunut huijatuksi. Rikosilmoitus on ilman muuta paikallaan.

    ’Moi. Mä haluan tehdä rikosilmoituksen. Tilasin netistä kahdet käytetyt housut ja sain kahdet käytetyt housut. Mua on huijattu.’

    Huijauksen suuruusluokan huomioiden, veikkaan että poliisi laittaa 4-5 parasta etsiväänsä tutkimaan tätä juttua 24/7.

    Perseestähän tuommoinen joka tapauksessa on, ei siitä pääse mihinkään. Oikeusvaltiossa taitaa poikia heti vastapalloon rikosilmoituksen kunnianloukkauksesta jos julkaisee kusettajan yhteystiedot tähän ketjuun?

    Lavantauti kirjoitti: (27.4.2014 8:18:06)

    Ballmarker kirjoitti: (26.4.2014 19:29:19)

    Tik_Tak kirjoitti: (26.4.2014 18:38:48)
    Minulle sattui hiljattain pörssissä surkeimmat kaupat ikinä.

    Päivänselvää on, että olet joutunut huijatuksi. Rikosilmoitus on ilman muuta paikallaan.

    ’Moi. Mä haluan tehdä rikosilmoituksen. Tilasin netistä kahdet käytetyt housut ja sain kahdet käytetyt housut. Mua on huijattu.’

    Totta helkutissa tuosta pitää tehdä rikosilmoitus, jos vaan on mitään dokumenttia siitä minkä kuntoista tavaraa myyjä väitti myyvänsä.

    On totta ettei ko. Ilmoitus yksinään aiheuta juurikaan toimenpiteitä, mutta tik_tak kertoman perustella voisi arvella kyseisen kaupustelian jäljiltä löytyy vastaavia kauppatapahtumia myös muilta osto- ja myyntisivustoilta – jolloin kokonaisuus voi olla sitä luokkaa että se ylittää tutkintakynnyksen.

    Nämä pikkunilkkit usein luottavat siihen että kun pitää yksittäisen kusetuksen riittävän pienenä, kukaan uhreista ei tee asialle mitään.

    Olo on ainakin sellainen että on tullut huijatuksi. Kynnys tehdä rikosilmoitus näin pienestä asiasta on todella suuri. Toistaseksi jätän sen tekemättä koska myyjällä on vieläkin mahdollisuuus noutaa paketti ja maksaa sovittu summa noudettaessa.

    Minulla on koko sähköpostikeskustelu tallessa, josta käy hyvin ilmi millaisiksi myyjä tuotteet kuvaili. En viitsi lainata tähän tekstiä, etten itse joutuisi hankaluuksiin sen takia myöhemmin. Olisi kiva laittaa tähän esimerkiksi pari kuvaa tuotteista muiden ihmeteltäväksi mutta se ei taida olla soveliasta. Kirjoitin myös ensimmäisen postin kieli keskellä suuta etten lipsauttaisi mitään sellaista tietoa että myyjä voisi kannella minusta jälkikäteen.

    Odottelen siis niin kauan että paketti noudetaan tai se palautetaan postin toimesta minulle ennen kuin teen mitään ratkaisuja rikosilmoituksen suhteen. Tärkeintä oli että sain tapauksen muiden luettavaksi tänne forumille.

    Tik_Tak kirjoitti: (27.4.2014 16:10:14)
    Olo on ainakin sellainen että on tullut huijatuksi. Kynnys tehdä rikosilmoitus näin pienestä asiasta on todella suuri. Toistaseksi jätän sen tekemättä koska myyjällä on vieläkin mahdollisuuus noutaa paketti ja maksaa sovittu summa noudettaessa.

    Minulla on koko sähköpostikeskustelu tallessa, josta käy hyvin ilmi millaisiksi myyjä tuotteet kuvaili. En viitsi lainata tähän tekstiä, etten itse joutuisi hankaluuksiin sen takia myöhemmin. Olisi kiva laittaa tähän esimerkiksi pari kuvaa tuotteista muiden ihmeteltäväksi mutta se ei taida olla soveliasta. Kirjoitin myös ensimmäisen postin kieli keskellä suuta etten lipsauttaisi mitään sellaista tietoa että myyjä voisi kannella minusta jälkikäteen.

    Odottelen siis niin kauan että paketti noudetaan tai se palautetaan postin toimesta minulle ennen kuin teen mitään ratkaisuja rikosilmoituksen suhteen. Tärkeintä oli että sain tapauksen muiden luettavaksi tänne forumille.

    Huijareita näköjään riittää. Tuskin asiaa kannattaa rikosasiana lähteä ajamaan, nosta sen sijaan riitakanne jos niin todella paljon ottaa päähän ja olet varma asiastasi ja jos olet varma myös vastapuolen maksukyvystä. En suosittele kumpaakaan, joka tapauksessa hyvä että otit asian esille täällä.

    Sid

    Kyllähän tuo on helposti rikosilmoituksen paikka. Netissä sen voi tehdä helposti. Ei mitään järkeä jättää tekemättä, vailka totuus onkin että se tuskin poikii rahoja takaisin. Syy tekemiseen onkin tällaisten rikosten vähentäminen tukevaisuudessa.

    Tämä sama kaveri kusetti minuakin ja täytyy hapeäksi tunnustaa, että kaksi kertaa.
    Hän kauppaa omia vanhoja rytkyjä, jotka väittää olevan muka messusatoa. Minun teki mieli varoittaa muita kokemuksistani, mutta en vaan tullut sitä tehdyksi.
    Nimi on kyllä tiedossa, jos kiinnostaa.

    Sama veijari.

    Tee rikosilmoitus netissä, se on vaivatonta. Tärkeintä olisi saada mahdollisimman monelta taholta ilmoitus poliisille. Tuolloin tulee joko tutkintakynnys vastaan tai sama tyyppi jää kiipeliin jossain muissa yhteyksissä, jolloin homma voi lähteä purkautumaan. Polisille voit kertoa tietosi ja kärsimäsi vahingot.

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 54)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #428203 kohteessaPörssin ilmoituksista

Etusivu Foorumit Yleistä Pörssin ilmoituksista